Rheinmetall Lynx

Én abban messze nem vagyok biztos, hogy 2023-ig 46 db le lesz gyártva. Azt ígérték 2022-ben jon az első Lynx a nemetektől és onnan 46 db jön, de végső szállítási határidőt nem tudok. 2023-ban pedig beindul a hazai gyár. Ez utóbbit látványosabb és haladunk vele szépen.
23-ra kell leszállítani a 46db-ot! Mivel valószínűleg a szakemberek jelentős része jön át a zalaegerszegi gyárba, mivel kellenek a gyártás beindításához. A kinti munkaerőnek csak egy része lesz magyar. Tehát ha hazajönnek, akkor még kell majd a német segítség.
 
Ott van feljebb a kép az ausztrál konfiguráció zöldre festve Lance 2 toronnyal éppen tesztelés közben.
A 3 tesztpéldány nyilvánvalóan nem egy időben készült el, tehát az első tesztpéldány több hónapig tesztelhető volt. Erről szól a fentebbi kép/videó.

Ezel olyan dolgok, amelyek már a CAD szoftverben lévő szimulációs térben ellenőrizhetők.
1-2 példa: a jarmű méretei egészen konkrétak.
Hogy a búvónyílások nyithatóak-e a toronytól, szintén már a modellen ellenőrizhetőek.
A mi esetünkben ráadásul a rakéták nem a felnyíló tárolókban lesznek, hanem a torony 2 oldalán, azaz az optikákat kevésbé zavarja.


Pont a modularitás miatt ez nem igazán számít.

Ahogy @krisss többször leírta, ott vagyunk a cseh teszteken. A tesztek eredményét meg kell hogy kapja a RM is, hiszen azok alapján tudják továbbfejleszteni a járművet.
Nem hinném, az a kép egy alig egy hónapos videóból van.
Az ausztrál prototípusok tavaly ősszel lettek leszállítva. Tavaly volt cikk belinkkelve, hogy az ausztrál acéllemez csak késve érkezett meg Németországba a protokhoz. Emiatt volt necces a határidő. Szerinted mennyi teszt volt a repülőre rakás előtt. Szerintem azok a tesztek most zajlanak.
A torony oldalán pont könnyű leszakitani, ezt a CAD nem mondja meg. De egy hónap Bakonyi gyakorlat igen.

Esetleg forrássod van-e a magyar részvételre a cseh teszteken?

Azért furcsálnám, mert intim dolgok ezek. Sokszor még pereskednek is....
Nem szeretik a gyártók sem a nagy nyilvános méricskeleseket, sok milliárd EUR múlhat vitatott dolgokon.
Nem kell oda kibic, csak aki fizet.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Nem hinném, az a kép egy alig egy hónapos videóból van.
Az ausztrál prototípusok tavaly ősszel lettek leszállítva. Tavaly volt cikk belinkkelve, hogy az ausztrál acéllemez csak késve érkezett meg Németországba a protokhoz. Emiatt volt necces a határidő. Szerinted mennyi teszt volt a repülőre rakás előtt. Szerintem azok a tesztek most zajlanak.
A torony oldalán pont könnyű leszakitani, ezt a CAD nem mondja meg. De egy hónap Bakonyi gyakorlat igen.

Esetleg forrássod van-e a magyar részvételre a cseh teszteken?

Azért furcsálnám, mert intim dolgok ezek. Sokszor még pereskednek is....
Nem szeretik a gyártók sem a nagy nyilvános méricskeleseket, sok milliárd EUR múlhat vitatott dolgokon.
Nem kell oda kibic, csak aki fizet.
A haderő tervezési csoportfőnökség és a szárazföldi szemlélőség illetékes állománya kint van a teszteken.
 
Nagy hülyeség lenne új lynxeket fapadosan hagyni...!A Leoknál más volt a helyzet!
Ez nem szeret, nem szeret kérdése. A Lynx még nincs kész. Nem lehet fullos verziót várni, mert az kb. 2025. És ha a Puma életútját nézzük, akkor nincs rá ok, hogy a Lynx is hasonló fejlesztési fázisokat járjon be. És ez még egy ideális bevezetési fázis. Lásd angol9k Ajax, akik több problémával megcsüngrek és még megoldásuk sincs rá. Ez az ára egy új típusnak.
De semmit sem veszítünk a 2022-es gépekkel, utólag az időközben hozzáintegrált fegyverek és eszközök felszerelhetők vagy az általuk szeruezt ta0asztalatok alapján módosithatóak. Ez is az ára a magyar gyárnak. De simán megéri.

23-ra kell leszállítani a 46db-ot! Mivel valószínűleg a szakemberek jelentős része jön át a zalaegerszegi gyárba, mivel kellenek a gyártás beindításához. A kinti munkaerőnek csak egy része lesz magyar. Tehát ha hazajönnek, akkor még kell majd a német segítség.
Hát ezen meglepődnék. 46 egy évben az jelentős databszám. Az autoiparból kiindulva, amikor új telephelyen, új tipus gyártását kezdjük paralell sokáig épít még kisszériás körülmények közt az anyavállalat párhuzamosan. Minimum résztevékenységeket. A német-magyar távolság nem áthiddalhatatlan. Akár heti ingázás is lehet. Részegységeket is lehet ide-oda szallítani vonattal.

Nem hinném, az a kép egy alig egy hónapos videóból van.
Az ausztrál prototípusok tavaly ősszel lettek leszállítva. Tavaly volt cikk belinkkelve, hogy az ausztrál acéllemez csak késve érkezett meg Németországba a protokhoz. Emiatt volt necces a határidő. Szerinted mennyi teszt volt a repülőre rakás előtt. Szerintem azok a tesztek most zajlanak.
A torony oldalán pont könnyű leszakitani, ezt a CAD nem mondja meg. De egy hónap Bakonyi gyakorlat igen.

Esetleg forrássod van-e a magyar részvételre a cseh teszteken?

Azért furcsálnám, mert intim dolgok ezek. Sokszor még pereskednek is....
Pl. már 2018-ban a szlovák 4x4 teszteken is részt vettünk. Az ottani eredmények alapján hoztuk haza tesztelni a Yalcin / Gidránt. Ha van titoktattási védelmi megállapodás a 2 ország vmint a cég közt, számunkra is ismertek lesznek az adatok. A Lynx esetében meg a Zalai közös gyár miatt ettől függetlenül is evidens.
 
Nekem a láda gyárban van egy kollégám. Az ő sógorának a testvére nem messze lakik innen.
De ő sem így tudja....
;)
A közös teszt az kemény dolog.
Te figyelj, na ez már a trollkodás kategóriája! :(
Szerintem ezt most fejezd be, mert haszontalan és kúúúrva fárasztó olvasni.
krisss kollégája és a Te "ládagyári ismerősöd" más megítélés alá esik ebben a fórumban, és szerintem nem csak a saját nevemben mondhatom.
 
  • Tetszik
Reactions: Hummen23 and anti70
Ez nem szeret, nem szeret kérdése. A Lynx még nincs kész. Nem lehet fullos verziót várni, mert az kb. 2025. És ha a Puma életútját nézzük, akkor nincs rá ok, hogy a Lynx is hasonló fejlesztési fázisokat járjon be. És ez még egy ideális bevezetési fázis. Lásd angol9k Ajax, akik több problémával megcsüngrek és még megoldásuk sincs rá. Ez az ára egy új típusnak.
De semmit sem veszítünk a 2022-es gépekkel, utólag az időközben hozzáintegrált fegyverek és eszközök felszerelhetők vagy az általuk szeruezt ta0asztalatok alapján módosithatóak. Ez is az ára a magyar gyárnak. De simán megéri.


Hát ezen meglepődnék. 46 egy évben az jelentős databszám. Az autoiparból kiindulva, amikor új telephelyen, új tipus gyártását kezdjük paralell sokáig épít még kisszériás körülmények közt az anyavállalat párhuzamosan. Minimum résztevékenységeket. A német-magyar távolság nem áthiddalhatatlan. Akár heti ingázás is lehet. Részegységeket is lehet ide-oda szallítani vonattal.


Pl. már 2018-ban a szlovák 4x4 teszteken is részt vettünk. Az ottani eredmények alapján hoztuk haza tesztelni a Yalcin / Gidránt. Ha van titoktattási védelmi megállapodás a 2 ország vmint a cég közt, számunkra is ismertek lesznek az adatok. A Lynx esetében meg a Zalai közös gyár miatt ettől függetlenül is evidens.
Egy pár napos tereppróbát ne keverjük össze az ausztrál teszttel.
Nekünk egy zsír új IFV hibáit kellene a sorozatgyártás előtt kiszűrni.
Az RM csak részben érdekelt ebben a folyamatban, így nem lesz őszinte az ausztrál eredmények értékelésekor.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and krisss
Egy pár napos tereppróbát ne keverjük össze az ausztrál teszttel.
Nekünk egy zsír új IFV hibáit kellene a sorozatgyártás előtt kiszűrni.
Az RM csak részben érdekelt ebben a folyamatban, így nem lesz őszinte az ausztrál eredmények értékelésekor.
Az első évünk tuti a különböző gyerekbetegségek listázásával fog zajlani, de lehet, hogy az első 2 év.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Pogány
Nekünk egy zsír új IFV hibáit kellene a sorozatgyártás előtt kiszűrni.
Az RM csak részben érdekelt ebben a folyamatban, így nem lesz őszinte az ausztrál eredmények értékelésekor.
Nem értek egyet.
Iszonyú rövidlátásról tennének tanúbizonyságot. Az RM komoly mennyiséget szeretne eladni még a Lynxből.
A magyar projekt igen előrehaladott, beelőz minden egyéb európai lehetséges beszerzést. Egyfajta pilot projekt lesz.
Ha innen aggasztó hírek indulnak, komolyabb tendereket is elbukhatnak, pl. reménybeli olasz.
Nekem a helyükben mindennél fontosabb lenne ennek a projektnek a sikere.

A veszély inkább az, hogy mi is benne vagyunk a bizniszben, így közösen hallgatunk el valamit :D
 
Végig olvastam a kis eszmecserét és hát még mindig nem sikerült meggyőzni arról, hogy ez egy jó harceszköz. :(
Ha így haladnak 10-20 év és sikerül elérniük az 1987-ben megjelent BMP-3 szintjét XD
Jó kicsit trollkodtam ezzel, de tényleg baromi vicces egy jármű, ami 50 tonna és így képes szemből védeni a 30 mm-s szovjet gépágyúk ellen, miközben ezt a védelmet már a BMP-3 is tudta 19 tonnából :D
Mondjuk körkörösen csak 12.7 ellen véd, de rá azzal lőnek majd, nem 14.5 mm-s szovjettel, szóval ebben alapvetően igaza volt a tervezőknek.
Persze az aknavédelme sem Lynx szint, ellenben úszóképes.
A BMP-3M meg már körben ERA-s meg kiegészítő páncélos, meg is hízott vagy 23 tonnásra....
(Az 57 mm-s BMP-3 meg aztán tényleg egy állatkert :cool:)

Mondjuk a koreai gép plusz páncélzatát sem értem, meg a nagyobb tömeget. Az eredeti K21 is tudta már a Level IV-ot 26 tonnából.
Lehet itt is az AS21 batár nagy mérete a felelős a plusz tömegért. (meg az aknavédelem, ami valódi AT akna ellen valószínűleg nem is ér semmit)

Mondjuk az is tény, hogy egy alapvetően békeidős harcjárműnek nem árt ha nagy és kényelmes. :)
 
A Lynx megítélését illetően várjuk meg mit mondanak az ausztrálok. Szerintem diplomáciai úton kikérhetjük a teszteredményeket vagy legalábbis egy részét - akár titoktartást is vállalva. Így látható lenne a magyar vezetés számára, hogy mire kell figyelni a fejlesztés során.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül