Tényleg, köszi a választ. El is felejtkeztem róluk. Igazad van Dudi, ez a megoldás is elég korlátozott és veszélyes. Gyakorolják vajon az orosz pilóták legalább szimulátorban? Vagy ez inkább csak amolyan dupla nullás vészhelyzet utáni vész megoldás?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Félreértések elkerülése végett, nem azt mondom, hogy az ő elképzelésük helyes. Egyszerűen egy más koncepciót követnek.
Valószínűleg nem vészhelyzeti megoldás náluk és ennek megfelelően szimulátorban gyakorolják is. Vélhetően.Tényleg, köszi a választ. El is felejtkeztem róluk. Igazad van Dudi, ez a megoldás is elég korlátozott és veszélyes. Gyakorolják vajon az orosz pilóták legalább szimulátorban? Vagy ez inkább csak amolyan dupla nullás vészhelyzet utáni vész megoldás?
Ez nem jelenti azt, hogy más országok háborúinak tapasztalatait ne használnák fel és ne vonnának le maguknak következtetéseket belőle, ne állítanának fel maguknak elméleteket arról, mit és hogyan kell csinálni.Meg tudsz nevezni az afganisztáni konfliktus óta olyan légiháborút, amiben az orosz légierő (mint jogutód) érintett volt olyan mértékben, hogy bármilyen stratégiai koncepció formát ölthetett volna a modern légierők alkalmazásáról az oroszoknál? Merthogy ilyen konfliktus nem létezett. Nem követnek semmilyen koncepciót, mivel tapasztalatuk sincs a témában. Epizodikus események történtek az orosz légierővel az elmúlt húsz évben, amelyek sajátosságaik miatt alkalmatlanok arra, hogy bármilyen stratégiai gondolkodás alapjává válhassanak. Az orosz légierő fejlesztése azért toporog egy helyben és a csapásmérő kapacitásaik azért nagy mértékben degradáltak, mert egyszerűen nincs saját tapasztalatuk a modern légiháborúról és Kínával ellentétben ezt nem ellensúlyozzák a nyugati stratégiák másolásával.
Ez nem jelenti azt, hogy más országok háborúinak tapasztalatait ne használnák fel és ne vonnának le maguknak következtetéseket belőle, ne állítanának fel maguknak elméleteket arról, mit és hogyan kell csinálni.
A Mig-27es is ilyen volt. A nagyok is tudnak egyet s mást. A Tu-95ös 1000 kilóméterről belő az ablakon. És a H55öst azóta modernizélték is. Vagy 800at az 1200ból.A Szu-34-nek, akárcsak a Szu-24-nek, van beépített lézeres célmegjelölő berendezése, egyedül ez a két típus tud autonóm módon csapást mérni lézervezérlésű bombával, ha jól tudom. Az összes többi új gyártású, vagy modernizált gép legfeljebb külső segítséggel. De ennek nagyon komoly hátránya van, mivel a megjelölő a gép törzsébe van beépítve, így egészen a becsapódásig a cél felé kell repülnie a 34-esnek és a 24-esnek, nem tudnak kifordulni úgy, mintha konténer lenne felfüggesztve.
arbalest
A Szuhojok kabinja előtti lézeres berendezés képes célmegjelölésre és horizontálisan 180 fokban mozgatható.
Amúgy JDM bombáknál kell célmegjelölő konténer?
Stratégiai fegyverrendszereknek mi köze a harcászatihoz...? [fejvakarás]A Mig-27es is ilyen volt. A nagyok is tudnak egyet s mást. A Tu-95ös 1000 kilóméterről belő az ablakon. És a H55öst azóta modernizélték is. Vagy 800at az 1200ból.
Nem, nem kell bombák esetében sem két gép, ezért írta dudi, hogyan történik az alkalmazás.Volt már ez egyszer téma még a PAK-FA OLSz-e kapcsán és, ha jól emlékszem, volt is egy videó, ahol egy gyakorlaton venezuelai Szu-30 indított Kh-29L rakétát (ami amúgy rendszeresítve is van a Szu-30-hoz, nyilván nem véletlenül). Szóval rakéta esetén az indító gép OLSz-e használható célmegjelölésre, ez biztos. Szabadon eső bombák esetén viszont erősen kétséges, az OLSz helye miatt. Persze egy jóval hátrébb repülő gép az OLSz-ével <b>elvileg</b> megvilágíthatja az elől repülő gép által oldott bomba számára a célt.
<i>"Hiába van modern 4 gen repcsi és AWACS féle felderítő gép ha nincs modern levegő-levegő rakéta .
Azért elég ciki hogy múlt évekbe nem csináltak egy modern légiharc rakétát."</i>
De ezt még mindig nem értem... Erre valaki tud valami linket vagy bármi? A Wiki szerint 1994(!) óta van szolgálatban az oroszoknál az R-77, és fejlesztgetik is.
Van infó arról, hogy mennyi van ebből raktáron vagy mennyit rendelgetnek időnként vagy bármi ilyesmi? Mert az, hogy kevés kép van vele, mert békeidőben nem rakják fel őket, az nem hiszem, hogy sokat jelent. Gripenen sem sűrűn látjuk az AMRAAM-okat, pedig azok ugye jóval több felszállást bírnak.
Zotyek78 és ha azt vesszük, hogy az AIM-120 1991-ben állt rendszerbe és a kilencvenes évek közepére eléggé el is terjedt, akkor nem kijön a 20 év?
Sokszor szóba került már, de akkor most is ismételjük meg, az R-77-es nincs rendszerben az oroszoknál, nincs készletezve az alakulatoknál, nincs éleslövészet velük.