Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 356
40 132
113
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 184
69 951
113
2022. október 24-én volt a Szu-57M első repülése. Nem egész 3 év múlva a portfóliohoz is elért a hír.
Ez valami más:


Itt már a sárkányt is át fogják elvileg szabni.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 553
88 987
113
Ez valami más:


Itt már a sárkányt is át fogják elvileg szabni.
Az, hogy a Szu-57M megkapja az új hajtómüvet és fegyvereket, új fedélzeti elektronikát már régóta ismert volt. Szu-57M1 számozás nem létezik az oroszoknál. Vezető orosz haditechnikai oldalakon nincs semmi hír a Szu-57M-ről.A linkelt oldalak is csak Szergej Bogdan korábbi interjúrája hivatkoznak.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 184
69 951
113
Az, hogy a Szu-57M megkapja az új hajtómüvet és fegyvereket, új fedélzeti elektronikát már régóta ismert volt. Szu-57M1 számozás nem létezik az oroszoknál. Vezető orosz haditechnikai oldalakon nincs semmi hír a Szu-57M-ről.A linkelt oldalak is csak Szergej Bogdan korábbi interjúrája hivatkoznak.
Mondjuk számomra eléggé evidens evolúciós lépés lenne, ha már így elhúzódott a fejlesztés, hogy jobban elmennek a stealth és a hatótáv irányába, tekintve, hogy most ezek a prioritások.
A 180kN-osra saccolt AL-51F ugyanis a jelenlegi Szu-57-eshez túl erős, de egy valamivel nagyobb méretű és nehezebb, továbbá kevesebb "függőleges" felülettel megáldott alternatívához még úgy is jó, hogy a manőverezőképsségről se feltétlen mondanának le.
Amit a kínai J-50-es gép esetében is sejteni lehet az az, hogy a manőverezőképsségről bár áttevődne a hangsúly más területekre, de a TVC és a tolóerő/tömeg arány, nomeg a komplex irányfelület vezérlés sok dolgot meg tudna engedni továbbra is.
Viszont a gép gyors lesz, jobban gyorsul, jobban emelkedik, nagyobb a hatótávja és nagyobb a fegyverzete, mindemellet alacsonyabb az észlelhetősége.

Anno az YF-23-as pl 60 fokos állásszögű manővereket is tudott volna elviekben, ha élesben is letesztelik, mégpedig TVC nélkül. TVC-vel meg mégtöbbet. MIndezt az aerodinamika és a hatalmas tolóerő/tömeg arány miatt.
Ha tehát az orosz csak egy kicsit is hátrébb sorolja a manőverezőképességet, akkor is nyerne sokat a hatótávon, fegyverzeten, észlelhetőségen.

Én a Szu-57-es esetében maradnék a TVC mellett, megnövelném a szárnyakat, a törzs alsórésze az a szívócsatornák vonalig érne le, belső fegyvertérrel és elhagynám a vízszintes vezérsíkokat, maradnának a balansz pillangó vezérsíkok.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 907
19 969
113
Én a Szu-57-es esetében maradnék a TVC mellett, megnövelném a szárnyakat, a törzs alsórésze az a szívócsatornák vonalig érne le, belső fegyvertérrel és elhagynám a vízszintes vezérsíkokat, maradnának a balansz pillangó vezérsíkok.
Viszont ezzel szinte egy új gép lenne, kb Hornet-Super Hornet szint (vagy épp Gripen C-E). Nem hiszem, hogy az oroszoknak most erre lenne kapacitása, erőforrása.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 583
88 749
113
Mondjuk számomra eléggé evidens evolúciós lépés lenne, ha már így elhúzódott a fejlesztés, hogy jobban elmennek a stealth és a hatótáv irányába, tekintve, hogy most ezek a prioritások.
A 180kN-osra saccolt AL-51F ugyanis a jelenlegi Szu-57-eshez túl erős, de egy valamivel nagyobb méretű és nehezebb, továbbá kevesebb "függőleges" felülettel megáldott alternatívához még úgy is jó, hogy a manőverezőképsségről se feltétlen mondanának le.
Amit a kínai J-50-es gép esetében is sejteni lehet az az, hogy a manőverezőképsségről bár áttevődne a hangsúly más területekre, de a TVC és a tolóerő/tömeg arány, nomeg a komplex irányfelület vezérlés sok dolgot meg tudna engedni továbbra is.
Viszont a gép gyors lesz, jobban gyorsul, jobban emelkedik, nagyobb a hatótávja és nagyobb a fegyverzete, mindemellet alacsonyabb az észlelhetősége.

Anno az YF-23-as pl 60 fokos állásszögű manővereket is tudott volna elviekben, ha élesben is letesztelik, mégpedig TVC nélkül. TVC-vel meg mégtöbbet. MIndezt az aerodinamika és a hatalmas tolóerő/tömeg arány miatt.
Ha tehát az orosz csak egy kicsit is hátrébb sorolja a manőverezőképességet, akkor is nyerne sokat a hatótávon, fegyverzeten, észlelhetőségen.

Én a Szu-57-es esetében maradnék a TVC mellett, megnövelném a szárnyakat, a törzs alsórésze az a szívócsatornák vonalig érne le, belső fegyvertérrel és elhagynám a vízszintes vezérsíkokat, maradnának a balansz pillangó vezérsíkok.
Van olyan, hogy túl erős hajtómű van a vadaszgépben)? :rolleyes:
Amúgy még így is simán beépíthetik, ha szoftveresen lejjebb "csavarják" a teljesítményt amivel növelhetik az élettartamot.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
14 356
40 132
113
Van olyan, hogy túl erős hajtómű van a vadaszgépben)? :rolleyes:
Amúgy még így is simán beépíthetik, ha szoftveresen lejjebb "csavarják" a teljesítményt amivel növelhetik az élettartamot.
Oké, de akkor minek építik be/át/keresztül? Akkor jó ami benne van...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 583
88 749
113
Na ez nagyon találó....Mög van csippelve...amúgy a ruszkik között tényleg van nagyon jó BMW tunningos...tudom nem ugyanaz a káváház
Csak ez nem tesz jót az élettartamnak es alapvetően a jelenlegi hajtómű technológiailag 1 generácioval le van maradva. Persze mondhatjuk, hogy nem kell az újabb, ha a régebbi is tudja ugyanazt epp csak a tolóerőt leszámítva nem tudja ugyanazt.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 187
3 627
113
Csak ez nem tesz jót az élettartamnak es alapvetően a jelenlegi hajtómű technológiailag 1 generácioval le van maradva. Persze mondhatjuk, hogy nem kell az újabb, ha a régebbi is tudja ugyanazt epp csak a tolóerőt leszámítva nem tudja ugyanazt.
persze totál igaz amit mondasz az élettartamról ...ez a lemaradás meg viszonylagos...de ebbe ne mejünk bele
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 015
33 335
113
Csak ez nem tesz jót az élettartamnak es alapvetően a jelenlegi hajtómű technológiailag 1 generácioval le van maradva. Persze mondhatjuk, hogy nem kell az újabb, ha a régebbi is tudja ugyanazt epp csak a tolóerőt leszámítva nem tudja ugyanazt.
Allesmor írta le itt valahol, hogy hogy mérik az élettartamot az oroszok és hogy az amerikaiak és hogy emiatt van lényeges eltérés a két országban gyártott hajtóművek között nem pedig a tényleges élettartam eltérés miatt.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 015
33 335
113
A 180kN-osra saccolt AL-51F ugyanis a jelenlegi Szu-57-eshez túl erős,
Az AL-51F az a sokat emlegetett 30-as hajtómű vagy ez annál jobb / rosszabb / újabb / régebbi / másabb?
Mitől túl erős az a hajtómű? Egyáltalán mikor mondható egy hajtóműre, hogy túl erős? Ha meg tényleg ez van és probléma, akkor miért nem gyártanak belőle egy kisebb átmérőjűt vagy rövidebbet vagy kisebb utánégetőset ami kisebb, könnyebb, kevesebbet fogyaszt, de nem "túl erős" ahoz a géphez?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
52 583
88 749
113
Allesmor írta le itt valahol, hogy hogy mérik az élettartamot az oroszok és hogy az amerikaiak és hogy emiatt van lényeges eltérés a két országban gyártott hajtóművek között nem pedig a tényleges élettartam eltérés miatt.
Nem tudom magyarabbul mondani annál, ahogy eddig mondtam. Nem (csak) a nyugati hajtóművekkel szemben vérzik el mindenben a régi, hanem az új oroaszal szemben is.
Innentől kezdve nem értem, hogy miért beszeltek félre, vagy hogy jönnek ode a nyugati hajtóművek?
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
3 027
11 420
113
Az AL-51F az a sokat emlegetett 30-as hajtómű vagy ez annál jobb / rosszabb / újabb / régebbi / másabb?
Mitől túl erős az a hajtómű? Egyáltalán mikor mondható egy hajtóműre, hogy túl erős? Ha meg tényleg ez van és probléma, akkor miért nem gyártanak belőle egy kisebb átmérőjűt vagy rövidebbet vagy kisebb utánégetőset ami kisebb, könnyebb, kevesebbet fogyaszt, de nem "túl erős" ahoz a géphez?
Ezzel a 180KN-al az AL-51 kb olyan erős, mint az F135 amit az F-35-be szerelnek, csak abban egy , míg a Felonban kettő ilyen erejű hajtómű lesz, miközben a Szu-57 csak 5-6 tonnával nehezebb az F-35-nél.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 015
33 335
113
Ezzel a 180KN-al az AL-51 kb olyan erős, mint az F135 amit az F-35-be szerelnek, csak abban egy , míg a Felonban kettő ilyen erejű hajtómű lesz, miközben a Szu-57 csak 5-6 tonnával nehezebb az F-35-nél.
De akkor miért nem fejlesztettek kisebbet vagy gyengébbet? Mert ha a teljesítmény nem szükséges, akkor a nagyobb és erősebb hajtómű csak plusz helyigény, plusz súly, plusz fogyasztás. Vagy a 75-ösbe szánják, hogy az majd egyhajtóművesként igényelni fogja?
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 187
3 627
113
Mi viszonylagos? A jelenlegi hajtómű technológiai lemaradása az újtól? Abban semmi viszonylagos nincs.
PLS ne kezd megint a napi idiótát.....1 azaz egy amerika cég van aki a saját mérési rendszere szerint jobb hajtóművet csinál...10-szeres áron...engedd el ezt a dudikártya stílust..(de nem engeded el ,mert ahhoz tisztelet kéne)....Valószínű neked nincs M3 xdrive comp BMW-d. ja nekem van....ergo egy szar autód van és egy szar életed mert nekem 250 m2-s házam van és nem keresel tisztán 1.5 misit.....Na így gondolkodsz te........Rohad fárasztó vagy....mint egy 5 éves.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
3 027
11 420
113
De akkor miért nem fejlesztettek kisebbet vagy gyengébbet? Mert ha a teljesítmény nem szükséges, akkor a nagyobb és erősebb hajtómű csak plusz helyigény, plusz súly, plusz fogyasztás. Vagy a 75-ösbe szánják, hogy az majd egyhajtóművesként igényelni fogja?
Én is hasonlóan látom, mint Dudi (ilyen is van :rolleyes:) , az erősebb hajtómű szoftveres "butításával" tudják növelni az élettertamot, ahol meg kell a full power, igen például a 75-nél, ott meg jól jön. De persze én is csak tippelgetek. Sajnos nem értek a hajtómű tervezéshez (sem).
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 246
65 233
113
Én is hasonlóan látom, mint Dudi (ilyen is van :rolleyes:) , az erősebb hajtómű szoftveres "butításával" tudják növelni az élettertamot, ahol meg kell a full power, igen például a 75-nél, ott meg jól jön. De persze én is csak tippelgetek. Sajnos nem értek a hajtómű tervezéshez (sem).

Semmit sem kell lebutítani. Különböző programok vannak a mai hajtóművekhez.
Simán mehet a normál hétköznapokon "life time" programmal, akció esetén meg "military power" programmal.