Rheinmetall Lynx

Viszont ha belegondolsz, lassan kezd olyan stratégiai szintet ölteni a magyar-brazil együttműködés, mint a német-magyar az iparágban. A szállítógépek kivételnek tűntek, a vadászgépekben hosszútávú lett egyértelműen ez a légi száll. És ha páncélos téren is elindul valami, akkor az már egy kiemelt partneri szerepet jelentene.
Például nem lenne előnytelen a számunkra, ha ők hazai gyártást kapnának a "könnyű tank" gyártásra, de ha a fejlesztése idehaza lesz jórészt, akkor ez kiegyenlített tech transzfert jelentene a jövő fegyvereit illetően. Brazil repipar kutatás eredményei jönnek MagyarHonba, és innen IFV kutatási eredmények mennek a tengerentúlra.
Ahogy Terminátor is megjegyezte már, az a baj a V4 hadipari együttműködéssel, hogy itt a fórumon mindig azt találjuk ki, hogyan mi járjunk jól és vásároljanak tőlünk kész terméket a szomszédok. Az az évszázad üzlete pedig, ha mi németektől megszerzünk egy technológiát, azt tovább gondolva tovább adjuk egy dél-amerikai országnak és cserébe növeljük a hazai gyártás részesedését egy 5. gen vadászgép gyártásában, amit legkorábban is csak 1,5 évtized múlva fogunk látni. (De addig átadunk ugyan ebből a technológiából kutatási eredményeket Londonnak az Ajax helyett, hogy onnan is kunyeráljunk egy kicsit olcsóbb gyártási lehetőséget majd ahhoz a géphez.)
Kíváncsiságból rákerestem Argentína és Brazília haderejére. Argentínának 200 TAM hk-ja van, ami 30 tonna. Még 150 egyéb. Brazília 2008-ban úgy döntött, hogy 200 Leopárd1A4-est vásárol magának. Szóval én ezt útkeresésnek és puhatolózásnak tartom. Nekik egy Leopárd2A4-es kellene a szintugráshoz, ami abban a térségben verne mindent. (Csak valszeg keresik az utat maguknak, mert hatalmas távolságok vannak, a Pampákon nem elég 1 zl hk. Ez a Lynx120-as hk is csak egy ötletelés, útkeresés nekik, mint nálatok a Styker hasonló kivitele volt.)



SilvioD arra próbált utalni, hogy a megszokás nagy úr.
Brazilia is akar mindent, mint India a Föld másik felén.

áprilisban bejelentették, hogy akarnak nehéz IFV programot, meg nem határozott darabszámmal.
azt ígérték, még a nagy Covis hullám előtt, hogyaztmondja: The guidelines to launch the project, initiate a viability study, and draft the acquisition model are scheduled to be approved by 2022, the army said.

tankból meg ilyesmit akartak, https://militarymatters.online/defense-news/brazilian-army-announces-requirements-for-new-tank/
egy átberhelt nehéz ifv 120 mm-es löveggel, a lynx méreteivel... na az már baldrick-i ötlet, bár a vevőnek jogában áll hülyének lenni.
 
Brazilia is akar mindent, mint India a Föld másik felén.

áprilisban bejelentették, hogy akarnak nehéz IFV programot, meg nem határozott darabszámmal.
azt ígérték, még a nagy Covis hullám előtt, hogyaztmondja: The guidelines to launch the project, initiate a viability study, and draft the acquisition model are scheduled to be approved by 2022, the army said.
Akkor ez nagyjából egybevág a löveges IFV "hírrel". Mivel MBT nem túl valószínű, hogy beszerzésre kerül, így nehéz IFV-hez illene a 120-as löveges megoldás.
 
Én is láttam már tankot dzsungelben - de attól még nem ez az ideális alkalmazási terep nekik.

Épp tegnap raktam be egy dokumentum film linket a "harckocsik alkalmazása" topikba az amerikai harckocsik alkalmazásáról Vietnámban. Kb. az egész arról szólt hogy csalják őket csapdába újra és újra a dzsungelben...
hmmm.. megyek feltúrom a gépem.
 
Argentína egy államcsődből államcsődbe vergődő állam és Brazília legnagyobb szomszédja.

Brazília tudtommal messze komolyabb gazdasággal és szintén ezernyi belső problémával rendelkezik. Képtelenségnek tartom, hogy ők egy új fejlesztésű hk-t a TAM-nál nagyobb méretcéllal azért rendszeresítsenek, hogy tűzerőben alul maradjanak egy náluk rosszabb helyzetben lévő ellenséggel szemben.

És ez független attól, hogy mit gondolok a saját lövege ellen minimálisan sem védett hk-król.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
Senki se akadt még rá? :) Logisztikai variáns még egy 2019-es preziből, Supashock daruval, elsősorban az ausszikat célozva...

E_B7tK4WQAI-lCP

E_B9wIqXoAUp3QH
 
Egy csehszlovák haverom azt mondta Brünn-ből, hogy:
  • a lánctalp felfekvés kb. 4420 mm;
  • a lánctalpak külső széle közti távolság kb. 3265 mm;
  • a nyomtáv a Pzh lánc esetén így kb. 2735 mm;
  • a test magassága kb. 2210-2240 mm lehet.
Úgy szemre.....
Lehet agyalni, a számok böcslesek, sem megerősíteni, sem megcáfolni nem tudom valódiságukat. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: szzsolt81
Köszönjük. (Csak a teljesség kedvéért beteszem az eredeti forrást is.)
Más, de a cikkből:

Ez egy igen érdekes szál.
Mivel az amerikaiak Land domainben nem igazán rúghatnak labdába, így maradhat a "lőszer" és a különböző elektronikai cuccok.
Igazság szerint ez azért is lenne kézenfekvő, mert a Pest környéki klaszterbe még nem említettek semmi konkrét külföldi céget.
Ennek nyomán, ha tippelnem kellene, akkor vagy az L3 Harris lehetne az amerikai hadiipari cég, vagy a Boeing.
De ez - hangsúlyozom!!! - egymerő spekláció!!! :D
A Harris ott van a pdf-ben.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
Ha a Lance 2.0 torony is tudja hordozni a 50 mm-est, akkor miért kellett egy vadiúj tornyot kifejleszteni ugyanerre?
Miért érzem úgy, hogy megint csak átk*rtak a németek?
Úgy látszik, nem csak a gépágyúval akarnak 2-3 bőrt lehúzni rólunk...

Írja is a PDF, hogy az amcsi OMFV tender miatt. Ha más nem a rengeteg amcsi fegyó, gyártó cég és megoldásnak gyanúsnak kellett volna lenni. :) Ott teljesen más igények voltak (pl. ebben nem Mauser rendszerű gpá van - ráadásul 50 mm -es stb. stb.) + amcsi cégek megoldásai kellettek bele. Ugye nekünk pl. emberes torony kellett - ez meg konkrétan távirányított. Gyakorlatilag a Lynx családon belül egy külön ág ...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Venom85