Bocs, a Szu-17/22 M1-M4 és párhuzamosan a Mig 23BN - Mig27 között.Már melyek között?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Bocs, a Szu-17/22 M1-M4 és párhuzamosan a Mig 23BN - Mig27 között.Már melyek között?
Itt egy kis csúsztatás van.Hát, kérdezd az olaszokat. Visszaadták az angoloknak és lízingeltek az EF érkezéséig F-16A-t.
Kb. sírtak, mikor visszaadták őket annyival volt jobb az angol szutyoknál.
Klasszikus vadászgépként az volt.Itt egy kis csúsztatás van.
Az, hogy az F-16A sokkal jobban használható volt, mint a Tornado ADV, nem jelenti azt, hogy a Tornado ADV is annyira rossz let volna - papíron.
Tehát honi légvédelmi célra jó.Mai szemmel az, hogy gyenge volt a manőverezőképessége, de gyors volt és - papíron - jó volt az avionikája és a fegyverzete, azt jelenti, jobb vadászgép volt, mint a MiG-29-es.
Erről írtam.A Tornado ADV egy kiváló vadászgép volt, csak pokolian szar volt üzemeltetési szempontból.
A Raptor képességei "picit" az Tornado ADV felett vannak. Azért az ember bevállalja a szopást is.Ha így nézzük az egyenletet, akkor persze a végeredmény az negatív, de akkor a Raptor se az a "most feared fighter in the world", mint aminek a szpíkerei hírdetik a repülőnapokon
Hogy legyen függesztett Delta konténerről is kép: Szíriában ex. szovjet MiG-23MLD-n 2015-ben:Volt valami oka, hogy a törzstől távol, a szárnytő alá kellett ezt függeszteni, és nem lehetett pl a törzs alá tenni, pl valami "dudorként", amennyire lehet a törzsbe besüllyesztve?
Apróság, de a felső rajz szerintem hibás. A MiG-23B első prototípusa alkalmazta csak ezt a korai szárnyat, viszont azon nem volt beépítve még a rávezető berendezés. A második prototípus, illetve a kb ötven széria MiG-23B már a „végleges” szárnyat haználta.
A Tornado ADV ugyanúgy honi légvédelmi vadász is volt,mint a PVO gépei.Ugyanúgy a támadó bombázók,nagyobb hatósugarú vb-ok (Szu24) elleni harcra tervezték,mint a PVO gépeit.Nem volt szempont a dogképesség.A MiG31-el tulajdonképpen a kategória utolsó mohikánjai.Klasszikus vadászgépként az volt.
Mintha egy Szu-24-ből próbálnál vadászgépet csinálni.
Honi légvédelmi vadásznak még jó lehet, de kb. ennyi.
Tehát honi légvédelmi célra jó.
MiG-29 ellen meg AIM-120 előtt jujuj...
Az után is AIM-120 indítása után mehet is haza...
Erről írtam.
A Raptor képességei "picit" az Tornado ADV felett vannak. Azért az ember bevállalja a szopást is.
Egy Tornado ADV-ért meg nem.
Volt készlet. Érdekes módon ezeket rakétákat 2013-ban a Tabqa-i bázison fotózták, ahol a háború előtt két MiG-21M/MF század állomásozott:
Klasszikus vadászgépként az volt.
Mintha egy Szu-24-ből próbálnál vadászgépet csinálni.
Honi légvédelmi vadásznak még jó lehet, de kb. ennyi.
A Tornado ADV egy kiváló vadászgép volt, csak pokolian szar volt üzemeltetési szempontból.
Ha így nézzük az egyenletet, akkor persze a végeredmény az negatív, de akkor a Raptor se az a "most feared fighter in the world", mint aminek a szpíkerei hírdetik a repülőnapokon
Érdekességképpen a 4477th Test & Evaluation Squadron MiG-23BN-je:
(Az owner tiltja a beágyazást)
Valahol van egy MiG-23BN - F-15 Eagle kötelékezésről is fotóm, de pillanatnyilag nem találom.
Mármint a déli partján.addig a szérián belüli 27-es egyedi számú UB kicsit messzebb, a Földközi-tengert északi partján, Al-Abraq repülőterére.
Két testvér, eltérő sorsa.
1978/79 telén két kétüléses MiG-23UB típusú repülőgép egymás mellett készült a luhovicsi (moszkvai) repülőgépgyárban. Mivel a típus ekkor már több mint tíz éve gyártásban volt, így rutinszerűen zajlottak az átadás eseményei. Történetünk két MiG-23UB-jának gyári számai a 103 79 26-as és a 103 79 27-es voltak.
Sztorink itt különválik. Míg a szérián belül a 26-os egyedi számú MiG-23UB Magyarországra, a Pápa repülőterére került, addig a szérián belüli 27-es egyedi számú UB kicsit messzebb, a Földközi-tengert északi partján, Al-Abraq repülőterére.
A 26-as egyedi számú repülőgép Pápa repülőterén a "15"-ös oldalszámot kapja és a 47. Honi Vadászrepülő Ezred MiG-23MF századánál, mint kétüléses kiképző repülőgép szolgál a nyolcvanas években. Addig a 27-es egyedi számú MiG-23UB, a Líbiai Arab Légierő 1070-es és 1080-as századánál szolgál, ahol a líbiai MiG-23BN bombázókon repülő pilóták kétüléses típusaként a „7927”-es oldalszámot kapja.
Mindkét repülőgép a nyolcvanas évek végén kerül ipari nagyjavításra. Ekkor a sors ismét közel sodorja őket egymáshoz. A líbiai „7927”-es a magyar határtól alig 200 kilométer található Lvov városában működő 117-es számú szovjet repülőgépjavító üzembe kerül. Míg a magyar „15”-ös, bolgár üzembe repül át nagyjavításra 1989-ben.
A kilencvenes évek mind a „15”-ös, mind a „7927”-es repülőgép számára nehéz időszakot hoz. A pénztelenség és hogy a hadseregek, amelyekben szolgáltak leépültek körülöttük, rányomta bélyegét a repülőgépek történetére. A kilencvenes évek második felében mindkét MiG-23UB leállításra kerül.
Míg a magyar „15”-ös utoljára 1996. decemberében repült és 1997-ben hivatalosan is kivonásra került:
Fotó: a "15"-ös Pápán H-23M földi célok elleni irányított rakétákkal a szárnytőben, valamint két régi R-3Sz légiharcrakétával a törzse alatt.
Addig a „7927”-esnek adódott egy második esély is! A 2011-ben kezdődő líbiai polgárháborúban, mindkét félnek szüksége volt légitámogatásra, ezért 2014-ben a „7927”-es MiG-23UB-t újra elővették Al-Abraq repülőterén és helyi „felújítás” alá vették, a már hosszú évek óta leállított MiG-23UB-t. Így a „7927”-es MiG-23UB, mint bombázó repülőgép támogatta a Líbiai Nemzeti Hadsereg erőit a tízes évek közepén:
Fotó: a "7927"-es Al-Abraq repülőterén "felújítása" után 2015-ben, bombafegyverzettel.
Kösz!Mármint a déli partján. Amúgy jó kis írás.
Szerintük:Hanem a kérdés: adva van az UB-n a két H-23-as “PGM”, a kiegészítő önvédelmi függesztmény pedig a két régi R-3Sz. Lehetett-e az UB-ra R-13M-et, illetve dupla tartókra két-két R-60-ast függeszteni?
Mármint a déli partján.
Amúgy jó kis írás.
Hanem a kérdés: adva van az UB-n a két H-23-as “PGM”, a kiegészítő önvédelmi függesztmény pedig a két régi R-3Sz. Lehetett-e az UB-ra R-13M-et, illetve dupla tartókra két-két R-60-ast függeszteni?