Szu-27 / Szu-30 / Szu-33 / Szu-35 Flanker (Szuhoj)

DcNUNnnX4AA2b6t.jpg:large
 
A SZU-57 egy "kicsivel"modernebb aerodinamikával rendelkező gép.

És tedd hozzá, a Szu-27-es családnak még pótvezérsíkok is kellenek (kivéve a Szu-34-est, ne kérdezd, miért), de a Szu-57-esnek az sincs. Viszont az egész vezérsík mozog, ezt hívják balansz vezérsíknak, tehát a két felület két hatalmas oldalkormány is egyben. És, hogy méghatékonyabban láthassa el feladatát, képes egymástól függetlenül is kitérni. Arra, amire a függőleges, illetve ebben az esetben pillangó elrendezésű vezérsíkra szükség van, ez a kialakítás több, mint elegendő.
Ne feledjük, extrém nagy állásszögeken már a függőleges vezérsíkok csak egy kis felülete aktív, a többit a sárkány leárnyékolja, tehát eleve más irányfelületek veszik át a szerepüket, illetve más az egész kitérítésével a vezérsíkok belépőéle is újabb szögekből kaphat megfúvást. Az az evolúció, ami a Szu-27P vs Szu-27M vonalon a nyolcvanas-kilencvenes években végbement, mára már nem aktuális. Akkoriban a vezérsík és a rajta levő oldalkormány oldalviszonyát és felületét is egyaránt növelték, jókora vezérsíkot gyártva így. Ugyanez a Szu-35Sz esetében már csak annyi volt, hogy a vezérsík egy az egyben a Szu-27-esé, a rajta levő oldalkormány felülete lett megtoldva.
A Szu-57-esnél pedig az egész vezérsík kitér.
 
És tedd hozzá, a Szu-27-es családnak még pótvezérsíkok is kellenek (kivéve a Szu-34-est, ne kérdezd, miért), de a Szu-57-esnek az sincs. Viszont az egész vezérsík mozog, ezt hívják balansz vezérsíknak, tehát a két felület két hatalmas oldalkormány is egyben. És, hogy méghatékonyabban láthassa el feladatát, képes egymástól függetlenül is kitérni. Arra, amire a függőleges, illetve ebben az esetben pillangó elrendezésű vezérsíkra szükség van, ez a kialakítás több, mint elegendő.
Ne feledjük, extrém nagy állásszögeken már a függőleges vezérsíkok csak egy kis felülete aktív, a többit a sárkány leárnyékolja, tehát eleve más irányfelületek veszik át a szerepüket, illetve más az egész kitérítésével a vezérsíkok belépőéle is újabb szögekből kaphat megfúvást. Az az evolúció, ami a Szu-27P vs Szu-27M vonalon a nyolcvanas-kilencvenes években végbement, mára már nem aktuális. Akkoriban a vezérsík és a rajta levő oldalkormány oldalviszonyát és felületét is egyaránt növelték, jókora vezérsíkot gyártva így. Ugyanez a Szu-35Sz esetében már csak annyi volt, hogy a vezérsík egy az egyben a Szu-27-esé, a rajta levő oldalkormány felülete lett megtoldva.
A Szu-57-esnél pedig az egész vezérsík kitér.

Nem lehet,hogy az otromba papucsorron keletlezik annyi felhajtóerő ami feleslegessé teszi a két kavsa vezérsíkot?
 
Nem lehet,hogy az otromba papucsorron keletlezik annyi felhajtóerő ami feleslegessé teszi a két kavsa vezérsíkot?
A kacsa vezérsíkok a megnövekedett tömegű orrszekció miatt kellenek. De még ez sem elég, ezért van még a papucs orr és a kiegészítő felület a LERX-en. Én azonban a pót (függőleges) vezérsíkok hiányáról beszélek. Ezek feladata az útirányú, függőleges tengely menti stabilizálás, ami minden Szu-27-esen és utódján ott van, kivéve a Szu-34-est. Már a Szu-27IB jelű prototípusra se rakta fel a novoszibirszki gyár. Odáig csak alkalmi példányokról került le. Pl a P-42 rekordgépről, aminek még ezen felül a függőleges vezérsíkjaiból is kevágták a flattersúlyokat. Vagy a T-10-20R sebességrekordra szánt példányról. És még a 2005-ös MAKSz-ra időzített rekordgépekről, de ez is csak két egyedi, alkalmi darab.
 
A kacsa vezérsíkok a megnövekedett tömegű orrszekció miatt kellenek. De még ez sem elég, ezért van még a papucs orr és a kiegészítő felület a LERX-en. Én azonban a pót (függőleges) vezérsíkok hiányáról beszélek. Ezek feladata az útirányú, függőleges tengely menti stabilizálás, ami minden Szu-27-esen és utódján ott van, kivéve a Szu-34-est. Már a Szu-27IB jelű prototípusra se rakta fel a novoszibirszki gyár. Odáig csak alkalmi példányokról került le. Pl a P-42 rekordgépről, aminek még ezen felül a függőleges vezérsíkjaiból is kevágták a flattersúlyokat. Vagy a T-10-20R sebességrekordra szánt példányról. És még a 2005-ös MAKSz-ra időzített rekordgépekről, de ez is csak két egyedi, alkalmi darab.


Jól van leesett!Te a függőleges vezétsík meghosszabbításáról beszélsz.Bocs félreértettelek.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Szu-35Sz és Mihály arkangyal

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.