1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

[Open ISV] Beszélgető

Diskurzus a(z) 'Nyílt gyalogsági támogató jármű-fejlesztési projek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. augusztus 20..

  1. fradelma

    fradelma New Member

    rövid "tipus ismertető" :)

    http://youtu.be/RUuGzTMqi1E
     
  2. Pocok75

    Pocok75 Well-Known Member

    http://www.armyrecognition.com/mspo_2013_show_daily_news_coverage_report/polish_defence_holding_unveil_new_tank_at_mspo_international_defence_industry_exhibition.html
    ezt láttátok már? :D :D
    lengyel barátink álmodnak! :D
     
  3. hangtomito

    hangtomito Member

    http://diannefeinsteinvevo.tumblr.com/post/60168871047/pl-01-new-polish-concept-fighting-vehicle
     
  4. Luthero

    Luthero Well-Known Member

    Nem árt másoktól tanulni (Rosomak)

    http://www.youtube.com/watch?v=la6Q9XyWrpo&feature=c4-overview&list=UU-xae08tWqIm1zTOYYRLg1g#t=5m00s
     
  5. xfotel

    xfotel New Member

    open gépkarabély?
     
  6. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Sajnos úgy látom, hogy a projekt elsüllyedt.
    Én benne vagyok az open gépkarabélyban!
     
  7. dudi

    dudi Well-Known Member

    Open gépkarabály=G36
     
  8. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    A projekt a részemről még nagyon is aktív, például kb. egy hónapja gyűjtöm és dolgozom fel a D/E meghajtással kapcsolatos anyagokat és lassan körvonalazódik egy összefoglaló is róla (mondjuk a lassan non-stoppá váló végtelen túlórázás mellett kicsit nehéz).

    Egyébként nem hogy süllyed a projekt, hanem készülök <b>egy magasabb és szervezettebb szintre emelni a dolgot</b>, de erről majd csak később, amikor már adottak a szükséges feltételek. <b>Addig is várom az olyan jelentkezőket ezen a címen, akik hajlandóak komolyabban* is belefolyni az Open ISV-be</b>, és az én példámhoz hasonlóan a részletekig beleásni magukat egy-egy témába.

    *Többen mondhatnák, hogy eddig is komolyan belefolytunk az ötletelésbe- amit köszönök is -, azonban be kell látnunk, hogy az eddigi, "bekiabáláson" (a fórumos formából adódóan, nem sértésként) munkánk édeskevés még bárminemű végleges koncepció megalkotásához, ennél jóval több kell, hogy valami olyasmivel álljunk elő, amit ténylegesen is komolyan lehet venni.

    A gépkarabély pedig off-topik, tessék kivonulni vele erről a fórumrészről.
     
  9. silurusglanis

    silurusglanis Well-Known Member

    Akkor én beajánlom energiám egy részét, csak adj privátban feladatot/témakört, aztán bele is kezdek.
     
  10. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    <b>Bejelentés
    </b>

    Kedves éhbérért robotoló minionjaim :)

    Korábban már említettem, hogy dolgozom a projekt magasabb szintre emelésén, így most <b>van szerencsém bejelenteni az Open ISV Project hivatalos honlapját</b> (és ez utóbbiból fakadóan még sok egyéb dolgot).

    [​IMG]

    Ezentúl a fenti honlap lesz a hivatalos "szócső", amelyen publikálásra kerülnek az elért eredmények, kapcsolódó cikkek, érdekességek és bármi egyéb, amely érdemesnek mutatkozik rá. Természetesen az itteni fórumrész is megmarad és remélhetőleg továbbra is aktívan használjátok majd, hogy továbbra is tudjak erőt meríteni a lelkesedésetekből és érdeklődésetekből (amiért ezúton is hálámat tolmácsolom) a folytatáshoz, a hivatalos honlap meg csak egy amolyan bemutatófelület, hogy az összegyűjtött információkat ne több száz komment közül kelljen elővadászni, hanem egy helyen elérhető legyen.

    Emellett a projekt másik nagy újdonsága - amelyet lehet, hogy többen inkább negatívumként fognak fel -, hogy bevezetésre került az ún. "<b>hivatalos közreműködő</b>" személy fogalma, amelyről bővebben itt olvashattok, illetve jelentkezni* is itt tudtok. Ez magával hozza azt is, hogy a projekt némiképp zártabb lesz, mivel ha tényleges eredményt akarunk elérni, akkor egyrészt komolyan bele kell folyni a részletekbe is (amelyre a fórumos forma véleményem szerint annyira nem alkalmas), illetve ami egy-egy részterület heteken-hónapokon átívelő aktív boncolgatását is jelentheti, másrészt valahogy biztosítanom kell, hogy ténylegesen is legyen haladás, ne pedig korábban lezárt kérdéseket vegyünk elő újra (pl. ahogy a lánctalp vs. kerék kérdése is újra előkerült).

    <i>*Silurusglanis: jelentkezni KELL, mert én nem nagyon szeretnék mások után rohangálni és feladatokat osztogatni, mivel a projektben való részvétel önkéntességen, céltudatosságon és elkötelezettségen alapul.</i>

    Ugyan egyelőre csak én munkálkodok ténylegesen is a részleteken - legalábbis amennyire tudom, mivel jelentkezőkről egyelőre nem tudok -, de remélhetőleg sikerül egy olyan gárdát összeverbuválni, akik hihetetlen eredmények elérésére is képesek lehetnek :)

    Megjegyzés:

    Aki esetleg most kapcsolódna be, vagy már régóta nem járt errefelé, annak érdemes lehet elolvasni ezt.
     
  11. fip7

    fip7 Well-Known Member

    GrGLy

    Szia GrGLy ,
    nekem van pár kérdésem a programba való bekapcsolódás kapcsán:
    1. Nincs mérnöki vagy műszaki végzettségem, ez akadály-e?
    2. Pont most lesz a nagy pihi után nálam egy kb. 2-3 hónapos intenzív időszak, ahol teljesítenem kell :)
    Szóval az elején csak alacsony intenzitással tudok beszállni a munkába, ez akadály-e?
    3. Mint a honlapon írtad, szakirodalommal alátámasztott tényekre is szükség van. Ha mondjuk én a számomra szimpatikus páncélvédelem részt vállalom akkor milyen lehet a szakirodalmi alátámasztás? Ezek az adatok tudtommal titkosak, csak teszteken lehetne bizonyítani az igazam vagy, hogy tévedek...
    Válaszodat várom!
     
  12. dudi

    dudi Well-Known Member

    fip7

    Nem tévedsz és sehogy,vagy csak annyira mint egy gép VALÓS RCS értékét.
     
  13. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @fip7

    Köszönöm az érdeklődést :)

    1. Nincs ilyen irányú megkötés, <b>bárki csatlakozhat</b>.

    2. Igazából a lényeg az, hogy az adott emberre számítani lehessen, illetve, hogy vállalja is az ötletét és annak kidolgozását. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy az e-mailben történő jelentkezés után adott emberrel vagy csoporttal megbeszélem, hogy mivel szeretne foglalkozni és annak vagy egy részének a teljesítését nagyjából mikorra tudná vállalni. Ha esetleg a határidőre még sincs meg a megbeszélt eredmény, akkor sincs gond, ez nem egy fizetős állás, nem fogok páros lábbal kirúgni senkit ilyenekért, nekem elég az, hogy ha látom, hogy tényleg érdekli az illetőt a dolog és érdemben foglalkozik is vele. Egyedül az olyanoktól fogok kevésbé sem érzékeny búcsút venni, akik bevállalnak mindent, aztán sz*rnak az egészbe, mert így mások munkáját hátráltathatják, amit meg nem tűrhetek (sajnos többször is volt ilyenben részem, elszenvedő félként és csapatvezetőként is, baromira nem kellemes helyzetet szül). Am jelenleg én is hanyagolni vagyok kénytelen az érdemi munkát, mivel bolondok háza van melóhelyen, de hetente azért egy-két órát rászánok a dologra :)

    3. Lehet, hogy hozzá kellett volna tennem, hogy "ahol lehet" :) Természetesen tisztában vagyok vele, hogy nagyon sok szükséges információ nem fog rendelkezésünkre állni, mivel nem hozzáférhető, ellenőrizhető, stb., de mivel elméleti szinten űzzük csak az ipart, ezért néha használhatjuk a "tegyük fel, hogy" varázsigét, vagy az elvárt paraméterek oldaláról közelítjük a dolgot és azt mondjuk, hogy ezt meg ezt kell tudnia egy adott ötvözetnek (persze nyilván nem lehetetlen képességeket elvárva), és mellécsatolva egy doksi, hogy az XYZ egyetemen már kísérleteztek hasonlóval, tehát annyira nem lehetetlen a dolog.

    Nagyon fontos egyébként, hogy <b>semmilyen munka nem megy kárba</b>! Még ha nem is kerül végül integrálásra a végső koncepcióba, egy megfelelően kidolgozott összefoglaló akkor is nagy értékkel bír. Pl. én is csinálom a D/E meghajtásról a kis elméleti doksimat, pedig még korántsem biztos, hogy az Open ISV során alkalmazva lesz, de legalább elmondhatjuk, hogy ott van, megvizsgáltuk, foglalkoztunk vele és a kemény munkával összegyűjtött ötleteket, információkat közzétettük, hogy más is hasznosítani tudja. Lényegében ez a projekt erről szólna, maga a járműfejlesztés csak egy vezérfonal, hogy valami mentén tudjunk mozogni.
     
  14. fip7

    fip7 Well-Known Member

    GrGLy

    Köszönöm a válaszod!
    Amit többet tudok majd erről a melós 3 hónapomról (hogy mennyire lesz leszívva az agyam) jelezni fogom részvétemet/ távolmaradásomat. Addig nem akarok felelőtlenül ígérgetni :)
     
  15. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  16. joker

    joker Well-Known Member

    Nagyon jó! Lenne 1-2 kérdésem meg észrevételem (nem a kész munkába akarok belekötni). A jármű aljának V alakú kialakítása nem szokott teljesen V alakú lenni, hanem középen van egy lapos, a földdel párhúzamos része is? A másik, hogyha a hátsó kerekek nem kormányzottak (már nem tudom, hogy hogy maradt, kormányzottak-e vagy sem) akkor a jűrmű testének hátsó részét meg lehetne szélesíteni jobban, így több hely állna rendelkezésre felszerelésnek vagy bárminek.
     
  17. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Üdv joker,

    mivel cél a minél nagyobb fordulékonyság és a minél kisebb fordulókör elérése, ezért a 6x6-os verziónál az összes tengely, a 8x8-as verziónál pedig (elölről) a 3. tengely kivételével mindegyik kormányozott lesz. A cél az, hogy a külső kerékíven mérhető fordulósugarat 6-7 méterre lehessen leverekedni, nem feltétlenül csak kormánygeometriai módszerekkel (a Strykeré olyan 8,5 m).

    A páncéltest alja valóban nem szokott teljesen V-alakú lenni, de ideje újítani :) Én úgy gondolom, hogy a jármű aljának a védelmét alapvetően geometriai formákkal kéne kisakkozni, hogy ne utólagosan kelljen páncélzatot felszerelni, ami meglehetősen növelné a tömeget. Ha szükséges, akkor teret egyébként még lehet nyerni kisebb kerekek alkalmazásával, mert jelenleg elég nagyokat sikerült választanom (1,2 méteres átmérővel, olyan BTR-kategória).

    Amúgy ez még egy nagyon kezdetleges elképzelés, tulajdonképpen csak ismerkedek a méretekkel és a részegységek elhelyezésével.
     
  18. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Nem úgy volt, hogy DE meghajtású lesz? Mert ha még így van, akkor képessé tehető a helyben történű fordulásra.
     
  19. joker

    joker Well-Known Member

    Ez a V alakú padlólemez-kialakítás jobban elvezeti az erőket, mintha sima lapos padlója lenne egy IED esetén, ami a kocsi alatt pl távirányítással robban. Ha viszont aknára fut a jármű, akkor éretelemszerűen a kerekeitől indul a robbanás, és a V kialakítás miatt a padlólemez oldalsó részére közel merőlegesen hat az erő, míg a lapos padlólemez esetén kisebb lenne a szög és elméletileg nem terhelné meg annyira. Vagy én gondolom rosszul?

    A 6x6-os elrendezésnél szerintem a középső kerék kormányzása nem létfontosságú a helyben vagy kis helyen megforduláshoz, mert a hátsó kereket az elsővel ellenkező irányba kormányzásnál ígyis el tudod érni a maximális fordulékonyságot. A 8x8-asnál meg pont hogy szükséges lenne a maximális fordulékonyságért a 3. keréksor kormányzása is, amit a másodikkal ellentétes irányba kormányoznál helybenforduláskor. De lehet ha a leg egyszerűbb és olcsóbb lenne minden változatban minden kereket kormányozhatóra építeni, aztán ha kell kormányozzák, ha nem akor nem, mert így csak egy féle részegységet kellene kifejleszteni és gyártani, vagyis kerék a meghajtással és kormányzással, aztán azt bele lehetne rakni 6x6 8x8 bármelyik kerekének helyére, mert mindenhova ugyanolyan kellene.
     
  20. GrGLy

    GrGLy Active Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    @Mackensen

    A fenti ábrán ott van, hogy D/E :p

    Egyébként igen, képessé tehető, de nagyon nagy igénybevételek árán, ami azt jelenti, hogy még jobban ki kell merevíteni a teljes futóművet és a bekötési pontjait, illetve ellenállóbb kerék kell, ami súlynövekedéssel jár. Mondjuk "alapfelfüggesztéssel" is lehetne használni végszükség esetén, de én nem írnám bele a kezelési útmutatóba, mint rendeltetésszerű manőver :)
    Egyébként alapvetően az a tervem, hogy az elektromos motorok - szükség esetén - besegítenek a kanyarodásba, mert a kerekek egyedi fordulatszám-vezérlésével ez viszonylag könnyen kivitelezhető. Magyarán a ha Pesta berántja a kanyarba a gépet, a fedélzeti computer (HAL 9000 :) ) meg látja, hogy a hagyományos kormánygeometria nem tudja tartani az ívet, akkor osztogatja-szorozgatja egy kicsit a delejt a motorokon :)
     

Ezen oldal megosztása