1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

MiG PAK DP

Diskurzus a(z) '5. generációs, vagy afölötti vadászbombázók' témában - Phoenix által indítva @ 2017. július 24..

  1. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    " A Szu 27 nem európára volt tervezve soha sem"

    Az úri huncutság, hogy a Szu-27-esekkel kísérték volna a támadó Szu-24 bombázókat nyugat európa felett, az eredeti koncepció alapján? Illetve talán már a GIUK környékén felvették volna a harcot Norvégia felöl repülve, a NATO erőkkel?
     
    endre likes this.
  2. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Tudod mit írtál le? Miután a ruszkik is rájöttek hogy a MiG 29 baromira rövid hatósugarú, ezért 1988 óta taknyolják és ahova lehet belepaszíroznak + keró tartályokat. Ettől még az alap konstrukció sajátossága marad amiről első perctől polemizálunk...
     
  3. dudi

    dudi Well-Known Member


    Én meg arról beszélek az eleje óta,hogy majd 30 éve rendelkezésre áll olyan sárkány amibe megfelelő mennyiségű kerozin fér csak a MIG képtelen volt keresztülvinni a gyártását nem,hogy ennek még a 9.13-nak sem sikerült kiváltani a nyilvánvalóan impotens 9.12-t.
     
  4. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Ebben igazad van, de a Norvég részről én is ugyanezt mondtam. Viszont arra is emlékezz vissza, hogy az 1988-ban nálunk lévő Szu 24-ek mellé sehol közelben nem volt Szu 27 támogató nehézvadász (talán valahol Munkácson túl). Illetve az is sántít hogy bár az általad leírt koncepció igaz (ebben egyet is értünk), de ehhez 1988 ig alig pár 100 Szu 27 volt az egész szu területen egy halom más feladattal. Míg Szu 24 már a 80-as évek közepén több mint 800 darabban rendelkezésre állt. Konkrétan arról olvastam hogy Ukrajnában volt a vsz időszak végén vagy 5 Szu 24 ezred, de Szu 27 ezred talán 1 vagy 2......
     
    endre likes this.
  5. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Önmagadnak versz keresztbe. Az előbb még azt írtad, hogy csak a MiG 29M vagy K/KUB-nek elegendő a keró kapacitása, most meg már a 9.13-é is ok? Most akkor melyik az igaz?
     
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A MiG-31 feladata PVO-nál őrjáratozás lett volna, mert CM ellen máshogy nem megy. A Frontlégierő nem tudom, hogy mire készült. Itthon 3 29-es ezred volt. Tököl, Kiskunlacháza és Sármelléken voltak emlékeim szerint.
     
    Nagy Csaba likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez a kommentet hogyen értelmezzük? Mihez képest? A MiG-21-hez, a Gripenhez, az F-15C, a MiG-29 9.13/9.13 a B-52 vagy a Szu-27-hez képest?
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Tehát ez az egyszerű tény is szükségessé tette volna a MIG-ek nagyobb hatótávját aztán még sem...


    Hol írtam,hogy a 9.13 hatótávja megfelelő?Az idézett hozzászólás(
    )pont azt jelenti,hogy nem,hogy a 9.15 sárkányt nem tudták gyártani de még a 9.13-al sem sikerült kiváltani a 9.12-t.
     
  9. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    A MiG 31-et azzal egészíteném ki, hogy az szibéria főlé készült, ahol őrjáratozás nélkül nem boldogulsz, de az is csak az A 50-es awacs gépekkel egyetemben lett volna működő képes, amikből soha nem volt elég (európába ezeket csak mutiba küldték ki, annyira kellettek máshol). Ezt a rendszert nem európára tervezték, a MiG 29-et meg igen. A Magyar MiG 29 repülőterek passzolnak, s úgy emlékszem, legelőször talán a legnyugatibb Sármellék állt át......
     
  10. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    A koncepció és annak végrehajtása más-más dolog. A Szu-27-esek végül a kevés MiG-31 helyett kerültek inkább a beljebb a birodalomban. (hanyatlott a Szovjetunió, lett FÁK és Oroszország, nem volt sem repülőgép gyártás, sem üzemeltetés, csökkentek a bevethető gépek, a repült órák stb. több mint egy évtizedig züllöt minden.) A Szu-24 meg relatíve jóval régebbi repülőgép, gyakorlatilag egy orosz F-111. A modernebb NATO vadászok rendet vágtak volna köztük, ezért találták ki a Zsuravlikot.. nemcsak az F-15 megfelelőjeként tervezték, hanem nagy hatótávolságú kísérő repülőgépnek is (nem volt megfelelő Air-to-Ground) kapacítása.
     
    Nagy Csaba likes this.
  11. dudi

    dudi Well-Known Member

    Azt hogy értelmezed,hogy az 16 kategóriájú multi role gépeknek elég nagy a hatótávjuk?
     
  12. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Akkor azzal egészíteném ki amit mondasz, hogy mire meg lett volna a gyártható 9.15, addigra a szu és a vsz bedőlt és nem volt miből és kinek megépíteni. A régebbi MiG 29 es gépeket meg hazavitték és a pénzhiány és a bevetési távolság (meg az akkor hiányzó ellenség) miatt 75%-ban leparkolták a reptereiken.
     
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Látom a legalapvetőbb nyelvan sem megy. Ha azt mondod, hogy elég nagy, akkor definiálod kéne, hogy mihhez. Önnmagában ez a mondat nem bír jelentéstartalommal.
     
    Nagy Csaba likes this.
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Visszatérve a sűrűn elhelyezett repterek miatt nem kell nagy hatótáv a MIG-nek,majd a földi irányítás a célra vezeti őket koncepcióról az oroszok is tudták,hogy hülyeség még háború sem kellett hozzá.Itt a fórumon volt arról szó régebben,hogy az itthon települt 9.13-as MIG-ek közösen gyakorlatoztak az A-50 AWACS gépekkel hisz a 9.13 már képes volt együttműködni a légtér-ellenőrzőkkel.Ez a tény is a beépített zavarórendszer,fejlettebb radar,AG képesség,minimálisan javult hatótáv mellet számomra teljesen érthetetlenné teszi,hogy miért nem állították le a 9.12 gyártását akkor amikor megjelent a 9.13.Arról nem is beszélve,hogy a 9.13 alkalmas volt R-77 indítására bár R-77 nem nagyon volt nekik így ez a képesség eléggé kihasználatlan lett volna.
     
    fishbed likes this.
  15. dudi

    dudi Well-Known Member


    Ezt nem én írtam eredetileg hanem Mackensen...
    Olvasod egyáltalán a topikot?
     
  16. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Te most viccelsz? 1988-ról van szó. R 77-es nem hogy akkor nem volt, még most is csak alig 2-3 repülő egység gépein látható az ehez szükséges függesztő rendszer..... Igen, gyakoroltak az awacs géppel, de abból sem volt elég nekik, európában csak mutiba, esetleg NDK-ban.
     
  17. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ez pusztán elméleti felvetés azok felé akik jobban ismerik a 29-est:

    Mennyire lett volna gyorsan kivitelezhető a 9.13 átalakítása olyan módon,hogy a szárnyakra felkerült volna + 1-1 felfüggesztő R-73 rakétáknak,a két belső pilon melletti felfüggesztőket pedig alkalmassá tenni R-27R hordozására?Így a gép két póttartály mellet képes lett volna megtartani az eredeti mennyiségű rakétafegyverzetét.
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Le is írtam,hogy az R-77 elég elméleti opció mert nem is volt nekik.Tehát nem viccelek.
     
  19. Nagy Csaba

    Nagy Csaba Well-Known Member

    Maradjunk a vágyálomnál, mert ez még elméletnek is sok volt.....
     
  20. emel

    emel Well-Known Member

    Gyorsan semennyire, meg olcsón se. Egy ilyen átalakításhoz a szárnyk leszerelése után le kellett volna fúrni az összes szegecset és leszedni a szárnyborítást, kiszerelni a szárny-főtartókat és azokat a bordákat ahova a + függesztőket szánják, + megerősített csomópontokkal ellátott új főtartókat és új megerősített bordákat beszerelni, beépíteni a + tüzelőanyag és túlnyomás-csővezetékeket a póttank-pilonokhoz, a + kábelezéseket a rakéta-függesztésekhez, és ezután lehetett volna visszaszegecselni a szárnyborítást. Ahol meg esetleg a szegecsek lefúrásánál félreszalad a fúró és kicsit belekap a szárnybordába, hosszmerevítőbe, akkor azokat is újra kell gyártani és cserélni /többezer szegecs lefúrásánál törvényszerűen előfordul ilyen probléma is). Szóval majdnem egyszerűbb lett volna új szárnyakat gyártani a régi gépekhez.
     
    wolfram and Nagy Csaba like this.

Ezen oldal megosztása