Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 408
63 478
113
A jelentősebb eseményeket követem (azt is, hogy kissé belassították a fejlesztést). Belső térből rakétaindítást volt? (anélkül nincs alacsony észlelhetőségű engagement). Én nem láttam, pedig most is keresek. Harci századok átfegyverzése megvolt? Hadgyakorlatokon vett részt? Vagy akkor ők egy full kész gépet adnak a csapatoknak, nem úgy, mint pl. az Eurofighter vagy az F-35 esetén van (IOC)?

„Aki bevallottan nem követi az eseményeket, az ne is spekuláljon” Követem, de szűröm. Kibogarászom, mikor mire értelmes figyelni (30-as hajtómű nélküli repkedésre pl. nem). A fontos mérföldköveket nézem, már ha az értékelhető, persze így kimaradhat valami. De belső teres rakétaindítás vagy hadgyakorlaton részvételt nem láttam.

Ok. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom. Én se láttam semmi hasonlót.
Amiről boki írt, az is lényeges, hogy egyfelől tényleg belassult a program, másfelől tényleg lezártak minden hírforrást, így már tényleg nem tudni semmit.
Tehát: az elérhető infók szerint szarban van az egész program, mindemellett azért valamilyen tempóban halad, de a nyilvánosságot mára, 2018 elejére annyira kizárták, hogy nemhogy tesztvideók nem jönnek (átvittek minden érdemi tesztet Aktyubinszkba), de van már olyan prototípus is, amit már be se mutattak.
Szétesett a kép.
Nem tudjuk, mi lesz a PAK-FA sorsa, de azt se, hogy hol tartanak vele.
Viszont jó magyar szokás szerint szétszedjük itt egymást :)

Az F-35 az egy másik liga, Eleve külföldi partnerek bevonásával kezdték a fejlesztést és a jó öreg Pentagon szokás szerint szétbarmolták a képességek konfigurálát, amire jöttek a költségelszállások, a potenciális vevőkör megrövidülése, kifarolások veszélyei. Az LM erre elindított egy marketingkampányt, amivel informálták a jónépet a program állásáról.
Mivel a gép kinézete nem szexi (szubjektív vélemény és nem csak a sajátom), a nemzetközi foteltudós haderő szétszedte a gépet, anélkül, hogy tényleges képeségeit ismerné. Mire kiderült, hogy a gép távolról sem olyan rossz, még a legnépszerűbb kategóriákban sem (airshow cirkusz), az is kiderült, hogy sajnos alapvető hiányosságok is maradtak a rendszerben. Pont,mire megszerette volna az istenadta jónép, jött a hidegzuhany, hogy szar. Érdemes megfigyelni, hogy a Le Bourget bemutató óta annak ellenére csökkent a gép nemzetközi szapulása, hogy érdemi hiányosságokra derült fény.
A géppel szemben várakozó álláspontot elfoglalók szerint is a minimum, hogy meg kéne várni a korlátozások teljes feloldását és az F135-ös hajtóművekben is maradt még bőven potenciál, így annak ellenére lehet majd a gépből airshow-csodarepülő, hogy az LM és a fegyveres erők is úton útfélen hangoztatják, a "hot stick"-ek kora lejárt, a dogfight már nem a hátsó féllégtérbe kerülés vad párharca, hanem az intellektuális BVR viadal.

És itt a lényeg. Ez az, amit a fene mód transzparens USA nem ver nagy dobra.
És ez az apont, ahol az oroszok is behúzták a féket.
Senki se tudja, mit tud a Szu-57-es, mint fegyverrendszer. Igen, senki, tehát még a média felé időnként hangját hallató VM megmondó hangjai se.
Ezért hallani olyan hangokat, hogy a VM a Szu-35Sz-t preferálja, mert a Szu-57-esre "nem fér elég fegyver"...
 
M

molnibalage

Guest
Molni, ezzel a hozzászólásoddal nagyon beégetted magad - előttem legalábbis mindenképp.
Mert..?
Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Ott voltál Zsukovszkijban, meg Aktyubinszkban a futópálya mellett, ültél egy sportáruházas horgászszékben, öledben füzet, egyik kezedben talyu, a másikban stopper (tablet + exceltábla)?
Vagy mert az oroszok beböfögtek egy számsort?
Miért kéne elhinni a 2000 órát? Lehet, hogy csak összesen pár száz óra, mert a hajtóművek állandóan bepompázsolnak, meg a reptéri tűzoltók már rutinból oltogatják a prototípusokat.
Ööö, boki posztolta az óraszámokat, amig a forrás el nem tűnt. Az utolsó adat 2015 táján volt 1300 óra. Utána extrapoláltam és lásd kivel van dolgod, jóindulatúan. Egyébként nem kuvára mindegy, hogy 2 vagy 3 vagy 4 ezer óra? Röhejesen kevés.
Attól, hogy akár így is lehet, még elég szépen műrepültek a MAKSZ-on
Ne feledd, hogy anno állítólag az Il-76 az első felszállásán már a párizsi airshow demo repülését gyakorolta...
És ennek mi köze a fenti dolgokhoz? Az égvilágon semmi. Nincs logikai kapcsolat...
Viszont ugyanígy lehet, hogy a repült óraszám a beböfögött 2000 óra többszöröse.
Persze, nagyhirtelen csoda történt és elkezdtek sokat repülni, mikor előtte 6 évig nem sikerült.

Érdekes, hogy forrást valahogy mindig csak nekem kell adnom mindenre - és adok is, lásd művet, linkeit és mellékleteit -, de a PAK-FA-nal vagy más orosz dolognál ez nem kell. É akkor én égettem be magam? Ja, persze...

Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Mert te (se) még nem láttál róla fényképet?
Megismétlem mi a bajom. Az F-35 képességeiről videók vannak, beszámolók, több tucat pilóta véleménye. Ehhez képest a gyök2 balfaszok fikázzák a gép képességeit maga a program menete helyett inkább, ahol valóban gond van. Tehát azt sem ismerik el a gyökerek, amiről bizonyíték van.

A PAK-FA-ról miről van bizonyíték? Ja, kb. semmire. Egész egyszerűen kabaré, amit elődtok.

Az ugye feltűnt, hogy a PAK-FA-t kb. soha nem minősítem, mert semit nem tudni róla? A program állásáról (pontosabban nem haladását) szoktam emlegetni és kb. ennyi. Ehhez képest itt egyesek amit előadnak a gépről merő vicc.

Az F-117 első felszállását 1981 június 18-án teljesítette állítólag.
Nem voltam ott, de miért is ne hihetném el bemondásra, hiszen az USA, azon belül az LM akkora már letett egy-két dolgot az asztalra ( pl.SR-71)
Viszont 1988-ig tagadták a létezését. (Talán csak egy kósza spotter fotó készült róla közben)
Ezek szerint valójában 1988-ig az F-117 sem létezett - főleg nem nyitott fegyverkamraajtóval:hadonaszos:, mert addig molnibalage (sem) látott róla fényképet!

(kezem az arcomba temetem...)
Ez a rész tényleg meglalol főleg, hogy logikailag annyi hiba van benne, hogy kb. 1-2 oldalas cáfolatot tudnék írni. A baj az, hogy nincs rá időm és a felütésed után kedvem sem. Majdnem sikerült dudi féle fejlődésképtelensége visszacsúszni ezzel a kommenttel...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 451
11 450
113
Mind a két program esetében vannak konkrétumok, amikbők lehet következtetni. Az orosz program esetében nem tudunk új fejlesztésű rendszeresített légiharc fegyverzetről (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Nem tudunk rendszeresített AESA radarról (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Ami fegyvert láttunk a gépen, azok régebbi fejlesztésüek. Kevesebb példány készült el a gépből.
Ezek után merő tapintatlanság, hogy elrepültek Szíriába! Ilyen visszamaradott fejlesztési stádiumban egyszerűen nem illik!
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 363
14 249
113
Ok. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom. Én se láttam semmi hasonlót.
Amiről boki írt, az is lényeges, hogy egyfelől tényleg belassult a program, másfelől tényleg lezártak minden hírforrást, így már tényleg nem tudni semmit.
Tehát: az elérhető infók szerint szarban van az egész program, mindemellett azért valamilyen tempóban halad, de a nyilvánosságot mára, 2018 elejére annyira kizárták, hogy nemhogy tesztvideók nem jönnek (átvittek minden érdemi tesztet Aktyubinszkba), de van már olyan prototípus is, amit már be se mutattak.
Szétesett a kép.
Nem tudjuk, mi lesz a PAK-FA sorsa, de azt se, hogy hol tartanak vele.
Viszont jó magyar szokás szerint szétszedjük itt egymást :)

Az F-35 az egy másik liga, Eleve külföldi partnerek bevonásával kezdték a fejlesztést és a jó öreg Pentagon szokás szerint szétbarmolták a képességek konfigurálát, amire jöttek a költségelszállások, a potenciális vevőkör megrövidülése, kifarolások veszélyei. Az LM erre elindított egy marketingkampányt, amivel informálták a jónépet a program állásáról.
Mivel a gép kinézete nem szexi (szubjektív vélemény és nem csak a sajátom), a nemzetközi foteltudós haderő szétszedte a gépet, anélkül, hogy tényleges képeségeit ismerné. Mire kiderült, hogy a gép távolról sem olyan rossz, még a legnépszerűbb kategóriákban sem (airshow cirkusz), az is kiderült, hogy sajnos alapvető hiányosságok is maradtak a rendszerben. Pont,mire megszerette volna az istenadta jónép, jött a hidegzuhany, hogy szar. Érdemes megfigyelni, hogy a Le Bourget bemutató óta annak ellenére csökkent a gép nemzetközi szapulása, hogy érdemi hiányosságokra derült fény.
A géppel szemben várakozó álláspontot elfoglalók szerint is a minimum, hogy meg kéne várni a korlátozások teljes feloldását és az F135-ös hajtóművekben is maradt még bőven potenciál, így annak ellenére lehet majd a gépből airshow-csodarepülő, hogy az LM és a fegyveres erők is úton útfélen hangoztatják, a "hot stick"-ek kora lejárt, a dogfight már nem a hátsó féllégtérbe kerülés vad párharca, hanem az intellektuális BVR viadal.

És itt a lényeg. Ez az, amit a fene mód transzparens USA nem ver nagy dobra.
És ez az apont, ahol az oroszok is behúzták a féket.
Senki se tudja, mit tud a Szu-57-es, mint fegyverrendszer. Igen, senki, tehát még a média felé időnként hangját hallató VM megmondó hangjai se.
Ezért hallani olyan hangokat, hogy a VM a Szu-35Sz-t preferálja, mert a Szu-57-esre "nem fér elég fegyver"...

Ebbe ha akarnék sem köthetnék bele :D
Én csupán abból számolok, amit lehetségesnek tartok, ismerve egy modern és bonyolult fegyverrendszerrek fellépő problémákat – vagyis idő és pénz kell. A gép repült ennyi órát, ebbe egyszerűen lehetetlen belezsúfolni azt, hogy készen legyen. És nyilván nem lehet a fegyverintegrációt az alapvető repülési tulajdonságok megismerése elé tenni + ehhez jön a pénzhiány + hogy ami van az le is fedi ami kell (Szu-35 pl. kielégít jóformán mindent ami kell éppen).

Az oroszok nagyszerű munkát végeztek, és ha kész lesz, akkor remek gép lesz. De elvárni, hogy harcra kész legyen (ismerve a hajtómű körüli hercehurcát) – erősen túlzás. Ha pedig kész lesznek valamivel, előjönnek vele (mondjuk új AA indítása hangsebesség felett belső térből ebben az esetben), mutatni fogják, nem CGI videók lesznek csak. Nem többet, csak egy bizonyítékot. Hogy tudja akinek kell. Amit pedig eddig mutattak, az annyi, hogy van, repül, megy a finomítás, kezd harci gép lenni, de még sokat alakul majd. De még nem fegyverrendszer.

Amúgy a vita az nem egymás marása – a fórumon jelenlévőkkel több közös témám lenne élőben, mint az engem most körülvevők 90%-ával van :D
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 820
47 187
113
J20-ról és Szu-57-ről nyugati (magyar) embernek nem lesz egy ideig manuálja stb. A marketing és eladás más-más az USA/Kína/Oroszország viszonyában.
Az F-35 az amerikai haderőnemeken túl eladásra készült. (Sőt most már nemcsak a NATO tagország, és Izrael számára, hanem pld. arab ország is vásárolhat (ahonnan azért az adatszivárgás nagyobb veszélyt rejt). Hollywood verhetetlen. Nagyon jól látja mindenki, hogy a repülés kezdetétől az amerikai típusokat, tesztjei, repüléseit, gyártását sokkal nagyobb költséggel, és hozzáértéssel dokumentálták véges-végig, és ezek előbb utóbb nyilvánosságra hozták.
Kína a J-20-at saját gépnek szánja. Bár van sok kép, - akár a repülőtérnél is - ezek egy része spottergyanus, más része pedig spotternek látszó kiszivárogatás, de az tesztekről nem sok kép, film jön ki. Az oroszoknál detto...
Én úgy gondolom, hogyha folytak fegyverzeti tisztek azokat videozták, de nem szivárogtatják ki, mivel a gépet bemutatták, de így sanszosan nem lehet tudni a nyugati szakértőknek sem, hogy mikortól hadrafogható..
-- és ezért lehet találgatni ---
Magam részéről nem hiszem, hogy 2015-18 között nem tesztelték volna a belső fegyverteret. Azonban éppen azért szép ez a világ, hogy bár elméletileg sok mindent láthatunk, de sok mindenről meg csak azt hisszük, hogy tundunk.
Molni mérnökként a bizonyosságra törekszik. Nos ez orosz és kínai téren nem megy.
Ugyan ezt mantrázom évek óta, nem túl nagy sikerrel...
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 451
11 450
113
Mert..?

Ööö, boki posztolta az óraszámokat, amig a forrás el nem tűnt. Az utolsó adat 2015 táján volt 1300 óra. Utána extrapoláltam és lásd kivel van dolgod, jóindulatúan. Egyébként nem kuvára mindegy, hogy 2 vagy 3 vagy 4 ezer óra? Röhejesen kevés.

És ennek mi köze a fenti dolgokhoz? Az égvilágon semmi. Nincs logikai kapcsolat...

Persze, nagyhirtelen csoda történt és elkezdtek sokat repülni, mikor előtte 6 évig nem sikerült.

Érdekes, hogy forrást valahogy mindig csak nekem kell adnom mindenre - és adok is, lásd művet, linkeit és mellékleteit -, de a PAK-FA-nal vagy más orosz dolognál ez nem kell. É akkor én égettem be magam? Ja, persze...


Megismétlem mi a bajom. Az F-35 képességeiről videók vannak, beszámolók, több tucat pilóta véleménye. Ehhez képest a gyök2 balfaszok fikázzák a gép képességeit maga a program menete helyett inkább, ahol valóban gond van. Tehát azt sem ismerik el a gyökerek, amiről bizonyíték van.

A PAK-FA-ról miről van bizonyíték? Ja, kb. semmire. Egész egyszerűen kabaré, amit elődtok.

Az ugye feltűnt, hogy a PAK-FA-t kb. soha nem minősítem, mert semit nem tudni róla? A program állásáról (pontosabban nem haladását) szoktam emlegetni és kb. ennyi. Ehhez képest itt egyesek amit előadnak a gépről merő vicc.


Ez a rész tényleg meglalol főleg, hogy logikailag annyi hiba van benne, hogy kb. 1-2 oldalas cáfolatot tudnék írni. A baj az, hogy nincs rá időm és a felütésed után kedvem sem. Majdnem sikerült dudi féle fejlődésképtelensége visszacsúszni ezzel a kommenttel...
Ugye milyen bosszantó felismerni a te módszeredet,szava járásodat és stílusodat?

Ööö, boki posztolta az óraszámokat, amig a forrás el nem tűnt. Az utolsó adat 2015 táján volt 1300 óra. Utána extrapoláltam és lásd kivel van dolgod, jóindulatúan. Egyébként nem kuvára mindegy, hogy 2 vagy 3 vagy 4 ezer óra? Röhejesen kevés.
Boki közölt valamit, ami lehet valós, lehet semmi köze a valósághoz.
Az informátort (aki állított dolgokat) állítólag elkapták, talán azt is bevallotta, hogy ő a teve, bebörtönözték.
Azóta végképp nincs (dez)info, tehát a program le is állhatott, csak hülyítés miatt kettőt kikonzerváltak, s elreptettek Szíriába.
Vagy a fejlesztési program (akár végre felgyorsulva) halad, s beletoltak a gépekbe 8000 órát, neked, meg nekem meg nem kötik az orrunkra.

Persze, nagyhirtelen csoda történt és elkezdtek sokat repülni, mikor előtte 6 évig nem sikerült.
Egy program miért is nem gyorsulhat fel?

Én nem várok forrásokat és hiteles adatokat tőled sem és Bokitól sem.
Hahó! Ébresztő! Ez a haditechnika világa.

Ha majd mérsékelt tenoristák posztolnak videókat a gép fegyverkamrából indított fegyvereinek használatáról, akkor majd elhiszem, hogy tart itt a fejlesztés, addig meg nekem egy repülőgép, ami - meg annak repülése - ugyanúgy valamilyen esztétikai élmény, mint az F-35-ösé. Nem több
Annak sem érdekel a lőtéri körülmények között, meg a gyakorlatokról mutatott képessége, mert nem nekem fontos, hanem a felhasználóinak.
 
M

molnibalage

Guest
Ugye milyen bosszantó felismerni a te módszeredet,szava járásodat és stílusodat?
Megint egy jelentéstartalom nélküli kijelentés...
Mi van? Én módszerem? Az HT Összefoglaló mutatja a módszerem... Eszemfaszom megáll. De tényleg...

Vagy a fejlesztési program (akár végre felgyorsulva) halad, s beletoltak a gépekbe 8000 órát, neked, meg nekem meg nem kötik az orrunkra.
Ennyi erővel bármit feltételezhetnék. Ja persze, orosz részről szabad, de bezzeg a forrással megtámogatott dolgokra meg szarnak egyesek. A kopp karcsi féle módszer. Minden orosz program 400%-os siker, de az meglevő rendszerek képességeit is megfelezi.

Mondom, ettől a kettős mércétől megyek a falnak.

Egy program miért is nem gyorsulhat fel?
Felgyorsulhat, de halkan kérdem, hogy erre mutat? Mondom, ez hit. Gondolkoztatok már esetleg új vallás alapításán...?

Én nem várok forrásokat és hiteles adatokat tőled sem és Bokitól sem.
Hahó! Ébresztő! Ez a haditechnika világa.

Ha majd mérsékelt tenoristák posztolnak videókat a gép fegyverkamrából indított fegyvereinek használatáról, akkor majd elhiszem, hogy tart itt a fejlesztés, addig meg nekem egy repülőgép, ami - meg annak repülése - ugyanúgy valamilyen esztétikai élmény, mint az F-35-ösé. Nem több
Annak sem érdekel a lőtéri körülmények között, meg a gyakorlatokról mutatott képessége, mert nem nekem fontos, hanem a felhasználóinak.
Ezt a részt meg nem is értem, hogy minek írtad le. Nem is értem mit akarsz vele..
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 543
79 680
113
Ugye milyen bosszantó felismerni a te módszeredet,szava járásodat és stílusodat?


Boki közölt valamit, ami lehet valós, lehet semmi köze a valósághoz.
Az informátort (aki állított dolgokat) állítólag elkapták, talán azt is bevallotta, hogy ő a teve, bebörtönözték.
Azóta végképp nincs (dez)info, tehát a program le is állhatott, csak hülyítés miatt kettőt kikonzerváltak, s elreptettek Szíriába.
Vagy a fejlesztési program (akár végre felgyorsulva) halad, s beletoltak a gépekbe 8000 órát, neked, meg nekem meg nem kötik az orrunkra.


Egy program miért is nem gyorsulhat fel?

Én nem várok forrásokat és hiteles adatokat tőled sem és Bokitól sem.
Hahó! Ébresztő! Ez a haditechnika világa.

Ha majd mérsékelt tenoristák posztolnak videókat a gép fegyverkamrából indított fegyvereinek használatáról, akkor majd elhiszem, hogy tart itt a fejlesztés, addig meg nekem egy repülőgép, ami - meg annak repülése - ugyanúgy valamilyen esztétikai élmény, mint az F-35-ösé. Nem több
Annak sem érdekel a lőtéri körülmények között, meg a gyakorlatokról mutatott képessége, mert nem nekem fontos, hanem a felhasználóinak.

Igazából pl egy kicsit komolyabb gyakorlaton bonyolultabb körülmények közt használnak fegyvert a repülők mint Szíria felett ahol a légvédelem kimerül a MANPADS kategóriában tehát ha nem mész 3-4000 méter alá akkor olyan mintha labor körülmények közt bombáznál.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 543
79 680
113
Megint egy jelentéstartalom nélküli kijelentés...
Mi van? Én módszerem? Az HT Összefoglaló mutatja a módszerem... Eszemfaszom megáll. De tényleg...


Ennyi erővel bármit feltételezhetnék. Ja persze, orosz részről szabad, de bezzeg a forrással megtámogatott dolgokra meg szarnak egyesek. A kopp karcsi féle módszer. Minden orosz program 400%-os siker, de az meglevő rendszerek képességeit is megfelezi.

Mondom, ettől a kettős mércétől megyek a falnak.


Felgyorsulhat, de halkan kérdem, hogy erre mutat? Mondom, ez hit. Gondolkoztatok már esetleg új vallás alapításán...?


Ezt a részt meg nem is értem, hogy minek írtad le. Nem is értem mit akarsz vele..

Mi mutat a program haladására?Vagy arra,hogy sokkal jobban áll mint amit te feltételezel?Pl az,hogy Szíriába vittek kettőt.Ha csak azért vitték,hogy sivatagi körülmények közt teszteljék akkor már előrébb vannak mint amit te gondolsz,hisz a normál és hideg égövi tesztek befejeződtek.
Ha meg fegyvereket is tesztelnek akkor meg megint csak az van,hogy a normál és hideg égövi tesztek is lezárultak már.Vagy Oroszország számára fontosabb lett a forró égövi teszt mint az otthoni.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 451
11 450
113
Ezt a részt meg nem is értem, hogy minek írtad le. Nem is értem mit akarsz vele..

Ha nem akarod érteni, nem is fog menni.

Nincs itt semmi látnivaló, csak annyi, hogy előítéletedből (na jó; a jenkiknél szokásos fejlesztési protokollból) kiindulva irracionális számodra a Su-57 szíriai megjelenése.
Csakhogy az oroszoknak (is, meg sok más nációnak is) más rugóra jár az agyuk, mint a jenkiknek.

Az amcsik lehet elkaszálták volna az A400 programot, az Il-76 továbbfejlesztésről elhagyták volna az üvegezett orrot, viszont a KC-46-ot több verzióból legózták össze, amit meg lehet más náció nem követett volna el így.
Attól szép a világ, hogy különbözőképpen gondolkozunk.
 
M

molnibalage

Guest
Ha nem akarod érteni, nem is fog menni.

Nincs itt semmi látnivaló, csak annyi, hogy előítéletedből (na jó; a jenkiknél szokásos fejlesztési protokollból) kiindulva irracionális számodra a Su-57 szíriai megjelenése.
Csakhogy az oroszoknak (is, meg sok más nációnak is) más rugóra jár az agyuk, mint a jenkiknek.

Az amcsik lehet elkaszálták volna az A400 programot, az Il-76 továbbfejlesztésről elhagyták volna az üvegezett orrot, viszont a KC-46-ot több verzióból legózták össze, amit meg lehet más náció nem követett volna el így.
Attól szép a világ, hogy különbözőképpen gondolkozunk.
A jenkik is vetettek be erősen proto stádiumban levő gépekt, de azoknak volt némi előélete is.

  • Az F-15E is úgy vett részt a SV-ban, hogy az oldási tesztek nem záródtak le. De a radarját pl. használták kevés F-15C-n és más sem volt rajta teljesen új.
  • Az E-8 JSTAR még ennél is kísérletibb állapotban vett részt.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 451
11 450
113
A jenkik is vetettek be erősen proto stádiumban levő gépekt, de azoknak volt némi előélete is.

  • Az F-15E is úgy vett részt a SV-ban, hogy az oldási tesztek nem záródtak le. De a radarját pl. használták kevés F-15C-n és más sem volt rajta teljesen új.
  • Az E-8 JSTAR még ennél is kísérletibb állapotban vett részt.
Akkor hol a probléma?

Ismered az orosz fejlesztési protokoll metodikáját, tételeit?
Mi van akkor pl., ha ők megállnak harmad-, feleannyi repült óránál és készre jelentik a cuccot?
Az most lényegtelen, hogy mi mit gondolunk erről, vagy mit az USAF.
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Molni az SG-n.


"A sok orosz fan már áhítattal kezeli az esményt. Ha nem félsz az agyleolvadástól akkor látogasd meg az indexes légvédelmis topikot vagy a HTKA-t."

Légy szíves kiemelnéd nekem azt hogy ki írt itt olyat hogy 100 százalékosan bevethető gép ment ki Szíriában?
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 820
47 187
113
Molni, ezzel a hozzászólásoddal nagyon beégetted magad - előttem legalábbis mindenképp.



Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Ott voltál Zsukovszkijban, meg Aktyubinszkban a futópálya mellett, ültél egy sportáruházas horgászszékben, öledben füzet, egyik kezedben talyu, a másikban stopper (tablet + exceltábla)?
Vagy mert az oroszok beböfögtek egy számsort?
Miért kéne elhinni a 2000 órát? Lehet, hogy csak összesen pár száz óra, mert a hajtóművek állandóan bepompázsolnak, meg a reptéri tűzoltók már rutinból oltogatják a prototípusokat.
Attól, hogy akár így is lehet, még elég szépen műrepültek a MAKSZ-on
Ne feledd, hogy anno állítólag az Il-76 az első felszállásán már a párizsi airshow demo repülését gyakorolta...

Viszont ugyanígy lehet, hogy a repült óraszám a beböfögött 2000 óra többszöröse.
Ha a szutyok, öreg Szu-25-sök, meg a szutyok, öreg s "kissé bonyolultabb" Szu-24-esek állítólag elég szép bevetésszámot teljesítenek Szíriában, akkor egy mondhatni vadonatúj, biztos mindenféle harci elektronika nélküli (radar helyett ballaszttömeg!:hadonaszos:) Su-57 miért is ne repülhetne állítólag Szíriában?
Olvasmányos emlékeim szerint a Szu-34 valamelyik prototípusa is be lett vetve állítólag fegyveres konfliktusban (Grúzia? Fejvakarás)



Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Mert te (se) még nem láttál róla fényképet?

Az F-117 első felszállását 1981 június 18-án teljesítette állítólag.
Nem voltam ott, de miért is ne hihetném el bemondásra, hiszen az USA, azon belül az LM akkora már letett egy-két dolgot az asztalra ( pl.SR-71)
Viszont 1988-ig tagadták a létezését. (Talán csak egy kósza spotter fotó készült róla közben)
Ezek szerint valójában 1988-ig az F-117 sem létezett - főleg nem nyitott fegyverkamraajtóval:hadonaszos:, mert addig molnibalage (sem) látott róla fényképet!

(kezem az arcomba temetem...)
Ugyan ezt kritizálom ezen a fórumon mióta felregisztráltam, teljesen megértelek...
 
  • Tetszik
Reactions: szegcsab

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 820
47 187
113
Mind a két program esetében vannak konkrétumok, amikbők lehet következtetni. Az orosz program esetében nem tudunk új fejlesztésű rendszeresített légiharc fegyverzetről (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Nem tudunk rendszeresített AESA radarról (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Ami fegyvert láttunk a gépen, azok régebbi fejlesztésüek. Kevesebb példány készült el a gépből.
S most nagyon úgy tűnik, hogy a Szu-57 napokon belül éles helyzetben fog debütálni. Meg a Kínai Szu-35 is megtörtént. Csak fogadd el, nem kell mindent megmagyarázni, nem mindig áll jól.
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 363
14 249
113
PythonWell-Known Member
Max. védővadászként fogják használni a SzU-57 -et, ha van bennük radar. Mindenesetre nagy önbizalomra vall, és lehet, hogy jobban kiforrott a tipus, mint ahogy itt a fórumon gondoltuk. Nem a bevethetőségre gondolok, hanem a műszaki kiforrottságra. Melegebb égövi klímában is üzemeltetési tapasztalatokat szereznek vele, India miatt ez a lépés még érthető is lehet.
Molni az SG-n.


"A sok orosz fan már áhítattal kezeli az esményt. Ha nem félsz az agyleolvadástól akkor látogasd meg az indexes légvédelmis topikot vagy a HTKA-t."

Légy szíves kiemelnéd nekem azt hogy ki írt itt olyat hogy 100 százalékosan bevethető gép ment ki Szíriában?

lásd feljebb egy példa. Minden rosszindulat nélkül, mert csak annyi, hogy egyetértünk, kísérleti bevetés - de védővadász feladatkörre tip-topnak kell lenned... oda IOC is kevés, főleg ahol ilyen ellenfelek repkednek
 
M

molnibalage

Guest
S most nagyon úgy tűnik, hogy a Szu-57 napokon belül éles helyzetben fog debütálni. Meg a Kínai Szu-35 is megtörtént. Csak fogadd el, nem kell mindent megmagyarázni, nem mindig áll jól.
Oh értem...

Az F-35 IOC-nál mikor leírtuk, hogy mint jelent meg a szarozás meg köpködés pedig pontosan le volt határolva, hogy ez mit jelent.
A PAK-FA-nl azt láttuk, hogy FAB-100 (vagy 250) volt rajta és ennyi...

Látom neked sem jutott el még az agyadig, hogy részemről miről szólt az egész kommentfolyam...