Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
7 085
17 329
113
DcNUNnnX4AA2b6t.jpg:large
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 319
113
A SZU-57 egy "kicsivel"modernebb aerodinamikával rendelkező gép.

És tedd hozzá, a Szu-27-es családnak még pótvezérsíkok is kellenek (kivéve a Szu-34-est, ne kérdezd, miért), de a Szu-57-esnek az sincs. Viszont az egész vezérsík mozog, ezt hívják balansz vezérsíknak, tehát a két felület két hatalmas oldalkormány is egyben. És, hogy méghatékonyabban láthassa el feladatát, képes egymástól függetlenül is kitérni. Arra, amire a függőleges, illetve ebben az esetben pillangó elrendezésű vezérsíkra szükség van, ez a kialakítás több, mint elegendő.
Ne feledjük, extrém nagy állásszögeken már a függőleges vezérsíkok csak egy kis felülete aktív, a többit a sárkány leárnyékolja, tehát eleve más irányfelületek veszik át a szerepüket, illetve más az egész kitérítésével a vezérsíkok belépőéle is újabb szögekből kaphat megfúvást. Az az evolúció, ami a Szu-27P vs Szu-27M vonalon a nyolcvanas-kilencvenes években végbement, mára már nem aktuális. Akkoriban a vezérsík és a rajta levő oldalkormány oldalviszonyát és felületét is egyaránt növelték, jókora vezérsíkot gyártva így. Ugyanez a Szu-35Sz esetében már csak annyi volt, hogy a vezérsík egy az egyben a Szu-27-esé, a rajta levő oldalkormány felülete lett megtoldva.
A Szu-57-esnél pedig az egész vezérsík kitér.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 078
85 921
113
És tedd hozzá, a Szu-27-es családnak még pótvezérsíkok is kellenek (kivéve a Szu-34-est, ne kérdezd, miért), de a Szu-57-esnek az sincs. Viszont az egész vezérsík mozog, ezt hívják balansz vezérsíknak, tehát a két felület két hatalmas oldalkormány is egyben. És, hogy méghatékonyabban láthassa el feladatát, képes egymástól függetlenül is kitérni. Arra, amire a függőleges, illetve ebben az esetben pillangó elrendezésű vezérsíkra szükség van, ez a kialakítás több, mint elegendő.
Ne feledjük, extrém nagy állásszögeken már a függőleges vezérsíkok csak egy kis felülete aktív, a többit a sárkány leárnyékolja, tehát eleve más irányfelületek veszik át a szerepüket, illetve más az egész kitérítésével a vezérsíkok belépőéle is újabb szögekből kaphat megfúvást. Az az evolúció, ami a Szu-27P vs Szu-27M vonalon a nyolcvanas-kilencvenes években végbement, mára már nem aktuális. Akkoriban a vezérsík és a rajta levő oldalkormány oldalviszonyát és felületét is egyaránt növelték, jókora vezérsíkot gyártva így. Ugyanez a Szu-35Sz esetében már csak annyi volt, hogy a vezérsík egy az egyben a Szu-27-esé, a rajta levő oldalkormány felülete lett megtoldva.
A Szu-57-esnél pedig az egész vezérsík kitér.

Nem lehet,hogy az otromba papucsorron keletlezik annyi felhajtóerő ami feleslegessé teszi a két kavsa vezérsíkot?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 845
67 319
113
Nem lehet,hogy az otromba papucsorron keletlezik annyi felhajtóerő ami feleslegessé teszi a két kavsa vezérsíkot?
A kacsa vezérsíkok a megnövekedett tömegű orrszekció miatt kellenek. De még ez sem elég, ezért van még a papucs orr és a kiegészítő felület a LERX-en. Én azonban a pót (függőleges) vezérsíkok hiányáról beszélek. Ezek feladata az útirányú, függőleges tengely menti stabilizálás, ami minden Szu-27-esen és utódján ott van, kivéve a Szu-34-est. Már a Szu-27IB jelű prototípusra se rakta fel a novoszibirszki gyár. Odáig csak alkalmi példányokról került le. Pl a P-42 rekordgépről, aminek még ezen felül a függőleges vezérsíkjaiból is kevágták a flattersúlyokat. Vagy a T-10-20R sebességrekordra szánt példányról. És még a 2005-ös MAKSz-ra időzített rekordgépekről, de ez is csak két egyedi, alkalmi darab.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 078
85 921
113
A kacsa vezérsíkok a megnövekedett tömegű orrszekció miatt kellenek. De még ez sem elég, ezért van még a papucs orr és a kiegészítő felület a LERX-en. Én azonban a pót (függőleges) vezérsíkok hiányáról beszélek. Ezek feladata az útirányú, függőleges tengely menti stabilizálás, ami minden Szu-27-esen és utódján ott van, kivéve a Szu-34-est. Már a Szu-27IB jelű prototípusra se rakta fel a novoszibirszki gyár. Odáig csak alkalmi példányokról került le. Pl a P-42 rekordgépről, aminek még ezen felül a függőleges vezérsíkjaiból is kevágták a flattersúlyokat. Vagy a T-10-20R sebességrekordra szánt példányról. És még a 2005-ös MAKSz-ra időzített rekordgépekről, de ez is csak két egyedi, alkalmi darab.


Jól van leesett!Te a függőleges vezétsík meghosszabbításáról beszélsz.Bocs félreértettelek.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre and fip7

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 769
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 780
85 980
113
Szu-35Sz és Mihály arkangyal

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.