Rheinmetall Lynx

Az erdekes lenne, igen, de erosen ketlem, hogy a brazilok ne kapnanak sajat gyartast, ha Lynxet akarnanak.

Viszont ha belegondolsz, lassan kezd olyan stratégiai szintet ölteni a magyar-brazil együttműködés, mint a német-magyar az iparágban. A szállítógépek kivételnek tűntek, a vadászgépekben hosszútávú lett egyértelműen ez a légi száll. És ha páncélos téren is elindul valami, akkor az már egy kiemelt partneri szerepet jelentene.
Például nem lenne előnytelen a számunkra, ha ők hazai gyártást kapnának a "könnyű tank" gyártásra, de ha a fejlesztése idehaza lesz jórészt, akkor ez kiegyenlített tech transzfert jelentene a jövő fegyvereit illetően. Brazil repipar kutatás eredményei jönnek MagyarHonba, és innen IFV kutatási eredmények mennek a tengerentúlra.
Ahogy Terminátor is megjegyezte már, az a baj a V4 hadipari együttműködéssel, hogy itt a fórumon mindig azt találjuk ki, hogyan mi járjunk jól és vásároljanak tőlünk kész terméket a szomszédok. Az az évszázad üzlete pedig, ha mi németektől megszerzünk egy technológiát, azt tovább gondolva tovább adjuk egy dél-amerikai országnak és cserébe növeljük a hazai gyártás részesedését egy 5. gen vadászgép gyártásában, amit legkorábban is csak 1,5 évtized múlva fogunk látni. (De addig átadunk ugyan ebből a technológiából kutatási eredményeket Londonnak az Ajax helyett, hogy onnan is kunyeráljunk egy kicsit olcsóbb gyártási lehetőséget majd ahhoz a géphez.)
Kíváncsiságból rákerestem Argentína és Brazília haderejére. Argentínának 200 TAM hk-ja van, ami 30 tonna. Még 150 egyéb. Brazília 2008-ban úgy döntött, hogy 200 Leopárd1A4-est vásárol magának. Szóval én ezt útkeresésnek és puhatolózásnak tartom. Nekik egy Leopárd2A4-es kellene a szintugráshoz, ami abban a térségben verne mindent. (Csak valszeg keresik az utat maguknak, mert hatalmas távolságok vannak, a Pampákon nem elég 1 zl hk. Ez a Lynx120-as hk is csak egy ötletelés, útkeresés nekik, mint nálatok a Styker hasonló kivitele volt.)

Nem igazán értem mit kell ezen ennyit pattogni!

SilvioD arra próbált utalni, hogy a megszokás nagy úr.
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Pár komponens valószínűleg nálunk készülne akkor is...
Felteszek egy beugrató kérdést - milyen komponensek lesznek gyártva Mo-n a magyar Lynxekre? Ugyanis ez lenne az alap azon spekulációkra, hogy mit lehetne beszállítani máshová. Elsodlegesen olyan komponensekre gondolok, amit természetszeruen nem fog bárki más saját szakállára gyártani, mert meg egyzeruen vannak hozzá a kapacitásai.
---
A plénumba is felteszem a kérdést: Valami otletek, hogy kb. ki mit gyárthatna Mo-n Lynxre?
 
Felteszek egy beugrató kérdést - milyen komponensek lesznek gyártva Mo-n a magyar Lynxekre? Ugyanis ez lenne az alap azon spekulációkra, hogy mit lehetne beszállítani máshová. Elsodlegesen olyan komponensekre gondolok, amit természetszeruen nem fog bárki más saját szakállára gyártani, mert meg egyzeruen vannak hozzá a kapacitásai.
---
A plénumba is felteszem a kérdést: Valami otletek, hogy kb. ki mit gyárthatna Mo-n Lynxre?
Szerencsére nem kell tippelni, mert az RM KKE koordinátora lenyilatkozta.

Magyarország számára ez azt jelentené, hogy a Lynx-alvázkeret, -alkatrészek, -alrendszerek exportra kerülhetnek Zalaegerszegről a környező országok felé,

Egyébként az alváz jó eséllyel az összes Lynxnél, meg a jócskán áttervezett amerikainál, de akár a brazilnál is meg fog egyezni. Ezen sok költséget lehet fogni ha egységes. Ha ezeket az egyedi lemezalkatrészeket, összeépített, hegesztett alkatrészcsoportokat fogjuk gyártani, abban nagy exportlehetőség van minden irányban. Aztán a többit igény szerint lehet legózni.

Ha valóban igy tárgyaltunk és gyártás szempontjából ez a stratégia, akkor Maróthék nagyon profik voltak.

És ezt egészíti ki a további zalai fejlesztési, vizsgalati lehetőségek tesztpályák.
 
Bármelyik régi A4-es Leopard ezerszer jobb mint egy light tank. Még egy felújított T-72 is jobb a legkorszerűbb light tanknál!
Csakhogy ott nem ez a fő szempont. Ugyanis hiába lököd be az örök igazságot, amikor a brazilok deklaráltan könnyű harckocsit szeretnének.
A tavalyi kiírás szerint 50t lehet max. a jármű. Közben dobták a tendert (valószínűleg, mert nem volt jelentkező) és a Leo 1A5-öseik további modernizációja mellett döntöttek. Ismerve a járművek életkorát, szerintem ezzel is csak max. nyernek vagy 8-10 évet.
És nem gondolom, hogy most kezdenének átállni orosz harckocsikra (a T90 talán megfelelő lehet, de ott meg a 4 fős személyzet lenne gond), amikor mindig is nyugati technikát alkalmaztak, gyakorlatilag mindenhol. Van nekik az a 12db Mi-35, de attól is már szabadulnának.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Szerencsére nem kell tippelni, mert az RM KKE koordinátora lenyilatkozta.

Magyarország számára ez azt jelentené, hogy a Lynx-alvázkeret, -alkatrészek, -alrendszerek exportra kerülhetnek Zalaegerszegről a környező országok felé,

Egyébként az alváz jó eséllyel az összes Lynxnél, meg a jócskán áttervezett amerikainál, de akár a brazilnál is meg fog egyezni. Ezen sok költséget lehet fogni ha egységes. Ha ezeket az egyedi lemezalkatrészeket, összeépített, hegesztett alkatrészcsoportokat fogjuk gyártani, abban nagy exportlehetőség van minden irányban. Aztán a többit igény szerint lehet legózni.

Ha valóban igy tárgyaltunk és gyártás szempontjából ez a stratégia, akkor Maróthék nagyon profik voltak.

És ezt egészíti ki a további zalai fejlesztési, vizsgalati lehetőségek tesztpályák.
Plusz az elektronikai sw ill networking stb fejlesztesek, mert azokat seperc alatt viszik at ill eleve allitjak fel Magyarorszagon.
 
Csakhogy ott nem ez a fő szempont. Ugyanis hiába lököd be az örök igazságot, amikor a brazilok deklaráltan könnyű harckocsit szeretnének.
Chilét és Venezuelát leszámítva ott kinek van harckocsija? Az előbbi nem határos Brazíliával, az utóbbi a dzsungelben semmit se ér a nehéz technikával (mozogni se tud ott). A venéz tankok már a határra se tudnának felvonulni, mert az is csak gyalogosan járható.
 
Latin-Amerikai országok hadseregei inkább rendvédelmi erők, mint európai értelemben vett hadseregek. Nincs is igazán szükségük MBT-re. A terep (hegyek, dzsungel) illetve a gyér vasúthálózat nagyon megnehezíti ezek mozgatását.
Akár milyen abszurd, egy könnyebb és relatíve olcsóbb IFV alapú "harckocsinak" nagyobb az esélye ott piacot találni, mint egy Abramsnek vagy Leopardnak.
Bár lehet, hogy csak pletyka, de én drukkolok a brazil Lynx alapú "tanknak" - biztos lenne pár komponense, amit nálunk gyártatna le az RM.

Nekem amúgy tetszenek ezek a "könnyű tankok" és látnám értelmét nálunk is, bár tudom, hogy ez megosztó téma és itt is futott már párszor.... :)
 
Argentínának gyakorlatilag nincsenek harckocsijai..
TAM
800px-Desfile_militar_argentino-2019-6.jpg

Marder GyHJ alapú jószág