Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 575
79 760
113
zsolti

Onnan biztos,hogy ugyan annyi pénz van rá,hogy nem csökkentették a program költségvetését.Az,hogy ez a pénz mire elég azt senki sem tudja de nyilván nem 100 rúpiút adtak egy 1000 rúpiás repülőre.
 

ghostrider

Well-Known Member
2014. július 18.
9 320
26 481
113
Azt tudni kell, hogy egy ilyen repülőgép igen bonyolult high-tech rendszerek sokaságából áll, amiket több helyen is terveznek, fejlesztenek. Ha csak az egyik rendszer is problémás és nem működik az elvárásoknak megfelelően, az a többi rendszerre is kihathat, összességében a repülőgép nem teljesíti a vele szemben támasztott követelményeket (5. generációs).
Magyarán: A Pak Fa nem lehet egy 4+ generációs repülőgép, amelyből majd talán valamikor 5. generációs gép lesz, hanem gyakorlatilag a végleges konfigurációnak meg kell felelnie a rendszeresítésekor.
Az USA-ban az F-22 és az F-35 fejlesztésekor is voltak hullámvölgyek, pedig nekik sokkal jobb kondícióik voltak, a technológia már nagyon sok esetben megvolt, azokon csak csiszolni kellett, mégis voltak csúszások.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 866
4 156
113
Azt tudni kell, hogy egy ilyen repülőgép igen bonyolult high-tech rendszerek sokaságából áll, amiket több helyen is terveznek, fejlesztenek. Ha csak az egyik rendszer is problémás és nem működik az elvárásoknak megfelelően, az a többi rendszerre is kihathat, összességében a repülőgép nem teljesíti a vele szemben támasztott követelményeket (5. generációs).
Magyarán: A Pak Fa nem lehet egy 4+ generációs repülőgép, amelyből majd talán valamikor 5. generációs gép lesz, hanem gyakorlatilag a végleges konfigurációnak meg kell felelnie a rendszeresítésekor.
Az USA-ban az F-22 és az F-35 fejlesztésekor is voltak hullámvölgyek, pedig nekik sokkal jobb kondícióik voltak, a technológia már nagyon sok esetben megvolt, azokon csak csiszolni kellett, mégis voltak csúszások.

Továbbra is csak azt tudom mondani, hogy amíg nincs kész az új hajtómű, addig szerintem felesleges túl nagy intenzitással gyártani a gépeket a "régi" hajtóművekhez. Nekem logikusnak tűnik, hogy nem is erőltetik az oroszok egyelőre.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 827
113
66942d1443775470-50.gif
 

Python

Well-Known Member
2010. augusztus 8.
26 879
8 631
113
Lassan, de biztosan
Az orosz légierő jövendő csúcstípusa a Szuhoj által fejlesztett T-50 ötödik generációs alacsony észlelhetőségű vadászbombázó berepülése a tervekhez képest lassabban, de halad. Az ukrajnai válságot követően a Nyugat mesterségesen generált gazdasági nehézségeket Oroszországban az olajár drasztikus csökkentésével és néhány területre kiterjedő embargóval, ami a rubel erős gyengüléséhez vezetett.
Ez komoly hatással volt nem csak a gazdasági életre, hanem a katonai fejlesztésekre is, amelyek közül több bajba került a pénzhiány miatt. Oroszországban azonban még működnek a régi reflexek, az emberek elviselik az életszínvonal csökkenést pláne akkor, ha az erős propaganda csak a Nyugatot teszi felelőssé mindezért. Természetesen kevés konkrét információ lát arról napvilágot, hogy milyen mértékben hátráltatják a nehézségek a fejlesztéseket, de az például sokat mondó hír volt, hogy lemondott Mihail Pogoszjan, aki az egyesített orosz repülőgép gyártó konzorcium (OAK) első embere volt, és aki jelentős további, terven felüli fejlesztési pénzeket igényelt főként a Szuhoj számára, a PAK-FA és az SSJ100 utasszállító problémáinak megoldásához.

Régi szokásunkhoz híven ha fellapozzuk a néhány évvel ezelőtti orosz szaksajtót, akkor annyit bizonyosat lehet látni, hogy az akkori optimista tervek csak részben, vagy nem valósultak meg. Ahogy az a világ más részein is tapasztalható, a fejlesztéseket mindenhol határidő csúszások és költség túllépések övezik, és ez alól nem kivétel Oroszország sem. 2015 elejéig a T-50-es öt prototípusa négy év alatt kevesebb, mint ezer felszállást teljesített, ami azt jelenti, hogy még rengeteg munka van hátra a fejlesztésből. Ennek ellenére 2016-tól meg akarják kezdeni a gyártást, amire van máshonnan is példa, az amerikai F-35-ös tesztelése sem fejeződött még be, noha már 130 darab elkészült, bár sokszoros mennyiségű repülési tapasztalatok követően. Jó okkal feltételezzük, hogy a T-50-essel sem megy minden simán, ami teljesen szokványos, hiszen bonyolult új technológiákról van szó.
http://jets.hu/news?id=555
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 827
113
Az indiaiak lemondtak korábbi kovetelésekrol, hogy indiai igény szerint legyen módosítva az FGFA konstrukciója és készek az orosz Pak-Fa verzió megvételére 60-65 drb. Így az idot és a forrásokat inkább a hazai fejlesztésu gépekre fordítanák.
Korábban az indiaiak kérték az orosz féltol, hogy indiai pilóták repulhessék a protokat . A programról vélhetoleg év végéig dontenek. Decemberben esedékes az indiai miniszterelnok moszkvai látogatása is.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 827
113
Pak-Fa gyártási tervek 2020-ig:

2016 - Т-50-9, Т-50-10, Т-50-11.
2017 - Т-50-12 (sztat), Т-50Sz(szériás)-1,2.
2018 - Т-50Sz-3,4
2019 - Т-50Sz-5,6,7,8, PRI-1,2.
2020 - Т-50Sz-9,10,11,12, PRI-3,4.

Egyébként ma szállt fel eloszor a T-50-5R(felújított 55-os).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 827
113
Az az idei három, ugye, amiket már nem fognak átadni?

Idén a T-50-6-2, T-50-7 és T-50-8 protókat kellene átadni , de késésbe vannak.
Az új terv már tartalamazza a szériás gépek gyártásának 2016-ról 2017-re való elhalasztását(amirol korábban az OL parancsnoka beszélt).
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 827
113
5Р после выполненных 2-х полётов в настоящее время на доработках (также будет нанесено теплозащитное покрытие на ОЧК и ГО и установлены вкладные топливные баки). Доработки и устранение замечаний до 31.10. по плану. 03-05.11 - ещё три полёта, далее окончательная покраска и сдача 15.11.
Т-50-7 - в ноябре будут установлены ОЧК и сдвижная часть фонаря.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 827
113
Úgy néz ki kijavították a hibát az uzemanyag- szivárgással kapcsolatban.
Még nyáron fejezték be az 51-es uzemanyagrendszerének cseréjét, de a szeptemberi felszállás alkalmával uzemanyagszivárgást észleltek.
Zsukovszkij, okt.21
176724.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 109
82 827
113
154 gépet vesznek az indiaiak?
http://www.swissinfo.ch/rus/%D1%82%D0%B2%D1%91%D1%80%D0%B4%D1%8B%D0%B9-%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B7-%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%B5-%D1%87%D0%B5%D0%BC-150-%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B5%D0%B1%D0%B8%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B9-5-%D0%B3%D0%BE-%D0%BF%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D1%8F-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%80%D1%83%D0%B5%D1%82%D1%81%D1%8F-%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%BF%D0%B8%D1%81%D0%B0%D1%82%D1%8C-%D0%B2-%D1%85%D0%BE%D0%B4%D0%B5-%D0%B2%D0%B8%D0%B7%D0%B8%D1%82%D0%B0-%D0%B8%D0%BD%D0%B4%D0%B8%D0%B9%D1%81%D0%BA%D0%BE%D0%B9-%D0%B4%D0%B5%D0%BB%D0%B5%D0%B3%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8E-%D0%B2-%D0%BC%D0%BE%D1%81%D0%BA%D0%B2%D1%83---%D1%81%D0%BC%D0%B8/41734998
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
555
1 261
93
Boki, engedelmeddel felhasználtam az itteni infókat a kiégett PAK-FÁ-s hírnél. Az indiait is megírom hamarosan, köszi az infókat!