Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
A legutóbbi Combat Aircraft Monthly-ban van egy terjedelmesebb írás a T-50-ről.

A cikk a hajtóművek mellett egy másik problémát is megnevez ami miatt lelassult a program és csökkent a megrendelt gépek száma. Nevezetesen azt, hogy a sárkány egyes strukturális elemeit is meg kell erősíteni, ehhez már meg is kezdték a gyártósablonok átalakítását. A dolog úgy áll hogy a strukturális elemek anyagösszetételén is változtatni kell, azonban ez jelenleg ipari méretekben gondot okoz, a gyárt nem megfelelő felszereltsége és a munkaerő szükséges továbbképzése miatt.

A jelenlegi 5 gépen felül még 3 továbbit terveznek bevonni a kezdeti tesztprogramba, ezután a tervez szerint egy 8 darabos T-50S jelzésű előszéria következne 2016 és 2018 között, bár ez valószínűleg csúszni fog.

A szériagyártás 2019-ben kezdődne. 2020-ig a korábban tervezett 60 helyett 12-t venne át a légierő, de ez már jól ismert infó.

Eddig 700 tesztrepülés történt az első példány 2010-es levegőbe emelkedése óta és 2014 óta a légierő is teszteli a típust, 3 gép van Akhtubinszk-ban. Fegyverindítás a jelek szerint még nem történt.

Viktor Bondarev (volt légierő parancsnok) nyilatkozata szerint a légierő annyi gépet vesz majd át, amennyit a gyártó képes lesz átadni, ezzel is jelezve, hogy a program elsősorban technikai és nem pénzügyi okok miatt késik, magyarul nem a légierő a ludas.

Az átmeneti időszakban emiatt a az eredetileg tervezettnél több Szu-30SM és Szu-35S gép rendelésével pótolják a géphiányt.

Hajtómű:
Jelenleg a AL-41F1 (Izdeliye 117) van a gépekbe építve, a véglegesnek szánt új generációs Izdeliye 30 hajtómű 2016-ra lesz kész, a tesztek 2017-ben kezdődnek egy IL-76LL-re építve.
A kavar elkerülése érdekében írom ide, hogy Szu-35S gépek az AL-41F1S (Izeldiye 117S) hajtóművel vannak ellátva.

Csak összehasonlításként, de ezt már én teszem hozzá:
A két YF-22-es prototípusból az első 1990-repült először, ezek összesen 113 repülést végeztek 153 óra időtartamban.
A jelentősen áttervezett F-22 előszériából (EMD) 9 db épült (plusz 2 ami sose repült, csak statikai tesztekre használták), az első ezekből 1997-ben repült. A tesztrepülések egészen 2005-ig tartottak, az összesen 2546 felszállás során 4583 órát töltöttek a levegőben.
Az első sorozatgyártott példány 2003-ban gurult ki a gyárból, a gépek 2005-ben érték el az IOC-t (kezdeti bevethetőség). Az FOC (teljes bevethetőség) 2007-ben lett meg.
Mindezekből is látszik, hogy a PAK-FA program még elég messze lehet a bevethetőségtől.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 106
33 997
113
700 tesztrepülés nem tűnik soknak. Ezek egyfolytában a levegőben kellene legyenek, mint az utasszállítók.
Ha 2016-ra kész lesz a hajtómű, amit 2017-ben kezdenek tesztelni, akkor mikorra lesz sorozatérett működő gyártósorral? Lehet ha bevárja a kész gép és a kész hajtómű egymást 2019-2020-ban?
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
Legfrissebb hírek a Pak_fa -ról:(november 5. )
Т-50-1 - 253 часа, 215 посадок.
Т-50-2 - 230 часов, 232 посадки.
Т-50-3 - 327 часов, 168 посадок, выполняются испытания вооружения.
Т-50-4 - 206 часов, 143 посадки, выполняется устранение течей топлива в нише шасси, ОГрО и БГрО.
Т-50-6-2 в настоящее время находится на работах по нанесению РПП, Т-50-9 находится в цехе окончательной сборки.

@molni korábban 1200 repult órára tippelt.

T-50-1 -253 repult óra, 215 leszállás ...így tovább
Osszesen a 4 géppel eddig nem egész 1000 órát repultek.

Itt valami nem kerek: hova tűnt <del>Damon Hill</del> T-50-5?
Az elvileg 2013 október 27. óta repült egészen a 2014 június 10-i hajtóműtűzig. Meg most ugye újra röpköd.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
700 tesztrepülés nem tűnik soknak. Ezek egyfolytában a levegőben kellene legyenek, mint az utasszállítók.
Ha 2016-ra kész lesz a hajtómű, amit 2017-ben kezdenek tesztelni, akkor mikorra lesz sorozatérett működő gyártósorral? Lehet ha bevárja a kész gép és a kész hajtómű egymást 2019-2020-ban?

Nézd, az F-22-est alapul véve lehetne kalkulálni valamit, bár azt vedd figyelembe hogy ott az YF-22 és az F-22 előszéria között volt kábé 5 év, amíg nem repült semmi, csak a prototípust dolgozták át ipari méretekben is gyártható és nem utolsó sorban tömegesen hadra fogható géppé. Plusz ott volt a hidegháború vége, ami miatt nem is kellett igazán sietni semmivel. Tehát nem hiszem, hogy a PAK-FA-nak is 17 évig tartana elérni az FOC-t, de kábé 2/3-ad annyi ideig talán fog.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 777
90 102
113
<blockquote rel="boki">Legfrissebb hírek a Pak_fa -ról:(november 5. )
Т-50-1 - 253 часа, 215 посадок.
Т-50-2 - 230 часов, 232 посадки.
Т-50-3 - 327 часов, 168 посадок, выполняются испытания вооружения.
Т-50-4 - 206 часов, 143 посадки, выполняется устранение течей топлива в нише шасси, ОГрО и БГрО.
Т-50-6-2 в настоящее время находится на работах по нанесению РПП, Т-50-9 находится в цехе окончательной сборки.

@molni korábban 1200 repult órára tippelt.

T-50-1 -253 repult óra, 215 leszállás ...így tovább
Osszesen a 4 géppel eddig nem egész 1000 órát repultek.

Itt valami nem kerek: hova tűnt <del>Damon Hill</del> T-50-5?
Az elvileg 2013 október 27. óta repült egészen a 2014 június 10-i hajtóműtűzig. Meg most ugye újra röpköd.</blockquote>

Kevés repult óraszám miatt nem írják.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
Szerintem Putyin és a politika részéről a szándék megvan, valószínűleg a pénzt is elő tudják teremteni (legfeljebb elveszik majd máshonnan). Az F-22-es esetében a SZU összeomlása után szerintem nem volt ilyen határozott politikai támogatás, gondoljunk csak a folyamatos rendeléscsökkentésre, illetve nem egyszer akarták bezúzni a programot mondván, hogy nem lesz ellenfele és a modernizált F-15 bőven elég. A J-20 még a kanyarban sem volt a kilencvenes évek közepén.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 777
90 102
113
A legutóbbi Combat Aircraft Monthly-ban van egy terjedelmesebb írás a T-50-ről.

A cikk a hajtóművek mellett egy másik problémát is megnevez ami miatt lelassult a program és csökkent a megrendelt gépek száma. Nevezetesen azt, hogy a sárkány egyes strukturális elemeit is meg kell erősíteni, ehhez már meg is kezdték a gyártósablonok átalakítását. A dolog úgy áll hogy a strukturális elemek anyagösszetételén is változtatni kell, azonban ez jelenleg ipari méretekben gondot okoz, a gyárt nem megfelelő felszereltsége és a munkaerő szükséges továbbképzése miatt.

A jelenlegi 5 gépen felül még 3 továbbit terveznek bevonni a kezdeti tesztprogramba, ezután a tervez szerint egy 8 darabos T-50S jelzésű előszéria következne 2016 és 2018 között, bár ez valószínűleg csúszni fog.

A szériagyártás 2019-ben kezdődne. 2020-ig a korábban tervezett 60 helyett 12-t venne át a légierő, de ez már jól ismert infó.

Eddig 700 tesztrepülés történt az első példány 2010-es levegőbe emelkedése óta és 2014 óta a légierő is teszteli a típust, 3 gép van Akhtubinszk-ban. Fegyverindítás a jelek szerint még nem történt.

Viktor Bondarev (volt légierő parancsnok) nyilatkozata szerint a légierő annyi gépet vesz majd át, amennyit a gyártó képes lesz átadni, ezzel is jelezve, hogy a program elsősorban technikai és nem pénzügyi okok miatt késik, magyarul nem a légierő a ludas.

Az átmeneti időszakban emiatt a az eredetileg tervezettnél több Szu-30SM és Szu-35S gép rendelésével pótolják a géphiányt.

Hajtómű:
Jelenleg a AL-41F1 (Izdeliye 117) van a gépekbe építve, a véglegesnek szánt új generációs Izdeliye 30 hajtómű 2016-ra lesz kész, a tesztek 2017-ben kezdődnek egy IL-76LL-re építve.
A kavar elkerülése érdekében írom ide, hogy Szu-35S gépek az AL-41F1S (Izeldiye 117S) hajtóművel vannak ellátva.

Csak összehasonlításként, de ezt már én teszem hozzá:
A két YF-22-es prototípusból az első 1990-repült először, ezek összesen 113 repülést végeztek 153 óra időtartamban.
A jelentősen áttervezett F-22 előszériából (EMD) 9 db épült (plusz 2 ami sose repült, csak statikai tesztekre használták), az első ezekből 1997-ben repült. A tesztrepülések egészen 2005-ig tartottak, az összesen 2546 felszállás során 4583 órát töltöttek a levegőben.
Az első sorozatgyártott példány 2003-ban gurult ki a gyárból, a gépek 2005-ben érték el az IOC-t (kezdeti bevethetőség). Az FOC (teljes bevethetőség) 2007-ben lett meg.
Mindezekből is látszik, hogy a PAK-FA program még elég messze lehet a bevethetőségtől.

Jó osszefoglaló , de errol mindenrol itt is volt hír, sot a tobbi proto osszeszerelésének állásáról , a repult órák számáról, az egyes protók meghibásodásáról , azok javításáról....stb. :)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 675
67 361
113
Meg a PAK-FA-t se ma szülték az oroszok. Emlékszem volt itt a fórumban róla olyan kép ami vagy 10 éve készülhetett egy életnagyságú makettről vagy miről csak hát utólag hozták nyilvánosságra.
Szerintem szimplán arról van szó, hogy nem olyan gazdagok, mint az USA, hogy legyártsanak 100 db hibáktól hemzsegő lopakodót (F-35) majd utólag javítgassák őket.
Szóval lesz még vagy 5-6 év amíg nem nagyon történik semmi különös, várják a végleges rendszereket, itt ott erősítgetik a sárkányt, fejlesztgetik a gyárat stb...
Aztán miután ez megvan valószínűleg fölpörög a gyártás rendesen.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 321
20 952
113
"kábé 5 év, amíg nem repült semmi, csak a prototípust dolgozták át ipari méretekben is gyártható és nem utolsó sorban tömegesen hadra fogható géppé"

Hát ez az! az yf-22 teljesen újra kellett dolgozni .

És persze én is úgy gondolom hogy PAK-FA csak 2021-től lesz bevehető.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
<blockquote rel="grabo112">A legutóbbi Combat Aircraft Monthly-ban van egy terjedelmesebb írás a T-50-ről.

A cikk a hajtóművek mellett egy másik problémát is megnevez ami miatt lelassult a program és csökkent a megrendelt gépek száma. Nevezetesen azt, hogy a sárkány egyes strukturális elemeit is meg kell erősíteni, ehhez már meg is kezdték a gyártósablonok átalakítását. A dolog úgy áll hogy a strukturális elemek anyagösszetételén is változtatni kell, azonban ez jelenleg ipari méretekben gondot okoz, a gyárt nem megfelelő felszereltsége és a munkaerő szükséges továbbképzése miatt.

A jelenlegi 5 gépen felül még 3 továbbit terveznek bevonni a kezdeti tesztprogramba, ezután a tervez szerint egy 8 darabos T-50S jelzésű előszéria következne 2016 és 2018 között, bár ez valószínűleg csúszni fog.

A szériagyártás 2019-ben kezdődne. 2020-ig a korábban tervezett 60 helyett 12-t venne át a légierő, de ez már jól ismert infó.

Eddig 700 tesztrepülés történt az első példány 2010-es levegőbe emelkedése óta és 2014 óta a légierő is teszteli a típust, 3 gép van Akhtubinszk-ban. Fegyverindítás a jelek szerint még nem történt.

Viktor Bondarev (volt légierő parancsnok) nyilatkozata szerint a légierő annyi gépet vesz majd át, amennyit a gyártó képes lesz átadni, ezzel is jelezve, hogy a program elsősorban technikai és nem pénzügyi okok miatt késik, magyarul nem a légierő a ludas.

Az átmeneti időszakban emiatt a az eredetileg tervezettnél több Szu-30SM és Szu-35S gép rendelésével pótolják a géphiányt.

Hajtómű:
Jelenleg a AL-41F1 (Izdeliye 117) van a gépekbe építve, a véglegesnek szánt új generációs Izdeliye 30 hajtómű 2016-ra lesz kész, a tesztek 2017-ben kezdődnek egy IL-76LL-re építve.
A kavar elkerülése érdekében írom ide, hogy Szu-35S gépek az AL-41F1S (Izeldiye 117S) hajtóművel vannak ellátva.

Csak összehasonlításként, de ezt már én teszem hozzá:
A két YF-22-es prototípusból az első 1990-repült először, ezek összesen 113 repülést végeztek 153 óra időtartamban.
A jelentősen áttervezett F-22 előszériából (EMD) 9 db épült (plusz 2 ami sose repült, csak statikai tesztekre használták), az első ezekből 1997-ben repült. A tesztrepülések egészen 2005-ig tartottak, az összesen 2546 felszállás során 4583 órát töltöttek a levegőben.
Az első sorozatgyártott példány 2003-ban gurult ki a gyárból, a gépek 2005-ben érték el az IOC-t (kezdeti bevethetőség). Az FOC (teljes bevethetőség) 2007-ben lett meg.
Mindezekből is látszik, hogy a PAK-FA program még elég messze lehet a bevethetőségtől.

Jó osszefoglaló , de errol mindenrol itt is volt hír, sot a tobbi proto osszeszerelésének állásáról , a repult órák számáról, az egyes protók meghibásodásáról , azok javításáról....stb. :)</blockquote>

Hát erre is van megoldás, aki már mindent tud, az majd ignore-ra tesz, és el van intézve :)))))
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 321
20 952
113
Még szép hogy nem gyártsák.

Inkább pörögjön a sokkal értékesebb szu-35 és szu-30sm gyártása mintsem porotok tömegeit amik úgy is csak 6 év múlva lesznek bevethetők új hajtóművel.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
Meg a PAK-FA-t se ma szülték az oroszok. Emlékszem volt itt a fórumban róla olyan kép ami vagy 10 éve készülhetett egy életnagyságú makettről vagy miről csak hát utólag hozták nyilvánosságra.
Szerintem szimplán arról van szó, hogy nem olyan gazdagok, mint az USA, hogy legyártsanak 100 db hibáktól hemzsegő lopakodót (F-35) majd utólag javítgassák őket.
Szóval lesz még vagy 5-6 év amíg nem nagyon történik semmi különös, várják a végleges rendszereket, itt ott erősítgetik a sárkányt, fejlesztgetik a gyárat stb...
Aztán miután ez megvan valószínűleg fölpörög a gyártás rendesen.

Persze, ha a kezdeti ötletelést vesszük alapul akkor az ATF is 1981-ban indult.
Nekem nagyon úgy tűnik, hogy egyszerűen irrealitás az első repüléstől számított 10 éven belül elérni a teljes hadrafoghatóságot a gyártó országtól teljesen függetlenül, legyen az akár az USA, Kína vagy egy páneurópai konzorcium.
Egy Szu-35S vagy egy esetleges Silent Eagle más tészta, az egy jól működő gép továbbfejlesztése, ott sok mindent meg lehet spórolni teszteléskor.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
Hát ez az! az yf-22 teljesen újra kellett dolgozni .

A Flankernél ugyanez volt, az eredeti T-10 teljesen át lett tervezve, ez lett a végleges T-10S, ehhez is kellett 4 év. Eredetileg az aerodinamikai alapkoncepciót kidolgozó TsaGi-ban számoltak el valamit, a gépek hatótávolságával volt baj, ugyanez igaz a Fulcrum-ra is.
A MiG-nél viszont úgy döntöttek, hogy nem tervezik át a protókat, hanem inkább leszállítanak jó néhány kezdeti MiG-29 szériát, ezalatt áttervezik a gépet, ez lett a MiG-29M (9-15), ahol pl. kivették a LERX-ből a kopoltyúkat, mert annak a helyére is üzemanyag ment. Persze a nagypolitika ezt már nem várta meg, a SZU szétesett, és hirtelen nem a Fulcrumok hatótávja volt a legnagyobb gondjuk.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 777
90 102
113
<blockquote rel="boki"><blockquote rel="grabo112">A legutóbbi Combat Aircraft Monthly-ban van egy terjedelmesebb írás a T-50-ről.

A cikk a hajtóművek mellett egy másik problémát is megnevez ami miatt lelassult a program és csökkent a megrendelt gépek száma. Nevezetesen azt, hogy a sárkány egyes strukturális elemeit is meg kell erősíteni, ehhez már meg is kezdték a gyártósablonok átalakítását. A dolog úgy áll hogy a strukturális elemek anyagösszetételén is változtatni kell, azonban ez jelenleg ipari méretekben gondot okoz, a gyárt nem megfelelő felszereltsége és a munkaerő szükséges továbbképzése miatt.

A jelenlegi 5 gépen felül még 3 továbbit terveznek bevonni a kezdeti tesztprogramba, ezután a tervez szerint egy 8 darabos T-50S jelzésű előszéria következne 2016 és 2018 között, bár ez valószínűleg csúszni fog.

A szériagyártás 2019-ben kezdődne. 2020-ig a korábban tervezett 60 helyett 12-t venne át a légierő, de ez már jól ismert infó.

Eddig 700 tesztrepülés történt az első példány 2010-es levegőbe emelkedése óta és 2014 óta a légierő is teszteli a típust, 3 gép van Akhtubinszk-ban. Fegyverindítás a jelek szerint még nem történt.

Viktor Bondarev (volt légierő parancsnok) nyilatkozata szerint a légierő annyi gépet vesz majd át, amennyit a gyártó képes lesz átadni, ezzel is jelezve, hogy a program elsősorban technikai és nem pénzügyi okok miatt késik, magyarul nem a légierő a ludas.

Az átmeneti időszakban emiatt a az eredetileg tervezettnél több Szu-30SM és Szu-35S gép rendelésével pótolják a géphiányt.

Hajtómű:
Jelenleg a AL-41F1 (Izdeliye 117) van a gépekbe építve, a véglegesnek szánt új generációs Izdeliye 30 hajtómű 2016-ra lesz kész, a tesztek 2017-ben kezdődnek egy IL-76LL-re építve.
A kavar elkerülése érdekében írom ide, hogy Szu-35S gépek az AL-41F1S (Izeldiye 117S) hajtóművel vannak ellátva.

Csak összehasonlításként, de ezt már én teszem hozzá:
A két YF-22-es prototípusból az első 1990-repült először, ezek összesen 113 repülést végeztek 153 óra időtartamban.
A jelentősen áttervezett F-22 előszériából (EMD) 9 db épült (plusz 2 ami sose repült, csak statikai tesztekre használták), az első ezekből 1997-ben repült. A tesztrepülések egészen 2005-ig tartottak, az összesen 2546 felszállás során 4583 órát töltöttek a levegőben.
Az első sorozatgyártott példány 2003-ban gurult ki a gyárból, a gépek 2005-ben érték el az IOC-t (kezdeti bevethetőség). Az FOC (teljes bevethetőség) 2007-ben lett meg.
Mindezekből is látszik, hogy a PAK-FA program még elég messze lehet a bevethetőségtől.

Jó osszefoglaló , de errol mindenrol itt is volt hír, sot a tobbi proto osszeszerelésének állásáról , a repult órák számáról, az egyes protók meghibásodásáról , azok javításáról....stb. :)</blockquote>

Hát erre is van megoldás, aki már mindent tud, az majd ignore-ra tesz, és el van intézve :)))))</blockquote>

Egyébként én a Combat Aircraft Monthly-ra értettem. Nyugodtan írjál, engem nem zavar és amúgy is elég magas a felejtési ráta .... :)))
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
700 tesztrepülés nem tűnik soknak.

Ez exponenciálisan emelkedni szokott ahogy gurulnak ki a gyárból a gépek. Időarányosan szerintem nem tragikus, fel fog ez pörögni. Az utóbbi 1-2 évben kicsit leült a program, de a Raptor is döcögősen indult, illetve az F-35 esetében is voltak hullámvölgyek (egynémely egész banális okból, pl. fékezőhorog).
Az 5 Gen az eddig tart. Erre szokták mondani, hogy csináltam volna inkább kisszéket... :)
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 902
4 434
113
Mindezekből is látszik, hogy a PAK-FA program még elég messze lehet a bevethetőségtől.

Ebben csak a nagyon laikusok/ostobák kételkedtek.


700 tesztrepülés nem tűnik soknak. Ezek egyfolytában a levegőben kellene legyenek, mint az utasszállítók.
Ha 2016-ra kész lesz a hajtómű, amit 2017-ben kezdenek tesztelni, akkor mikorra lesz sorozatérett működő gyártósorral? Lehet ha bevárja a kész gép és a kész hajtómű egymást 2019-2020-ban?

Molni pár éve már megmondta itt. És ezzel én is egyetértek.




Nézd, az F-22-est alapul véve lehetne kalkulálni valamit, bár azt vedd figyelembe hogy ott az YF-22 és az F-22 előszéria között volt kábé 5 év, amíg nem repült semmi, csak a prototípust dolgozták át ipari méretekben is gyártható és nem utolsó sorban tömegesen hadra fogható géppé. Plusz ott volt a hidegháború vége, ami miatt nem is kellett igazán sietni semmivel. Tehát nem hiszem, hogy a PAK-FA-nak is 17 évig tartana elérni az FOC-t, de kábé 2/3-ad annyi ideig talán fog.

F-35-öt lehet etalonnak venni, sőt, mivel a Lockheed csinálja azt is és már volt tapasztalatuk (F-22), meg pláne.



Meg a PAK-FA-t se ma szülték az oroszok. Emlékszem volt itt a fórumban róla olyan kép ami vagy 10 éve készülhetett egy életnagyságú makettről vagy miről csak hát utólag hozták nyilvánosságra.

Hmm, ez nekem nem rémlik... Pedig pont a PAK-FA születésétől (2010, első felszállás) követem a HTKA-t. De az előttről csak olyan fantáziarajzokra emlékszem, amik nem igazán hasonlítottak a valódi gépre...



És persze én is úgy gondolom hogy PAK-FA csak 2021-től lesz bevehető.

Jól gondolod. Már, ha amcsi mércével nézed.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
17 321
20 952
113
Nem nem amcsi mércével nézem hanem technikailag .

Ha 2017-től kezdőik az új hajtómű teszt akkor az igénybe vesz 2-3 évet max 1 század Pakfa lesz bevethető 2021-re.
Persze 4 gen hatóművel már hamarabb is bevethető ha akarják.
 

kalapacs

Member
2015. november 27.
565
3
18
<blockquote rel="Mackensen">Elég rossz híreket olvasni a PAK-FA háza tájáról
http://www.janes.com/article/50284/moscow-slows-pak-fa-production-plans-due-to-economic-slump

Egyre inkább attól tartok, hogy az oroszok rádöbbentek, mire a PAK-FA elkészül, addigra sok minden el fog dőlni a világpolitikában a PAK-FA nélkül is, így hát mit erőlködjenek, ha még pénzhiányban is szenvednek. A világpolitika mai állása szerint valószínűleg nem azok a prioritások náluk, amik csak min 10-12 év után hozhatnak jelentős számban bevethető típusokat.</blockquote>

Gondold el az milyen sokkolo hogy mikozben az oroszok kuzdenek a PAKFA val az o 5. GEN gepukkel addig nem hogy a nagy ellenlabasnak mar regen keszen van hanem mar a 6.GEN gepek kriterium rendszereit fekteti le. Az az mire az orosz 5 gen szolgalatba all mar el is kezdhetik a 6.GEN tervezeset amikor ezzel is kuzdenek. Raadasul a novekvo konkurencia miatt ( Kina Torok Del Korea ) az is latszik hogy messze nem lesz rentabilis a dolog.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
Persze 4 gen hatóművel már hamarabb is bevethető ha akarják.

Ha van/lesz elég Szu-35S, akkor szerintem nincs értelme butított/kezdeti konfigurációval szolgálatba állítani.

Az F-35-nél például erőltették a különböző részegységek párhuzamos fejlesztését, ez gyorsította is a tesztprogramot, mert egy-két géppel csak egy-két funkciót teszteltek, a gond igazából most ütött be, mert alig van két egyforma konfigurációjú gép a 100-ból amin el lehetne kezdeni a mezei pilóták szabványos képzését. Sőt, még az IOC-ra szánt "végleges" konfiguráció sincs.
A nem a legutóbbi standard szerint legyártott gépek egy részét az alakulatoknál egy másik részét a gyártónál kell majd szintre hozni. Ezalatt megint kiesik jó pár gép. Az oktatópilóták képzése már javában zajlik.
A most kihirdetett LRS-B esetében állítólag nem lesz párhuzamos fejlesztés szépen összevárnak mindent, mert az F-35 esetében a különböző konfigurációk menedzselése egy valag pénzt vitt el, miközben nem gyorsította meg a programot annyira, mint várták.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 380
3 534
113
<blockquote rel="emel"><blockquote rel="Mackensen">Elég rossz híreket olvasni a PAK-FA háza tájáról
http://www.janes.com/article/50284/moscow-slows-pak-fa-production-plans-due-to-economic-slump
Raadasul a novekvo konkurencia miatt ( Kina Torok Del Korea ) az is latszik hogy messze nem lesz rentabilis a dolog.
</blockquote>

Azért azt jegyezzük meg, hogy a török és a dél-koreai gép inkább az F-35/J-31 kategóriája lesz, nem a Raptor/J-20/T-50-é.
És a jelenleg folyó 5Gen programok közül a törököt szerintem ők maguk sem gondolhatják igazán komolyan, nem állnak olyan technológiai szinten, a dél-koreaiból talán lesz valami, de nem hinném hogy labdába rúghatna az F-35 mellett minőségben és a J-31 mellett árban. A japán gép lesz még érdekes talán, de eddig ők sem a fegyverexportjukról voltak híresek.
Az meg már csak hab a tortán, hogy a világ erősen eltolódott az alternatív hadviselési formák felé, és hát Raptorral bombázni olyan ellenfelet aminek max Kalasnyikovja van, nem túl gazdaságos (meg eredményes), lásd Szíria.
Egy szuperhatalom még meg tudja indokolni a saját lakosságának, hogy miért költ nyugdíjemelés/oktatás/egészségügy helyett 5Gen fejlesztésére (nem vásárlására), na de egy Törökország mondjuk?