Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Megdöbbentően alacsony ez ahhoz képest, hogy az F-16A-val elrepültek alacsonyan Osirakba majd magasan haza.Gyors matek, Szu-22M3 8xAB-500kg + 2xR60
felszállósúly 19'735kg itt már póttartály nem függeszthető
kifogyasztható üzemanyag: 4900l -> 4020kg
földi üzem 20kg/perc, legyen 5perc -> 100kg
leszállás 35kg/perc, legyen 5perc -> 175kg
emelkedés 2000m-re katapultáláshoz: 120kg
navigációs tartalék (7%): 280kg
átlagos tüzelőanyag fogyasztás 200m magasságban repülve: 5.41kg/km
útvonalrepülésre rendelkezésre álló üzemanyag mennyiség: 4020kg - 100kg - 175kg - 120kg - 280kg = 3345kg
repülési távolság: 3345kg / 5.41kg/km = 620km
ami úgy 310km valós akció rádiusz...
... vagyis Taszárról Olaszba már nem ér oda nyóc bombával.
![]()
Gyors matek, Szu-22M3 8xAB-500kg + 2xR60
felszállósúly 19'735kg itt már póttartály nem függeszthető
kifogyasztható üzemanyag: 4900l -> 4020kg
földi üzem 20kg/perc, legyen 5perc -> 100kg
leszállás 35kg/perc, legyen 5perc -> 175kg
emelkedés 2000m-re katapultáláshoz: 120kg
navigációs tartalék (7%): 280kg
átlagos tüzelőanyag fogyasztás 200m magasságban repülve: 5.41kg/km
útvonalrepülésre rendelkezésre álló üzemanyag mennyiség: 4020kg - 100kg - 175kg - 120kg - 280kg = 3345kg
repülési távolság: 3345kg / 5.41kg/km = 620km
ami úgy 310km valós akció rádiusz...
... vagyis Taszárról Olaszba már nem ér oda nyóc bombával.
![]()
Volt ezzel kapcsolatban egy legenda, hogy az országhatár közelében több autóutat is alkalmassá tettek repülőgépek le- és felszállására, mert a célponttól visszafelé repülve már nem érték volna el a kiinduló bázisaikat. Aztán a legtöbb útszakaszról kiderítették, hogy mégsem ezért lettek úgy kialakítva.
A lengyel Szu-22-eseknél eleve úgy számoltak, hogy csak pótossal van használható hatósugár (előtte a Szu-20-at (Szu-17M? exportváltozat) és a Szu-7-et is üzemeltették, azoknak még siralmasabb volt a hatótávjuk, gondolom még a német-német határig sem tudtak volna elrepülni pótos nélkül, bombaterheléssel és vissza.
Mondjuk a "vissza" már eleve optimista feltételezés volt egy VSZ-NATO balhé esetén, valahol azt olvastam, hogy a szovjet oldalon a tervezők gépenként átlag 2 bevetéssel számoltak.
4 tonna bombával?Megdöbbentően alacsony ez ahhoz képest, hogy az F-16A-val elrepültek alacsonyan Osirakba majd magasan haza.
Itt a teljes rádiózás leirata.
Megint egy kis múltidézés. MiG-23MLD R-73-as rakétákkal kesziben:
![]()
Oldal kb közepe.
Ezeket fejtsd már ki légyszives pontosabban.
Miben tudott kevesebbet a MiG-29-es?
Miben nyomta le az MLD a 29-est?
Valahogy próbáljunk meg összefüggésekben elemezni.
Volt szerencsém két olyan szovjet MiG-23MLD pilótával is beszélni, aki repülte a 9.13-ast is, szóval vannak szubjektív, pilóta összevetések is, de érdekelne, hogy te mit hasonlítasz össze és mivel.
Melyik paraméterben? Mert a gépek FM-vel megmutattam nem túl rég, hogy a MiG-29 9.12 minden hírneve ellenére két R-60-nakl kevesebbet tudott kicsivel magas szubszonikusban, mint az F-16A Block 1-15.
Ez azt jelentené, hogy a 23 MLD lenyomta a 29-est....?
Na ezt most nem igazán értem. Te mondtad, hogy az MLD tudta azt, amit az F-16A.
Én meg mondtam, hogy FM szerint a turn ratje jobb az F-16A-nak azonos konfigban.
Most akkor hol veszett el a mondanivaló...?
https://forum.htka.hu/threads/general-dynamics-lockheed-martin-f-16-falcon.133/page-61#post-637994
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..