Tudom, hogy unalmas vagyok! De hát itt van Molni üzenete:
Piszok jól néz ki ez a kétszínű PAK-FA.
flip7
dec 5 23:26
Mert gondolod, hogy a PAK-FA az hibátlan lesz szériaéretten? Egyébként az F-35 nem hibáktól hemzsegő, csak WIP... Sajnos egyesek képtelenek felfogni, hogy a fél világnak "savanyú a szőlő" effekt van és ezért minden kis piszilcsáré hiábt felnagyítanak... Valahogy ezek a károgók sehol nem voltak, amikor egy Szu-35 egyik példánya egy gurlópróba alatt nullázódott le. Hát akkor hol voltak, mikor az átadott Szu-34 gépekre utólag kellett APU-t beépíteni? Hát amikor a PAK-FA nemes egszerűséggel átment repülés közbe mindenféle külső behatás nélkül fáklyába és csak azért nem veszett oda, mert a lentieknek szóló demó miatt a reptér közelében volt? De szép dolog is a kettős mérce és a szelektív memória...
Az F-15/F-16 szültesése sem volt egyszerű. Ha azok a gépek ma születnének meg, a rajta dolgozókat a géppel együtt a föld alá temetnék el. Tessék elvolvasni figyelmesen az F-15 írás hajtómű problémáról és hadrafoghatóságról szóló részt. Ehhez képest az F135 az F-35-ben + F-35B venti - gyak. probléma mentes úgy, hogy sokkal nagyobb lépés előre fajlagos teljesítmény és turbina előtti hőmérsékletet + élettartamot nézve, mint anno a F100-PW-100 volt... A FADEC vezérlésig elég sok gondja volt annak... A mai tempóval jóval 2020-on "lehet várni" a gép alapvető rendszereire is. Az új hajtómű talán 2017-ben lesz beépítve. Talán. Hol van az új AAM? Hol van a radar, stb?
wolfram
02:06
Persze akkor jól le lehettem hurrogva, hogy csak a jenkik seggét nyalom, meg a szokásos. Érdekes módom, amikor az ajnározott "védelmi szakértők" és médiabohócok és nagy önjelölt jövőbelátók tévednek, akkor valahogy mindig nagy csönd támad...
Roni
08:57
Mikor amcsi mércével? Mert a '70-es években az F-15A bevethetősége egészen más volt, mint amikor most pl. az F-35B-ra rámondták azt, hogy mehet. Az oroszoknál a Zord/Allesmor/Kővári hármasból írta valaki, hogy rendszerbe állítás az oroszoknál akkor kezdődik, mikor a kiképző alaukathoz (?) kerül. Én már ott érzem az zavart az erőben sokszor, hogy a "hadrafogható" szavakat keverik és összemossák a "rendszerbe állt". A kettő nagyon nem ugyanaz szerintem.
@grabo112
Igen, az a rakéta fantom rakéta. Soha nem készült el, mert soha senki nem rendelte meg.
@kalapacs
11:18
Először is a Desert Storm-ot ne keverd a Desert Shield-del. Szezon és fazon.
Másodszor az első támadász AH-64A helik végezték egy EW radar site ellen, mert fontos volt vizuálisan megerősíteni azt, hogy az a kulcsfontosságú cél megsemmisült. A támadásról egyébként emlékeim szerint az F-15 írásom mellékletében van anyag az ODS kapcsán.
@zsolti
11:31
Kicsit unalmás már felhozni azt az egy Nyeva F-117 killt bárminek az igazolására. Az, hogy közben az F-117 hány célból csinált fasírtot 2000+ bevetés alatt az mindegy is ugye?
-------
Az ATF program kezdetét és az F-22 IOC-t meg nagyon nem kéne egy kalap alá venni és csak simán összemostin a PAK-FA dátumokkal. Nézd, az ATF programot 1981 ben kezdték el. Igen, ez akkor írták ki. Az első tech. demó gépek főbb paramétereit rögzítő dokumentum meg 1984 végén lett kiadva. Az ajálattételi felhívás 1985 végén történt. Ekkor kértek ajánlatot arra, hogy ki indulna én mivel. Eddig csak tanulmány volt az egész lényegében. 1986 közepén jött ki az új RFP, hogy akkor techdemót kell építeni. Öten pályáztak, ebből két legjobb kapott felkérést az építésre 1986 őszének közepén.
Az amerikai iparnak volt arra pénze és kapacitása, hogy megépítsem majdnem két egyformán jó, de kicsit máshova balanszírozott stealth fighter tech demót. A következő két ilyen demó gép szintén jenki volt (X-32/35) és 2010-ben (laza 20 évvel később) jöt a PAK-FA.
Egy darab.
Egy 30+ éves AL-31 hajtómű modifikációval, mikor mind az YF-22, mind az YF-23 megkapta az F119 és az F120 hajtóművet is, ami olyan formabontó és drága volt, hogy az USAF nem is kért belőle.
Ráadásul a PAK-FA-ban öt évvel később sincs a tervezett hajtómű. Olyan, mintha 1995-ben az YF-22 még F-100-PW-229-cel repült volma. Ordító a difi.