Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
azert mert az ruszkik mindenkinek mindent megigernek, aztan meg rajonnek hogy nem birjak teljesiteni es huzzak utana az idot, vagy azt gondoljak a masik hulye es kicsesznek a vele. (pl. algeriai mig uzlet vagy a indiai r77 ahol a fele nem volt jo).
Jók voltak azok a rakéták csak kevés a repidejük azzal volt a gond...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
akor milyert repkedsz vele ha nem tartod hasznosnak? kidobod a sivatagba hogy rohadjon mindt a tobbi es kesz, igy csak fogjak a helyet a hangarban ugy lekonzervaltan.
milyert tartod azokat a pilotakat olyan szinten hogy hasznalni tudjak a gepeket amikor ugyan azok a pilotak nagyon jol jonenek a f35 vagy raptor uleseben?
Már rég szétvágták szinte az összes F-117-est.
 
M

molnibalage

Guest
akor milyert repkedsz vele ha nem tartod hasznosnak? kidobod a sivatagba hogy rohadjon mindt a tobbi es kesz, igy csak fogjak a helyet a hangarban ugy lekonzervaltan.
milyert tartod azokat a pilotakat olyan szinten hogy hasznalni tudjak a gepeket amikor ugyan azok a pilotak nagyon jol jonenek a f35 vagy raptor uleseben?
A gépek egy részét bezúzták, a többi egy része egy hangárban pihen. Az, hogy az az 1-2 gép miért van röpképesen tartva nem publikus, legalábbis sehol nincs róla hivatalos nyilatkozat.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 498
59 974
113
War is Boring szerint 2db- on kivül az àllomanyt bezuztàk ( azaz àllitólag a Tonopah legi tàmaszpont mellett elastàk?)
2 gépet ott hasznàlnak földi radarok, SAM- rendszerek, AWACS módositàsok, felderitő rendszerek fejlesztèséhez, kipróbàlàsàhoz.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Jók voltak azok a rakéták csak kevés a repidejük azzal volt a gond...
Azt tudták, amikor megvették is. Betonról felszállva 50, gyepről 20 felszállás. (Vagy óra. Ez már lényegileg mindegy.) Kevesebb, mint a tizede az amerikai cuccoknak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
De igauad van valóban sokkal kevesebb mint a nyugati rakétáknak és igen ezt tudták előre.Ezért nem is értem,hogy mit puffogtak emiatt.
 
A

altx

Guest
nem nezek senkit primitivnek.

a ruszkiktol az algeriai ?uzlet? utan komolysagot nem varok (+tudva szlaven mentalitast..).

az indiaiak meg..csak indiaiak, ott is van minden, lehet nem jol teszteltek le, lehet egy hosszab ido utan mutatkozot meg a baj..lehet nem jo hasznaltak..nemtom,
a lenjeg hogy vinjogtak a raketak miat.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 568
85 032
113
@altx
Azt tudod-e, hogy nincs semmilyen szerzodés az oroszok és az indiaiak kozott az FGFA szállításáról? Nincs mit szállítaniuk.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 452
84 407
113
nem nezek senkit primitivnek.

a ruszkiktol az algeriai ?uzlet? utan komolysagot nem varok (+tudva szlaven mentalitast..).

az indiaiak meg..csak indiaiak, ott is van minden, lehet nem jol teszteltek le, lehet egy hosszab ido utan mutatkozot meg a baj..lehet nem jo hasznaltak..nemtom,
a lenjeg hogy vinjogtak a raketak miat.
Ezt te sem gondolod konolyan ugye?
 

galland

Well-Known Member
2012. szeptember 21.
354
344
63
Komolyan egy olyan repülőt védesz amivel kommunikálni sem lehetett?Gyakorlatilag egy bomba volt hisz az is olyan hogy ha kioldod nincs visszaút...
Teljesen világos,hogy nem azért vonták ki mert leszedtek egyet hanem azért mert olyan kicsi(igazából nulla)volt a taktikai rugalmassága mint egy fakanálnak(a fent említett kommunikáció miatt).ezen kívül azt se felejtsük el,hogy 2 bombát tudott vinni egyszerre ami a röhej kategóriája.

Jó kis vita, de igencsak mellé néztek. A feladat amire csinálták, pont ezt követelte meg. 2 bomba? Nincs kommunikáció? A kommunikáció lehetősége 100% hogy adott volt. Azt a gépet visszahívhatták, ha a célpont megváltozik esetleg már megsemmisül. Pláne, atom képességgel. A gépet arra tervezték, hogy kiemelt fontosságú célpontokat az észlelés lehetőségét minimálisra csökkentve megsemmisítsen. Erre tökéletesen alkalmas is. Bebizonyította a Sivatagi Viharban, de akár a délszláv válságban is. Ez most pont olyan, mintha azt mondanátok, az A-10-re, hogy egy szutyok, mert akár egy Mig-21 is leszedi. Igen, van esély rá, de egy Mig-21 soha nem lő majd ki 26 harckocsit 1 nap alatt.
Amire kellett jó volt. Jó, de költséges. A feladatra alkalmas a B-2 is. Nagyobb terheléssel, nagyobb hatótávval ugyanolyan láthatatlanul. A 2 drága típus helyett maradt egy. Szerintem a Raptor is megoldhatja a feladatait. Ugyan nem bombázó, de a hatótávja megvan, a bomba megvan rajta, csak kicsit több benne a high-tech cucc.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 377
3 525
113
War is Boring szerint 2db- on kivül az àllomanyt bezuztàk ( azaz àllitólag a Tonopah legi tàmaszpont mellett elastàk?)
2 gépet ott hasznàlnak földi radarok, SAM- rendszerek, AWACS módositàsok, felderitő rendszerek fejlesztèséhez, kipróbàlàsàhoz.

Nem egészen. A gépek jelenleg is az eredeti légkondicionált tonopahi hangárjaikban vannak "Type 1000" besorolású tárolásban, leszerelt szárnyakkal. Ez a tárolási forma előírja, hogy tilos a gépekből bármilyen alkatrészt eltávolítani, és 4 évente újra kel konzerválni az összeset. Egy gépet valóban feldaraboltak a végleges megsemmisítési és ártalmatlanítási eljárások tanulmányozására mert a RAM bevonat az egészségre és a környezetre káros összetevőket is tartalmaz. Az USAF szerint a gépek 30 és 120 nap alatt reaktiválhatók, ez mindig az adott gép egyéni állapotától függ.

Néhány gép pedig időről-időre repül a 2008-as kivonásuk óta, egyes források szerint ezeket az újabb lopakodók (F-35) tesztjeihez használják, mások szerint a négyévente esedékes újrakonzerválás előtt néhányat repülőképes állapotba hoznak az újraaktiválási eljárások ellenőrzésére. A legvadabb feltételezések szerint továbbra is éles és titkos csapásmérő bevetéseket repülnek, bár nem tudom hogy ezt végül is mire alapozzák. Az F-35 szolgálatba állásával azonban már nem nagyon indokolható ez a fajta készenléti tárolás, ezért elképzelhető, hogy a közeljövőben a végleges kivonásukra és megsemmisítésükre is sor kerül.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 498
59 974
113
Nem egészen. A gépek jelenleg is az eredeti légkondicionált tonopahi hangárjaikban vannak "Type 1000" besorolású tárolásban, leszerelt szárnyakkal. Ez a tárolási forma előírja, hogy tilos a gépekből bármilyen alkatrészt eltávolítani, és 4 évente újra kel konzerválni az összeset. Egy gépet valóban feldaraboltak a végleges megsemmisítési és ártalmatlanítási eljárások tanulmányozására mert a RAM bevonat az egészségre és a környezetre káros összetevőket is tartalmaz. Az USAF szerint a gépek 30 és 120 nap alatt reaktiválhatók, ez mindig az adott gép egyéni állapotától függ.

Néhány gép pedig időről-időre repül a 2008-as kivonásuk óta, egyes források szerint ezeket az újabb lopakodók (F-35) tesztjeihez használják, mások szerint a négyévente esedékes újrakonzerválás előtt néhányat repülőképes állapotba hoznak az újraaktiválási eljárások ellenőrzésére. A legvadabb feltételezések szerint továbbra is éles és titkos csapásmérő bevetéseket repülnek, bár nem tudom hogy ezt végül is mire alapozzák. Az F-35 szolgálatba állásával azonban már nem nagyon indokolható ez a fajta készenléti tárolás, ezért elképzelhető, hogy a közeljövőben a végleges kivonásukra és megsemmisítésükre is sor kerül.

Biztos vagy abban, hogy az informàcióid aktuàlisak? Nem kötözködèsből kèrdem. Mert èn is olvastam hasonlókat, de 2014-es dàtummal. Amit èn irtam, az 2016 közepéről való.