Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
A lynxen alapból van ERA, APS, a 35 MM-es meg még nincs kész hozzá, nem elérhető, nem rendelkehtő jelenleg vele, nincs, not exist, hányszor kell még leírni? Ha lesz, akkor majd lesz, most nincs.

"The Wotan 35 electrically powered machine cannon in 35 mm x 228 is currently under development." Idézet az RM -től. (nem, ez nem tíz évvel ez előtti, hanem idei.)

A mi általunk gyártott ERA rátétek azért nem jók a Lynxre, mert egy teljesen más konstrukciójú test van rajta.

f6jJ7l

4506698f2f22e4296afa0fdd8c1189cd.gif

Unmanned torony jelenleg szintén nincs hozzá, ha akarod akkor fejleszthetnek, de az unmanned torony semmivel sem jobb mint a manned, vannak, előnyei és hátrányai is. Összességében nem véletlenül nem terjed jelenleg annyira. Majd ejön az ideje, és akkor lehet cserélni.


Aki szerint meg a Lynx elavult az esetleg tervezzen már egy jobbat, mert egyelőre itt sokaknak nagyon nagy a szája, és mint már mondtam, mi híresek vagyunk a mindenhez is jobban értünk versenyszámban, de talán nem kellene hülyének nézni a világ hadiiparát, pláne nem egy szempont szerint értékelve, van e rajta unmanned torony vagy nincs.

Ettől még persze lehet beszélgetni a konstrukcióról, lehet azt mondani, hogy szerintem ez jobb, vagy az, csak a fáradságot vegyük már, hogy először utána názünk, olvasunk, aztán próbálunk meg mondani valamit, nem ex has kijelentjük. Ha kell én is felteszem az RM saját kiadványát a Lynx-ről, amit valaki már amúgy is felpakolt scannelve, az enyém pdf, az talán jobban olvasható.

A Puma és a Lynx topic az utóbbi egy évben erről a vitáról szólt.

A Lynx egy Marder konstrukcióra épülő lánctalpas jármű (KF), nem is kifejezetten IFV, inkább egy M113-hoz hasonló egyszerűbb jármű . Ennek indult, ezt tudja is.
ELsősorban emiatt egyszerűbb, olcsóbb futóművel, meghajtással és szerkezeti kialakítással készül. Ezek konstrukciós korlátok.
Olvass utána.
Vedd a fáradságot és utána véleményezz. Köszönöm!
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
A Puma és a Lynx topic az utóbbi egy évben erről a vitáról szólt.

A Lynx egy Marder konstrukcióra épülő lánctalpas jármű (KF), nem is kifejezetten IFV, inkább egy M113-hoz hasonló egyszerűbb jármű . Ennek indult, ezt tudja is.
ELsősorban emiatt egyszerűbb, olcsóbb futóművel, meghajtással és szerkezeti kialakítással készül. Ezek konstrukciós korlátok.
Olvass utána.
Vedd a fáradságot és utána véleményezz. Köszönöm!
Ha nem is kifejezetten IFV akkor mi? Mi az, hog yaz M113-hoz hasonló egyszerűbb jármű? APC? A Lynx nem egyszerűbb, mint a Puma, ezt honnan vetted? Hol olvastad ezeket?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Ha nem is kifejezetten IFV akkor mi? Mi az, hog yaz M113-hoz hasonló egyszerűbb jármű? APC? A Lynx nem egyszerűbb, mint a Puma, ezt honnan vetted? Hol olvastad ezeket?

A KF (Kettenfahrzeug), azt jelenti magyarul kb. hogy lánctalpas jármű. A német terminológiában az Spz-t, (Shützenpanzer) használják a magyar gyalogsági harcjármű helyett. A Marder, a Puma az Spz. A Lynx az Kettenfahrzeug.
Az M113 a nyugati válág egyszerű, elnyűhetetlen mindenes lánctalpas szállító járművévé vált. Az alváz felhasználásával megszámlálhatatlan mennyiségű változatot alakítottak ki.
Viszont nem hívták modulárisnak ! ! !
Akkor meg ez hogy lehet? Nem moduláris és mégis mindenféle változat kialakítható belőle?
Egyszerű futómű, egyszerű, megbízható motor és erőátvitel, alumínium ötvözet páncélzat voltak a legfontosabb jellemzői.
Az olcsóságához azonban a nagy szériás gyártás járult leginkább hozzá, így relatíve olcsó és jó terepjáróképességű páncélozott járműként kézenfekvő volt felhasználása rengeteg célra.

A Lynx minden szempontból egyszerűbb megoldásokat alkalmaz, pontosan azért, hogy olcsóbban gyártható legyen. Az RM logikája az volt, hogy a kifinomult, de sok egyedi megoldást alkalmazó Puma alváz nem lesz soha sem olcsó, így ha ők kitalálnak egy M113-ashoz hasonló olcsón gyárthatő lánctalpas harcjármű családot (modulárisnak hívva azt könnyű átépíthetősége, áttervezhetősége miatt), akkor be tudnak törni a lánctalpas harcjárművek piacára egy M113 alternatívával. Jó a logikájuk, hisz az eredeti M113- már vagy 60 éves konstrukció, utódait a harmadik világban néhol még gyártják, de a fejlett világban nincs utódja. A Lynx Kettenfahrzeug lett volna az!

A fő különbsége a Puma és a Lynx konstrukciója között (szerintem):
1. Futómű
- A Puma futóműve egyedi, igényes, függetlenített, üzemanyagtartályokkal ehybeépített, de a járműthöz rugalmas elemekkel kapcsolódó speciális konstrukció. Ezért drága.- - A Lynx futóműve egyszerű (hagyományos) torziós rugózású, hagyományos csöves lengéscsillapítókkal. Ez egyszerűen gyártható, ezért olcsó. Sőt, ebből könnyebb 7 vagy 8 tengelyes alváz kialakítása, mint a Puma esetében.
2. Motor
- A Puma speckó MTU motort kapott, egy vadi új és forradalmi széria első sorozatban gyártott tagját (890-es széria). Ez a motor hihetetlen tulajdonságokkal rendelkezik, rendkívül kompakt, erős, de drága, mert csak a Pumának készül.
- A Lynx a polgári életből, nagyobb szériában gyártott Liebherr motorokra épít. Ezek olcsóbbak, könnyebben javíthatóak.
4. Páncéltest
- A Puma (enyhén) V keresztmetszetű, dupla fenéklemezzel és kiegészítő aknavédelemmel készül, valamint a deszant és küzdőtér alacsonyan helyezkedik el és a lehető legminimálisabb térfogatú. így kellően lapos. Emiatt nehezebben észrevehető, és ami fő, hogy nehezebben megcélozható és eltalálható.
- A Lynx szellősebb, nagyobb belső térrel, meredek oldalfalakkal, ezért nehezebben védhető fenéklemezzel készül. Viszont a hűtőrendszere hátra került, ebben szerintem övé az előny. ;)
5. Torony
- A saját topicjában kifejtettem, hogy a távirányított torony sokkal több előnnyel rendelkezik, mint hátránnyal. A Puma tornya nekem nem szimpi, de pontos (a cseh tesztek alapján), tulajdonképpen megverte a KF 31-es Lance 1 tronyát ugyanazzal a gépágyúval.
- A Lynx emeres tornya a legsebezhetőbb, mert magasan ül a parancsnok és az irányzó. Statisztikailag ők a legrosszabb helyen vannak.

Van még sok minden, a Puma és Lynx, meg topicba betettem sok képet, adatokat motorról páncélzatról, konstrukcióról.
A Puma valóban alacsony hadrafoghatósággal rendelkezik, azonban a probléma összetettebb attól, mint hogy azt mondjuk, hogy szar. A BW nél az A400-as is, meg nagyon sok más fegyverrendszer hasonló módon "szar", míg máshol meg gond nélkül üzemel.
Nincs garancia arra, hogy a Lynx-el nem lesznek problémák, hisz a fejlesztése most indul be igazán, pont a magyar finanszírozásban.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Nehogy félre értse valaki, nem azt akarom mondani, hogy a jelenleg fejlesztés alatt álló Lynx KF41 nem IFV. Az teljes IFV lesz, csak az eredeti koncepció nem ez volt. Az IFV csak egy változat lett volna a sok mellett.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 559
97 636
113
https://www.portfolio.hu/global/202...pedig-magyarorszag-is-nagyot-kaszalhat-453932
Több ezer harcjárművet cserélne le Amerika, ezzel pedig Magyarország is nagyot kaszálhat
Beteszem ide is a lényeget, ugye tutira nem mindenki fizet a portfolio cikkekért.

Nah, a lényeg újra játszik a RM a Lynx-szel az USA tenderen, ami a Bradleyk pótlásáról szól. Bővítették a csapatot és a Raytheon mellé bevették a Textront is a projektbe. Február óta döntés nélkül, felfüggesztés alatt áll ez az amerikai tender. Megy a szokásos xarkavarás, ami ilyen hatalmas bizniszeknél lenni szokott. Közröhejbe fulladó, korrupciós pályázatok a transzparencia és a szabad verseny égisze alatt. De ez a véleményem nem a cikkben volt.

Elvileg év végéig, 2021 elejéig lesz döntés a pályázatról, de sztem most még azt sem lehet tudni kik indulnak, meglepődnék ha ennek ellenére döntenének. 5 pályázatból akarnak válogatni, amit háromra, majd a végső győztesre szűkítenek. Legutóbb a pályáztat felfüggesztésekor nem volt nagy választék csak a General Dynamics Griffin III-asa maradt állva, de ez valszeg nem tetszett a döntéshozóknak. A Bradleyket gyártó BAE System nem adta be a pályázatot CV 90-essel, a Lynxet meg kizárták.

A cikk arról szól, ha a Lynx nyerne a kb. 6200 db-os tenderen, akkor valószínűleg a magyarországi üzem is részt venne vmilyen szinten a projektben, mégha alapvetően, helyi amerikai gyártásról szól a progi. Szal szurkoljunk az RM-nek az USA tenderen és akkor lesz minden itthon is. :)
 

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 467
5 260
113
A KF (Kettenfahrzeug), azt jelenti magyarul kb. hogy lánctalpas jármű. A német terminológiában az Spz-t, (Shützenpanzer) használják a magyar gyalogsági harcjármű helyett. A Marder, a Puma az Spz. A Lynx az Kettenfahrzeug.
Az M113 a nyugati válág egyszerű, elnyűhetetlen mindenes lánctalpas szállító járművévé vált. Az alváz felhasználásával megszámlálhatatlan mennyiségű változatot alakítottak ki.
Viszont nem hívták modulárisnak ! ! !
Akkor meg ez hogy lehet? Nem moduláris és mégis mindenféle változat kialakítható belőle?
Egyszerű futómű, egyszerű, megbízható motor és erőátvitel, alumínium ötvözet páncélzat voltak a legfontosabb jellemzői.
Az olcsóságához azonban a nagy szériás gyártás járult leginkább hozzá, így relatíve olcsó és jó terepjáróképességű páncélozott járműként kézenfekvő volt felhasználása rengeteg célra.

A Lynx minden szempontból egyszerűbb megoldásokat alkalmaz, pontosan azért, hogy olcsóbban gyártható legyen. Az RM logikája az volt, hogy a kifinomult, de sok egyedi megoldást alkalmazó Puma alváz nem lesz soha sem olcsó, így ha ők kitalálnak egy M113-ashoz hasonló olcsón gyárthatő lánctalpas harcjármű családot (modulárisnak hívva azt könnyű átépíthetősége, áttervezhetősége miatt), akkor be tudnak törni a lánctalpas harcjárművek piacára egy M113 alternatívával. Jó a logikájuk, hisz az eredeti M113- már vagy 60 éves konstrukció, utódait a harmadik világban néhol még gyártják, de a fejlett világban nincs utódja. A Lynx Kettenfahrzeug lett volna az!

A fő különbsége a Puma és a Lynx konstrukciója között (szerintem):
1. Futómű
- A Puma futóműve egyedi, igényes, függetlenített, üzemanyagtartályokkal ehybeépített, de a járműthöz rugalmas elemekkel kapcsolódó speciális konstrukció. Ezért drága.- - A Lynx futóműve egyszerű (hagyományos) torziós rugózású, hagyományos csöves lengéscsillapítókkal. Ez egyszerűen gyártható, ezért olcsó. Sőt, ebből könnyebb 7 vagy 8 tengelyes alváz kialakítása, mint a Puma esetében.
2. Motor
- A Puma speckó MTU motort kapott, egy vadi új és forradalmi széria első sorozatban gyártott tagját (890-es széria). Ez a motor hihetetlen tulajdonságokkal rendelkezik, rendkívül kompakt, erős, de drága, mert csak a Pumának készül.
- A Lynx a polgári életből, nagyobb szériában gyártott Liebherr motorokra épít. Ezek olcsóbbak, könnyebben javíthatóak.
4. Páncéltest
- A Puma (enyhén) V keresztmetszetű, dupla fenéklemezzel és kiegészítő aknavédelemmel készül, valamint a deszant és küzdőtér alacsonyan helyezkedik el és a lehető legminimálisabb térfogatú. így kellően lapos. Emiatt nehezebben észrevehető, és ami fő, hogy nehezebben megcélozható és eltalálható.
- A Lynx szellősebb, nagyobb belső térrel, meredek oldalfalakkal, ezért nehezebben védhető fenéklemezzel készül. Viszont a hűtőrendszere hátra került, ebben szerintem övé az előny. ;)
5. Torony
- A saját topicjában kifejtettem, hogy a távirányított torony sokkal több előnnyel rendelkezik, mint hátránnyal. A Puma tornya nekem nem szimpi, de pontos (a cseh tesztek alapján), tulajdonképpen megverte a KF 31-es Lance 1 tronyát ugyanazzal a gépágyúval.
- A Lynx emeres tornya a legsebezhetőbb, mert magasan ül a parancsnok és az irányzó. Statisztikailag ők a legrosszabb helyen vannak.

Van még sok minden, a Puma és Lynx, meg topicba betettem sok képet, adatokat motorról páncélzatról, konstrukcióról.
A Puma valóban alacsony hadrafoghatósággal rendelkezik, azonban a probléma összetettebb attól, mint hogy azt mondjuk, hogy szar. A BW nél az A400-as is, meg nagyon sok más fegyverrendszer hasonló módon "szar", míg máshol meg gond nélkül üzemel.
Nincs garancia arra, hogy a Lynx-el nem lesznek problémák, hisz a fejlesztése most indul be igazán, pont a magyar finanszírozásban.
Sok igazsag van abban amit irsz, de azert az egy elegge leegyszerusitett es elnagyolt velemeny hogy ez korszerutlen. Igen, lehetnek problemak vele, nem us allitom, hogy nem, de en nem latom ezeket akkora bajnak. Az, hogy valami egyszerubb megoldasu, nem jelenti azt hogy roszabb, sot bizonyos szempontbol problemasabb is a bonyolultabn.

A torony kerdes meg szerintem osszetettebb. Nem vetem el a taviranyitott tornyot, de megint csak szerintem, meg kell neki ido, hogy elegge kiforrott legyen. A repulesben pl. kifejezetten nehezen engedunk el bevalt technikakat, es nem azert, mert annyira konzervativok lennenek, hanem, mert az ujat nagyon sokat kell tesztelni, hogy megbizhatonak minosuljon annyira hogy beepitsek. Lasd 737 NG, hogy egy ismert peldat hozzak.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 565
18 956
113
Sok igazsag van abban amit irsz, de azert az egy elegge leegyszerusitett es elnagyolt velemeny hogy ez korszerutlen. Igen, lehetnek problemak vele, nem us allitom, hogy nem, de en nem latom ezeket akkora bajnak. Az, hogy valami egyszerubb megoldasu, nem jelenti azt hogy roszabb, sot bizonyos szempontbol problemasabb is a bonyolultabn.

A torony kerdes meg szerintem osszetettebb. Nem vetem el a taviranyitott tornyot, de megint csak szerintem, meg kell neki ido, hogy elegge kiforrott legyen. A repulesben pl. kifejezetten nehezen engedunk el bevalt technikakat, es nem azert, mert annyira konzervativok lennenek, hanem, mert az ujat nagyon sokat kell tesztelni, hogy megbizhatonak minosuljon annyira hogy beepitsek. Lasd 737 NG, hogy egy ismert peldat hozzak.

Nem mondom, hogy a Lynx rossz. A Pumához hasonlítottam, arról ment a vita. Eltérő követelmények alapján, eltérő koncepció szerint van kialakítva a két harcjármű. Azért feszegetem csak a témát (hisz Lynxet veszünk), mert sokan csodát várnak tőle, pusztán azért mert a legújabb, legutóbb fejlesztett. És sokan azt mondják, hogy harcképessége jobb, mint a Pumáé. Na ezt vitatom. De nem azt mondom, hogy rossz.

Hogy egy harcjármű mennyire jó, az a vele szemben támasztott követelmények alapján értékelhető. Nem ismerjük az MH követelményeit, csak az általánosan megfogalmazhatóakat tudjuk itt valamilyen vélemény, meggyőződés mentén hangsúlyozni.
Az én véleményem annyi, hogy a két jármű közül az egyik kifejezetten IFV- nek lett tervezve míg a másik egy sokoldalú, több mindenre használható járműcsalád legnagyobb harcértékű tagja. Lesz.
Én IFV-nek Pumát vettem volna, de azt valószínűleg nem lehetett itthon összeszerelni. Elfogadom, a magyar gazdaság érdekében meg lehet hozni azt a kompromisszumot, hogy egy kevésbé jó adottságokkal, de gazdaságosabban üzemeltethető IFV-nk lesz.
 

Tegin

Well-Known Member
2020. június 2.
400
1 332
93
Azért én ezt ide rakom:

Amit a részletes anyagaikban írnak, az az, hogy kétféle, átszerelhető, cserélhető moduláris páncélzatot fejlesztettek:
Mounted combat operation (MCO) hybrid protection module.
Ez modulonként tartalmazza az APS, aktív védelmi rendszer elemeit, kombinálva egy passzív páncélzattal. Ez az amiről a threadben már kép is lett betéve.
A másik a complex urban environment (CUE) protection kit. Ez egy vastag, nehéz NERA, vagy valami hasonló passzív védelem ha jól értem, gyakorlatilag Achzaritot ;) lehet csinálni vele a Lynxből.
Szerintem csinálnak nekünk ERA páncélt, ha az a szívünk vágya, a DND Clara eleve bármire pakolható, úgy tervezték. Én kifejezetten örülök a NERA lehetőségének, azt nehezebb lenne utólag mókolni mint ERA-t

Azért ebben úgy látom nincs igazad. Az RM itt nem friss fejlesztésbe fogott egy számukra új területen, hanem felvásárolták az IBD Deisenroth-ot, akik még a Dynamit Nobelnél is nagyobb szereplők voltak a páncélzat piacon. (Mexas, stb.)
Azt, ami most a Lynx hibrid páncélzata, már régen elkezdték fejleszteni, sok minden található róla leánykori nevén: AMAP-ADS
Nem egy teljesen teszteletlen, "protó szinten sincs" cucc ez.
Annyira nem vagyok otthonos a témában, de ez egyértelműnek tűnt azok alapján amit olvastam.

Nem azt mondtam, hogy most kezdték. Már 2015-16-ban volt elképzelésük a páncélzatról, de amíg nincs konkrét megrendelés addíg nem tesznek nagy pénzt bele a kísérleti lövészetekbe. Többféle kombinációban le kell gyártani, cserélnek anyagokat, vastagítanak vékonyítanak rétegeket. Mindezt a beszállítók, alvállalkozókkal együttműködve, akiknek fizetni kell a kis szériás, de drága anyagokért.
Általában az innováció drágább része marad el, rajzolni könnyű. A STANAG-ekben elég pöpec módon le van írva az aknavédelem, IED-k elleni védelem és a kinetikus és kumulatív lövedékek elleni védelem céljára szolgáló tesztelési eljárás. Az ilyen rakéták, robbanószerkezet harci részét meg kell építeni, , esetleg eredeti aknákat kell beszerezni, szakemberekkel speciális helyszíneken megcsinálni. Többször. Sokszor.
Az AMAP páncél már kipróbált szerkezet gyártásban van, de egy demóra azért nem éri meg rátenni, mert minden egyes darabját, elemét külön meg kell tervezni, le kell gyártani. Az meg így jó drága. Azt nem is lőnek rá, hisz demó. Majd a protókra már lehet.
Gondolom tudjátok, hogy miért nem ért oda tavaly a demó az USA-ba. o_O
Mert protó kellett volna.
 

Firga bácsi

Well-Known Member
2019. december 8.
499
767
93
@krisss is írta pár hozzászólással feljebb. Azért, mert valamiben nagyon hiszel, még nem biztos, hogy igazad van.

Szó szerint. :rolleyes:
Azért mert azt akarjátok hinni, hogy van ERA a demó Lynx-ben, az nem azt jelenti hogy van.
A fanatikus hit félrevezet. Csodaváró nemzet vagyunk, várjuk a megváltást. A Lynxre is így tekintenek sokan. Hallgassatok meg más véleményt is azon kívül, ami a szívetekhez közel áll. Elhinni nem kell, de elgondolkodni el lehet mindkét állítás igazságtartalmán. Aztán még mindig győzedelmeskedhet a vak hit, de indulatoskodni nem kell a nem tetsző vélemény miatt.
És légy nagyon óvatos a használtató kereskedésekben....o_O
A nepperek szeretik a hívőket. Jó vevők.
 

Masztiff

Well-Known Member
2018. július 4.
4 343
8 430
113
Szó szerint. :rolleyes:
Azért mert azt akarjátok hinni, hogy van ERA a demó Lynx-ben, az nem azt jelenti hogy van.
A fanatikus hit félrevezet. Csodaváró nemzet vagyunk, várjuk a megváltást. A Lynxre is így tekintenek sokan. Hallgassatok meg más véleményt is azon kívül, ami a szívetekhez közel áll. Elhinni nem kell, de elgondolkodni el lehet mindkét állítás igazságtartalmán. Aztán még mindig győzedelmeskedhet a vak hit, de indulatoskodni nem kell a nem tetsző vélemény miatt.
És légy nagyon óvatos a használtató kereskedésekben....o_O
A nepperek szeretik a hívőket. Jó vevők.
Akkor téged szeretnek. Én új autókat vettem eddig, miután begyűjtöttem az információkat. Úgy látom, neked ez nem megy, de sag schon...
 
K

kamm

Guest
https://breakingdefense.com/2020/10/lynx-strikes-back-how-rheinmetall-could-win-army-omfv-analysis/

Hosszu, viszonylag jol osszeszedett cikk a botranyos OMFV tender torteneterol a Lynx kapcsan, konkretan fel is hozza a magyar rendelest:

"Meanwhile, as Rheinmetall refined its design, its published materials on Lynx gave a narrower and slightly lighter weight range than we’d heard in 2018. “Modular scalable armour packages [are] available,” one pamphlet says, “starting with a mass of only 34 tonnes in a peacekeeping [configuration], all the way to 50 tonnes” – about 37.5 to 55.1 US tons – which is well within the capacity of typical Eastern European bridges. In fact, Lynx is light enough that one Eastern European country decided to buy it: Hungary.

Maturity: Hungary & Australia Advance, the US Slows Down
In 2018, the KF41 Lynx was brand-new and the Army was in a hurry, aiming to field OMFVs to combat units by 2026. “We have a pretty challenging test schedule, [so] we really can’t afford a clean-sheet design,” said then-program manager Col. James Schirmer."

"The Army’s gentler schedule made Lynx’s unproven status less of an issue – at the same time that Lynx was proving itself to other nations. In 2019, the Rheinmetall Lynx and the Korean-made Hanwha AS21 Redback advanced to the final round of Australia’s US $10 billion competition for a new armored troop carrier, Project Land 400 Phase 3 (the Australians will pick a winner in 2022). Then, this year, Hungary placed the first order for Lynx, paying US $2.4 billion for 218 Lynx Infantry Fighting Vehicle variants and nine support vehicles, plus assorted spares and support.
The Hungarian deal also showed how Rheinmetall can work with local firms. While the first 46 Lynxs will be built in Germany, the next 172 will be manufactured by a joint venture in Hungary. Similarly, Rheinmetall’s Australian branch has set up a
Military Vehicle Centre of Excellence (MILVEHCOE) to design, develop, and manufacture vehicles and equipment locally in Queensland.

“The transfer of technology is one area that Rheinmetall really excels at, and I think you see that in the win in Hungary and MILVEHCOE in Australia,” the managing director of the company’s US subsidiary, American Rheinmetall’s Matt Warnick, said in an interview with Breaking Defense. “There’s a good opportunity for Team Lynx to help grow production capabilities for ground combat vehicles in the US and to add jobs for US workers.”
For the US competition, Rheinmetall is partnered with two American firms: Raytheon, which will provide much of the electronics in any US version, and Textron, which will build the vehicle itself at its Slidell, La. factory."

"The Army also wants OMFV to be easy to upgrade, with what’s called a Modular Open Systems Architecture (MOSA) that can plug and play new technology from any vendor that meets certain common standards. Allied customers like Hungary and Australia are driving Rheinmetall in this direction as well. The Lynx is designed to allow mechanics to swap out key components like the turret, converting an infantry carrier to (for example) a mobile command post in less than three hours."
 
K

kamm

Guest
Erdekes modon a Popular Mechanics szinten elokapta a Lynxet, rank is hivatkozva - nekem gyanus, hogy a RM -Raytheon-Textron trio beinditotta a marketingcsoportot... ;)

https://www.popularmechanics.com/military/weapons/a34453830/kf41-lynx-us-army-of-tomorrow/

"Here’s a short video of the KF41 at the recent NATO Brave Warrior exercises in Hungary, literally driving circles around the M2 Bradleys it might soon replace. The KF41, of which only one is currently in existence, was in Hungary where it had won a competition for 218 new infantry fighting vehicles.
The KF41 weighs 44 tons, significantly more than the 30-ton Bradley. The KF41 is bigger but it’s also more agile, with a horsepower to weight ratio of 26 to 1. The Bradley’s, by contrast, is about 21 to 1.

lynx-kf41-5-1603399935.jpg

The KF41’s interior, with harnesses for eight infantrymen and women. Center is the turret basket and beyond that the vehicle driver.


The KF41 in U.S. Army service would probably look a little different than the vehicle seen in Hungary as the U.S. may want the turret to be equipped with two long range anti-tank missiles, giving OMFV the ability to take on tanks by itself. It may also want an active protection system capable of detecting and shooting down incoming rockets and anti-tank guided missiles. Lastly, KF41 may need the ability to be operated remotely."
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and SilvioD