Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tehát ha rendszerbe áll a K(h)-74M2, akkor R-74M2-vé válik.
Téves. Van K, ez a projekt jelölése a légiharc rakétáknak. Ebből lesz R, ha rendszeresítik.
A cirill X, vagyis a kemény H, (Kh) a levegő-föld irányított rakéták jelölése.
Így van, de nem azért osztottam meg, mert egyetértek vele. Nekem már pl. az is vicces volt, hogy a Szu-35Sz 10 év múlva korszerűtlen lesz. Igen, ha nem modernizálják, de ez igaz a J-20-ra is, csak az mondjuk 15 év múlva. Ilyen alapon nem érdemes új típust kihozni, mert idővel úgyis korszerűtlenné válik.Ezek azok a hírek, amelyekben a meghivatkozott állítólagos "szakértők" egyszer állítanak valamit, másszor meg az ellenkezőjét. A lényeg, hogy van hír, van fecsegés. Közel húsz éve élvezzük a korlátlanná vált információ áradatot, de csak mostanság kezdenek(?) az emberek szűrni.
Ha megnézzük a két, kínai Szu-35-ösök ár/érték arányát feszegető kínai állításokat taglaló cikket... nos, pont nem szólnak semmiről. De tényleg nem derül ki belőlük semmi.
Ez ugyanolyan információhalom, mint az F-35-ösök médiában megfutott esete. Ott is mindenki szakértő volt, mindent állítottak, meg annak az ellenkezőjét is.
És ne feledjük, Kínában az oroszok gyártotta idegen gép rendszeresítése is erősen borzolhatta a hazai repülőgépgyártó ipar kedélyeit. Nem véletlen születnek a fenti nyilatkozatok ott se.
Kedves fórumtársak! Ne röhögjetek ki az amatőr kérdés miatt!
Egy repülő gépről készült képen, amikor nem vektorál a fúvócső, miről lehet megkülönböztetni a Szu-35Sz-t a Szu-27 modernizált verzióitól? Már a festésen kívül.
Azért kérdezem, mert mostanában a NET-et ellepték a 35Sz képek, ugyanakkor szinte eltűntek a korszerűsített 27-esekről készültek. Kezd olyan benyomásom lenni hogy:
- A: mindent 35Sz-nek néznek,
- B: esetleg a gyári javítás során a 27-esek is a 35Sz festését kapják,
- C: tényleg ennyi 35Sz készült, és kivonták a 27-es változatokat.
Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.
Itt vannak egymás mellett:
Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.
A kettő baloldali az újabb gép? Mert a leírásod nélkül és azért igen sokáig eltöprengtem volna és a kabin színe az, ami nekem elsőre feltűnő, aztán a futók. Levegőben még nehezebb a megkülönböztetés.Egyszerű. Én ránézek és megmondom. Más az orrkúp, más a függőleges vezérsík teteje, más az oldalkormány felülete és más a festés. A 35Sz-en festetlen titánból van a vízszintes vezérsík első 2/3-a, egészen a tőtöl a törővégig. Más a hajtóműgondola. A 35Sz-en oxidkerámia a fúvócsövek belső bevonata, a Szu-27-esek egyeik példányán sincs ilyen. A Szu-27P/Sz/SzM és SzM3-asok egyikének sincs légiutántöltő csöve. A Szu-35Sz-en ott van a MAWS szenzora a kabin előtt, mögött és az orr alatt. A Szu-27-eseknek egykerekes az orrfutójuk, a Szu-35Sz-nek kétkerekes. A Szu-35Sz a földön jobban lógatja az orrát, kevésbé daliás, kissé elnehezült a tartása.
Itt vannak egymás mellett:
Aki ezt elsőre, fél mikroszekundum alatt nem tudja észrevenni, az kap egy feketepontot.
Az én szemem nem ennyire jó. Én ebben nem vagyok jó.Nem, mind a három vadonat új. Bal kettő Szu-35Sz, a jobboldali az egy Szu-27SzM3. De komolyan mondom, nézd meg a vezérsíkot, orrfutót, töltőcsönkot, orrkúpot... bla-bla-bla le ne írjam már mégegyszer.
Nem baj.Az én szemem nem ennyire jó. Én ebben nem vagyok jó.
A tapasztalat meg az évek és a képek a falon is sokat segítenekNem baj.
Elég ügyetlenül vágták össze, a végén a belülről mutatott leszállás az Szu-24 kabinja volt.Rövid videócska egy Gulfstream elfogásáról a Balti-tenget felett.
https://www.rt.com/news/449563-russ...edium=aplication_firefox&utm_campaign=firefox