Szerintem is egy kicsit felfújt dolog, a kutya inkább máshol van elásva, amit nem szoktak annyira emlegetni.
Egy 4(+) gen géppel 30-40e lábot tartani fegyverzettel, forszázs nélkül még eldobott pótosokkal is gyakorlatilag alig vagy nagyon nehezen lehet. Alapvetően ebben a tartományban 600-700 kt földhöz viszonyított sebesség ( kb. asszem 350 KCAS) kell ahhoz, hogy legyen tényleges manőverezőképesség, és ez mondjuk kimerül az 5-6 G-ben, és az is jelentős süllyedéssel. Erre a biztonsági energia egyenlegre egyszerűen szükség van, mert ha mondjuk M0.7 alatt vagy akkor gyakorlatilag nem tudsz manőverezni és a tényleges sebesség gyűjtés percekben mérhető ami nem megfelelő reakció idő. A közepes / alacsony szubszonikus tartományban egyszerűen majdnem hogy nincs gyorsulása a gépnek ilyen magasan. M1 felett viszont elég jól gyorsulnak, szóval ha ezt az átmeneti rossz tartományt soha el sem éri a gép az brutális különbségeket tud okozni.
Pótossal talán tudsz tartani egy hosszabb CAP-ot 30k lábon de afölött nemnagyon, fáklyával vagy pótos nélkül (vagy a kettő kombinácijóval) meg egyszerűen nincs értelme mert kb. azonnal haza kell menni.
A Raptor viszont szerintem fáklya nélkül tudja tartani akár a 40k lábot is úgy, hogy megfelelő sebességen repül (figyelem, nem szupercirkálva) és az üzemanyag fogyasztás is a gazdaságos tartományban van. Ezt kombinálva a jobb gyorsulási paraméterekkel (kisebb a légellenállás a belső fegyvertér miatt) még a stealth nélkül is jóval optimálisabb kezdő pozíciókat tudnak felvenni.
Ha ezt azzal ötvözik, hogy a kezdeti "védekező" kényszer rakéta indításokat kihagyják és csak a NEZ széléről lövöldöznek, ez kurva veszélyes tud lenni, főleg ha az indítás előtt nem vagy csak nagyon kis idővel észlelik a jelenlétüket.