Szállítógépek váltása a MH-nél

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

senki

Well-Known Member
2018. július 27.
347
291
63
Dehogy lesz itt ilyen kis szállító, mint az L410. A futârgép titulust ráhúzzák a Falconra, nehogy kormánygépnek kelljen nevezni. A Benkő idézett szöveg még a Falcon érkezés előtt volt. Amúgy kisebb alkatrészeket beleraksz egy belülről kibélelt gurulós "koffer-be", és már viheti is a Falcon.
...vagy a DHL, vagy a FedEx:)
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 225
81 112
113
Nem tudom hogy vagytok vele, de engem már legalább annyira irritál a "futár" kifejezés, mint az hogy "képesség".

Engem meg a kollektív sunyítás/lapítás zavar, hogy senki sem mer írni semmit a belső térről. És az is furcsa, hogy senki sem vette eddig a fáradságot rajtam kívül, hogy az internet szemetéből kiássa azt az információt hogy honnan jött és ki üzemeltette korábban a gépet. Az érkezésen jelenlévők közül valószínűleg senkinek sem érdeke, hogy ez kiderüljön. Meglepődnék ha szürkére be lenne széksorozva, mint az A319 :p
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Engem meg a kollektív sunyítás/lapítás zavar, hogy senki sem mer írni semmit a belső térről. És az is furcsa, hogy senki sem vette eddig a fáradságot rajtam kívül, hogy az internet szemetéből kiássa azt az információt hogy honnan jött és ki üzemeltette korábban a gépet. Az érkezésen jelenlévők közül valószínűleg senkinek sem érdeke, hogy ez kiderüljön. Meglepődnék ha szürkére be lenne széksorozva, mint az A319 :p

Ha nem is az előző berendezés, de bőrfotelek, minibâr biztos van, már a lépcsővilágítás is árulkodó :) Szerinted a letakart felirat mi lehet az ablakok felett? Mintha hármas tagolású valami lenne.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 225
81 112
113
Ha nem is az előző berendezés, de bőrfotelek, minibâr biztos van, már a lépcsővilágítás is árulkodó :) Szerinted a letakart felirat mi lehet az ablakok felett? Mintha hármas tagolású valami lenne.

Magyar Királyi Légierő? :rolleyes:


Na jó, az Magyar Királyi Honvéd Légierő lenne helyesen.
 
  • Tetszik
Reactions: arcas and ms07

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 225
81 112
113
Engem meg a kollektív sunyítás/lapítás zavar, hogy senki sem mer írni semmit a belső térről. És az is furcsa, hogy senki sem vette eddig a fáradságot rajtam kívül, hogy az internet szemetéből kiássa azt az információt hogy honnan jött és ki üzemeltette korábban a gépet. Az érkezésen jelenlévők közül valószínűleg senkinek sem érdeke, hogy ez kiderüljön. Meglepődnék ha szürkére be lenne széksorozva, mint az A319 :p


Meg kell állapítanom, hogy már megint a Magyar Idők a legkorrektebb hírforrás légierős beszerzési ügyekben...

https://magyaridok.hu/belfold/interkontinentalis-futargep-erkezett-3360526/
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 282
4 722
113

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Nem tudom hogy vagytok vele, de engem már legalább annyira irritál a "futár" kifejezés, mint az hogy "képesség".
Nem, nem zavaró.
A diplomáciai/követségi küldeményeket futárok viszik, személyesen, ez minden "normális" értsd biztonsági körülményekre adó országban így történik.
Lehet hogy az irritál téged, hogy felszáll egy fazon a gépre és elpattannak vele Berlinbe, vagy Washingtonba, és a zakózsebében egy levéllel, de abban általában olyan dolgok vannak, amelyeket nem szokás a Bundespost-ra, DHL-re vagy az elektronikus postára bízni. Gondolom ezt nem kell magyarázni.
Amellett, hogy NATO/EU-tagságunk is kötelez valamiféle biztonsági formulák betartására, azt is el tudom képzelni, hogy belülről megfogalmaztak némi kritikát ez ügyben.
Nem fogják az orrunkra kötni sem a tevékenység részleteit, sem annak miértjét, a nemzetbiztonsági okokat nem szokás a sajtóban magyarázni, ergo had higgye a nép, hogy ez "Orbán királyi repülégépe" (mahagóni berakással, kígyóbőr huzattal stb.) (sőt, ez a legjobb verzió -> gumicsont)
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Igen.
"Megfelelő kiegészítő eszközökkel felderítő és hírszerző feladatokra is alkalmazni lehet."

Itt betenném azt az apróságot, hogy Izraellel mostanság rendkívül jó a kapcsolatunk.
A többit mindenkinek a fantáziájára bízhatjuk.

Ha lesz még egy Falcon, akkor esélyes lehet. Ha csak ez az egy lesz, akkor nem valószínű, hogy SIGINT-re átbarkácsolt géppel repkedne viktor ide oda
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Nem, nem zavaró.
A diplomáciai/követségi küldeményeket futárok viszik, személyesen, ez minden "normális" értsd biztonsági körülményekre adó országban így történik.
Lehet hogy az irritál téged, hogy felszáll egy fazon a gépre és elpattannak vele Berlinbe, vagy Washingtonba, és a zakózsebében egy levéllel, de abban általában olyan dolgok vannak, amelyeket nem szokás a Bundespost-ra, DHL-re vagy az elektronikus postára bízni. Gondolom ezt nem kell magyarázni.

Azért érdemes megnézni, hogy a nálunk sokkal tehetősebb Német Légierőnek nincs hasonló futárgépe. VIP gépe több is van, ilyen méretben Bombardier Global Express-t használnak.
Franciaországnak 2db Falcon 50, 2db Falcon 2000 és 2db Falcon 7X gépe van - mind VIP feladatkörrel. Futárgépnek deHavilland Canada DHC-6 Twin Otter és Socata TBM700 légcsavaros gépek vannak.
De nézzünk valaki hozzánk illőbbet: a Lengyel Légierőnek ilyen célra legfeljebb a PZL M28 Skytruck könnyű tehergépeit használhatják, dedikált futárgépük nincs. VIP célra van egy Boeing 737 és két Gulfstream G550.

Szóval szép dolog, hogy futárgépnek aposztrofálják, de nálunk sokkal tehetősebb országok is erre a célra vagy nem rendszeresítettek külön gépet, vagy VIP gépnek vannak nevezve.

Igen.
"Megfelelő kiegészítő eszközökkel felderítő és hírszerző feladatokra is alkalmazni lehet."

Az ISR / SIGINT / ELINT / EW feladatkörhöz át kell alakítani a gépet, el kell látni megfelelő antennákkal és rádióelektronikai, optoelektronikai eszközökkel felszerelni. Nem véletlen, hogy mindenhol az ilyen célú gépeket direkt erre építik át, tehát ez a megfogalmazás nekem sántít. Igen, lehetne ISR / SIGINT / ELINT / EW feladatkörben használni, de akkor onnantól nem fog sem futár, sem VIP feladatokat ellátni...

Így néz ki az izraeli SIGINT Gulfstream G550:

Gulfstream-sahvit.jpg


Gondolom ebből leszűrhető, hogy megint félrevezető magyarázatokat hoznak, ahelyett, hogy kiállnának, és elismernék, hogy ez a gép (is) VIP feladatra lett vásárolva. Csak egy kis gerinc kellene hozzá...
 

Littlejohn

Well-Known Member
2010. április 20.
3 639
16 023
113
Csendben hadd jegyezzem meg, hogy ennek a vitának semmi értelme. Az egész - ha valakinek nem tűnt volna fel -, költségvetési, könyvelési manőver. Miért? A honvédelmi költségvetést most keményen meglökték ugye? Az állami vezetők utaztatása ezen túl NEM a kormányzati büdzsét terheli, hanem a honvédelmit. Ergo ki lehet jelenteni jövőre, hogy 95%-kal csökkentettük az állami vezetők utazásaira szánt keretet. Viszont, ha eddig számoltunk hadi beszerzésekkel, akkor az eddigiek után fennmaradó összegből vonjuk le az állami vezetők utaztatására kellő összeget. A maradék maradéka az, amiből még vásárolni fogunk. Ráadásul ezzel a költségvetési átcsoportosítással a megígért és elérendő GDP 2%-os kerethez is közelebb kerültünk úgy, hogy alig költünk valójában rá.
Ennyi.
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 864
6 056
113
Azért érdemes megnézni, hogy a nálunk sokkal tehetősebb Német Légierőnek nincs hasonló futárgépe. VIP gépe több is van, ilyen méretben Bombardier Global Express-t használnak.
Franciaországnak 2db Falcon 50, 2db Falcon 2000 és 2db Falcon 7X gépe van - mind VIP feladatkörrel. Futárgépnek deHavilland Canada DHC-6 Twin Otter és Socata TBM700 légcsavaros gépek vannak.
De nézzünk valaki hozzánk illőbbet: a Lengyel Légierőnek ilyen célra legfeljebb a PZL M28 Skytruck könnyű tehergépeit használhatják, dedikált futárgépük nincs. VIP célra van egy Boeing 737 és két Gulfstream G550.

Szóval szép dolog, hogy futárgépnek aposztrofálják, de nálunk sokkal tehetősebb országok is erre a célra vagy nem rendszeresítettek külön gépet, vagy VIP gépnek vannak nevezve.



Az ISR / SIGINT / ELINT / EW feladatkörhöz át kell alakítani a gépet, el kell látni megfelelő antennákkal és rádióelektronikai, optoelektronikai eszközökkel felszerelni. Nem véletlen, hogy mindenhol az ilyen célú gépeket direkt erre építik át, tehát ez a megfogalmazás nekem sántít. Igen, lehetne ISR / SIGINT / ELINT / EW feladatkörben használni, de akkor onnantól nem fog sem futár, sem VIP feladatokat ellátni...

Így néz ki az izraeli SIGINT Gulfstream G550:

Gulfstream-sahvit.jpg


Gondolom ebből leszűrhető, hogy megint félrevezető magyarázatokat hoznak, ahelyett, hogy kiállnának, és elismernék, hogy ez a gép (is) VIP feladatra lett vásárolva. Csak egy kis gerinc kellene hozzá...

Ráadásul diplomáciailag jó nagy bunkóság lenne SIGINT géppel menni találkozókra... Én azt is el tudom képzelni, hogy raknak rá valami két kis antennát, ami pl kell még a vip rohangáláshoz (gps, IFF, bármi apróság) aztán ezt "eladják" a közvélemény felé, hogy felderítő :D