A SZU-nak volt mit mutogatni légierőben (is), mert ha csúcstechnik nem is volt minden esetben, de mennyiség az igen. Oroszországban ezzel elletétben csúcstechnika alig van, mennyiség megy egyáltalán nincs a légierőnél.
Ez úgy müködik, hogy nem ritkán a szarból kell várat építeni, mégpedig lehetőleg okosan.
A klasszikus frontra orientálódó logika szerint a legmodernebb harci technikának kellene lennie legelöl. Ehhez garantált nagyütemű sorozatgyártás kellene, ami nincs.
Tehát azzal kell főzni, ami van.
Az van, hogy a legmodernebb Szu-35Sz gépek rendszeresítésekor arra azért ügyeltek, hogy a balti NATO missziók elektronikai és riasztási felderítései ne nagyon ismerjék ki idő előtt a legpotensebb típust, így Szu-35Sz Kalinyingrád és a Balti tenger légterében csak ritkábban, alkalmilag fordul elő.
Mondhatjuk úgy is, hogy az ottani bázis a régi, elavult Szu-27P és UB gépekkel olyan "operett" ezred, mint a Néphadsereg idején Kecskemét is volt. Csak előretolva.
Viszont komplett, működő ezred, így a későbbi átfegyverzése szervezeti problémát már nem okoz.
Volt ilyene a szovjeteknek, mégpedig Sármellék. A legelső vonalas ezredük ugyanis amolyan "golyófogónak" a legelsőként a VSz területén rendszeresített MiG-23M gépekkel repült, mégpedig elég sokáig.
Idehaza a hátrébb levő lacházi ezredet már a MiG-23MLD-re fegyverezték át, majd a 9.13-as MiG-29-esre, majd ezután a tököli ezredet is ugyanilyen 29-esre, mikor Sármelléken még mindig az öreg MiG-23M-ek repültek.
Sármellék csak azután kapta meg a tököli 29-eseket, hogy azt az ezredet felszámolták.
Az NDK területén is előbb a keletebbre levő bázisokat kezdték átfegyverezni és ott ráadásul előbb a régebbi "belpiacos" 9.12-esekkel és időben csak a magyar bázisok után, a 9.13-asokkal. De úgy, hogy a jóval potensebb Szu-27-est megtartották hátrébb, Lengyelországban.
Szóval az orosz soha nem tolja a legelső vonalba a legmodernebb technikát, mivel ott a legfontosabb a naprakész rutin és az, hogy az ellenség első csapása ne a legfontosabb ezredeket vigye a levesbe.
Az átfegyverzést mindig a front második, "nyugisabb" vonalában kezdik, majd onnan mennek előre, ha már bevált az új típus és megvan az üzemeltetési rutin.