Mi-38 (Mil-Kazan,Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

T

Törölt tag 1586

Guest
Azt azért ne felejtsétek el hogy a helikoptereknél jóval nagyobb a maximális repülési mahasság mint a maximâlis fûggeszkedési magasság.
Az a minyó amelyik vízszintesen 150-200 km/hl-val képes 4000 m-en repülni u.ott nem lenne kêpes függeni.
Másszóval hegyi alkalmazásnál nem sokat ér ha egy heli magasan tud repülni ha u.olyan magasan nem tud leszállni...
Az egyhelyben függés energia szükséglete jóval nagyobb mint a vízszintes repülésé és az aerodinamikája is teljesen más.
 
  • Tetszik
Reactions: emel and gacsat

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Az első széria Mi-38T nagy távolságú átrepülésre indul a deszanttérbe szerelt póttartályokkal.
Szép szürke festését alaposan összeokádta a két Klimov hajtómű, erre korábban se a a szintén ilyen rövid kiömlős, de egyértelműen felfelé irányított P&W, se a másik, felfele forgatott, hoszabb kiömlős Klimovokkal nem volt példa.
A széria Klimov VK-3000-esek kiömlőjét jócskán megrövidítették, a gép meg most hogy néz ki...

Szintén újdonság a hátsó deszant rámpa két oldalára került áramlásterelő lemez is.

247800.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 085
60 171
113
Jót tenne a gépnek egy hosszabb kiömlő.
Az áprilisi képet már fentebb posztoltam:

247800.jpg


Júniusban a nyílvánosságnak (a sorozatgyártás jövője szempontjából fontos emberkenek is!) be kellett mutatni, ezért kemény munkával levakarták róla a ráégett kormot, amit a felület sínylett meg:

253661.jpg


Véget ért a műsor, jöhettek a júliusi dolgos hétköznapok:

253516.jpg


Ha a kiömlő csak simán felfelé állna, már jobb volna a helyzet.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 230
17 113
113
Jót tenne a gépnek egy hosszabb kiömlő.
Az áprilisi képet már fentebb posztoltam:

247800.jpg


Júniusban a nyílvánosságnak (a sorozatgyártás jövője szempontjából fontos emberkenek is!) be kellett mutatni, ezért kemény munkával levakarták róla a ráégett kormot, amit a felület sínylett meg:

253661.jpg


Véget ért a műsor, jöhettek a júliusi dolgos hétköznapok:

253516.jpg


Ha a kiömlő csak simán felfelé állna, már jobb volna a helyzet.
Most láttam ezt a képet, a CH-53 is derekasan bekormolja a farkát. Miért nem figyelnek erre oda ezeknél a típusoknál? Csak esztétikai a probléma?

EEWQV3NU0AAry_P
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Jót tenne a gépnek egy hosszabb kiömlő.
247800.jpg

253661.jpg


253516.jpg


Ha a kiömlő csak simán felfelé állna, már jobb volna a helyzet.
Lehet hogy akkor a rotortól jövő nagy sebességű és tömegű légáramlat túl erős fojtást eredményezne a fúvócső kiömlő keresztmetszetében, így hátrányosan befolyásolná a hajtómű működését és leadott teljesítményét.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 780
8 333
113
Lehet hogy akkor a rotortól jövő nagy sebességű és tömegű légáramlat túl erős fojtást eredményezne a fúvócső kiömlő keresztmetszetében, így hátrányosan befolyásolná a hajtómű működését és leadott teljesítményét.
Ezt így reggel kávé előtt ? :)
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Ez esetben leírhatnád a probléma megoldását is :)
A megoldás ott van a fotókon: a fúvócsövek kiömlőnyílását a felfelé kiömlés helyett elforgatták oldalirányú kiömléshez, így a rotor nem nyomja bele telibe a levegőt - viszont így összekormozza a gép oldalát. Ez egyrészt ronda, másrészt sokkal nehezebb alatta észrevenni az esetleges kezdődő hajszálrepedéseket, harmadrészt a koromban lévő vegyi anyagok (pl. a keróban lévő kéntartalomból származó kén-dioxid) nem kimondottan barátságos anyagok a gép szerkezetére nézve. Összegezve nemcsak esztétikai, hanem repbiztonsági kérdés is.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed