Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

Tényleg, köszi a választ. El is felejtkeztem róluk. Igazad van Dudi, ez a megoldás is elég korlátozott és veszélyes. Gyakorolják vajon az orosz pilóták legalább szimulátorban? Vagy ez inkább csak amolyan dupla nullás vészhelyzet utáni vész megoldás?
 
Félreértések elkerülése végett, nem azt mondom, hogy az ő elképzelésük helyes. Egyszerűen egy más koncepciót követnek.

Meg tudsz nevezni az afganisztáni konfliktus óta olyan légiháborút, amiben az orosz légierő (mint jogutód) érintett volt olyan mértékben, hogy bármilyen stratégiai koncepció formát ölthetett volna a modern légierők alkalmazásáról az oroszoknál? Merthogy ilyen konfliktus nem létezett. Nem követnek semmilyen koncepciót, mivel tapasztalatuk sincs a témában. Epizodikus események történtek az orosz légierővel az elmúlt húsz évben, amelyek sajátosságaik miatt alkalmatlanok arra, hogy bármilyen stratégiai gondolkodás alapjává válhassanak. Az orosz légierő fejlesztése azért toporog egy helyben és a csapásmérő kapacitásaik azért nagy mértékben degradáltak, mert egyszerűen nincs saját tapasztalatuk a modern légiháborúról és Kínával ellentétben ezt nem ellensúlyozzák a nyugati stratégiák másolásával.
 
Tényleg, köszi a választ. El is felejtkeztem róluk. Igazad van Dudi, ez a megoldás is elég korlátozott és veszélyes. Gyakorolják vajon az orosz pilóták legalább szimulátorban? Vagy ez inkább csak amolyan dupla nullás vészhelyzet utáni vész megoldás?
Valószínűleg nem vészhelyzeti megoldás náluk és ennek megfelelően szimulátorban gyakorolják is. Vélhetően.

Meg tudsz nevezni az afganisztáni konfliktus óta olyan légiháborút, amiben az orosz légierő (mint jogutód) érintett volt olyan mértékben, hogy bármilyen stratégiai koncepció formát ölthetett volna a modern légierők alkalmazásáról az oroszoknál? Merthogy ilyen konfliktus nem létezett. Nem követnek semmilyen koncepciót, mivel tapasztalatuk sincs a témában. Epizodikus események történtek az orosz légierővel az elmúlt húsz évben, amelyek sajátosságaik miatt alkalmatlanok arra, hogy bármilyen stratégiai gondolkodás alapjává válhassanak. Az orosz légierő fejlesztése azért toporog egy helyben és a csapásmérő kapacitásaik azért nagy mértékben degradáltak, mert egyszerűen nincs saját tapasztalatuk a modern légiháborúról és Kínával ellentétben ezt nem ellensúlyozzák a nyugati stratégiák másolásával.
Ez nem jelenti azt, hogy más országok háborúinak tapasztalatait ne használnák fel és ne vonnának le maguknak következtetéseket belőle, ne állítanának fel maguknak elméleteket arról, mit és hogyan kell csinálni.
 
Ez nem jelenti azt, hogy más országok háborúinak tapasztalatait ne használnák fel és ne vonnának le maguknak következtetéseket belőle, ne állítanának fel maguknak elméleteket arról, mit és hogyan kell csinálni.

Elvben lehet, hogy vannak megszállott tisztek a haderőn belül, akik ilyesmivel múlatják az idejüket, de tevékenységüknek semmi gyakorlati nyoma, az orosz légierő nem alkalmas modern légiháború megvívására a rendelkezésére álló eszközökkel. Ezt aztán lehet magyarázni olyasmivel, hogy "más elveik vannak", ahogy a fekete lovagnak is más elképzelései voltak a közelharcról.
 
A Szu-34-nek, akárcsak a Szu-24-nek, van beépített lézeres célmegjelölő berendezése, egyedül ez a két típus tud autonóm módon csapást mérni lézervezérlésű bombával, ha jól tudom. Az összes többi új gyártású, vagy modernizált gép legfeljebb külső segítséggel. De ennek nagyon komoly hátránya van, mivel a megjelölő a gép törzsébe van beépítve, így egészen a becsapódásig a cél felé kell repülnie a 34-esnek és a 24-esnek, nem tudnak kifordulni úgy, mintha konténer lenne felfüggesztve.

Su-34-EO-Targeting-System-1S.jpg


20027


ext3.jpg
A Mig-27es is ilyen volt. A nagyok is tudnak egyet s mást. A Tu-95ös 1000 kilóméterről belő az ablakon. És a H55öst azóta modernizélték is. Vagy 800at az 1200ból.
 
Csak azóta van 5 ezer km hatótávú kh101/102 is .

"az orosz légierő nem alkalmas modern légiháború megvívására a rendelkezésére álló eszközökkel."

Ezzel sajnos egyet értek
Hiába van modern 4 gen repcsi és AWACS féle felderítő gép ha nincs modern levegő-levegő rakéta .
Azért elég ciki hogy múlt évekbe nem csináltak egy modern légiharc rakétát.
 
Ha a modern "trendeket nézzük" ami az asszimetrikus hadviselés akkor nem is kell levegő-levegő képesség és tökéletesen biztonságos az AC-130 szerű támadási profil is.
 
"Ha a modern "trendeket nézzük" ami az asszimetrikus hadviselés akkor nem is kell levegő-levegő képesség és tökéletesen biztonságos az AC-130 szerű támadási profil is."

Ezt már most mire értsem dudi?
Milyen asszimmetrikus hadviselés az ahol nincs modern légharc rakéta?
Pl egy szu-30sm gépet mivel küldenék neki egy lengyel f-16-nak?

Bár erről molni többet tudna

Nem hiába mondta a egy liberláis orosz politikus hogy a lenygel gépeket még a felszállásuk előtt ki kell lőni .

"tökéletesen biztonságos az AC-130 szerű támadási profil is."

Hogy érted? mármint alacsony magasságba támadni?
KB úgy járnának mint a ukrán szu-25 gépek.
 
arbalest

A Szuhojok kabinja előtti lézeres berendezés képes célmegjelölésre és horizontálisan 180 fokban mozgatható.

Volt már ez egyszer téma még a PAK-FA OLSz-e kapcsán és, ha jól emlékszem, volt is egy videó, ahol egy gyakorlaton venezuelai Szu-30 indított Kh-29L rakétát (ami amúgy rendszeresítve is van a Szu-30-hoz, nyilván nem véletlenül). Szóval rakéta esetén az indító gép OLSz-e használható célmegjelölésre, ez biztos. Szabadon eső bombák esetén viszont erősen kétséges, az OLSz helye miatt. Persze egy jóval hátrébb repülő gép az OLSz-ével <b>elvileg</b> megvilágíthatja az elől repülő gép által oldott bomba számára a célt.



Amúgy JDM bombáknál kell célmegjelölő konténer?

A GPS/INS irányítású JDAM-re gondolsz? Ha ismertek a cél koordinátái, akkor azokat csak fel kell tölteni a bomba vezérlőrendszerébe, tehát nem kell hozzá semmilyen konténer. Ha viszont a pilóta vesz észre egy korábban nem ismert célt, ahhoz kell a konténer, mert az ki tudja számítani a cél koordinátáit, aztán megadni a bombának.
 
A Mig-27es is ilyen volt. A nagyok is tudnak egyet s mást. A Tu-95ös 1000 kilóméterről belő az ablakon. És a H55öst azóta modernizélték is. Vagy 800at az 1200ból.
Stratégiai fegyverrendszereknek mi köze a harcászatihoz...? [fejvakarás]
 
<i>"Hiába van modern 4 gen repcsi és AWACS féle felderítő gép ha nincs modern levegő-levegő rakéta .
Azért elég ciki hogy múlt évekbe nem csináltak egy modern légiharc rakétát."</i>
De ezt még mindig nem értem... Erre valaki tud valami linket vagy bármi? A Wiki szerint 1994(!) óta van szolgálatban az oroszoknál az R-77, és fejlesztgetik is.
Van infó arról, hogy mennyi van ebből raktáron vagy mennyit rendelgetnek időnként vagy bármi ilyesmi? Mert az, hogy kevés kép van vele, mert békeidőben nem rakják fel őket, az nem hiszem, hogy sokat jelent. Gripenen sem sűrűn látjuk az AMRAAM-okat, pedig azok ugye jóval több felszállást bírnak.
 
Volt már ez egyszer téma még a PAK-FA OLSz-e kapcsán és, ha jól emlékszem, volt is egy videó, ahol egy gyakorlaton venezuelai Szu-30 indított Kh-29L rakétát (ami amúgy rendszeresítve is van a Szu-30-hoz, nyilván nem véletlenül). Szóval rakéta esetén az indító gép OLSz-e használható célmegjelölésre, ez biztos. Szabadon eső bombák esetén viszont erősen kétséges, az OLSz helye miatt. Persze egy jóval hátrébb repülő gép az OLSz-ével <b>elvileg</b> megvilágíthatja az elől repülő gép által oldott bomba számára a célt.
Nem, nem kell bombák esetében sem két gép, ezért írta dudi, hogyan történik az alkalmazás.
 
<i>"Hiába van modern 4 gen repcsi és AWACS féle felderítő gép ha nincs modern levegő-levegő rakéta .
Azért elég ciki hogy múlt évekbe nem csináltak egy modern légiharc rakétát."</i>
De ezt még mindig nem értem... Erre valaki tud valami linket vagy bármi? A Wiki szerint 1994(!) óta van szolgálatban az oroszoknál az R-77, és fejlesztgetik is.
Van infó arról, hogy mennyi van ebből raktáron vagy mennyit rendelgetnek időnként vagy bármi ilyesmi? Mert az, hogy kevés kép van vele, mert békeidőben nem rakják fel őket, az nem hiszem, hogy sokat jelent. Gripenen sem sűrűn látjuk az AMRAAM-okat, pedig azok ugye jóval több felszállást bírnak.

Így van. 1994 február 23-án hivatalosan is hadrendbe állt az orosz hadseregnél. Tudtommal az orosz légiero hivatalosan (szerzodés által) nem vásárolt a típusbol (R-77) és nem is volt szériában gyártva. Kis mennyiségben folyik a gyártása a modernizált R-77-nek az RVV- SzD-nek, melynek tesztjeit 2013 -ban fejezték be. Foleg a modernizált Szu-27,Mig-29 gépekhez szállítják.

Fejlesztik az új rakétákat is a K-77M -et " Izdelie 180" (Pak-fa) és a K-77ME-t "Izdelie 180-BD"
 
Kis mennyiségben folyik a gyártása a modernizált R-77-nek az RVV- SzD-nek, melynek tesztjeit 2013 -ban fejezték be. Foleg a modernizált Szu-27,Mig-29 gépekhez szállítják.

Fejlesztik az új rakétákat is a K-77M -et " Izdelie 180" (Pak-fa) és a K-77ME-t "Izdelie 180-BD"

Nahát akkor meg nincs itt olyan nagy probléma!
Van új radar elleni rakéta ami kulcsfontosságú, levegő-föld rakéta meg van bőven .
 
Zotyek78 és ha azt vesszük, hogy az AIM-120 1991-ben állt rendszerbe és a kilencvenes évek közepére eléggé el is terjedt, akkor nem kijön a 20 év?
 
Sokszor szóba került már, de akkor most is ismételjük meg, az R-77-es nincs rendszerben az oroszoknál, nincs készletezve az alakulatoknál, nincs éleslövészet velük.
 
Zotyek78 és ha azt vesszük, hogy az AIM-120 1991-ben állt rendszerbe és a kilencvenes évek közepére eléggé el is terjedt, akkor nem kijön a 20 év?

De, és az elég gáz, ha tényleg csak 2013-ban kezdtek el vakarózni a rendszerbe állításával... Jóval korábban voltak olyan gazdasági helyzetben, hogy ezt megtehessék.
 
Sokszor szóba került már, de akkor most is ismételjük meg, az R-77-es nincs rendszerben az oroszoknál, nincs készletezve az alakulatoknál, nincs éleslövészet velük.

Ezek szerint az visszakapott algériai 29-esek is R-27-tel senyvednek még mindig?