Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
joker

Ha igazad lenne akkor nem a 90-es évek közepén csúcsnak mondott teljesítményű számítógépek lennének a Raptorban...

Mire a Raptort vagy annak egy részét megtervezték, arra évek teltek el. Így van ez minden repülőgéppel újabban. 1-2-3 év alatt meg 1-2-3 generáció kijön processzorokból, szóval így soha nem lenne vége a fejlesztésnek és soha nem készülne el még fele sem. A másik ami lényeg, hogy azzal ami benne van tudják reptetni, ahoz a szoftverhez elég az a számítási kapacitás. A szoft az amivel a legtöbbet szopnak és rengeteg időt vesz fel a fejlesztése, ahoz képest pár nyákot kicserélni az új procival nem lehet valami nagy teljesítmény.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Elektroműszerész tetszik lenni?
Nem, de próbáltam már chipeket kalapáccsal szétverni és meglepően jól bírták.

Láttam olyan mikroműholdakba való NYÁK lap készítését, amelynél 60G-s, változó irányú gyorsulás (vibráció) volt az elvárás, amely (esetlegesen) az indítás folyamán következhet be. Vért izzadtak vele, spéci NYÁK lap, spéci forraszanyag, spéci forrasztóállomás, és más okból, de spéci alkatrészeket használtak...
Én meg láttam Excalibur tesztet (tévében) és 1500 vagy 15000G-t mondtak, ami hat az elektrónikára. Kibírta. De mondok egy közelebbi példát, pl ejtettem már le a telefonom betonra , utána leporoltam, kicsit morrogtam a karcolás miatt, és továbbra is használom. Biztosan több erő hat rá ilyenkor, mint 60G.

Vannak kétségeim afelől, hogy olyan sima lenne a civil rendszerek átültetése katonai szintű alkalmazásba, mint ahogy most lefested...
lehet ha túl simának látszik ahogy lefestem, de civil piacon jelenleg olyan termékek vannak, amiknek az összetevői jóval meghaladják a 20 évvel ezelőtti katonait.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="Cifu"><blockquote rel="joker">40G-t akármilyen szilíciumalapú alkatrész, nyák, gond nélkül kibír, de még 400-at is....

Elektroműszerész tetszik lenni? Láttam olyan mikroműholdakba való NYÁK lap készítését, amelynél 60G-s, változó irányú gyorsulás (vibráció) volt az elvárás, amely (esetlegesen) az indítás folyamán következhet be. Vért izzadtak vele, spéci NYÁK lap, spéci forraszanyag, spéci forrasztóállomás, és más okból, de spéci alkatrészeket használtak...

Vannak kétségeim afelől, hogy olyan sima lenne a civil rendszerek átültetése katonai szintű alkalmazásba, mint ahogy most lefested...</blockquote>

A kenyes elektronika egy olyan forgoallvanyon van es ugy is forog , mint egy giroszkop . Azokra szinte semmilyen 40G-k nem hatnak, talan a tizede.</blockquote>

Ha a rakéta 35 G-vel fordul a cél után, akkor annak minden egyes elemére ugyanakkora túlterhelés hat. Olyan nincs, hogy a gép 8G-vel fordul, de a pilótára csak 3G túlterhelés hat, ha ilyent mégis meg tudsz oldani, akkor nagy ember leszel a repiparban!
Sőt, amikor a rakéta úgy indul el a szárnyról, mint akit seggberúgtak, az se 0 G túlterhelés, csak éppen más az erőhatás iránya mint manőver közben.
 

bartinieffektus

Well-Known Member
2012. december 4.
1 139
355
83
<blockquote rel="bartinieffektus"><blockquote rel="Cifu"><blockquote rel="joker">40G-t akármilyen szilíciumalapú alkatrész, nyák, gond nélkül kibír, de még 400-at is....

Elektroműszerész tetszik lenni? Láttam olyan mikroműholdakba való NYÁK lap készítését, amelynél 60G-s, változó irányú gyorsulás (vibráció) volt az elvárás, amely (esetlegesen) az indítás folyamán következhet be. Vért izzadtak vele, spéci NYÁK lap, spéci forraszanyag, spéci forrasztóállomás, és más okból, de spéci alkatrészeket használtak...

Vannak kétségeim afelől, hogy olyan sima lenne a civil rendszerek átültetése katonai szintű alkalmazásba, mint ahogy most lefested...</blockquote>

A kenyes elektronika egy olyan forgoallvanyon van es ugy is forog , mint egy giroszkop . Azokra szinte semmilyen 40G-k nem hatnak, talan a tizede.</blockquote>

Ha a rakéta 35 G-vel fordul a cél után, akkor annak minden egyes elemére ugyanakkora túlterhelés hat. Olyan nincs, hogy a gép 8G-vel fordul, de a pilótára csak 3G túlterhelés hat, ha ilyent mégis meg tudsz oldani, akkor nagy ember leszel a repiparban!
Sőt, amikor a rakéta úgy indul el a szárnyról, mint akit seggberúgtak, az se 0 G túlterhelés, csak éppen más az erőhatás iránya mint manőver közben.
</blockquote>

Nem, csak egyetlen 1 iranyba hat ero , es az is a giro vaz felfuggesztesevel parhuzamosan es a kiolto nyomatekra merolegesen. Ha igaz lenne , amit mondasz, akkor eleve nem mukodnenek az iranyjelzok. Nem en talaltam ki, hanem ezt alkalmazzak a nagy megterhelesu elektronikaknal mar idestova xx eve! Legalabb 70 eves technologia ( nemet V1).
 
M

molnibalage

Guest
A légiharc-rakéta kicsit többől áll, mint egy "szutyok nyák"...

Élettartam követelmények is vannak, hőtűrés, hőtágulás, hősokk. A gép nyáron áll a betonon és lehet 70 fokos a rakétatest. Aztán a készültségi gép felzúg 10 km-re és 2,5 perc múlva meg -53 fokos a környezet...

A szárnyvégen meg elég szép vibráció van...

Stb...

OFF

A HTKA közösség objektivitását jelzi ez a topik is. Dudi ugyanazt mondja, mint én. A kommenek megítélse a lájk alapján meg elég vicces...

ON
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
A légiharc-rakéta kicsit többől áll, mint egy "szutyok nyák"...
Én amiről beszéltem az jóformán az infra érzékelő cseréje és a szoft hozzaigazítása lenne. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot.
 
M

molnibalage

Guest
<blockquote>A légiharc-rakéta kicsit többől áll, mint egy "szutyok nyák"...
Én amiről beszéltem az jóformán az infra érzékelő cseréje és a szoft hozzaigazítása lenne. Nem kell túlmisztifikálni a dolgot.</blockquote>

Szerintem küld el nekik az önéletrajzod és a terveket, biztos segítene meggyőzni a Rayethont, hogy egy TESCO gazdaságos légiharc-rakétát kapjanak és lemossanak minden versenytársat. Azok a marhák csak nem tanultak meg légiharc-rakétát tervezni 40 év után sem. Oh wait, vagy te tévedsz...
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Vagy nem tévedek, csak van még bőven raktáron ami nincs ellőve.
Szerinted akkor egy nagyobb érzékelő nem javítana a rakéta hatékonyságán? Akkor biztosan a világ többi része a hülye a mérnökeivel, ahol minél több pixelt minél kisebb helyre próbálnak összesüríteni, hogy minél jobban lássák ami érdekli őket.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Omg.

Sorra linkelitek be az olyan fotókat, ahol az egész kurva gép látszik, nem csak a hmű, meg a gázsugár stb. Szemből, oldalról stb. A k.Phantomos 9x-es videón is látszik az egész gép, még az is látszik, hogy a szenzor szűri a "fényt" becsapódás előtt, hogy nehogy teljesen elvakítsa magát. Hű bammeg talán az infracsapdákat is így szűri? Netán ezért találták ki??? Továbbá látszik a földháttér is.

Akkor miről beszélünk?

Az volt az alapfelvetésem, hogy a Pak-fa nem lesz láthatatlan 10-20-30 km-en belülről. Mert már a hetvenes években volt minden irányból indítható IR rakéta. tegnap megtaláltam a Balázs írásában hogy "csak 2km-ről észleli az Aim-9l a célt." Pontszemből.
(Aztán este találtam német oldalt az iris-t-ről, hogy az már ötször akkora távolságból.)

Azt az érzékelőt a hetvenes években fejlesztették ki. Ennek ellenére eltalál majdnem egy rossz tankot a sivatagban (!!!hőkontraszt v sugárzás? 30fokos talaj és lehet éppen70-80 fokos tank) aminek még lánctalpa sincs, de tuti 6000-es fordulaton jár a motorja, csak az a bibi , hogy az a másik oldalon lenne nem a vezetőnél....farmotoros az M-41... ????

Tehát arra akarnék/tam utalni, hogy esetleg az elmúlt 30 évben netalán az IR technológia is fejlődött valamit.
Amit nekem ékesen bizonyít az EF 2000-es wiki cikkben szereplő 90/150 km, amit be is linkelek. (magasan, hidegben, homogén háttérrel)
Meg mondjuk a Kolsz 18 km ill a Szuhoj érzékelőjének is a hasonló paraméteres berendezése ill hogy a mi pilcsijeink is találtak célt 30km-en. Pont le...om, hogy szemből v hátulról, mivel ezeket szintén a hetvenes évek végén tervezték meg. (de nem linkelem, mert a "ruszkik úgy is hazudnak")

Az "új" rakéták, amiről linkelgetitek a videókat képeket, azokat meg kb 10 éve fejlesztik.

Akkor ezt miért nem lehet fölfogni???

'77-ben filmre fényképeztek. Ma veszel egy gépet 20ezerért 20mpixeles felbontással és 5000 képet teszel egy 2 grammos kártyára. Mosolyérzékelés, arcfelismerés, témakövetés most, kb 20 éve meg a tankot ismerte föl a rakéta. Comprende???
Nikon F5, hogy a fotós példánál maradjunk,
1996: 1005 pixeles fénymérő szenzor, azért, mert vmi4000 fotó expozíciós adatait tárolták el a gép memóriájában, hogy ki tudja választani az adott fotóhoz az éppen legmegfelelőbbet....

De most a k. életbe nehogy azzal jöjjön valaki, hogy az a látható fény, mert tökönszúrom magam. A FEJLŐDÉSRE akarok utalni!

De neeem, az IR szenzor az megállt a fejlődésben.

Szóval a Pakfa nem lesz észlelhetetlen "kis" távolságon, de legalább szerintem 100-200-300km távolságból nem lesz látható az a négy k lemez....

Most, hogy vki példákkal vagdalkozik, de a saját szemének nem akar hinni, mert akkor igazat kéne adni a másiknak, avval nem tudok mit kezdeni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
ksspsta

A Képek amik felkerültek ide mind pár száz vagy pár tucat méterről készültek nem pár kilométerről.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 455
84 429
113
Még mielőtt elkezdtek a repülőgép fedélzeti IRST-ből kiindulni nézzetek már meg,hogy mekkora egy rakéta IR blokkja(nem csak a optika)és,hogy mekkora egy repülőgépbe épített IRST blokk.
Segítek az EF-2000-be építettnek Pirate IRST a neve az SZU-35SzM-be építettnek OLS-35.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
ksspsta

A Képek amik felkerültek ide mind pár száz vagy pár tucat méterről készültek nem pár kilométerről.

De amin a mittomén milyen strelával vadásznak a minyóra , azon 10 kméteren dobja el a célt... Az kb 10éves videó...nem 2008-as.
Nem azt állítom, hogy azzal derítette föl, hanem hogy rajta van egy felvételen, ami ilyen technológiával készült.
 

ksspsta

Member
2013. február 18.
452
0
16
Még mielőtt elkezdtek a repülőgép fedélzeti IRST-ből kiindulni nézzetek már meg,hogy mekkora egy rakéta IR blokkja(nem csak a optika)és,hogy mekkora egy repülőgépbe épített IRST blokk.
Segítek az EF-2000-be építettnek Pirate IRST a neve az SZU-35SzM-be építettnek OLS-35.

Omg 175kilo... De már arra is 90 km-ert írnak. És orosz. Akkor az Eurofighter csak jobb?

Azt mondtam, hogy a Pakfa észlelhető , nem azt , hogy IR rakétával lelövi 20-30 kilométerről. Szemből. Bár állítólag azért 20km az R73 hatótávja, mert azt közeledő célra kell értelmezni. Hátulról meg fele sincs. Én se akarom ezt elhinni és pont a Balázs cikke ill amit később találtam az alapján se, de más meg állítja.
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
Nagy magasságban kooperatíc cél ellen lehet, hogy tud 20km-t az R-73. De ennek a gyakorlati értelme 0. A rakétán nincs semmiféle datalinkes vezérlés, 20km-ről indítva lehet még a fáklyázó gépet se fogja meglátni. De ez kb. a maddog indítás kategória, ha ezzel bármit lelősz az nagyjából megegyezik a lottó 5-össel.
 
M

molnibalage

Guest
De ez kb. a maddog indítás kategória, ha ezzel bármit lelősz az nagyjából megegyezik a lottó 5-össel.
A maddog az AIM-120 esetébn van, ahol befog azt, amit talál. Ilyen üzemmódja tudtommal nincs a régebbi IR rakétákon, csak a HOBS képességű újgenerációson, ahol van LoaL.
 

Cifu

Well-Known Member
2010. július 12.
3 043
10 149
113
Ezért is fejlesztik a K-74M2-őt a PAK-FA-hoz, amely már LoaL képes lesz, és csökkentett mérete miatt jobban elfér a belső fegyvertérben. ;)
 

blaze

Well-Known Member
2013. október 5.
865
274
63
<blockquote>De ez kb. a maddog indítás kategória, ha ezzel bármit lelősz az nagyjából megegyezik a lottó 5-össel.
A maddog az AIM-120 esetébn van, ahol befog azt, amit talál. Ilyen üzemmódja tudtommal nincs a régebbi IR rakétákon, csak a HOBS képességű újgenerációson, ahol van LoaL.</blockquote>

Szerintem az R-73assal ez simán működhet. Indításkor valszeg aktiválja a szenzort attól függetlenül, hogy befogtál-e valamit, vagy nem, ha meg van cél, csak a szenzor nem látja még, akkor ez kb. pont az a helyzet, amit írtam. Mondjuk azt el tudom képzelni hogy befogás nélkül nem enged indítani a rendszer a valóságban.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="molnibalage"><blockquote>De ez kb. a maddog indítás kategória, ha ezzel bármit lelősz az nagyjából megegyezik a lottó 5-össel.
A maddog az AIM-120 esetébn van, ahol befog azt, amit talál. Ilyen üzemmódja tudtommal nincs a régebbi IR rakétákon, csak a HOBS képességű újgenerációson, ahol van LoaL.</blockquote>

Szerintem az R-73assal ez simán működhet. Indításkor valszeg aktiválja a szenzort attól függetlenül, hogy befogtál-e valamit, vagy nem, ha meg van cél, csak a szenzor nem látja még, akkor ez kb. pont az a helyzet, amit írtam. Mondjuk azt el tudom képzelni hogy befogás nélkül nem enged indítani a rendszer a valóságban.
</blockquote>

Az R-73 állítólag nem igényli a közvetlen, saját maga általi indítás előtti befogást, elég neki a sisakcélzóval történő cél-kijelölés akár oldalirányban mondjuk 80 foknál is, indítás után kifordul a megjelölt cél-irányba és végrehajtja a befogást majd az elfogást is - remélhetőleg. Szóval az R-73 az LOAL-képességű - csak oroszul nem tudom, hogy is van ez.
 
M

molnibalage

Guest
Erősen kételkedek. Még a legerősebb orosz PR anyagok is 60 fokos HOBS képességet tüntetnek fel az R-73-nál. Ahhoz meg nem kell LoaL.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
Erősen kételkedek. Még a legerősebb orosz PR anyagok is 60 fokos HOBS képességet tüntetnek fel az R-73-nál. Ahhoz meg nem kell LoaL.

Meg kell kérdezni Vári Gyulát ha találkozol vele. Nekem Szabó Topi mesélte elég régen, igaz, nemcsak mi voltunk ott, hanem egy kis sör is....