1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Mikojan-Gurjevics MiG-31 "Foxhound"

Diskurzus a(z) '4/4+/4.5 generációs vadászbombázók' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ezt én úgy értettem, hogy 1 db nuki bombával van értelme. Lehet, hogy megcsinálták a fenti dolgot, de pontosan azt hozta ki a gyakorlat, hogy kisváros méretű célokat sem lehet ezzel eltalálni. Akkor meg minek...
     
  2. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Hagyományos fegyverzettel nincs sok értelme, de irányított bombákal még lehet. De már nincs MiG-25-ös hadrendben az oroszoknál, Algériában meg nincs bombázó változat. A MiG-31-es meg nem lett végül bombafegyverzet hordozására alkalmas.
     
  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Vagy 150 végezte a gyepre húzva. Nem voltak azok olyan régiek, hogy elfogyjon belőlük az üzemidő.
     
    hurci10 likes this.
  4. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    A 31-esből eredetileg 349 alapváltozatú gépet gyártottak (a prototípusokat nem számolva). Ehhez jött még 20-40 db DZ, ami már alkalmas volt légi utántöltésre. (A DZ-k számáról elég eltérő adatokat adnak meg a források.) 69 db B változatú gépet gyártottak, és a nagyjavítások során a DZ-ket is felhozták a B-k szintjére. Az alapváltozatú gépek egy részét a gyári nagyjavítások során átépítették BSz verzióra, ami megfelel a B-nek, csak nem utántölthető, egy részüket pénzhiány miatt leállították 2000 táján. (Akkoriban a 31-es pilóták átlagos éves repideje 45-50 óra volt, jöttek is a balesetek egymás után, különösen a leszállások során.)
    2018 végéig legalább 36 db B-t BM-re, legalább 85 BSz-t BSzM-re, további 13-15 B-t K-ra és műholdvadász változatra modernizáltak. Ez legkevesebb 134 db gép. 2019 folyamán is adtak át legkevesebb 8 gépet a Jelizov-i 865. IAP.-nak és a Moncsegorszk-i 98. GvIAP-nak. Talán 10-20, de legfeljebb 50 sárkány lehet még, ami alkalmas az átalakításra az eredetileg legyártott kb. 450-ből.
    Balesetben legalább 43 db veszett el, további 10-15 db múzeumokban, közterületeken van kiállítva.
    A többit pedig megette az idő vasfoga, ahogy 10-15 évig rohadtak leállítva mindenféle konzerválás nélkül. Sokszor még téli takarást sem kaptak, jó ha egy kabintakarót rájuk dobtak. (Mondjuk én megértem, amikor egymás után szűntek meg az ezredek, a kirúgott műszakiaknak nem a gépek konzerválása volt a legégetőbb problémája.) Már 2016-ban lenyilatkozta a Nyizsnij Novgorod-i Szokol gyár főmérnöke, hogy csak minden második hozzájuk beérkező sárkány alkalmas a modernizálásra. (Pedig akkor még sok gépet a saját szárnyán repültek át az alakulatoktól.) A többi gép legfeljebb alkatrésznek használható fel, vagy annak sem....
     
    borisz, therob, fishbed and 5 others like this.
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ha jól értem, akkor a cirka 134 db gépből akkor csak úgy kb. a 3-4-e légi utántölthető? A K-k azok a Kinzsállal?
     
  6. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Igen. Eleve több légi utántöltésre nem alkalmas gép készült, ezért a modernizált gépek közül is több a BSzM, mint a BM. A K a Kinzsal hordozó jelzése. Ezeket (és a 2 kísérleti műholdvadászt is) B-kből alakították át, így mindegyik alkalmas a légi tankolásra.

    Egyébként én továbbra sem hiszem el, hogy a K-ban nincs radar. Ha a Zaszlonyt tényleg kiépítették, akkor pedig valami mást tettek be a helyére, mondjuk egy időjárás radart. (Ez csak tipp.) A radar állítólagos kiépítésére a súlycsökkentést hozták fel indokul. De gondoljatok bele: a K eleve farnehéz a Kinzsallal. Erre még kiszedik a féltonnás radart pont az orrából? De marad a gépágyú (mert a fényképek tanúsága szerint az fent van) a súlypont közelében, a maga 250 kg-jával, és a 8TP hőpellengátor, ami szintén megvan vagy 50-60 kg? Na ne!

    Szintén felmerült a K beépített érzékelője. Akár kivették, akár maradt, a Zaszlony nem alkalmas felszíni célok felderítésére. A gyár ajánlatában szerepelt a BM modernizáció előtt a radar térképező és felszíni célok felderítésére optimalizált üzemmódokkal történő ellátása, de ezt sem rendelte meg a légierő. A 8TP hőpellengátornak elvileg mindegy, hogy légi, vagy felszíni hőforrást mér be, de ez még ötletnek is komolytalan, csak úgy felvetődött bennem. Viszont a K biztosan kapott műholdas kapcsolatot! A rendszer antennáját a bal oldali szívócsatorna tetejére építették be, több fényképen is látszik. Ez persze célzásra alkalmatlan, de más forrásból így megoldott a céladatok vétele.
    A Kinzsal rakéta pedig biztosan alkalmas végfázisban végzett manőverekre, és feltehetően van saját radarja. Ezekkel a képességekkel már az alapjául szolgáló ballisztikus rakéta is rendelkezett.
     
    borisz, fishbed, gacsat and 3 others like this.
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Igen, ezt a radar kiépítést én se értettem, mert így már a vezethetetlen kategória lenne a gép.
     
    borisz, fishbed and hurci10 like this.
  8. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Pontosan ez a bajom nekem is. De hát ha ezt írták orosz forrásból...
     
  9. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    A felsorolásból kimaradt a típus másik "nagy" üzemeltetője, Kazahsztán. Náluk a SZU felbomlása után egy századnyi, kb 12-14 gép maradt, nagyrészt DZ-k és pár alapváltozatú masina. Volt pár baleseti veszteségük, így jelenleg 9 db gépük van, amikkel egy 2017-es újságcikk szerint nagyon elégedettek, továbbra is rendszerben tartják őket a különböző Szuhoj változatok és pár MiG-29-es mellett. Sőt, a gépeiket B/BSz változatúra alakíttatták a gyári nagyjavítások során.
    Tavaly volt olyan hír, hogy megrendelik ők is a BM/BSzM modernizációt, és esetleg a géplétszámot is újra 12-re, vagyis századerőre növelnék használt, de modernizált gépek vásárlásával. Nem hallottam róla, hogy ebből megvalósult volna valami, és nem hiszem, hogy az oroszok lemondanának pár gépről a javukra, bármilyen jó is a kapcsolatuk. Nagyobb szükségük van rá nekik annál! A BM/BSzM modernizációt viszont nem tartom lehetetlennek, az is bevétel az átépítést végző cégnek.
     
    fishbed, Python and molnibalage like this.
  10. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Ha Zaszlon nincs benne valamit tenni kelett oda az altalad is emlitett sulypont miatt.
     
    hurci10 likes this.
  11. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Esetleg SATCOM SATNAV rendszewr kerulhet oda. Nem tudom mennyire kivitelezheto mar meglevo rendszer atpakolasa a gepen belul mint opcio?
     
  12. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Így igaz, én is olvastam. Csak ebben a formában nem hiszem el. Ha kiszedték, tettek valami mást a helyére. És biztos nem ballasztot, mert annak aztán tényleg semmi értelme. Nem kötik az orrunkra, hogy mire cserélték a Zaszlony-t.
    Aki elhiszi, hogy így csökkentették a gép súlyát, az gondolja végig, hogy minek a 31K-nak az a nem éppen pille súlyú gépágyú!
     
    borisz, fishbed and gacsat like this.
  13. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Ez is egy lehetőség.
     
  14. hurci10

    hurci10 Well-Known Member

    Én el tudok képzelni egy beépített önvédelmi zavaró rendszert is, de az én fantáziám köztudottan nagy.:cool:
     
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Egy 500kilósat?Mit zavarnak azzal?A Halálcsillagot?
     
  16. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    500Kg os zavarorendszer??? Egy olyan gepbe amelyik max tobbszaz kilometerre kozeliti csak meg az ellenseget!!!???
     
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Plazmagenerátort.
     
    borisz likes this.
  18. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Es akkor annyi is az adatkapcsolatnak, meg a navigacionak meg a komunikacionak :)
     
    dudi likes this.
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ezek mind csak az utolsó percekben kellenek. Ha csak akkor fordulnak felé a vadászok, már késő. Fújhatnak a seggébe.
    Egyszerű inerciális navigációval az indítási körzetbe repül. Ott plazma ki, glonass be, adatkapcsolat a műholdas rendszerrek, rakéta számítógépe frissít, indítás.
    Plazma be, kifordulás, iszkolás. Sanyi meg Lotus támogatással (ki)végzi a dolgát.
    Ne felejtsük el, Falklandnál a Vulcanok Inerciális navigációval 6000 km után telibe találtak egy kifutópályát. Hagyományos bombákkal.
     
    borisz likes this.
  20. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    MiG-31BM szépen kapaszkodik:

     
    fip7, Python, fishbed and 1 other person like this.

Ezen oldal megosztása