Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csak arra reagálnék, hogy sehol sem írtam, hogy 150 km-ről tudják indítani az R-27ER. Nem hiszem, hogy képes ilyen messzire elrepülni. Az általam írt körülmények között talán 100 km körül lehet reális.
Egy francia Mirage-2000 pilóta üzeni, hogy ahogy a mórcika elképzeli....Akárkit látnak meg 150km-ről, ha nem őskövület a besugárzásjelzője, azimutban pár fok eltéréssel tudni fogja hogy repülőgép fedélzeti radar van előtte/alatta/felette ami rá sugároz jelet, és nem a barátja.
Akárkit látnak meg 150km-ről, ha nem őskövület a besugárzásjelzője, azimutban pár fok eltéréssel tudni fogja hogy repülőgép fedélzeti radar van előtte/alatta/felette ami rá sugároz jelet, és nem a barátja.
Na, kérdezd már meg akkor az a francia mirage-2000 es pilótát, hogy mire jó a besugárzásjelző akkor, legyél szíves...
Na, kérdezd már meg akkor az a francia mirage-2000 es pilótát, hogy mire jó a besugárzásjelző akkor, legyél szíves...
Az oroszok a mai napig dezinformációnak tartják a Raptor közel 20 tonnás(!) üres tömegét, amivel csupán kevesebb, mint két tonnával marad el a MiG-31-es mögött.
Igaz, hogy az F-22-esnek feltűnően "oroszos" főfutói vannak, komoly átmérőjű futószárral, illetve a jókora szárnyfelület és a máig nem biztos, hogy publikus hajtómű teljesítmény (167kN papíron, fékpadon, de ez se biztos, hogy valós adat) adhat okot jó manőverezésre, de még így is van, aki kétségbe vonja, hogy ez az amúgy modern és lényegében az F-15-össel azonos méretű gép ennyire "sűrű" lenne.
<blockquote rel="zsolti">Na, kérdezd már meg akkor az a francia mirage-2000 es pilótát, hogy mire jó a besugárzásjelző akkor, legyél szíves...
Illetve a sok másodperces lagg az nekem erősnek tűnik, ahogy én tudom, a kibocsátott rádiójelek 300.000 km / sec el terjednek, s gyanítom hogy ezek feldolgozása már egy 286 os processzornak sem telik másodpercekbe, ill. a kiértékelt jel megjelenítése a HUD-ra sem egy hatalmas mutatvány.
<blockquote rel="zsolti">Illetve a sok másodperces lagg az nekem erősnek tűnik, ahogy én tudom, a kibocsátott rádiójelek 300.000 km / sec el terjednek, s gyanítom hogy ezek feldolgozása már egy 286 os processzornak sem telik másodpercekbe, ill. a kiértékelt jel megjelenítése a HUD-ra sem egy hatalmas mutatvány.
Legyen így. Legyen 5 sec is akár. Nagyon nem számít ez, ha 150km-ről kezd el besugározni valaki, s ezt is már átbeszéltük nem 1x, hogy az RWR hamarabb(nagyobb távolságból) begyűjti a felé kisugárzott jelet, mint ahogy róla értékelhető jel vissza kerül az azt kisugárzó vadászgép lokátorára.
Igen. Ráadásul mikor 30-40 forrás van, azért ott már a számítási teljesítmény sem kicsi. A mai F-16C CIIP gépeken kb. 486-ps PC szintű számítástechnikai kapacitás van asszem.Nem azért van késésben mert lassú a jelfeldolgozó proci hanem mert azt integrálási időintervallumon belül gyűjti az adatot. Azért lassú mert megfelelő mennyiségű adat kell a kiértékeléshez, és annak a gyorsasága nem rajtad múlik. Hogy ez a késleltetés mekkora, azt nem tudhatjuk, de simán lehet pár másodperc.
Nos, nekem fogalmam sincs, hogy honnan hány másodperc kiértékelni egy adott zaj/jel viszony mellett a veszélyt. Az tény, hogy fejleszti mindenki ezeket az eszközöket, és folyamatosan porszívózik mindenki mindent, amit ér.