Szu-17 , Szu-20 , Szu-22 / Su-17 , Su-20 , Su-22 Fitter (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 033
24 590
113
Líbiai Szu-22M2
Libyan_Air_Force_Sukhoi_Su-22M3_Lofting.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 584
63 952
113

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Ma a lengyelek nagyon látványosat alkottak a Radom ersó esti szakaszában. Egyszer csak jött egy Szuhoj és kis magasságon KKR konténerből vakupatronokat kezdett szórni. Nagyon komoly volt, de nekem sikerült az összes fotót ütemvesztéssel pont akkor exponálni, mikor épp nem volt villanás. Viszont a töltetkivetés pont megvan.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 490
113
Ma a lengyelek nagyon látványosat alkottak a Radom ersó esti szakaszában. Egyszer csak jött egy Szuhoj és kis magasságon KKR konténerből vakupatronokat kezdett szórni. Nagyon komoly volt, de nekem sikerült az összes fotót ütemvesztéssel pont akkor exponálni, mikor épp nem volt villanás. Viszont a töltetkivetés pont megvan.
Meg tudnád mondani, hogy az online közvetítésben kb. hol látszik?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113

Szu-17M2-esek repülései. Érdekes, hogy egyik-másik gépnek mennyire hasonlít a festése a mi csapatfestéses gépeink színére, improvizált mintázatára.

4:13-tól érdekes, hogy a zónában mindegyik gépen IAB-500-as imitációs atombomba van függesztve, ami az RN-24-es harcászati atombomba fehérfoszfor-kerozinnal tölttt gyakorló változata. Idehaza is sokat gyakoroltak vele a szovjetek.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113

Szu-17M2-esek repülései. Érdekes, hogy egyik-másik gépnek mennyire hasonlít a festése a mi csapatfestéses gépeink színére, improvizált mintázatára.

4:13-tól érdekes, hogy a zónában mindegyik gépen IAB-500-as imitációs atombomba van függesztve, ami az RN-24-es harcászati atombomba fehérfoszfor-kerozinnal tölttt gyakorló változata. Idehaza is sokat gyakoroltak vele a szovjetek.

Nekem a rövidebb orrú(még lézertávmérő nélküli) első verzió tetszik - kifejezetten.

Az airwar.ru - ahol utána akartam nézni -meg 403 forbidden:mad:
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 083
60 162
113
Nekem a rövidebb orrú(még lézertávmérő nélküli) első verzió tetszik - kifejezetten.

Az airwar.ru - ahol utána akartam nézni -meg 403 forbidden:mad:
Nézegettem ezeket a kiskabinos Szu-17M/M2-eseket lengyeléknél, Deblinben, ahol az export változat Szu-20 volt rendszerben.
A Szu-7-esek mindenféle változatai és a Szu-22M4-esek között ez a Szu-20-as kifejezetten sportos benyomást keltett.
A hajtómű már AL-21F, de a kabin még kicsi, a gép még könnyű, de mindenképp könnyebb, mint a 22-es.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 289
10 333
113
Nézegettem ezeket a kiskabinos Szu-17M/M2-eseket lengyeléknél, Deblinben, ahol az export változat Szu-20 volt rendszerben.
A Szu-7-esek mindenféle változatai és a Szu-22M4-esek között ez a Szu-20-as kifejezetten sportos benyomást keltett.
A hajtómű már AL-21F, de a kabin még kicsi, a gép még könnyű, de mindenképp könnyebb, mint a 22-es.
800px-SU-7_and_Su-17_side_by_side.jpg


Biztos vannak sokkal jobb képek is, de csak ezt találtam elsőre.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
Nézegettem ezeket a kiskabinos Szu-17M/M2-eseket lengyeléknél, Deblinben, ahol az export változat Szu-20 volt rendszerben.
A Szu-7-esek mindenféle változatai és a Szu-22M4-esek között ez a Szu-20-as kifejezetten sportos benyomást keltett.
A hajtómű már AL-21F, de a kabin még kicsi, a gép még könnyű, de mindenképp könnyebb, mint a 22-es.
A 80-as évek második felében mennyi Szu-7 és Szu- 20 lehetett még a lengyeleknek? Mennyire használták vegyesen a Szu-22-vel amiből akkor már kaptak bőven?
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
967
3 370
93
A 80-as évek második felében mennyi Szu-7 és Szu- 20 lehetett még a lengyeleknek? Mennyire használták vegyesen a Szu-22-vel amiből akkor már kaptak bőven?

Hello,

a lengyel Szu-7-esek kivonása 1990 nyarán történt meg, de a folyamat már 1989-től elkezdődött. Bár még 1988-ban is kaptak egyet az együléses BKL változatból a Szovjetuniótól, miután Belorusz SzSzK-ban javítás után lezuhant eggyel a szovjet berepülő pilóta és azt pótolták számukra.

A nyolcvanas évek végén a Lengyeleknek még az alábbi mennyiségek voltak Szu-7/20-as változatból:
  • 28 db Szu-7BM/BKL
  • 06 db Szu-7U
  • 21 db Szu-20
Ezek és a leszállított Szu-22-esek alkották a lengyelek öt bombázóezredének gépállományát. Közülük a régebbi típust két ezred repülte:
  • A 3. ezred teljesen feltöltve Su-7BM/BKL/U változatokkal - a 80s évek végéig nukleáris csapásmérő feladatkörben
  • a 7. ezred két századnyi Szu-20-assal és egy századnyi Szu-22M4-essel volt felszerelve, valamint UM3K kétülésesekkel. Elsősorban, mint felderítő ezred. A lengyel Szu-20 asokat hivatalosan 1997. februárjában vonták ki.





Su-7-88.jpg

Su-20.jpg

Powidz-AB-1991-KKR-1-TE-Powizd-Urs-Baettig.jpg
 

therob

Active Member
2012. december 26.
923
248
43
Hello,

a lengyel Szu-7-esek kivonása 1990 nyarán történt meg, de a folyamat már 1989-től elkezdődött. Bár még 1988-ban is kaptak egyet az együléses BKL változatból a Szovjetuniótól, miután Belorusz SzSzK-ban javítás után lezuhant eggyel a szovjet berepülő pilóta és azt pótolták számukra.

A nyolcvanas évek végén a Lengyeleknek még az alábbi mennyiségek voltak Szu-7/20-as változatból:
  • 28 db Szu-7BM/BKL
  • 06 db Szu-7U
  • 21 db Szu-20
Ezek és a leszállított Szu-22-esek alkották a lengyelek öt bombázóezredének gépállományát. Közülük a régebbi típust két ezred repülte:
  • A 3. ezred teljesen feltöltve Su-7BM/BKL/U változatokkal - a 80s évek végéig nukleáris csapásmérő feladatkörben
  • a 7. ezred két századnyi Szu-20-assal és egy századnyi Szu-22M4-essel volt felszerelve, valamint UM3K kétülésesekkel. Elsősorban, mint felderítő ezred. A lengyel Szu-20 asokat hivatalosan 1997. februárjában vonták ki.





Su-7-88.jpg

Su-20.jpg

Powidz-AB-1991-KKR-1-TE-Powizd-Urs-Baettig.jpg
A korabeli (80-as évek második fele) lengyel légierőről van valami szervezeti felépítés ábrád? Ha jól tudom náluk nagy csóróság tombolt akkor. Még Lim-6-osok is voltak csapásmérők.