Magyarország ipara

Volt mar kikotonk maskor is, mas allam teruleten. Pl ugye Fiumeben, de azt hiszem a szocci korban a lengyeleknel is volt. Talan Danzigban? Megszokott dolog ez, azt hiszem a cseheknek is van Hamburgban.
 
Az azsiai kis tigrisek sikerenek titka nem a lakossagba rejlik hanem abba hogy az allamok tamogattak penzel es bizomamyi aruval azokat az allampolgarokat akik hajlandoak voltak ezert /is/ elhagyni az orszagot... /majd ezek a boltok egy resze hitelt is vett fel termeszetesen oda hazai bankbol./ majd ugye mivel kapcsolatredszer etc mar adott volt maradt a hazai aru terjesztesenel..,/legalabbis a tobseg en ismerek olyat aki kinai boltosnak jott letudta a kotelezot majd most kinai etterem tulajfonos.../de o is a kinai uzletre kapott tamogatast es hitelt../
 
Sok cég felől aggasztó hírek érkeznek, pedig látszólag minden rendben van a magyar autóiparral

https://g7.hu/vallalat/20190715/sok...olag-minden-rendben-van-a-magyar-autoiparral/
A legnagyobb hülyeség a cikkben, hogy Mo. - on nincs SUV gyártás. Csak annyit írok Q3... a legnagyobb volumenü Audi SUV.
A másik, ami zavar, hogy szakszervezeti oldalról a Vasas szakszerv. véleményét kérik ki. Az autoiparban a legmagasabb a szakszervezeti tagság a dolgozók között, csak nem Vasasosok a tagok. Kb. 1-5%-a a szakszervezeti tagoknak tartozik a Vasashoz.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz
Sajnos látható a lejtő (rajta vagyunk!).
De a vége még nem.
Igen alapvetően a cikk valós problémát feszeget.
Sajnos a német, így a magyar, autóipar is, lejtőre került. Méghozzá mesterséges lejtőre. Ezt a lejtőt az USA és a vele szövetséges hasznos idióták, az európai sötétZöldek és politikai támogatóik, eszkábálták. A legnagyobb nyertes valszeg. Kina lesz.
1.) Az USA által kirobbantott kipufogógáz körüli botrány. Az ebből fakadó perek, milliárdos bírságok és a dieselautók mesterséges ellehetetlenitése.
2.) A Zöldek nyomására létrehozott idióta európai törvényi szabályozás.
3.) Az EU által erőltetett, kiforratlan és gazdaságtalan, valamint környezetvédelmi szempontból is megkérdőjelezhető elektromos autók előtérbe helyezése.
A veszély jelentős! Európa elveszitheti jólétének alapvető bázisát a világelső német autóipart.
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz and fip7
A legnagyobb hülyeség a cikkben, hogy Mo. - on nincs SUV gyártás. Csak annyit írok Q3... a legnagyobb volumenü Audi SUV.
A másik, ami zavar, hogy szakszervezeti oldalról a Vasas szakszerv. véleményét kérik ki. Az autoiparban a legmagasabb a szakszervezeti tagság a dolgozók között, csak nem Vasasosok a tagok. Kb. 1-5%-a a szakszervezeti tagoknak tartozik a Vasashoz.

A mondat végén a csillagra kattintva megjelenik a kiegészítés:

"Ezek mellett iparágon belüli tényezők is bizonytalanságot vagy lassulást okozhatnak. Túry ezek közül a SUV-ok előretörését említette meg: tavaly a globális gyártók eladásainak harmadát tette ki ez a kategória, viszont a mi régiónk autógyárai ezzel nem jártak jól, ugyanis a környéken csak Pozsonyban gyártanak SUV-okat jelentősebb volumenben. Igaz, Magyarországon Győrben (Audi Q3) és Esztergomban (Suzuki Vitara) is készülnek SUV-ok."
 
A mondat végén a csillagra kattintva megjelenik a kiegészítés:

"Ezek mellett iparágon belüli tényezők is bizonytalanságot vagy lassulást okozhatnak. Túry ezek közül a SUV-ok előretörését említette meg: tavaly a globális gyártók eladásainak harmadát tette ki ez a kategória, viszont a mi régiónk autógyárai ezzel nem jártak jól, ugyanis a környéken csak Pozsonyban gyártanak SUV-okat jelentősebb volumenben. Igaz, Magyarországon Győrben (Audi Q3) és Esztergomban (Suzuki Vitara) is készülnek SUV-ok."
Tegyen oda még egy csillagot: Suzuki S-Cross. Komolytalan...
 
Nagyon lassan. Főváros tobb kerületben attekerve gyorsulo tempot latok.

Illetve a cikk nem említi a felújítást (ha jol latom), amikor regi szar berhazakban is osszenyitnak lakast es nagy luxuslakas lesz belőle vagy siman felujitott lakas. Akkora az igény, hogy ez gyorsabban elkeszul, mint uj lakopark.

Konkrétan a lakohelyem mellett most zajlik egy ilyen es a szemben levi kintrol lepusztult epuletben és egyre tobb lakasnak van zsír uj nyílászaroja es kintrol latszott a felujitas es most a kesz felujitott lakas.

Igen, a cikk cime mas, de ennek is hatása van a kereslet es kínálatra... Sokkal kevesebb erőforrás kell a felujitashoz, mint uj epiteshez.
 
A cikk az újépítésű lakáspiacról, ott persze benne van az is hogy a befektetők sokszor már az alapozáskor megveszik az el sem készült (értékesebb) lakások 70%-át, és várják az áremelkedést. Ugy látszik erre viszont már nem nagyon játszanak, hiszen a magyar ingatlanárak beérték a térség árait, nincs értelme tovább növekedniük.

A másik része me amit mondasz, a felújítási piac is nagyon megy, négyzetméterenként 100-200 ezer forintból megvan 1-2 hónap alatt egy lakásfelújítás, aztan el/ki lehet adni. De ez a piac is lassulni fog, mert a használt lakást is meg kell vásárolni, és ott is jelentősen emelkedtek az árak (6-800 forint teljesen normalis, igy majdnem ugyanott vagy a felujitasi költségekkel) a költségek után az árrés/haszon sem olyan magas már, mint pár éve.

Magyarán a befektetőknek egyre kevésbé izgalmas az egész. A következő az lesz, hogy elkezdik rázudítani a piacra a felhalmozott lakás állományt amit ők még 5%-os áfával vettek meg.
 
Igen alapvetően a cikk valós problémát feszeget.
Sajnos a német, így a magyar, autóipar is, lejtőre került. Méghozzá mesterséges lejtőre. Ezt a lejtőt az USA és a vele szövetséges hasznos idióták, az európai sötétZöldek és politikai támogatóik, eszkábálták. A legnagyobb nyertes valszeg. Kina lesz.
1.) Az USA által kirobbantott kipufogógáz körüli botrány. Az ebből fakadó perek, milliárdos bírságok és a dieselautók mesterséges ellehetetlenitése.
2.) A Zöldek nyomására létrehozott idióta európai törvényi szabályozás.
3.) Az EU által erőltetett, kiforratlan és gazdaságtalan, valamint környezetvédelmi szempontból is megkérdőjelezhető elektromos autók előtérbe helyezése.
A veszély jelentős! Európa elveszitheti jólétének alapvető bázisát a világelső német autóipart.

Brüsszel várt el olyan környezetvédelmi normákat, amit a dízelek már nem tudtak teljesíteni. Emiatt már csalásra kényszerültek. Az USA csak rájött a csalásra.

Eleve a dízeleket nem kellett volna erőltetni, ha egyszerűen nem bírják tartani a normákat a működési elvük miatt.
 
Brüsszel várt el olyan környezetvédelmi normákat, amit a dízelek már nem tudtak teljesíteni. Emiatt már csalásra kényszerültek. Az USA csak rájött a csalásra.

Eleve a dízeleket nem kellett volna erőltetni, ha egyszerűen nem bírják tartani a normákat a működési elvük miatt.
Csak az Amerikaiaknak nagyon kapóra jött, hogy a németeken így nagyobb fogást találtak.
 
Magyar MOL ?

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.