1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Magyarország ipara

Diskurzus a(z) 'Kantin' témában - marton által indítva @ 2014. január 19..

  1. Loken

    Loken Well-Known Member

    honved, blitzkrieg and fip7 like this.
  2. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/2019072...elso-kulfoldi-gyarat-a-bumchun-precision.html
    "Magyarországon építi meg 13,3 milliárd forintból az első külföldi gyárát a dél-Koreai Bumchun Precision - jelentette be a külgazdasági és külügyminiszter szerdán Budapesten, a beruházást bejelentő sajtótájékoztatón."
    "A kormány 2,65 milliárd forinttal támogatja a befektetést, mivel az új üzem az elektromos autók gyártóinak első körös beszállítójaként 200 munkahelyet teremt."
     
    honved and blitzkrieg like this.
  3. vata

    vata Well-Known Member

    A SUV témához. A BMW X5 ,X6 futóművét Ajkán gyártják alumíniumból.
     
    honved likes this.
  4. blitzkrieg

    blitzkrieg Well-Known Member

    Ha már itt volt szó a kikötőről, akkor én is kérdeznék.
    Az, hogy megvettük azt a kikötőt, pontosan mit is jelent?
    Ahhoz hasonló, mint amikor az Audi területet vesz Debrecenben (attól még az a föld Magyarországhoz fog tartozni) vagy ahhoz, amikor az USA megvette Texast Mexikótól, vagy Alaszkát az oroszoktól?
    Most akkor nőtt Magyarország területe 0,3 km2-t vagy csak lett egy magyar állami vállalat Olaszországban?
     
  5. Loken

    Loken Well-Known Member

    fip7, blitzkrieg, svajcibeka and 2 others like this.
  6. Matróz Kommandó

    Matróz Kommandó Well-Known Member

    Nem nőtt, ez egy ingatlan bérlet. Lehet magyar vagy olasz cég telephelye, aminek tulajdonosa lehet a magyar állam.
     
    Loken likes this.
  7. Loken

    Loken Well-Known Member

    Viszont azt gondolom mi döntjük el milyen hajó köthet ki a kikötőben. Hiszen pontosan azért vettük, hogy biztosítsuk a magyar érdekeltségű áruforgalom zökkenőmentes lebonyolítását. Valamint az olasz hatóságokon kívül csak az mehet be akit beengednek, mivel gondolom vámudvarként is működik majd.
     
  8. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    A Transmashholding orosz–magyar leányvállalata közel áll a Dunakeszi Járműjavító megvételéhez.
    Közös vállalatokat hozott létre a svájci TMH International AG, illetve a befektetéssel és vagyonkezeléssel foglalkozó Magyar Vagon Zrt. a magyar vasútijármű-gyártó ágazatra vonatkozó együttműködési megállapodásuk alapján. A két közös vállalat a TMH Hungary Invest LLC és az orosz–magyar konzorcium Transmashholding Hungary Kft. (röviden: TMH Hungary); ezekben a TMH International és a Magyar Vagon részesedése ötven–ötven százalék.

    Az ugyancsak orosz–magyar vegyesvállalat TMH Hungary Invest nem ismeretlen az iho olvasói előtt sem, hiszen ezt a céget jelölte ki egy május 28-án kelt kormányhatározat a Dunakeszi Járműjavító (DJJ) vevőjéül. Az adásvételi megállapodást június utolsó napjáig kellett volna megkötni, ez azonban nem történt meg. A jelek szerint azonban az üzlet nem esett kútba, sőt: információink szerint az orosz (és a magyar társtulajdonos) fél felgyorsította az adminisztratív lépéseket a DJJ megszerzése érdekében, hogy ott nemzetközi vasúti gördülőállomány-gyártó és karbantartó központot hozzon létre. A cél a hazai és a nemzetközi piac kiszolgálása.

    [​IMG]

    A szerződés létrejöttének időpontja, vagyis az, hogy Dunakeszi mikor kerül az orosz–magyar vegyesvállalat tulajdonába, megítélésünk szerint nagyban függ a már régóta napirenden lévő egyiptomi vasútikocsi-szállítások ütemének alakulásától: az Egyiptomi Nemzeti Vasút (ENR) és a Transmashholding tavaly kötött öt év futamidejű, több mint egymilliárd euró értékű megállapodást 1300 vasúti személykocsi gyártásáról és leszállításáról – az első kontingenst a Transmashholding tveri vagongyárában (Тверской вагоностроительный завод, TVZ) állítják elő. Hétszáz kocsit a tervek szerint Dunakeszin gyártanak le – nem utolsósorban összhangban azzal, hogy a TMH Hungary Invest a megvásárlás befejezése után a jelenlegi gyártási profilra építve hosszú távú fejlesztési programot kíván megvalósítani a DJJ-ben.

    Az Egyiptomnak szánt 1300 vasúti kocsiból ezer harmadosztályú, fele-fele részben kényszerszellőzésű, illetve légkondícinálóval ellátott, a 180 másod- és kilencven elsőosztályú kocsi mindegyike légkondis, továbbá harminc büfékocsi is készül.

    [​IMG]

    Az ügylet szereplőiről: a TMH International ipari befektetőként támogatja a vasútijármű-gyártó ágazat újjáélesztését azokban az országokban, ahol jelen van. Székhelye a svájci Zugban található, mintegy háromszáz főt foglalkoztat, Argentínában, Kubában, Egyiptomban, Kazahsztánban, Dél-Afrikában és Közép-Európában aktív. Tagja a Transmashholding (TMH) csoportnak – utóbbi a legnagyobb vasúti és gördülőállomány-gyártó Oroszországban és a FÁK-ban. A TMH száz százalékban magánvállalat. Alkalmazottainak a száma meghaladja a százezret, 2018-ban 4,5 milliárd eurós forgalmat regisztrált.

    A Magyar Vagon Zrt. közép- és kelet-európai projektekre összpontosító hazai és külföldi, pénzügyi, stratégiai magánbefektetőkből áll.

    http://iho.hu/hir/kesett-de-nem-mulik-190801
     
    zeal, blitzkrieg, Luthero and 2 others like this.
  9. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://m.origo.hu/gazdasag/2019080...a-tungsram-es-az-egyiptomi-aoi-szervezet.html
    "Kültéri világítási termékek és más innovatív megoldások közös gyártását tervezi Egyiptomban a Tungsram és az egyiptomi Arab Szervezet az Iparosodásért (AOI) vállalat, erről írták alá megállapodást csütörtökön Kairóban."
    "A Tungsram már az első világháborút megelőzően is rendszeresen szállított lámpákat egyiptomnak."
    Erről van szó. A 3. világban még vannak piaci lehetőségek, használjuk ezt ki amíg a kínaiak le nem lepik ezt is. A néhány jónevű régi magyar cég, ami még tartja magát melegítés fel a régi kapcsolatait...
     
    zeal and blitzkrieg like this.
  10. fapp_supervisor

    fapp_supervisor Well-Known Member

    Valahogy életben kell tartani. Tavaly az Osram betett nekik egy kicsit, szerzett egy "kis" piacot magának így jelentősen lecsökkent a prémium autólámpák(megalight ultra, superblue, ilyesmi) gyártása amiben elég nagy pénz volt. Közben tavaly óta folyamatosan küldik el pl a pesti gyárból az embereket végkielégítéssel, rengeteg üzemben lecsökkent 1-2-3 műszakkal a termelés, több üzemet meg egyszerűen bezárnak(asszem' szintén újpesten az üveggyárat, évekkel ezelőtt elpasszolták a vákumtechnikai gépgyárat, stb.).
     
    Loken likes this.
  11. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    Lehet hogy volt már de én most láttam. Csak erős idegzetűeknek.
     
    megazez and anonim999 like this.
  12. Robur

    Robur Well-Known Member

    Pffff. Ennyi hazugságot meg ostobaságot összehordani.
     
    fedett_mókus, Nagy Csaba and vata like this.
  13. anonim999

    anonim999 Well-Known Member

    vata likes this.
  14. Ooorky

    Ooorky Well-Known Member

    Mi is berendeltünk 2 hete egy SX-4-est, elvileg jövő héten maga a kocsi megjön, de a rengeteg megrendelés miatt a papírokat nem garantálják, hogy a nyári leállás előtt leküldi a gyár, akkor viszont csak hónap végén tudják majd átadni...
     
  15. Loken

    Loken Well-Known Member

    https://www.portfolio.hu/vallalatok...edenek-a-magyar-munkahelyeket.333741.html?amp
    "A globális autóértékesítések lassulása és a dízelbotrány utóhatásai érzékenyen érintik a Robert Bosch működését is, a német autóipari beszállító menedzsmentje éppen ezért úgy döntött, beáll a sorba és leépítésekbe kezd. A cégcsoport magyar operációjánál mintegy 14 800 ember dolgozik, amely a globális munkaerőállomány közel 4 százalékát jelenti. Az ő munkahelyük körültekintő tervezéssel, a munkaerő átcsoportosításával várhatóan megőrizhető lesz."
     
  16. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Itt nem dönt senki sem. Majd ha alkalmas lesz a nagy konténer hajók fogadására a terület (most baromira nem), akkor a szállítmányozó cég és a hajós társaság dönti el hogy üzletel-e ezzel a kikötővel. Egyébbként meg csak Magyar konténer forgalommal nem lesz rentábilis ez a leendő kikötő és logisztikai bázis....
     
    fip7, fishbed, Masztiff and 1 other person like this.
  17. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Erre kíváncsi leszek majd, mert egyrészt tudom hogy Tatabányán k..vra nincs szabad munkaerő, másrészt meg rokon cégnél dolgozom (aluminium hengermű), s tudom hogy minimális létszámban rendkívül specializált munkaerő kell majd, ami még annyira sincs mint szabad munkaerő.... De legyen szerencséjük, s fizessék meg a leendő melósaikat.
     
    fip7, fishbed, ozymandias and 6 others like this.
  18. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Nem kell parazni majd potyazunk a kinaiakon. Ha meg adnak egy jo ajanlatot x ev mulva elpasszoljuk nekik az ar tobszoroseert legfeljebb...
     
    Loken likes this.
  19. phaidros

    phaidros Well-Known Member

    Lehet, hogy úgy lesz ember, mint egyik ismerős rokona esetében, aki szintén hiányszakmában dolgozott, majd kiment külföldre. Most a volt munkahelyéről olyan ajánlatot kapott, hogy azt mondta, ennyiért már megéri hazajönni.
     
    svajcibeka likes this.
  20. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    van baj
     

Ezen oldal megosztása