Rheinmetall Lynx

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 121
45 467
113
Én abban messze nem vagyok biztos, hogy 2023-ig 46 db le lesz gyártva. Azt ígérték 2022-ben jon az első Lynx a nemetektől és onnan 46 db jön, de végső szállítási határidőt nem tudok. 2023-ban pedig beindul a hazai gyár. Ez utóbbit látványosabb és haladunk vele szépen.
23-ra kell leszállítani a 46db-ot! Mivel valószínűleg a szakemberek jelentős része jön át a zalaegerszegi gyárba, mivel kellenek a gyártás beindításához. A kinti munkaerőnek csak egy része lesz magyar. Tehát ha hazajönnek, akkor még kell majd a német segítség.
 

Koleszkaja

Well-Known Member
2020. szeptember 5.
1 911
7 609
113
.
Ha batchekre lesz osztva a szállítás, akkor simán benne van, hogy a PUMA-hoz (és a H145-höz) hasonlóan csak időben eltolva kerül rájuk a Spike.
tekintve hogy még nincsenek itt a rakéták amiket rá pakolhatnánk , nem olyan hűde sürgős hogy már ilyen funkcióval érkezzenek 22-ben
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Ott van feljebb a kép az ausztrál konfiguráció zöldre festve Lance 2 toronnyal éppen tesztelés közben.
A 3 tesztpéldány nyilvánvalóan nem egy időben készült el, tehát az első tesztpéldány több hónapig tesztelhető volt. Erről szól a fentebbi kép/videó.

Ezel olyan dolgok, amelyek már a CAD szoftverben lévő szimulációs térben ellenőrizhetők.
1-2 példa: a jarmű méretei egészen konkrétak.
Hogy a búvónyílások nyithatóak-e a toronytól, szintén már a modellen ellenőrizhetőek.
A mi esetünkben ráadásul a rakéták nem a felnyíló tárolókban lesznek, hanem a torony 2 oldalán, azaz az optikákat kevésbé zavarja.


Pont a modularitás miatt ez nem igazán számít.

Ahogy @krisss többször leírta, ott vagyunk a cseh teszteken. A tesztek eredményét meg kell hogy kapja a RM is, hiszen azok alapján tudják továbbfejleszteni a járművet.
Nem hinném, az a kép egy alig egy hónapos videóból van.
Az ausztrál prototípusok tavaly ősszel lettek leszállítva. Tavaly volt cikk belinkkelve, hogy az ausztrál acéllemez csak késve érkezett meg Németországba a protokhoz. Emiatt volt necces a határidő. Szerinted mennyi teszt volt a repülőre rakás előtt. Szerintem azok a tesztek most zajlanak.
A torony oldalán pont könnyű leszakitani, ezt a CAD nem mondja meg. De egy hónap Bakonyi gyakorlat igen.

Esetleg forrássod van-e a magyar részvételre a cseh teszteken?

Azért furcsálnám, mert intim dolgok ezek. Sokszor még pereskednek is....
Nem szeretik a gyártók sem a nagy nyilvános méricskeleseket, sok milliárd EUR múlhat vitatott dolgokon.
Nem kell oda kibic, csak aki fizet.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 823
117 996
113
Nem hinném, az a kép egy alig egy hónapos videóból van.
Az ausztrál prototípusok tavaly ősszel lettek leszállítva. Tavaly volt cikk belinkkelve, hogy az ausztrál acéllemez csak késve érkezett meg Németországba a protokhoz. Emiatt volt necces a határidő. Szerinted mennyi teszt volt a repülőre rakás előtt. Szerintem azok a tesztek most zajlanak.
A torony oldalán pont könnyű leszakitani, ezt a CAD nem mondja meg. De egy hónap Bakonyi gyakorlat igen.

Esetleg forrássod van-e a magyar részvételre a cseh teszteken?

Azért furcsálnám, mert intim dolgok ezek. Sokszor még pereskednek is....
Nem szeretik a gyártók sem a nagy nyilvános méricskeleseket, sok milliárd EUR múlhat vitatott dolgokon.
Nem kell oda kibic, csak aki fizet.
A haderő tervezési csoportfőnökség és a szárazföldi szemlélőség illetékes állománya kint van a teszteken.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 795
113
Nagy hülyeség lenne új lynxeket fapadosan hagyni...!A Leoknál más volt a helyzet!
Ez nem szeret, nem szeret kérdése. A Lynx még nincs kész. Nem lehet fullos verziót várni, mert az kb. 2025. És ha a Puma életútját nézzük, akkor nincs rá ok, hogy a Lynx is hasonló fejlesztési fázisokat járjon be. És ez még egy ideális bevezetési fázis. Lásd angol9k Ajax, akik több problémával megcsüngrek és még megoldásuk sincs rá. Ez az ára egy új típusnak.
De semmit sem veszítünk a 2022-es gépekkel, utólag az időközben hozzáintegrált fegyverek és eszközök felszerelhetők vagy az általuk szeruezt ta0asztalatok alapján módosithatóak. Ez is az ára a magyar gyárnak. De simán megéri.

23-ra kell leszállítani a 46db-ot! Mivel valószínűleg a szakemberek jelentős része jön át a zalaegerszegi gyárba, mivel kellenek a gyártás beindításához. A kinti munkaerőnek csak egy része lesz magyar. Tehát ha hazajönnek, akkor még kell majd a német segítség.
Hát ezen meglepődnék. 46 egy évben az jelentős databszám. Az autoiparból kiindulva, amikor új telephelyen, új tipus gyártását kezdjük paralell sokáig épít még kisszériás körülmények közt az anyavállalat párhuzamosan. Minimum résztevékenységeket. A német-magyar távolság nem áthiddalhatatlan. Akár heti ingázás is lehet. Részegységeket is lehet ide-oda szallítani vonattal.

Nem hinném, az a kép egy alig egy hónapos videóból van.
Az ausztrál prototípusok tavaly ősszel lettek leszállítva. Tavaly volt cikk belinkkelve, hogy az ausztrál acéllemez csak késve érkezett meg Németországba a protokhoz. Emiatt volt necces a határidő. Szerinted mennyi teszt volt a repülőre rakás előtt. Szerintem azok a tesztek most zajlanak.
A torony oldalán pont könnyű leszakitani, ezt a CAD nem mondja meg. De egy hónap Bakonyi gyakorlat igen.

Esetleg forrássod van-e a magyar részvételre a cseh teszteken?

Azért furcsálnám, mert intim dolgok ezek. Sokszor még pereskednek is....
Pl. már 2018-ban a szlovák 4x4 teszteken is részt vettünk. Az ottani eredmények alapján hoztuk haza tesztelni a Yalcin / Gidránt. Ha van titoktattási védelmi megállapodás a 2 ország vmint a cég közt, számunkra is ismertek lesznek az adatok. A Lynx esetében meg a Zalai közös gyár miatt ettől függetlenül is evidens.
 

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
Nekem a láda gyárban van egy kollégám. Az ő sógorának a testvére nem messze lakik innen.
De ő sem így tudja....
;)
A közös teszt az kemény dolog.
Te figyelj, na ez már a trollkodás kategóriája! :(
Szerintem ezt most fejezd be, mert haszontalan és kúúúrva fárasztó olvasni.
krisss kollégája és a Te "ládagyári ismerősöd" más megítélés alá esik ebben a fórumban, és szerintem nem csak a saját nevemben mondhatom.
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23 and anti70

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 471
18 371
113
Ez nem szeret, nem szeret kérdése. A Lynx még nincs kész. Nem lehet fullos verziót várni, mert az kb. 2025. És ha a Puma életútját nézzük, akkor nincs rá ok, hogy a Lynx is hasonló fejlesztési fázisokat járjon be. És ez még egy ideális bevezetési fázis. Lásd angol9k Ajax, akik több problémával megcsüngrek és még megoldásuk sincs rá. Ez az ára egy új típusnak.
De semmit sem veszítünk a 2022-es gépekkel, utólag az időközben hozzáintegrált fegyverek és eszközök felszerelhetők vagy az általuk szeruezt ta0asztalatok alapján módosithatóak. Ez is az ára a magyar gyárnak. De simán megéri.


Hát ezen meglepődnék. 46 egy évben az jelentős databszám. Az autoiparból kiindulva, amikor új telephelyen, új tipus gyártását kezdjük paralell sokáig épít még kisszériás körülmények közt az anyavállalat párhuzamosan. Minimum résztevékenységeket. A német-magyar távolság nem áthiddalhatatlan. Akár heti ingázás is lehet. Részegységeket is lehet ide-oda szallítani vonattal.


Pl. már 2018-ban a szlovák 4x4 teszteken is részt vettünk. Az ottani eredmények alapján hoztuk haza tesztelni a Yalcin / Gidránt. Ha van titoktattási védelmi megállapodás a 2 ország vmint a cég közt, számunkra is ismertek lesznek az adatok. A Lynx esetében meg a Zalai közös gyár miatt ettől függetlenül is evidens.
Egy pár napos tereppróbát ne keverjük össze az ausztrál teszttel.
Nekünk egy zsír új IFV hibáit kellene a sorozatgyártás előtt kiszűrni.
Az RM csak részben érdekelt ebben a folyamatban, így nem lesz őszinte az ausztrál eredmények értékelésekor.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and krisss

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 823
117 996
113
Egy pár napos tereppróbát ne keverjük össze az ausztrál teszttel.
Nekünk egy zsír új IFV hibáit kellene a sorozatgyártás előtt kiszűrni.
Az RM csak részben érdekelt ebben a folyamatban, így nem lesz őszinte az ausztrál eredmények értékelésekor.
Az első évünk tuti a különböző gyerekbetegségek listázásával fog zajlani, de lehet, hogy az első 2 év.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány

laca

Well-Known Member
2013. november 6.
764
1 898
93
Nekünk egy zsír új IFV hibáit kellene a sorozatgyártás előtt kiszűrni.
Az RM csak részben érdekelt ebben a folyamatban, így nem lesz őszinte az ausztrál eredmények értékelésekor.
Nem értek egyet.
Iszonyú rövidlátásról tennének tanúbizonyságot. Az RM komoly mennyiséget szeretne eladni még a Lynxből.
A magyar projekt igen előrehaladott, beelőz minden egyéb európai lehetséges beszerzést. Egyfajta pilot projekt lesz.
Ha innen aggasztó hírek indulnak, komolyabb tendereket is elbukhatnak, pl. reménybeli olasz.
Nekem a helyükben mindennél fontosabb lenne ennek a projektnek a sikere.

A veszély inkább az, hogy mi is benne vagyunk a bizniszben, így közösen hallgatunk el valamit :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 135
53 764
113
Végig olvastam a kis eszmecserét és hát még mindig nem sikerült meggyőzni arról, hogy ez egy jó harceszköz. :(
Ha így haladnak 10-20 év és sikerül elérniük az 1987-ben megjelent BMP-3 szintjét XD
Jó kicsit trollkodtam ezzel, de tényleg baromi vicces egy jármű, ami 50 tonna és így képes szemből védeni a 30 mm-s szovjet gépágyúk ellen, miközben ezt a védelmet már a BMP-3 is tudta 19 tonnából :D
Mondjuk körkörösen csak 12.7 ellen véd, de rá azzal lőnek majd, nem 14.5 mm-s szovjettel, szóval ebben alapvetően igaza volt a tervezőknek.
Persze az aknavédelme sem Lynx szint, ellenben úszóképes.
A BMP-3M meg már körben ERA-s meg kiegészítő páncélos, meg is hízott vagy 23 tonnásra....
(Az 57 mm-s BMP-3 meg aztán tényleg egy állatkert :cool:)

Mondjuk a koreai gép plusz páncélzatát sem értem, meg a nagyobb tömeget. Az eredeti K21 is tudta már a Level IV-ot 26 tonnából.
Lehet itt is az AS21 batár nagy mérete a felelős a plusz tömegért. (meg az aknavédelem, ami valódi AT akna ellen valószínűleg nem is ér semmit)

Mondjuk az is tény, hogy egy alapvetően békeidős harcjárműnek nem árt ha nagy és kényelmes. :)
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
18 371
35 211
113
A Lynx megítélését illetően várjuk meg mit mondanak az ausztrálok. Szerintem diplomáciai úton kikérhetjük a teszteredményeket vagy legalábbis egy részét - akár titoktartást is vállalva. Így látható lenne a magyar vezetés számára, hogy mire kell figyelni a fejlesztés során.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül