Orosz pilóta nélküli repülőgépek

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 794
80 964
113
A Kronstadt Dubnában felépített új üzemében már folyik az Inohogyec szériagyártása

NC8GrK5D2P8.jpg

v2otNANLfTg.jpg

8IkvBKCs8Xc.jpg

17kCTErHeQo.jpg

9Z3atg8ethQ.jpg

pt093aqC8K4.jpg

Av2iNjZEj8o.jpg

f4PjYiNsYJQ.jpg

0wf9oz8ll8M.jpg

mNF2krv_smg.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
Az új orosz sirius drón májusban fog repülni először . 2023-ban megkezdődik a sorozatgyártásása .Külsőre tetszik akárcsak a su-57-es . Végre nem egy MQ-9 másolat .
fkjfn710.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Capslock27

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 041
113
Grom drón ,Balra a szárnyas rakéta 100kg "molnya" a jenki sdb-2 megfelelője .
Molnya cuccról annyit érdemes még tudni hogy a jövőben egy il-76 askarnak majd megpakolni 100 darabbal a erős légvédelmek leküzdésére .



fkjfhd10.jpg
 
W

Wilson

Guest

Műholdas kommunikációs rendszer orosz pilóta nélküli légi járművekhez​


Szergej Sojgu, az Orosz Föderáció védelmi miniszterének 2022. január 27-i látogatása során a Kronshtadt JSC által a moszkvai régióban, Dubnában épített első, nagyméretű katonai pilóta nélküli légi járművek gyártására szakosodott oroszországi üzemében, a miniszter többek között megtekintette az Inohodts-BLA-C ("Orion-S") drón első, műholdas kommunikációs rendszerrel felszerelt repülési modelljét.




Az "Accent-SM" műholdas kommunikációs rendszer antenna rendszerének antennája az új "Kronshtadt" JSC gyárban, amely nagyméretű pilóta nélküli légi járműveket gyárt az orosz védelmi minisztérium számára, az Inokhodets-BLA-S ("Orion-S") pilóta nélküli légi jármű gyártóüzemben. Dubna, 2022.01.27. c) Az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériuma


Az UAV a műholdas kommunikációs rendszer kisméretű berendezésével van felszerelve, az "Accent-SM" automatikus nyomkövető rendszerrel, amely a következő funkciókkal rendelkezik:

- adatátvitel biztosítása műholdas kommunikációs csatornákon keresztül;

- adat-, szöveges és hanginformációk duplex átvitelének biztosítása műholdas kommunikációs csatornákon keresztül;

- telepítés helyhez kötött és mobil objektumokra (autonóm navigációs rendszerrel), mozgó üzemképességgel

- a műholdas kommunikációs rendszer "földi" és "légi" részének berendezéskészletének használatának lehetősége;

- egy adott kommunikációs műhold által történő irányítása és automatikus követése "parkolás" és mozgás közben (ha autonóm navigációs rendszerrel rendelkező objektumra van felszerelve); - ARINC-429 interfészen keresztül kapcsolódás a légi jármű autonóm navigációs rendszeréhez "automatikus követési" üzemmódban.

Jellemzők:

Adókészülék - Működési frekvenciatartomány:
13,7-14,5 - Teljesítmény: 20W. - Az antennarendszer erősítése (tányér): 34 dBi

Vevő

- Működési frekvenciatartomány: 10.7-12.7 - Antennarendszer polarizációja: lineáris ortogonális

Modem

- Comtech EF CDM-570L (CDM-650) (alapkivitel) - A csere sebessége legfeljebb 5 mBit/sec, tipikus sebesség 128 kBit/sec.

Automatikus nyomkövető rendszer

- Azimutális szögtartomány: Folyamatos (360° x n) - Kormányzási szögtartomány: -5° és +105° között - Forgatási szögtartomány a polarizációs tengelyen: -30...+120 fok: -30...+120 fok - Maximális forgási sebesség tengelyenként: 20 fok/sec - Az egyes tengelyek forgásának pontossága: ±0,2 fok - Interfész a navigációs rendszerrel: ARINC-429 - Interfész a navigációs rendszerrel: Ethernet

Általános specifikációk:

- Tápellátási feszültség: +24...29.4V - Teljesítményfogyasztás: 300W - Az AFS súlya (vezérlőpanel nélkül): 27 kg

- A tükör átmérője: 500 mm - Működési hőmérséklet-tartomány: -40 ºC ... + 50 ºC - Tárolási hőmérséklet-tartomány: -50 ºC ... + 70 ºC.

BVJ32szrI70

kcHBdEZkEWc
JVIJIcGef9I
nXTzmEAeVRE

wcrxQDpEcrc


A NЛСД.468534.022 forgó tartószerkezet, amelyet a JSC "Research Institute of Modern Telecommunication Technologies" (NII STT.) "Altius-RU" nehéz UAV-ra telepítettek a műholdas kommunikációs antenna rendszer fejlesztésének és gyártásának telepítéséhez. (NII STT, Szmolenszk) (c) "Military Osvedomitel" / vk.com/milinfolive

Colonelcassad
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 592
6 007
113
Grom drón ,Balra a szárnyas rakéta 100kg "molnya" a jenki sdb-2 megfelelője .
Molnya cuccról annyit érdemes még tudni hogy a jövőben egy il-76 askarnak majd megpakolni 100 darabbal a erős légvédelmek leküzdésére .



fkjfhd10.jpg
.
.
Ez valami túl gyengére készitett makett? Miért kell alátámasztani a szárnyát? A saját súlyától letörne?
 

Capslock27

Well-Known Member
2017. október 30.
2 592
6 007
113

Műholdas kommunikációs rendszer orosz pilóta nélküli légi járművekhez​


Szergej Sojgu, az Orosz Föderáció védelmi miniszterének 2022. január 27-i látogatása során a Kronshtadt JSC által a moszkvai régióban, Dubnában épített első, nagyméretű katonai pilóta nélküli légi járművek gyártására szakosodott oroszországi üzemében, a miniszter többek között megtekintette az Inohodts-BLA-C ("Orion-S") drón első, műholdas kommunikációs rendszerrel felszerelt repülési modelljét.




Az "Accent-SM" műholdas kommunikációs rendszer antenna rendszerének antennája az új "Kronshtadt" JSC gyárban, amely nagyméretű pilóta nélküli légi járműveket gyárt az orosz védelmi minisztérium számára, az Inokhodets-BLA-S ("Orion-S") pilóta nélküli légi jármű gyártóüzemben. Dubna, 2022.01.27. c) Az Orosz Föderáció Védelmi Minisztériuma


Az UAV a műholdas kommunikációs rendszer kisméretű berendezésével van felszerelve, az "Accent-SM" automatikus nyomkövető rendszerrel, amely a következő funkciókkal rendelkezik:

- adatátvitel biztosítása műholdas kommunikációs csatornákon keresztül;

- adat-, szöveges és hanginformációk duplex átvitelének biztosítása műholdas kommunikációs csatornákon keresztül;

- telepítés helyhez kötött és mobil objektumokra (autonóm navigációs rendszerrel), mozgó üzemképességgel

- a műholdas kommunikációs rendszer "földi" és "légi" részének berendezéskészletének használatának lehetősége;

- egy adott kommunikációs műhold által történő irányítása és automatikus követése "parkolás" és mozgás közben (ha autonóm navigációs rendszerrel rendelkező objektumra van felszerelve); - ARINC-429 interfészen keresztül kapcsolódás a légi jármű autonóm navigációs rendszeréhez "automatikus követési" üzemmódban.

Jellemzők:

Adókészülék - Működési frekvenciatartomány:
13,7-14,5 - Teljesítmény: 20W. - Az antennarendszer erősítése (tányér): 34 dBi

Vevő

- Működési frekvenciatartomány: 10.7-12.7 - Antennarendszer polarizációja: lineáris ortogonális

Modem

- Comtech EF CDM-570L (CDM-650) (alapkivitel) - A csere sebessége legfeljebb 5 mBit/sec, tipikus sebesség 128 kBit/sec.

Automatikus nyomkövető rendszer

- Azimutális szögtartomány: Folyamatos (360° x n) - Kormányzási szögtartomány: -5° és +105° között - Forgatási szögtartomány a polarizációs tengelyen: -30...+120 fok: -30...+120 fok - Maximális forgási sebesség tengelyenként: 20 fok/sec - Az egyes tengelyek forgásának pontossága: ±0,2 fok - Interfész a navigációs rendszerrel: ARINC-429 - Interfész a navigációs rendszerrel: Ethernet

Általános specifikációk:

- Tápellátási feszültség: +24...29.4V - Teljesítményfogyasztás: 300W - Az AFS súlya (vezérlőpanel nélkül): 27 kg

- A tükör átmérője: 500 mm - Működési hőmérséklet-tartomány: -40 ºC ... + 50 ºC - Tárolási hőmérséklet-tartomány: -50 ºC ... + 70 ºC.

BVJ32szrI70

kcHBdEZkEWc
JVIJIcGef9I
nXTzmEAeVRE

wcrxQDpEcrc


A NЛСД.468534.022 forgó tartószerkezet, amelyet a JSC "Research Institute of Modern Telecommunication Technologies" (NII STT.) "Altius-RU" nehéz UAV-ra telepítettek a műholdas kommunikációs antenna rendszer fejlesztésének és gyártásának telepítéséhez. (NII STT, Szmolenszk) (c) "Military Osvedomitel" / vk.com/milinfolive

Colonelcassad
.
Miért veszik külön ( " adat-, szöveges és hanginformációk duplex átvitelének biztosítása műholdas kommunikációs csatornákon keresztül;" ) az adatot és valami szöveget? Milyen szöveget kell küldeni egy drónnak? Ill nem a szöveg is egy adat?
 
W

Wilson

Guest
.
Miért veszik külön ( " adat-, szöveges és hanginformációk duplex átvitelének biztosítása műholdas kommunikációs csatornákon keresztül;" ) az adatot és valami szöveget? Milyen szöveget kell küldeni egy drónnak? Ill nem a szöveg is egy adat?
Jó kérdés, sajnos nem tudok neked erre választ adni...
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
12 962
32 242
113
A Kronstadt Dubnában felépített új üzemében már folyik az Inohogyec szériagyártása

NC8GrK5D2P8.jpg

v2otNANLfTg.jpg

8IkvBKCs8Xc.jpg

17kCTErHeQo.jpg

9Z3atg8ethQ.jpg

pt093aqC8K4.jpg

Av2iNjZEj8o.jpg

f4PjYiNsYJQ.jpg

0wf9oz8ll8M.jpg

mNF2krv_smg.jpg

Elvileg oroszoknál is kell lennie annyi mérnöki tudásnak, hogy produkálni tudják azt a szintet drónok terén, mint a törökök. Kérdés, hogy mennyi ezekben a külföldi eredetű részegység? A SZU annak idején a könnyű repülőgépek gyártását a VSZ-csatlósoknak adta ki feladatnak, azóta sem igen van saját gyártású nekik, az Il-102 volt talán egy kivétel. Nem gyártanak ilyen kategóriába való motorokat sem tudtommal.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 794
80 964
113
Elvileg oroszoknál is kell lennie annyi mérnöki tudásnak, hogy produkálni tudják azt a szintet drónok terén, mint a törökök. Kérdés, hogy mennyi ezekben a külföldi eredetű részegység? A SZU annak idején a könnyű repülőgépek gyártását a VSZ-csatlósoknak adta ki feladatnak, azóta sem igen van saját gyártású nekik, az Il-102 volt talán egy kivétel. Nem gyártanak ilyen kategóriába való motorokat sem tudtommal.
A legnagyobb probléma az orosz drónoknál a hajtómü. Az Orionnál is az a leggyengébb láncszem.
 

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
11 567
14 466
113
Elég csendes ez a topik, ami jól mutatja, hogy az oroszok mennyire lemaradtak ezen a fontos területen.
 
  • Tetszik
Reactions: Catles