1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-23 “Flogger”

Diskurzus a(z) '3. generációs típusok' témában - Galcom által indítva @ 2013. január 8..

  1. dudi

    dudi Well-Known Member

    Olvass már légyszives...
     
  2. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    A szovjet MiG-23M 1971-től állt rendszerbe, és alig három évvel később 1974-ben állt rendszerbe az F-14A, és az F-15A...
    ... a MiG-23ML már hozta ugyan egy 9t-ra terhelt MiG-21bisz szintjét, de csak 1976-tól...
    ... és hol volt ez mondjuk az F-14A-tól.
    (elnézést a lassan áttekinthetetlen ábráért)
    :confused:

    [​IMG]
     
    fip7 likes this.
  3. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Azt hiszem, hogy ezt az érdekes fej-fejmelleti vitát nagyban befolyásolja a gépek harci hatósugara.
    Galcom írta itt egy hónapja, hogy a nyugat-európai harcászati repülőerők számára a légi utántöltés biztosítása távolról sem volt olyan magától értetődő dolog, mint a kilencvenes évek második felétől egészen napjainkig.
    A Bitburg-i F-15C gépek is főleg az NDK MiG-23ML és szovjet MLD gépekkel voltak ellensúlyban és ez utóbbiak által támogatott Szu-17-esekre és 24-esekre vadásztak.
    A Benelux F-16-os kontingens meg méghátrébb volt a fronttól.
    És főleg a póttartályok jelentették a bevállalható hatótávot és repülési időt.

    Ezzel szemben az MN és a Déli Hadseregcsoport gépei főleg az olasz F-104-esek ellenében dolgozott.

    Szóval hiába jelent meg fizikailag a kontinensen az F-15/16 páros, azok egyfelől nem az Sivatagi Vihar körülményei között, nem az 1991-ben látott és csodált támogatással és nem az iraki légierő ellenében kellett volna, hogy harcoljon.
    És a VSz-nek is csak egy kisebb része ellen tudták volna őket bevetni.
     
    fishbed, endre, migfun and 5 others like this.
  4. dudi

    dudi Well-Known Member

    Európai NATO tagok légierejéről írtam.Az USA amennyire tudom nem europai ország(GBR nem az USA még ha úgy is viselkedik mintha az lenne).
     
  5. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    No utoljára még berajzoltam egy F-15A/C manőverezési görbéit is...
    ... viszont a többi típussal szemben, az F-15A/C ekkora túlterhelésű fordulóra sebesség vesztés nélkül volt képes!!!
    :eek:


    [​IMG]
     
    fishbed, endre, migfun and 1 other person like this.
  6. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    A Sármelléki és Pápai MiG-23M/MF-ek ellenfelei a 90-es évek végén ténylegesen az olasz F-104ASA gépek lettek volna.
     
    fishbed and dudi like this.
  7. Negan

    Negan Well-Known Member

    KC135 flotta már megvolt.
    De az USAF itt volt,nagy erőkkel.Sőt,ők voltak légiharc szempontjábol a fő erő.VSZ MiG23ai nem kerülhették volna el az amcsikat.
     
  8. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    Dehogynem, teljesen más hadszíntéren üzemeltünk volna.
    A Sármelléki és Pápai MiG-23M/MF-ek ellenfelei a 90-es évek végén ténylegesen az olasz F-104ASA gépek lettek volna.
    Ott meg elmondható, hogy 0.75Mach alatt a MiG-23M/MF-ek jobban fordultak mint a Starfighter-ek.

    [​IMG]
     
    fishbed, endre and Rotten878 like this.
  9. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Mármint a 80-as évek végén.
     
    endre likes this.
  10. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    A KC-135-ös flotta persze, hogy már megvolt, a hatvanas évek eleje óta rendelkezésre állt.
    Csak főleg a B-52-esek, B-1B-k és FB-111-esek számára.
    Erről írta Galcom, hogy a 80-as évek végéig az európai USAF és a NATO többi tagállamának harcászati repülői számára a tanker flotta nem nagyon volt igénybevehető támogatás.
     
  11. Hpasp

    Hpasp Well-Known Member

    pontosan, csak typo volt.
    90-es évek végén már tán egyik típus sem repült...
     
  12. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Hpasp

    Először is meg szeretném köszönni a munkádat, amit ezen írások elkészítésébe beleraksz!
    Úgy gondolom, hogy abszolút hiánypótló alkotások! :)

    Az írásod alapján viszont továbbra is azt gondolom, hogy a MIG-23 egy nagyon elbaszott repülőgép típus volt, amibe kár volt pénzt öntenie az SZU-nak.
    Szerintem ha nem lett volna óriási lobbi ereje a MIG irodának, akkor nem tudták volna ezt a sz@rt átnyomni a rendszeren.
    (Elég csak abba bele gondolni, hogy vele egy időben készült a Szu-15 és a MIG-25 is. Vagy, hogy a MIG-21 BIS milyen jó ár/érték aránnyal bírt vele szemben)
     
    Hpasp likes this.
  13. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Kérdés, hogy az F-104ASA gépekkel szembeni harc során a különféle magasságokon és sebességeken realizálható túlterhelhetőség és fordulékonyság paraméterek mennyire kerültek volna érvényre?
    Hozzátenném, nem csak a sármelléki MiG-23M és a pápai MiG-23MF gépeket kell néznünk, hanem 1986-87-ig a kiskunlacházi MiG-23MLD-ket is.
    Viszont az olasz gépek BVR képességei egy tömeges légi konfrontációnál lehet, hogy elejét vették volna a manőverező légiharcoknak.
     
    fishbed, endre and Negan like this.
  14. mlace

    mlace Member

    1-2 év késéssel jött a 4 gen nyugat Európába a míg 23-as hoz képest!
    Nem volt annyira rossz típus csak vele egy időben már az Usanál és a főbb szövetségesei él 4 gen típusok kezdek el terjedni.70-es évek elejétől F14/F15 80-tól F16/F18.
     
  15. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez ebben a formában pontatlan. Az első F-15-ös alakulatok igen, de kis számban. Azok 1980 táján érték el a 100-as bevethető nagyságrendet. Az F-16-os még később, az európai F-16 még egy fél lépéssel később.
    A nem szovjet VSz tagországokban nagyjából akkor kezdett terjedni az F-16, amikor a 23MF vagy ML.

    Az első F-15 század hadrafoghatósága volt 1976. Az már az évtized második fele.
     
    endre likes this.
  16. mlace

    mlace Member

    Lényegen nem változtat hogy a korai 4 gen gépekkel kezdett elterjedni a 23-as!Ahol meg bevetésre került legtöbbször ezekkel került szembe!
     
  17. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    Na hát ez jó! :) Nem volt rossz gép a MiG-23ML, csak mondjuk a vietnami háború legelején kellett volna harcban lennie. Ha meg már Koreában is ott lett volna, még nagyobbat szólt volna! :)
     
    endre and fip7 like this.
  18. Galcom

    Galcom Well-Known Member

    Helló!

    Mikor az USAF első százada hadrafoghatóvá vált F-15-el (ahogy molnibalage monda: )

    A Szovjet Frontlégierőnél és Légvédelemnél már több mint 20 ezrednél repült a MiG-23-as!




    Aztán:
    ekkor már a Szovjet Frontlégierőnél és Légvédelemnél már bő 40(!) ezrednél repült a MiG-23-as!



    Ezek a számok nem támasztják alá, hogy akkor terjedt volna el a MiG-23-as, mint a nyugati 4 gen gépek.
     
    ghostrider, fishbed, Bleroka and 3 others like this.
  19. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    1954-ben jött létre egy amerikai-olasz egyezmény, és 1955-től elkezdte az USAF aktivan használni az avianoi bázist, ami azután később tetszhalott állapotba zsugorodott, de ahogy a Desert Strom előtt is nagyon gyorsan reaktiválták és felpörgették, egy esetleges NATO-VSZ összecsapás felkészülési, verbális időszakában is ugyanez történt volna, gyorsan települt volna oda érdemi amerikai légierő.
     
    endre, Negan and Galcom like this.
  20. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    .
    NAGYON JÓ AZ IRÁSOD!
    .
    Irak-Irán között 1986-87-ben ment a harc, iráni minőségi fölénnyel. Majd egyszercsak 1988-ra azt irod: "Áprilisban a Faw félsziget visszafoglalása után, lassan kialakult a teljes iraki légifölény, az irakiak szinte ott és azt bombáztak amit akartak."
    Ez hogy jött ki igy hirtelen? Ez nem jön át a szövegből. Ha csinálsz átdolgozást, ezt a fordulatot még részletezhetnéd egy bekezdéssel.
     
    endre and Hpasp like this.

Ezen oldal megosztása