Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Még régen volt egy alacsony profilú toronytervezet a Leopard 2-höz, illetve esélyesen a spanyoloknak fejlesztett, egy protóig jutott Lince alapjn szabták volna kisebbre a tervezett alvázat.
Mivel terjed az a hülyeség, hogy a Leopardnak csak azért volt jobb a védettsége mint az M1-nek, mert az M1-ből csak export verziót adtak, ezért ennek eloszlatásához álljon ez itt:
a svédek egyáltalán nem butított verzuót akartak az M1-ből...ami nem azt jelenti, hogy megkapták volna a DU armor-t, hanem a Mexas elemekkel azt is felpimpelték volna....ehhez megkapták az USA-ból a DU páncélos M1A2 eredményeit:
"Skjutförsök mot dess bästa ballistiska skydd gjordes i USA" (Shooting attempts against its best ballistic protection were made in the United States)
és itt az eredmény:
innentől már nem nehéz összehasonlítani ezzel:
és hát látható, hogy a Leopard 2 védelme bizony jobb volt....
és persze az sem igaz, hogy az M1 páncélját ne kellett volna folyamatosan pimpelni...
az M1a1 már egy megnövelt méretű toronnyal készült, és később pedig ugye jött a DU betétes páncél:
annyi a különbség, hogy a németek éket raktak a torony elé, az amcsik meg megtoldották a tornyot kb. 200mm-nyi NERA blokkal, majd a sima acél-t kicserélték DU-ra (ez a németeknek meg a C majd D típusú páncél lett)
Svédországban ritkán van 2 - 3 km-es lőtáv, ott 500 - 1,000 méter van, bármit keresztüllőnek, meg mi jelent ott nagyobb fenyegetést, egy mozgó bokornak kidekorált másik harckocsi, vagy gyalogosok LAW-okkal ?
A tank.Svédországban ritkán van 2 - 3 km-es lőtáv, ott 500 - 1,000 méter van, bármit keresztüllőnek, meg mi jelent ott nagyobb fenyegetést, egy mozgó bokornak kidekorált másik harckocsi, vagy gyalogosok LAW-okkal ?
Kétfajta páncélelrendezést találtam az AV teknőjére, ezt:A németek is kipróbálták a teknő elejébe tett üzemanyag tankot, azonban valamiért elvetették.
Ennek egyik nyilvánvaló oka, hogy az így elfoglalta volna a középső special armor blokkot
Az első kép ugyanaz mint amit én is beraktam, az teknőfrontos üzemanyag elrendezésKétfajta páncélelrendezést találtam az AV teknőjére, ezt:
és ezt:
B-tech páncél | Változás | C-tech páncél* | Változás |
>600mm: 10% | |||
>500mm: 7% | >500mm: 28% | +18%pont | |
>400mm: 20% | +13%pont | >450mm: 45% | +17%pont |
>350mm: 45% | +25%pont | >375mm: | |
>300mm: 63% | +18%pont | >300mm: 68% |
B-tech; tényleges | B-tech, kalkulált |
>500mm: 7% | 7%; tető |
>400mm: 20% | 19,5%; +torony NERA blokk |
>350mm: 45% | 46%; + teknő NERA blokk 1-2, EMES |
>300mm: 63% | 63,5%; + teknő felső ív, közép UFP 2, közép UFP 1 |
C-tech; tényleges | C-tech, kalkulált |
>600mm: 10% | 7% (feltehetően ez is a tető, mert ilyen döntöttség mellett már a modern apfsds-ek is rosszul teljesítenek (a longrod kalkulátor is csak 75 fokig van skálázva) |
>500mm: 28% | 25,5%: + torony NERA, EMES, teknő NERA blokk 2 |
>450mm: 45% | 46%: + teknő NERA blokk 1 |
>375mm: 62% | 63,5% + közép UFP1, közép UFP 2, teknő felső ív |
>300mm: 68% | ?? |
*: az ábrán jól látható, hogy a C-tech páncél esetében máshol voltak a mérési pontok, mivel a chart-on máshol vannak a töréspontok (ez még később fontos lesz)
# | projectile | angle | target | result |
1 / 1 | 81 mm HEAT | 40° | left turret side | no penetration, light bulge |
2 / 2 | 81 mm HEAT | 40° | left turret side | penetration, cover of sponson fuel tank pushed in by shockwave |
3 / 3 | 106 mm HEAT | 30° | left turret side | no penetration |
4 /4 | 127 mm HEAT | 25° | turret front, left side | no penetration |
5 / 5 | 127 mm HEAT | 25° | left turret edge, between front and side faces | penetration, track cover pushed in despite 25 mm cover plate, sponson fuel tank damaged |
6 / 6 | 127 mm HEAT | 0° | gun mantlet, front side | penetration |
7 / 9 | 81 mm HEAT | 30° | right hull side, track skirts | no penetration, 10 mm deep and 110 mm long mark on the exterior of hull side wall |
8 / 10 | 81 mm HEAT | 30° | right hull side, track skirts | no penetration, bulge, 21 mm deep and 110 mm long mark on the exterior hull side |
9 / 8 | 81 mm HEAT | 30° | track cover, close to the driver's hatch | no penetration |
10 / 7 | 81 mm HEAT | 45° | turret front, right side | no penetration |
11 / 11 | 127 mm HEAT | 30° | turret front, right side | no penetration |
12 / 12 | 127 mm HEAT | 25° | right turret side | no penetration, weld along the turret roof broken along 1.66 meters length |
13 / 13 | 127 mm HEAT | 0° | gunner's sight | penetration, only minor marks visible in the interior |
14 / 14 | 127 mm HEAT | 20° | third track skirt element | penetration, only slight mark of damage in the interior; trunnion side wall pressed against gun mantlet, but movement of gun mantlet is not hindered |
15 / 14R | 127 mm HEAT | 20° | first track skirt element | no penetration, skirt element mostly destroyed, support roller penetrated; only minor marks on the exterior side wall |
16 / 15 | 127 mm HEAT | 0° | central hull front | no penetration |
17 / 16 | D 105 mm APFSDS | 0° | central hull front | no penetration |
18 / 17 | 127 mm HEAT | 0° | central hull front | no penetration |
19 / 18 | 127 mm HEAT | 0° | upper front plate | no penetration |
20 / 37 | D 105 mm APFSDS | 0° | upper front plate, section sloped at 8° | penetration, also damaged the gun mantlet (limited gun elevation only) |
21 / 19 | D 105 mm APFSDS | 0° | upper front plate | no penetration of crew compartment |
23 / 22 | D 105 mm APFSDS | 25° | left turret side | no penetration of crew compartment |
24 / 23 | D 105 mm APFSDS | 25° | turret front, left side | no penetration of crew compartment, turret roof bulged outwards by 15 mm |
25 / 24 | D 105 mm APFSDS | 25° | turret front, left side | no penetration of crew compartment |
26 / 25 | D 105 mm APFSDS | 20° | left hull side, track skirts | no penetration, bulge, 25 mm deep mark in the exterior side |
27 / 27 | D 105 mm APFSDS | 25° | turret front, right side | no penetration of crew compartment, turret roof bulged outwards by 18 mm |
28 / 28 | D 105 mm APFSDS | 25° | turret front, lower right side | no penetration, weld broken between turret front and side faces, dummy thrown out of its harness, gunner's sight screws knocked loose, turret can only hardly be turned |
29 / 29 | D 105 mm APFSDS | 0° | turret roof | no penetration |
30 / 30 | 100 mm AP | 30° | left turret edge, between front and side faces | no penetration, broken weld to the turret ring; turret can only be turned using force |
31 / 31 | 100 mm AP | 20° | left hull side, track skirts | shot bounced off, no penetration of crew compartment, material broken off from the inner wall (spall), two skirt elements destroyed, support roller damaged |
32 / 32 | 100 mm AP | 10° | central hull front | no penetration |
33 / 34 | 81 mm HEAT | 45° | front wheel, left side | no penetration, 5 mm deep mark in hull side |
34 / 35 | 127 mm HEAT | 20° | front wheel, left side | penetration |
35 / 29R | D 105 mm APFSDS | 0° | turret roof | no penetration, round bounced off, 250 mm long, 35 mm wide and 6 mm deep mark |
36 / 20 | D 105 mm APFSDS | 0° | lower front plate | penetration, first torsion bar damaged slightly, isolation of second torsion bar damaged, third torsion bar damaged heavily |
37 / 36 | D 105 mm APFSDS | 20° | front wheel, left side | no penetration, projectile did not touch hull side wall, but instead damaged the bearing of the front wheel, bounced off and penetrated two support rollers |
38 / 38 | D 105 mm APFSDS | 25° | trunnion wall | penetration, nearly no traces of damages on the inside (projectile fragments exited turret through the ammunition compartment, where the door was blasted off during earlier tests) |
39 / 6R | 106 mm HEAT | 0° | gun mantlet | no penetration |
40 / 39 | 100 mm AP | 25° | right turret side, close to the weld between front and side faces | no penetration, only partial crack of the external weld between right turret front and right turret side |
OFFSvédországban ritkán van 2 - 3 km-es lőtáv, ott 500 - 1,000 méter van, bármit keresztüllőnek, meg mi jelent ott nagyobb fenyegetést, egy mozgó bokornak kidekorált másik harckocsi, vagy gyalogosok LAW-okkal ?
Eredeti doksit is láthatjuk?Leopard 2av teszt BRL fenyegetések ellen...:
és az eredmények:
# projectile angle target result 1 / 1 81 mm HEAT 40° left turret side no penetration, light bulge 2 / 2 81 mm HEAT 40° left turret side penetration, cover of sponson fuel tank pushed in by shockwave 3 / 3 106 mm HEAT 30° left turret side no penetration 4 /4 127 mm HEAT 25° turret front, left side no penetration 5 / 5 127 mm HEAT 25° left turret edge, between
front and side facespenetration, track cover pushed in despite 25 mm cover plate, sponson fuel tank damaged 6 / 6 127 mm HEAT 0° gun mantlet, front side penetration 7 / 9 81 mm HEAT 30° right hull side,
track skirtsno penetration, 10 mm deep and 110 mm long mark on the exterior of hull side wall 8 / 10 81 mm HEAT 30° right hull side,
track skirtsno penetration, bulge, 21 mm deep and 110 mm long mark on the exterior hull side 9 / 8 81 mm HEAT 30° track cover, close to
the driver's hatchno penetration 10 / 7 81 mm HEAT 45° turret front, right side no penetration 11 / 11 127 mm HEAT 30° turret front, right side no penetration 12 / 12 127 mm HEAT 25° right turret side no penetration, weld along the turret roof broken along 1.66 meters length 13 / 13 127 mm HEAT 0° gunner's sight penetration, only minor marks visible in the interior 14 / 14 127 mm HEAT 20° third track skirt element penetration, only slight mark of damage in the interior; trunnion side wall pressed against gun mantlet, but movement of gun mantlet is not hindered 15 / 14R 127 mm HEAT 20° first track skirt element no penetration, skirt element mostly destroyed, support roller penetrated; only minor marks on the exterior side wall 16 / 15 127 mm HEAT 0° central hull front no penetration 17 / 16 D 105 mm APFSDS 0° central hull front no penetration 18 / 17 127 mm HEAT 0° central hull front no penetration 19
/ 18127 mm HEAT 0° upper front plate no penetration 20 / 37 D 105 mm APFSDS 0° upper front plate, section sloped at 8° penetration, also damaged the gun mantlet (limited gun elevation only) 21 / 19 D 105 mm APFSDS 0° upper front plate no penetration of crew compartment 23 / 22 D 105 mm APFSDS 25° left turret side no penetration of crew compartment 24 / 23 D 105 mm APFSDS 25° turret front, left side no penetration of crew compartment,
turret roof bulged outwards by 15 mm25 / 24 D 105 mm APFSDS 25° turret front, left side no penetration of crew compartment 26 / 25 D 105 mm APFSDS 20° left hull side, track skirts no penetration, bulge, 25 mm deep mark in the exterior side 27 / 27 D 105 mm APFSDS 25° turret front, right side no penetration of crew compartment, turret roof bulged outwards by 18 mm 28 / 28 D 105 mm APFSDS 25° turret front, lower right side no penetration, weld broken between turret front and side faces, dummy thrown out of its harness, gunner's sight screws knocked loose, turret can only hardly be turned 29 / 29 D 105 mm APFSDS 0° turret roof no penetration 30 / 30 100 mm AP 30° left turret edge, between
front and side facesno penetration, broken weld to the turret ring; turret can only be turned using force 31 / 31 100 mm AP 20° left hull side, track skirts shot bounced off, no penetration of crew compartment, material broken off from the inner wall (spall), two skirt elements destroyed, support roller damaged 32 / 32 100 mm AP 10° central hull front no penetration 33 / 34 81 mm HEAT 45° front wheel, left side no penetration, 5 mm deep mark in hull side 34 / 35 127 mm HEAT 20° front wheel, left side penetration 35 / 29R D 105 mm APFSDS 0° turret roof no penetration, round bounced off, 250 mm long, 35 mm wide and 6 mm deep mark 36 / 20 D 105 mm APFSDS 0° lower front plate penetration, first torsion bar damaged slightly, isolation of second torsion bar damaged, third torsion bar damaged heavily 37 / 36 D 105 mm APFSDS 20° front wheel, left side no penetration, projectile did not touch hull side wall, but instead damaged the bearing of the front wheel, bounced off and penetrated two support rollers 38 / 38 D 105 mm APFSDS 25° trunnion wall penetration, nearly no traces of damages on the inside (projectile fragments exited turret through the ammunition compartment, where the door was blasted off during earlier tests) 39 / 6R 106 mm HEAT 0° gun mantlet no penetration 40 / 39 100 mm AP 25° right turret side, close to the weld between front and side faces no penetration, only partial crack of the external weld between right turret front and right turret side
különösen érdekes, hogy a torony oldala megfogta 30 fokból a 106mm-es HEAT-ot (3) és 25 fokból a 127mm HEAT-ot (12), A 106mm HEAT nominális átütése 30 fokban 241mm, a 127mm-es HEAT átütése 25 fokban nominálisan 318*(0,4226/0,5)=268mm (de ez a leírás alapján már nagyon közel lehetett a max értékhez)
Ez alapján a torony oldalának 118mm-nyi LOS acélja ami kb, 2,3szoros hatékonyságnak felel meg. Mivel a Leopard 2 fő NERA blokkjaiban a beépített acélok LOS értéke 310mm, így a 2,3szoros hatékoynságot feltételezve 709mm HEAT elleni védelem jön ki a teknő frontra és torony NERA blokkra merőlegesen. Pont szemből pedig a torony NERA blokkra 709*1,22=865mm HEAT elleni védelem jön ki.
Miért? azt gondolod csak úgy iderittyentettem?Eredeti doksit is láthatjuk?