Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A jelentősebb eseményeket követem (azt is, hogy kissé belassították a fejlesztést). Belső térből rakétaindítást volt? (anélkül nincs alacsony észlelhetőségű engagement). Én nem láttam, pedig most is keresek. Harci századok átfegyverzése megvolt? Hadgyakorlatokon vett részt? Vagy akkor ők egy full kész gépet adnak a csapatoknak, nem úgy, mint pl. az Eurofighter vagy az F-35 esetén van (IOC)?
„Aki bevallottan nem követi az eseményeket, az ne is spekuláljon” Követem, de szűröm. Kibogarászom, mikor mire értelmes figyelni (30-as hajtómű nélküli repkedésre pl. nem). A fontos mérföldköveket nézem, már ha az értékelhető, persze így kimaradhat valami. De belső teres rakétaindítás vagy hadgyakorlaton részvételt nem láttam.
Mert..?Molni, ezzel a hozzászólásoddal nagyon beégetted magad - előttem legalábbis mindenképp.
Ööö, boki posztolta az óraszámokat, amig a forrás el nem tűnt. Az utolsó adat 2015 táján volt 1300 óra. Utána extrapoláltam és lásd kivel van dolgod, jóindulatúan. Egyébként nem kuvára mindegy, hogy 2 vagy 3 vagy 4 ezer óra? Röhejesen kevés.Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Ott voltál Zsukovszkijban, meg Aktyubinszkban a futópálya mellett, ültél egy sportáruházas horgászszékben, öledben füzet, egyik kezedben talyu, a másikban stopper (tablet + exceltábla)?
Vagy mert az oroszok beböfögtek egy számsort?
Miért kéne elhinni a 2000 órát? Lehet, hogy csak összesen pár száz óra, mert a hajtóművek állandóan bepompázsolnak, meg a reptéri tűzoltók már rutinból oltogatják a prototípusokat.
És ennek mi köze a fenti dolgokhoz? Az égvilágon semmi. Nincs logikai kapcsolat...Attól, hogy akár így is lehet, még elég szépen műrepültek a MAKSZ-on
Ne feledd, hogy anno állítólag az Il-76 az első felszállásán már a párizsi airshow demo repülését gyakorolta...
Persze, nagyhirtelen csoda történt és elkezdtek sokat repülni, mikor előtte 6 évig nem sikerült.Viszont ugyanígy lehet, hogy a repült óraszám a beböfögött 2000 óra többszöröse.
Megismétlem mi a bajom. Az F-35 képességeiről videók vannak, beszámolók, több tucat pilóta véleménye. Ehhez képest a gyök2 balfaszok fikázzák a gép képességeit maga a program menete helyett inkább, ahol valóban gond van. Tehát azt sem ismerik el a gyökerek, amiről bizonyíték van.Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Mert te (se) még nem láttál róla fényképet?
Ez a rész tényleg meglalol főleg, hogy logikailag annyi hiba van benne, hogy kb. 1-2 oldalas cáfolatot tudnék írni. A baj az, hogy nincs rá időm és a felütésed után kedvem sem. Majdnem sikerült dudi féle fejlődésképtelensége visszacsúszni ezzel a kommenttel...Az F-117 első felszállását 1981 június 18-án teljesítette állítólag.
Nem voltam ott, de miért is ne hihetném el bemondásra, hiszen az USA, azon belül az LM akkora már letett egy-két dolgot az asztalra ( pl.SR-71)
Viszont 1988-ig tagadták a létezését. (Talán csak egy kósza spotter fotó készült róla közben)
Ezek szerint valójában 1988-ig az F-117 sem létezett - főleg nem nyitott fegyverkamraajtóval, mert addig molnibalage (sem) látott róla fényképet!
(kezem az arcomba temetem...)
Ezek után merő tapintatlanság, hogy elrepültek Szíriába! Ilyen visszamaradott fejlesztési stádiumban egyszerűen nem illik!Mind a két program esetében vannak konkrétumok, amikbők lehet következtetni. Az orosz program esetében nem tudunk új fejlesztésű rendszeresített légiharc fegyverzetről (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Nem tudunk rendszeresített AESA radarról (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Ami fegyvert láttunk a gépen, azok régebbi fejlesztésüek. Kevesebb példány készült el a gépből.
Ok. Ezt sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudom. Én se láttam semmi hasonlót.
Amiről boki írt, az is lényeges, hogy egyfelől tényleg belassult a program, másfelől tényleg lezártak minden hírforrást, így már tényleg nem tudni semmit.
Tehát: az elérhető infók szerint szarban van az egész program, mindemellett azért valamilyen tempóban halad, de a nyilvánosságot mára, 2018 elejére annyira kizárták, hogy nemhogy tesztvideók nem jönnek (átvittek minden érdemi tesztet Aktyubinszkba), de van már olyan prototípus is, amit már be se mutattak.
Szétesett a kép.
Nem tudjuk, mi lesz a PAK-FA sorsa, de azt se, hogy hol tartanak vele.
Viszont jó magyar szokás szerint szétszedjük itt egymást
Az F-35 az egy másik liga, Eleve külföldi partnerek bevonásával kezdték a fejlesztést és a jó öreg Pentagon szokás szerint szétbarmolták a képességek konfigurálát, amire jöttek a költségelszállások, a potenciális vevőkör megrövidülése, kifarolások veszélyei. Az LM erre elindított egy marketingkampányt, amivel informálták a jónépet a program állásáról.
Mivel a gép kinézete nem szexi (szubjektív vélemény és nem csak a sajátom), a nemzetközi foteltudós haderő szétszedte a gépet, anélkül, hogy tényleges képeségeit ismerné. Mire kiderült, hogy a gép távolról sem olyan rossz, még a legnépszerűbb kategóriákban sem (airshow cirkusz), az is kiderült, hogy sajnos alapvető hiányosságok is maradtak a rendszerben. Pont,mire megszerette volna az istenadta jónép, jött a hidegzuhany, hogy szar. Érdemes megfigyelni, hogy a Le Bourget bemutató óta annak ellenére csökkent a gép nemzetközi szapulása, hogy érdemi hiányosságokra derült fény.
A géppel szemben várakozó álláspontot elfoglalók szerint is a minimum, hogy meg kéne várni a korlátozások teljes feloldását és az F135-ös hajtóművekben is maradt még bőven potenciál, így annak ellenére lehet majd a gépből airshow-csodarepülő, hogy az LM és a fegyveres erők is úton útfélen hangoztatják, a "hot stick"-ek kora lejárt, a dogfight már nem a hátsó féllégtérbe kerülés vad párharca, hanem az intellektuális BVR viadal.
És itt a lényeg. Ez az, amit a fene mód transzparens USA nem ver nagy dobra.
És ez az apont, ahol az oroszok is behúzták a féket.
Senki se tudja, mit tud a Szu-57-es, mint fegyverrendszer. Igen, senki, tehát még a média felé időnként hangját hallató VM megmondó hangjai se.
Ezért hallani olyan hangokat, hogy a VM a Szu-35Sz-t preferálja, mert a Szu-57-esre "nem fér elég fegyver"...
Ugyan ezt mantrázom évek óta, nem túl nagy sikerrel...J20-ról és Szu-57-ről nyugati (magyar) embernek nem lesz egy ideig manuálja stb. A marketing és eladás más-más az USA/Kína/Oroszország viszonyában.
Az F-35 az amerikai haderőnemeken túl eladásra készült. (Sőt most már nemcsak a NATO tagország, és Izrael számára, hanem pld. arab ország is vásárolhat (ahonnan azért az adatszivárgás nagyobb veszélyt rejt). Hollywood verhetetlen. Nagyon jól látja mindenki, hogy a repülés kezdetétől az amerikai típusokat, tesztjei, repüléseit, gyártását sokkal nagyobb költséggel, és hozzáértéssel dokumentálták véges-végig, és ezek előbb utóbb nyilvánosságra hozták.
Kína a J-20-at saját gépnek szánja. Bár van sok kép, - akár a repülőtérnél is - ezek egy része spottergyanus, más része pedig spotternek látszó kiszivárogatás, de az tesztekről nem sok kép, film jön ki. Az oroszoknál detto...
Én úgy gondolom, hogyha folytak fegyverzeti tisztek azokat videozták, de nem szivárogtatják ki, mivel a gépet bemutatták, de így sanszosan nem lehet tudni a nyugati szakértőknek sem, hogy mikortól hadrafogható..
-- és ezért lehet találgatni ---
Magam részéről nem hiszem, hogy 2015-18 között nem tesztelték volna a belső fegyverteret. Azonban éppen azért szép ez a világ, hogy bár elméletileg sok mindent láthatunk, de sok mindenről meg csak azt hisszük, hogy tundunk.
Molni mérnökként a bizonyosságra törekszik. Nos ez orosz és kínai téren nem megy.
Az szexi repcsik mindegyike rendelkezik számára előnytalan iránnyal. Minden vadászgépről láttam már "szexi" és rossz fotókat is.Mivel a gép kinézete nem szexi (szubjektív vélemény és nem csak a sajátom)
Ugye milyen bosszantó felismerni a te módszeredet,szava járásodat és stílusodat?Mert..?
Ööö, boki posztolta az óraszámokat, amig a forrás el nem tűnt. Az utolsó adat 2015 táján volt 1300 óra. Utána extrapoláltam és lásd kivel van dolgod, jóindulatúan. Egyébként nem kuvára mindegy, hogy 2 vagy 3 vagy 4 ezer óra? Röhejesen kevés.
És ennek mi köze a fenti dolgokhoz? Az égvilágon semmi. Nincs logikai kapcsolat...
Persze, nagyhirtelen csoda történt és elkezdtek sokat repülni, mikor előtte 6 évig nem sikerült.
Érdekes, hogy forrást valahogy mindig csak nekem kell adnom mindenre - és adok is, lásd művet, linkeit és mellékleteit -, de a PAK-FA-nal vagy más orosz dolognál ez nem kell. É akkor én égettem be magam? Ja, persze...
Megismétlem mi a bajom. Az F-35 képességeiről videók vannak, beszámolók, több tucat pilóta véleménye. Ehhez képest a gyök2 balfaszok fikázzák a gép képességeit maga a program menete helyett inkább, ahol valóban gond van. Tehát azt sem ismerik el a gyökerek, amiről bizonyíték van.
A PAK-FA-ról miről van bizonyíték? Ja, kb. semmire. Egész egyszerűen kabaré, amit elődtok.
Az ugye feltűnt, hogy a PAK-FA-t kb. soha nem minősítem, mert semit nem tudni róla? A program állásáról (pontosabban nem haladását) szoktam emlegetni és kb. ennyi. Ehhez képest itt egyesek amit előadnak a gépről merő vicc.
Ez a rész tényleg meglalol főleg, hogy logikailag annyi hiba van benne, hogy kb. 1-2 oldalas cáfolatot tudnék írni. A baj az, hogy nincs rá időm és a felütésed után kedvem sem. Majdnem sikerült dudi féle fejlődésképtelensége visszacsúszni ezzel a kommenttel...
Boki közölt valamit, ami lehet valós, lehet semmi köze a valósághoz.Ööö, boki posztolta az óraszámokat, amig a forrás el nem tűnt. Az utolsó adat 2015 táján volt 1300 óra. Utána extrapoláltam és lásd kivel van dolgod, jóindulatúan. Egyébként nem kuvára mindegy, hogy 2 vagy 3 vagy 4 ezer óra? Röhejesen kevés.
Egy program miért is nem gyorsulhat fel?Persze, nagyhirtelen csoda történt és elkezdtek sokat repülni, mikor előtte 6 évig nem sikerült.
Megint egy jelentéstartalom nélküli kijelentés...Ugye milyen bosszantó felismerni a te módszeredet,szava járásodat és stílusodat?
Ennyi erővel bármit feltételezhetnék. Ja persze, orosz részről szabad, de bezzeg a forrással megtámogatott dolgokra meg szarnak egyesek. A kopp karcsi féle módszer. Minden orosz program 400%-os siker, de az meglevő rendszerek képességeit is megfelezi.Vagy a fejlesztési program (akár végre felgyorsulva) halad, s beletoltak a gépekbe 8000 órát, neked, meg nekem meg nem kötik az orrunkra.
Felgyorsulhat, de halkan kérdem, hogy erre mutat? Mondom, ez hit. Gondolkoztatok már esetleg új vallás alapításán...?Egy program miért is nem gyorsulhat fel?
Ezt a részt meg nem is értem, hogy minek írtad le. Nem is értem mit akarsz vele..Én nem várok forrásokat és hiteles adatokat tőled sem és Bokitól sem.
Hahó! Ébresztő! Ez a haditechnika világa.
Ha majd mérsékelt tenoristák posztolnak videókat a gép fegyverkamrából indított fegyvereinek használatáról, akkor majd elhiszem, hogy tart itt a fejlesztés, addig meg nekem egy repülőgép, ami - meg annak repülése - ugyanúgy valamilyen esztétikai élmény, mint az F-35-ösé. Nem több
Annak sem érdekel a lőtéri körülmények között, meg a gyakorlatokról mutatott képessége, mert nem nekem fontos, hanem a felhasználóinak.
Ugye milyen bosszantó felismerni a te módszeredet,szava járásodat és stílusodat?
Boki közölt valamit, ami lehet valós, lehet semmi köze a valósághoz.
Az informátort (aki állított dolgokat) állítólag elkapták, talán azt is bevallotta, hogy ő a teve, bebörtönözték.
Azóta végképp nincs (dez)info, tehát a program le is állhatott, csak hülyítés miatt kettőt kikonzerváltak, s elreptettek Szíriába.
Vagy a fejlesztési program (akár végre felgyorsulva) halad, s beletoltak a gépekbe 8000 órát, neked, meg nekem meg nem kötik az orrunkra.
Egy program miért is nem gyorsulhat fel?
Én nem várok forrásokat és hiteles adatokat tőled sem és Bokitól sem.
Hahó! Ébresztő! Ez a haditechnika világa.
Ha majd mérsékelt tenoristák posztolnak videókat a gép fegyverkamrából indított fegyvereinek használatáról, akkor majd elhiszem, hogy tart itt a fejlesztés, addig meg nekem egy repülőgép, ami - meg annak repülése - ugyanúgy valamilyen esztétikai élmény, mint az F-35-ösé. Nem több
Annak sem érdekel a lőtéri körülmények között, meg a gyakorlatokról mutatott képessége, mert nem nekem fontos, hanem a felhasználóinak.
Megint egy jelentéstartalom nélküli kijelentés...
Mi van? Én módszerem? Az HT Összefoglaló mutatja a módszerem... Eszemfaszom megáll. De tényleg...
Ennyi erővel bármit feltételezhetnék. Ja persze, orosz részről szabad, de bezzeg a forrással megtámogatott dolgokra meg szarnak egyesek. A kopp karcsi féle módszer. Minden orosz program 400%-os siker, de az meglevő rendszerek képességeit is megfelezi.
Mondom, ettől a kettős mércétől megyek a falnak.
Felgyorsulhat, de halkan kérdem, hogy erre mutat? Mondom, ez hit. Gondolkoztatok már esetleg új vallás alapításán...?
Ezt a részt meg nem is értem, hogy minek írtad le. Nem is értem mit akarsz vele..
Ezt a részt meg nem is értem, hogy minek írtad le. Nem is értem mit akarsz vele..
Nem hivatalos hírek szerint fegyverteszteket is végrehajt a Szíriába települt két Szu-57.
z OLSZ-35
A jenkik is vetettek be erősen proto stádiumban levő gépekt, de azoknak volt némi előélete is.Ha nem akarod érteni, nem is fog menni.
Nincs itt semmi látnivaló, csak annyi, hogy előítéletedből (na jó; a jenkiknél szokásos fejlesztési protokollból) kiindulva irracionális számodra a Su-57 szíriai megjelenése.
Csakhogy az oroszoknak (is, meg sok más nációnak is) más rugóra jár az agyuk, mint a jenkiknek.
Az amcsik lehet elkaszálták volna az A400 programot, az Il-76 továbbfejlesztésről elhagyták volna az üvegezett orrot, viszont a KC-46-ot több verzióból legózták össze, amit meg lehet más náció nem követett volna el így.
Attól szép a világ, hogy különbözőképpen gondolkozunk.
Akkor hol a probléma?A jenkik is vetettek be erősen proto stádiumban levő gépekt, de azoknak volt némi előélete is.
- Az F-15E is úgy vett részt a SV-ban, hogy az oldási tesztek nem záródtak le. De a radarját pl. használták kevés F-15C-n és más sem volt rajta teljesen új.
- Az E-8 JSTAR még ennél is kísérletibb állapotban vett részt.
Ugyan ezt kritizálom ezen a fórumon mióta felregisztráltam, teljesen megértelek...Molni, ezzel a hozzászólásoddal nagyon beégetted magad - előttem legalábbis mindenképp.
Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Ott voltál Zsukovszkijban, meg Aktyubinszkban a futópálya mellett, ültél egy sportáruházas horgászszékben, öledben füzet, egyik kezedben talyu, a másikban stopper (tablet + exceltábla)?
Vagy mert az oroszok beböfögtek egy számsort?
Miért kéne elhinni a 2000 órát? Lehet, hogy csak összesen pár száz óra, mert a hajtóművek állandóan bepompázsolnak, meg a reptéri tűzoltók már rutinból oltogatják a prototípusokat.
Attól, hogy akár így is lehet, még elég szépen műrepültek a MAKSZ-on
Ne feledd, hogy anno állítólag az Il-76 az első felszállásán már a párizsi airshow demo repülését gyakorolta...
Viszont ugyanígy lehet, hogy a repült óraszám a beböfögött 2000 óra többszöröse.
Ha a szutyok, öreg Szu-25-sök, meg a szutyok, öreg s "kissé bonyolultabb" Szu-24-esek állítólag elég szép bevetésszámot teljesítenek Szíriában, akkor egy mondhatni vadonatúj, biztos mindenféle harci elektronika nélküli (radar helyett ballaszttömeg!) Su-57 miért is ne repülhetne állítólag Szíriában?
Olvasmányos emlékeim szerint a Szu-34 valamelyik prototípusa is be lett vetve állítólag fegyveres konfliktusban (Grúzia? Fejvakarás)
Ezt a veretes kijelentést milyen bizonyítékodra alapozod?
Mert te (se) még nem láttál róla fényképet?
Az F-117 első felszállását 1981 június 18-án teljesítette állítólag.
Nem voltam ott, de miért is ne hihetném el bemondásra, hiszen az USA, azon belül az LM akkora már letett egy-két dolgot az asztalra ( pl.SR-71)
Viszont 1988-ig tagadták a létezését. (Talán csak egy kósza spotter fotó készült róla közben)
Ezek szerint valójában 1988-ig az F-117 sem létezett - főleg nem nyitott fegyverkamraajtóval, mert addig molnibalage (sem) látott róla fényképet!
(kezem az arcomba temetem...)
S most nagyon úgy tűnik, hogy a Szu-57 napokon belül éles helyzetben fog debütálni. Meg a Kínai Szu-35 is megtörtént. Csak fogadd el, nem kell mindent megmagyarázni, nem mindig áll jól.Mind a két program esetében vannak konkrétumok, amikbők lehet következtetni. Az orosz program esetében nem tudunk új fejlesztésű rendszeresített légiharc fegyverzetről (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Nem tudunk rendszeresített AESA radarról (nem csak e gép esetén, hanem másén sem). Ami fegyvert láttunk a gépen, azok régebbi fejlesztésüek. Kevesebb példány készült el a gépből.
Molni az SG-n.
"A sok orosz fan már áhítattal kezeli az esményt. Ha nem félsz az agyleolvadástól akkor látogasd meg az indexes légvédelmis topikot vagy a HTKA-t."
Légy szíves kiemelnéd nekem azt hogy ki írt itt olyat hogy 100 százalékosan bevethető gép ment ki Szíriában?
Oh értem...S most nagyon úgy tűnik, hogy a Szu-57 napokon belül éles helyzetben fog debütálni. Meg a Kínai Szu-35 is megtörtént. Csak fogadd el, nem kell mindent megmagyarázni, nem mindig áll jól.