Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 443
84 373
113
Amelyik nagyhatalomnak van Atomfegyvere elegendő mennyiségben és minőségben nem kell,hogy nagyhatalmak katonai támadásaitól féljen.Amiért mégis szüksége van modern haderőre azok a kicsikkel vívott háborúk.Kínának nem azért kell J-20,hogy elfoglalja Szibériát vagy leradírozza az US NAVY-t világtengerekről,azért kell nekik,hogy a környező ellenfeleit le tudja győzni és a majdani érdekszférájában abszolút úr legyen.A nagyok egymás közt majd gazdasági vonalon eldöntik,hogy ki az erősebb.
Amíg vannak országok akik egyenként képesek a Föld teljes elpusztítására akár többször is nem lesz világháború vagy nagyhatalmak közti közvetlen konfliktus.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Tudom, hogy unalmas vagyok! De hát itt van Molni üzenete:
Piszok jól néz ki ez a kétszínű PAK-FA.

flip7
dec 5 23:26

Mert gondolod, hogy a PAK-FA az hibátlan lesz szériaéretten? Egyébként az F-35 nem hibáktól hemzsegő, csak WIP... Sajnos egyesek képtelenek felfogni, hogy a fél világnak "savanyú a szőlő" effekt van és ezért minden kis piszilcsáré hiábt felnagyítanak... Valahogy ezek a károgók sehol nem voltak, amikor egy Szu-35 egyik példánya egy gurlópróba alatt nullázódott le. Hát akkor hol voltak, mikor az átadott Szu-34 gépekre utólag kellett APU-t beépíteni? Hát amikor a PAK-FA nemes egszerűséggel átment repülés közbe mindenféle külső behatás nélkül fáklyába és csak azért nem veszett oda, mert a lentieknek szóló demó miatt a reptér közelében volt? De szép dolog is a kettős mérce és a szelektív memória...

Az F-15/F-16 szültesése sem volt egyszerű. Ha azok a gépek ma születnének meg, a rajta dolgozókat a géppel együtt a föld alá temetnék el. Tessék elvolvasni figyelmesen az F-15 írás hajtómű problémáról és hadrafoghatóságról szóló részt. Ehhez képest az F135 az F-35-ben + F-35B venti - gyak. probléma mentes úgy, hogy sokkal nagyobb lépés előre fajlagos teljesítmény és turbina előtti hőmérsékletet + élettartamot nézve, mint anno a F100-PW-100 volt... A FADEC vezérlésig elég sok gondja volt annak... A mai tempóval jóval 2020-on "lehet várni" a gép alapvető rendszereire is. Az új hajtómű talán 2017-ben lesz beépítve. Talán. Hol van az új AAM? Hol van a radar, stb?

wolfram
02:06
Persze akkor jól le lehettem hurrogva, hogy csak a jenkik seggét nyalom, meg a szokásos. Érdekes módom, amikor az ajnározott "védelmi szakértők" és médiabohócok és nagy önjelölt jövőbelátók tévednek, akkor valahogy mindig nagy csönd támad...

Roni
08:57

Mikor amcsi mércével? Mert a '70-es években az F-15A bevethetősége egészen más volt, mint amikor most pl. az F-35B-ra rámondták azt, hogy mehet. Az oroszoknál a Zord/Allesmor/Kővári hármasból írta valaki, hogy rendszerbe állítás az oroszoknál akkor kezdődik, mikor a kiképző alaukathoz (?) kerül. Én már ott érzem az zavart az erőben sokszor, hogy a "hadrafogható" szavakat keverik és összemossák a "rendszerbe állt". A kettő nagyon nem ugyanaz szerintem.


@grabo112
Igen, az a rakéta fantom rakéta. Soha nem készült el, mert soha senki nem rendelte meg.

@kalapacs
11:18

Először is a Desert Storm-ot ne keverd a Desert Shield-del. Szezon és fazon.

Másodszor az első támadász AH-64A helik végezték egy EW radar site ellen, mert fontos volt vizuálisan megerősíteni azt, hogy az a kulcsfontosságú cél megsemmisült. A támadásról egyébként emlékeim szerint az F-15 írásom mellékletében van anyag az ODS kapcsán.

@zsolti
11:31

Kicsit unalmás már felhozni azt az egy Nyeva F-117 killt bárminek az igazolására. Az, hogy közben az F-117 hány célból csinált fasírtot 2000+ bevetés alatt az mindegy is ugye?

-------
Az ATF program kezdetét és az F-22 IOC-t meg nagyon nem kéne egy kalap alá venni és csak simán összemostin a PAK-FA dátumokkal. Nézd, az ATF programot 1981 ben kezdték el. Igen, ez akkor írták ki. Az első tech. demó gépek főbb paramétereit rögzítő dokumentum meg 1984 végén lett kiadva. Az ajálattételi felhívás 1985 végén történt. Ekkor kértek ajánlatot arra, hogy ki indulna én mivel. Eddig csak tanulmány volt az egész lényegében. 1986 közepén jött ki az új RFP, hogy akkor techdemót kell építeni. Öten pályáztak, ebből két legjobb kapott felkérést az építésre 1986 őszének közepén.

Az amerikai iparnak volt arra pénze és kapacitása, hogy megépítsem majdnem két egyformán jó, de kicsit máshova balanszírozott stealth fighter tech demót. A következő két ilyen demó gép szintén jenki volt (X-32/35) és 2010-ben (laza 20 évvel később) jöt a PAK-FA.

Egy darab.
Egy 30+ éves AL-31 hajtómű modifikációval, mikor mind az YF-22, mind az YF-23 megkapta az F119 és az F120 hajtóművet is, ami olyan formabontó és drága volt, hogy az USAF nem is kért belőle.
Ráadásul a PAK-FA-ban öt évvel később sincs a tervezett hajtómű. Olyan, mintha 1995-ben az YF-22 még F-100-PW-229-cel repült volma. Ordító a difi.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 016
113
Molni

<i>"Mert gondolod, hogy a PAK-FA az hibátlan lesz szériaéretten?"
</i>
Miért gondolnám?
Viszont a rám vonatkozó része az írásodnak azért érdekes, mert kb. semmi köze nincs ahhoz amit írtam.
Én azt írtam, hogy amíg sok hibája van a PAKFA-nak és nincsenek meg a végleges rendszerek addig nem készül belőle sok.
Viszont az F-35-ből úgy gyártottak 100+ darabot, hogy még tele voltak hibákkal, mivel a tesztek még nem zajlottak le végig. És ez nem kevés pénzbe került ám, és ennyi pénze nincs az oroszoknak, ezért zajlik máshogyan az ő projektjük.
De ezt azóta más fórumozó is megerősítette, nem csak az én véleményem ez.
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 828
4 126
113
Mondj olyan országot, amely ellen az USAFnak tényleg szüksége van az F-22 képességére, mert nem tudná komoly saját veszteségek nélkül a sokkal olcsóbb 4++ gen gépeivel leradírozni őket! Tudok párat, de tényleg csak párat. Azoknak mind van atomegyvere. Jó reggelt kívánok.

Irán, Szaúd-Arábia, Pakisztán... A szaúdiak most ugyan kvázi szövetségesek, de még bármi lehet. Pakisztán dettó. Ez utóbbinak ugyan van atomfegyvere, de pont az a kategória, amivel szemben az amcsi rakétavédelem működhetne is.


wolfram

Boki részben már válaszolt arra amit kérdeztél tőlem.
<i>"A Pak-Fa program 2002-ben kezdodott, 2004-ben muattaák be Putyinnak a makettjét. 2005-ben kezdodott a Pak_fa program finanszírozása. "</i>
Sajnos a "makettes" képet nem tudom megmutatni ugyanis 2013 előttről sajnos egy hozzászólás sincs már meg, mivel változott a rendszer.
Próbáltam megtalálni neten a képet, de nem sikerült.

Ez a 204-2005-ös, makettes dolog nekem új infó. Köszi nektek. :)


<blockquote rel="fip7">Ebből a szempontból nézve 10 éve legalább fejlesztik a PAK-FA-t és kb. 5-6 év múlva realizálódhat is a gép, sorozatgyártásra érett verzióban. És ez nem kevés idő, 15 év munkája!

Erről beszélek én is! Vagyis, az első felszállás után 10-15 év közötti tartomány kb. amikor reálisan lehet azzal számolni, hogy ténylegesen hadrendbe állítható egy új, 5. generációs gép.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 179
50 454
113
Az a három ország, akiket írtál Wolfram, az első komoly robotrepülőgép hullám után gyanúsan nagyon nagy bajban lenne, félig vak, félig süket légvédelemmel, földön megsemmisült jó sok géppel, és olyan mennyiségi fölényt lehetne kialakítani ellenük komoly felvonulással, hogy már az is borítaná a mérleget. Nagyon nem jó ám még ugyan olyan kategóriás fegyverekkel harcoló ellenfél ellen sem harcolni, ha ők sokszor annyian vannak. Nyilván innováció kell, fejlesztés is, és ennek az egyik formája a radarok elleni csökkentett észlelhetőség. Azt hangsúlyozottan szeretném ismételni, hogy számomra is egyértelmű, ez plusz képesség! Amit itt felvetek, hogy ilyen áron, ilyen darabszámban(200 alatti F-22, pár db bevethető B-2), mint az F-22, vagy akár a Spirit, megéri-e, ad e annyit, amibe ezek a programok kerülnek, érdekérvényesítésben, valós harcértékben? Lehetséges hogy igen, nem állítom hogy butaság, kérdőjelekkel, feltételes módban "ötletelek", mikor ezt felvetem, s kifejtem, az én véleményem szerint, jelenlegi helyzetet nézve, nem vagyok meggyőzve. A jövőben ez változhat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 017
113
<blockquote rel="boki"><blockquote rel="grabo112">Illetve az R-37M/RVV-BD és az Izdelie 810 között van különbség?
Vagy ez ugyanaz?

Nem ugyanaz.
R-37M, Kiállításokon RVV-BD megnevezéssel mutatják be. Izdelie 610M.
Teljes mértékben orosz részegységekbol készult. Állami tesztjei 2013-ban fejezodtek be, már csak a szériagyártás megkezdésére várnak.
140 mm-el kisebb mint az "Izdelie 810"
</blockquote>

És az utóbbiról mit lehet tudni?
Mert erősen hajaz egy mellső vezetőszárnyak nélküli R-37-re.
Nem lehet hogy tulajdonképpen a PAK-FA belső fegyverterére méretezett (hosszabb, de szárnyak nélkül keskenyebb) R-37-ről van szó?
Ugyanaz gyártja/fejleszti, mint az R-37-et?

</blockquote>

Az "Izdelie 810" tulajdonképpen az "Izdelie 610M " ( R-37M/RVV-BD)továbbfejlesztése . A Pak-Fa belso fegyverterébe szánják és a fejleszto cég is ugyanaz a KTRV-hez tartozó VIMPEL cég.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 259
113
Itt megmondják a tutit:
http://www.mindenegybenblog.hu/kreativ-kutyuk/az-amerikai-hadsereg-es-hirszerzes
Remélem mindenki agyfaszt kap ettől a firkálmánytól. :D :D
Esetleg valaki küldje el Molninak is.
 

akagi

Well-Known Member
2015. január 16.
1 688
246
83
Borisz!
Itt a válasz:
@borisz
Ismerem. Hasamat fogtam a röhögéstől. FB-n láttam Kővári hsz-e által.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 017
113
Itt a régi 55-os torzse.
68337d1449505834-_supafqn0ye.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 017
113
A Pak_Fa repulési tesztjei a végéhez kozelednek, jelenleg a gép elektronikai berendezései és kulonbozo fegyverek tesztjei folynak.
http://ria.ru/defense_safety/20151207/1337760731.html
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 636
113
Első hír, hogy fegyvereket is tesztelnek vele. Lehet tudni, hogy konkrétan mit? Valami új levegő-levegő rakéta esetleg?
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 017
113
Levego-levego létezo és fejlesztés alatt álló, levego-fold létezo és fejlesztés alatt álló.
 

aszi

New Member
2014. november 16.
22
23
3
T-50-7
4137799.jpg

Teljes galéria:
http://tass.ru/ekonomika/2474034
valamint:
https://www.mos.ru/press/media/photo/4718057
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 013
6 120
113
T-50-7
4137799.jpg

Teljes galéria:
http://tass.ru/ekonomika/2474034
valamint:
https://www.mos.ru/press/media/photo/4718057

Igazán átfaraghatnák többek közt azt a kabin előtti ívelt részt farkasfogasra.

Meg mi már az a hossziírányú merevítő a kabinüveg tetején? Nem úgy volt, hogy azt elhagyják?
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
Első hír, hogy fegyvereket is tesztelnek vele. Lehet tudni, hogy konkrétan mit? Valami új levegő-levegő rakéta esetleg?

A legutóbbi Take Off-ban a 29. oldalon van erről vmi, de konkrét típusok nincsenek nagyon említve: 12 (régi és új) irányított fegyver a PAK-FA számára.
Bár ez a kiadvány tulajdonképpen 100%-ban az orosz repülőgépipar kiállítási reklámanyaga, ezért kicsit optimista volt mindig is.

en.take-off.ru/pdf_to/to34.pdf

A fenti cikket érdemes összevetni az alábbi képpel, ami elvileg az UAC által kiadott "hivatalos" képanyag, ezen 11 bomba/rakéta van, plusz a gépágyú, ami együtt pont 12 - kérdés, hogy a gépágyú vajon irányítottnak tekinthető-e? :)
PAK-FA-armament-infographic.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 567
85 017
113
<blockquote rel="aszi">T-50-7
4137799.jpg

Teljes galéria:
http://tass.ru/ekonomika/2474034
valamint:
https://www.mos.ru/press/media/photo/4718057

Igazán átfaraghatnák többek közt azt a kabin előtti ívelt részt farkasfogasra.

Meg mi már az a hossziírányú merevítő a kabinüveg tetején? Nem úgy volt, hogy azt elhagyják?</blockquote>

Vigyázat! Ez Moszkvában van. A T-50-0 és T.50-7 statikus teszten van.
https://www.youtube.com/watch?v=kSRX_KBDKM4
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 443
84 373
113
Kulso_54

Vannak dolgok amik nem kerülnek sem pénzbe sem tudásba(ilyen például az általad is említett farkasfog hiány a kabin előtti részen)
ellenben még sem csinálják valamilyen okból kifolyólag.Ezzel a géppel kapcsolatban ezeknek a dolgoknak a miértje érdekel a legjobban.