Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

A miért csak SZ-400 at visznek dolog én azt gondolom, lehet azért is, mert az aztán tényleg védekező fegyver, arra nem lehet ráfogni, hogy átrepült, ingerelt, etc. Olcsóbb is, mint minden bombázó bevetésre 2-4 + vadászt még biztosítani. Mit kéne vigyenek az Sz-400 helyett? Mert ami a hasonló légi erőkivetítést tudja, tudná, mint egy ilyen komplexum, azért az jó sok vadászgép, jó sok rakétával, ami állandóan a levegőben van. Ez sztem logikus lépés. Persze vihetnének helyette 2 század Szu-35 öt is, meg hozzá karbantartókat, pilótákat, rakétafegyverzetet, csak azt nem tudom, azok már honnan, melyik repülőtérről üzemelnének, mert ahol jelenleg vannak, oda ennyien már nem férnének el...
 
Amúgy még nem találtam más forrást ami alátámassza a szu35 eladást:)
Persze mert én gyanakvó vagyok, még eladhatták, csak na.
 
Egyébként SIMÁN benne van, az a helyzet, hogy ebből sem lesz semmi :D, azért én is akkor hiszem el, ha majd a kínai lajstrom meg felségjel rajtuk lesz :P!
 
Gyári 1303-as számu Szu-30SzM, Irkutszk, nov. 25
68128d1448458255-dsc_9613-244442-.jpg
 
Am molninak régen sokat írtam amiből tanult is az ember.
De azért az vicc hogy azért vesz mindenki jenki gépet mert az jobb jobb még akkor is ha igaz.

A jenkinek elve a szövetségi rendszere nagyobb.
A többi ismert elég csak megnézni a Török kíynai légvédelmi üzletet amiből az lett hogy inkább saját maga fejleszt.
Vagy az iráni embargó aki szintén nagy mennyiségben vett volna annak idején szu-30 gépeket.
Vagy ott lett volna Líbia aki a jak-130 gépek után szintén szu-30 gépeket vett volna de közben Demokratizálták őket .
Pár hónapja linkletem hogy a fehéroroszok is szu-30 gépet vesznek
 
A SZU-30 ne az F-16-al hasonlítsuk össze ilyen téren hanem az F-15-el...Bár így egészen más arányokat kapnánk.
 
A SZU-30 ne az F-16-al hasonlítsuk össze ilyen téren hanem az F-15-el...Bár így egészen más arányokat kapnánk.

Így van, ha csak a pénzügyi oldalát nézzük, így már inkább a reális arányokat mutatja. Kinek is exportálták az F-15-öt: Szaúd Arábia, Japán, Izrael (tisztán saját pénzen valószínűleg nekik se lenne), Dél Korea.
 
A SZU-30 ne az F-16-al hasonlítsuk össze ilyen téren hanem az F-15-el...Bár így egészen más arányokat kapnánk.

Annyiban kenytelenek vagyunk, hogy a Szu-30 maradt az oroszok egyetlen termeke, miutan az F-16 kategorias Mig-29 az iraki es a jugoszlav haborukban csunyan leszerepelt es mara teljesen piackeptelenne valt. Meg maguk az oroszok se nagyon szamitanak ra, egyedul a rephordozon van egy kis jövöje, mert oda a Szu-33 tulmeretes.
 
<blockquote rel="dudi">A SZU-30 ne az F-16-al hasonlítsuk össze ilyen téren hanem az F-15-el...Bár így egészen más arányokat kapnánk.

Így van, ha csak a pénzügyi oldalát nézzük, így már inkább a reális arányokat mutatja. Kinek is exportálták az F-15-öt: Szaúd Arábia, Japán, Izrael (tisztán saját pénzen valószínűleg nekik se lenne), Dél Korea.</blockquote>

Igen, ezzel is csak egyet érteni lehet. F-16 nagyon jó gép, ár érték arányban, "termékkövetésben" kiváló választás, de egy könnyű, olcsó, egyhajtóműves mindenes. A sok ország ráadásul aki használja, nagy számban, elég komoly tech transzfert is kapott hozzá, ha jól tudom, gyártották pl. a Törökök is, meg talán a benelux államok közül is páran raktak össze maguknak, meg építettek ki KOMOLY szervíz bázist, ugye? Az F-16 egy sikersztori, valóban, csak éppen nem sportszerű összehasonlítani egy Szu-27/30/35 kategóriás géppel a piaci sikereit tekintve. Ha az f-15 öt nézed, az meg valóban 3 helyre lett eladva, és japán az az egyetlen ország, akiknek valamilyen szinten lett vele valami tech transzfer is adva. Ezért ez megint kicsit egyoldalúra sikerült összehasonlítás, megfeleltetés volt, ami csúsztatás, még ha nincs is mögötte rosszindulat, meg lenézés...
 
<blockquote rel="dudi">A SZU-30 ne az F-16-al hasonlítsuk össze ilyen téren hanem az F-15-el...Bár így egészen más arányokat kapnánk.

Annyiban kenytelenek vagyunk, hogy a Szu-30 maradt az oroszok egyetlen termeke, miutan az F-16 kategorias Mig-29 az iraki es a jugoszlav haborukban csunyan leszerepelt es mara teljesen piackeptelenne valt. Meg maguk az oroszok se nagyon szamitanak ra, egyedul a rephordozon van egy kis jövöje, mert oda a Szu-33 tulmeretes.</blockquote>

Ezt is annyival egészíteném ki, hogy az a Mig-29, az az F-18-nak a kategóriája. Ha a korszakoktól eltekintünk, az F-16 nak a kategória beli jet megfelelője, az bizony a Mig-21/23, ha tetszik ez itt sok embernek, ha nem. A Mig-23 egy zsákutca volt, a variaszárny nem igen sikeres manőverező vadászgépnek(egy tomcat szerű szerkezetet is bonyolultá, és drágává tett, pedig annak nem a manőverező légiharc lett volna az alapfeladata), de ha a Mig-21 est megnézzük, az bőven elterjedt volt a világban. A bonyolult, és drága nehéz, több hajtóműves, csúcs típusokat egyszerűen NEM sok ország engedheti meg magának, és nagyon sokan meg sem kaphatják. Jellemzően olyan ország meg NINCS, aki megkaphatja és meg is tudná venni egyszerre a Nyugati ilyen típusú gépet, és a Keletit is. Blokkok vannak, és szövetségi rendszerek. Aki kapott F-15 öt, az nem kaphatott volna Szuhojt, aki kaphatott Szu-27/30/35 öt, az nem kaphatott volna F-15 öt. Gyanítom ezután sem lesz SEHOL olyan légierő, ahol beparkolnak majd az F-22 mellé a Pak-Fa-k, meg J-20 ak...
 
A Szu-27 család egyértelműen sikertermék ami az eladásokat illeti. Sok országba adtak el belőle, kifejezetten olyan helyekre ahol légi harc várható.
A Csendes-óceáni térségben ráadásul szinte csak nagy teljesítményű, kéthajtóműves gépek adják a légierők gerincét. Csupa F-15, Szu-30 és az ausztráloknál némi F-18E/F(G).
 
A világ ezen részein használják a Szu-30-at:
World_operators_of_the_Su-30.png

Link: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/b/b0/World_operators_of_the_Su-30.png

És ezen az F-15-öt:
Eagle_operators.png

Link: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Eagle_operators.png
 
https://www.youtube.com/watch?v=K3fr02KWI_o
Ha jól emlékszem, ez volt az a film, valahol a nem mindig használt g-ruháról beszéltek.
Ha mégsem ez az, akkor szóljatok, tovább kutakodok, mert konkrétan emlékszem erre a témára.
 
http://sputniknews.com/military/20151127/1030868734/su34-aa12-moskva-russia-turkey-weapons.html

Azt akarja mondani hogy jobb a szu-34 mint az f-16? na ne má!!
 
Molni:

3. "Nagyon kevés olyan ország vett Szu-30-ast, akinél az nem kényszer volt, ha vettek, akkor meg olyan mennyiséget, ami finoman szólva is jelentéketelen és ráadásul olyan technika mellé, ami szinte megalol kategória."

Ezek után magad kezded el sorolni, hogy:
- Algéria.
- Angola
- India
- Kína
- Kazahsztán
- Malajzia
- Uganda
- Venezuela

Mondjuk kihagytad:
- Indonéziát
- Vietnamot
- Egyiptomot, a legfrissebb megrendelőt.

Szerintem az a meglátásod önmagát minősíti. Az hogy minden országnál megpróbáltál valamit belemagyarázni, amiért az az ország neked nem számít, nagyon jellemző. (Nálad alapból nem számítanak az orosz technikai vásárlói közül azok az országok, amelyek orosz technikát üzemeltetnek. Édes!) Ahol meg nem sikerült valamilyen okból lehülyézned őket, ott csak annyit írtál hogy "Kell ezt magyarázni?". Hát, izé ... kellene! Tudod a Szu-30 export sikere olyan tény, ami nem téged igazol, tehát nem ártana megmagyaráznod.

Egy gép amiből a Szu-27-es alaptípust számításba sem véve 11 országba sikerült exportálni, az bizony úgy tűnik sokak szerint elégé használható. Mások is kérdezték, de én is érdeklődnék, hogy hány ország vett F-15-öt mennyi idő alatt? Hány ország vett a Rafale-ból? És hány ország tenderén bukott el, vagy rendel belőle töredék annyit, amennyit tervezett? Hány ország vásárolt EF Typhoont?

Egy gépet, amiből exportra eladtak, vagy külföldön gyártottak közel 500 darabot, nem kellene csak így csuklóból lesajnálni!
 
IKS-1K HUD (Szu-35Sz)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Mondjuk ez az orosz HUD csak kisebb látómezővel bír, mint a szankciók miatt elhagyni kényszerült francia verzió, ami a Szu-30SzM-ekben is van. Meg talán a PAK-FA-ban?