Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 858
113
Hoppá!
Állítólag a ma bemutatott új Ohotnyik mellett(lásd Orosz UAV-k topik) az új Szu-57 is lapos fúvócsövet kap.
Kizártnak tartom.
Az átdolgozott Ohotnyik AL-41 hajtóművéről eltávolították a komplett forszázskamrát és a prototípuson még szintén meglévő, de fixre megfogott TVC fúvócsövet.
Magyarán, a turbina és az azt követő diffúzor után egy fix profilú, kör keresztmetszetből szögletesbe átmenő fúvócső toldatot kapott a szerkezet.
A felvételeken tisztán kivehető, hogy ez a többi, már ismert (F-117, B-2, X-47, Tacit Blue, Bird of Prey, Neuron…stb) szubszonikus alacsony észlelhetőségű típusokhoz hasonlóan csak egy hűtőlevegő árammal hűtött, de egyszerűsített szerkezetű, szögletes keresztmetszetű, mozgó alkatrészeket nemigen tartalmazó toldat.

A szuperszonikus Szu-57-es ezzel szemben továbbra is rendelkezni fog utánégetéssel és vektorálással is.
Ennek megfelelően a fúvócsöve leginkább az F135-ösére, vagy az XA100/XA101 valamelyikére fog hasonlítani.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 503
84 703
113
Kizártnak tartom.
Az átdolgozott Ohotnyik AL-41 hajtóművéről eltávolították a komplett forszázskamrát és a prototípuson még szintén meglévő, de fixre megfogott TVC fúvócsövet.
Magyarán, a turbina és az azt követő diffúzor után egy fix profilú, kör keresztmetszetből szögletesbe átmenő fúvócső toldatot kapott a szerkezet.
A felvételeken tisztán kivehető, hogy ez a többi, már ismert (F-117, B-2, X-47, Tacit Blue, Bird of Prey, Neuron…stb) szubszonikus alacsony észlelhetőségű típusokhoz hasonlóan csak egy hűtőlevegő árammal hűtött, de egyszerűsített szerkezetű, szögletes keresztmetszetű, mozgó alkatrészeket nemigen tartalmazó toldat.

A szuperszonikus Szu-57-es ezzel szemben továbbra is rendelkezni fog utánégetéssel és vektorálással is.
Ennek megfelelően a fúvócsöve leginkább az F135-ösére, vagy az XA100/XA101 valamelyikére fog hasonlítani.
Szerintem a nem hivatalos hír forrása az F119 félére gondolt.
7502584-5718207.jpg

A 30-as gyártmány eléggé késik, legújabban 2027-re ígérik.



Ezt kapta az Ohotnyik:
bpla-s-70-ohotnik-konstrukciya-ploskogo-sopla-8.jpg
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 858
113
Szerintem a nem hivatalos hír forrása az F119 félére gondolt.
7502584-5718207.jpg

A 30-as gyártmány eléggé késik, legújabban 2027-re ígérik.



Ezt kapta az Ohotnyik:
bpla-s-70-ohotnik-konstrukciya-ploskogo-sopla-8.jpg
De ennek semmi értelme.
Szögletes fúvócsővel az utánégetés és a vektorálás több problémát szül, mint amit megold. Lásd: F119.
Ráadásul a Szu-57-esen ferde síkban megy a vektorálás, ami miatt eleve értelmét veszti a lapos fúvócső.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 825
4 116
113
De ennek semmi értelme.
Szögletes fúvócsővel az utánégetés és a vektorálás több problémát szül, mint amit megold. Lásd: F119.
Ráadásul a Szu-57-esen ferde síkban megy a vektorálás, ami miatt eleve értelmét veszti a lapos fúvócső.

Szu-75 lesz az inkább, nem Szu-57. Valaki felcserélhette a számokat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 503
84 703
113
ez így ok, de akkor ezeket a cuccokat hova építik (épitették) be? vagy ez az elméleti kapacitás?
2024-ig , tehát 2023. dec.31-ig 24 Szu-57 gépet kell legyártani a tervek szerint. Tavaly 1 épült, idén 4 lesz átadva, marad 19 darab 2022-2023-ra. Utána 52 darab legyártása 2028-ig.Ezekbe a gépekbe kerülnek az AESA radarok.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 684
65 858
113
Igen, ismerem ezeket a terveket, de ennek így 32-36 fokban megdöntve semmi értelme. A lényegét veszti el a dolog.
Arról nem is beszélve, hogy a nagyrabecsült 30-as gyártmány tolóereje így a hosszas igyekezet ellenére végül kisebb lesz, mint kör keresztmetszetű fúvócsővel.
Miközben minderre már egyátalán nincs is szükség, hiszen a fúvócső IR árnyékolás a kör keresztmetszetű fúvócsöveknél is megoldott, lásd: F135.