Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Vagy egy lesifotó az új Top Gun forgatásáról.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
RussianF14.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7
És akkor most megint ismétlem magamat. Ez a videó már sokszor volt ebben a topikban az elmúlt években. Vjacseszlav Averjanov (aki azóta is repül, berepül és demót repül, főleg géppárban a saját fiával) második nyugat európai megmutatkozása. Az első még Viktor Pugacsov váltópilótájaként, Farnborough-ban volt a 703-as Szu-35-össel, ez pedig Valerij Sendrikkel a hátsó ülésben zajlott, 1999-ben Le Bourget-ban.
A gép a leges-legelső, 01-es oldalszámú Szu-30MKI prototípus, leánykori nevén piros 58-as Szu-27PU.
Ebben a gépben az AL-31FP hajtóművek prototípusai voltak, ugyanakkor a sárkány némiképp könyebb volt. Ez meg is látszik a mozgásán.
A rövid startot követően egyből függőlegesen indul meg a gép, majd egy ferde félbukfencet követően egy vezetett orsót beiktatva jön egy olyan manőver, amit azóta nem látni. Ez a mai Stoper őse. Napjainkban a Szu-30SzM, Szu-35Sz és Szu-57-es gépek (de a finn F/A-18C Hornet és az F-35A is!) azt csinálja, hogy egy dinamikus ugrást követően függőleges vezetett orsót hajt végre, amiből egyből egy szűkített looping közbeni átesés során, mikor talpra visszajön a gép, erőteljesen belépik a gépet, hogy az vezetett lapos dugóhúzóval lifteljen lefelé. Ez a nagy nemzetközi koreográfia.

Itt ennek még egy több lépcsős kombinációját látjuk, ami amúgy szemre nem is rossz. Kár, hogy ami utána jön, az hazavágta az oroszok mutatványát...

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ezt biza csúnyán benézte a pilóta,jól megúszták,a nézők még jobban...:eek:
 
Itt ennek még egy több lépcsős kombinációját látjuk, ami amúgy szemre nem is rossz. Kár, hogy ami utána jön, az hazavágta az oroszok mutatványát...
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Terven felüli volt a félorsó? Vagy túl nagy varioval kezdtek bele és azt nézték el?
 
Terven felüli volt a félorsó? Vagy túl nagy varioval kezdtek bele és azt nézték el?
Komoly zavar volt ott a fóniában, a franciák állítólag beszóltak, hogy a Szuhoj azon nyomban rövidítse le a programját. Ehhez amúgy a joguk megvolt.
Mind a mai napig kérdés, hogy egy profi bemutató és berepülőpilótát ez miképp zavarhat meg úgy, hogy eggyel több palástorsót visz a mutatványba, amivel túl alacsonyra kerül.
De legyünk objektívek, lehet, hogy a beviteli magasság nem volt rendjén és a három orsó az pont a kűr része volt.
Valami nagyon félrement, de szerencsére csak a technika látta kárát.
 
Erősen fotóbolt szagú, főleg úgy, hogy minek repülne mellette úgy MiG-25.

Komoly zavar volt ott a fóniában, a franciák állítólag beszóltak, hogy a Szuhoj azon nyomban rövidítse le a programját. Ehhez amúgy a joguk megvolt.
Mind a mai napig kérdés, hogy egy profi bemutató és berepülőpilótát ez miképp zavarhat meg úgy, hogy eggyel több palástorsót visz a mutatványba, amivel túl alacsonyra kerül.
De legyünk objektívek, lehet, hogy a beviteli magasság nem volt rendjén és a három orsó az pont a kűr része volt.
Valami nagyon félrement, de szerencsére csak a technika látta kárát.
Ha a franciák hibája is volt az oroszok szerint, nem nyújtottak be kártérítést erre vonatkozólag? Vagy simán lezárták azzal, hogy "oroszok, eltolták, csá, lehet menni"?
 
Erősen fotóbolt szagú, főleg úgy, hogy minek repülne mellette úgy MiG-25.


Ha a franciák hibája is volt az oroszok szerint, nem nyújtottak be kártérítést erre vonatkozólag? Vagy simán lezárták azzal, hogy "oroszok, eltolták, csá, lehet menni"?
Aki orosz, az alkoholista és pont. Ami orosz, az meg folyton elromlik. ez köztudomású, nem is kell bizonyítsák.
 
Hát ennek kinéz egy szárny és stabilizátor-csere, repedésvizsgálat a bekötési csomópontoknál, és vibráció-teszt a hajtóműveknél. Meg kell nézni nem kapott-e akkora ütést, hogy a forgórészek csapágyai kissé zajosabban futnak a "zötyögősebb" felületen.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
A hírek szerint az egyik gépen elromlott a trimmel és ezért okozta a balesetet. A gépek nem lesznek megjavítva.
 
su35 műrepülésel Törökországban
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed