T-14 Armata

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 870
9 831
113
Minden esetre szomorú lenne a történet vége, ha valóban igaz, amit a cikkben írnak. A motor megbízhatatlanságáról már a kezdetektől pletykálnak. Viszont ez, hogy nem tudják helyettesíteni mással, elég mellbe vágó. Józan paraszti ésszel nézve furcsa, hogy ami a kisebb tankokba befért, azt a böszme T-14-be hogy nem tudják berakni, de persze lehetnek olyan körülmények amiket nem ismerünk. Egy biztosnak tűnik, hogy a program most jegelésre kerül egy darabig.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 825
81 204
113
1, Nem értem "Őket": vettek 2-3 éve egy komplett skandináv Diesel-motor-gyárat, 1.500(+) Le-s motor-palettával! Szerintem erre vették!
Mi lett vele: "...elvitte a cica?"
Vettek, de a svéd állam blokkolta az üzletet. Nemújdonság, hogy a nyugat megakadályoz mindent, ami az oroszok technológiai fejlődédét előre viszi. Tehát azt a hazugságot,amit egyesk hirdetnek, hogy a nyugat egy erős, fejlett, virágzó Oroszországban érdekelt el kell felejteni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 362
77 047
113
Vettek, de a svéd állam blokkolta az üzletet. Nemújdonság, hogy a nyugat megakadályoz mindent, ami az oroszok technológiai fejlődédét előre viszi. Tehát azt a hazugságot,amit egyesk hirdetnek, hogy a nyugat egy erős, fejlett, virágzó Oroszországban érdekelt el kell felejteni.
Erre jók a szankciók, nincs értelme az olajdollárnak, ha nem tudod mire elkölteni. Bár illene tudni maguknak fejleszteni....
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
8 847
35 426
113
Minden esetre szomorú lenne a történet vége, ha valóban igaz, amit a cikkben írnak. A motor megbízhatatlanságáról már a kezdetektől pletykálnak. Viszont ez, hogy nem tudják helyettesíteni mással, elég mellbe vágó. Józan paraszti ésszel nézve furcsa, hogy ami a kisebb tankokba befért, azt a böszme T-14-be hogy nem tudják berakni, de persze lehetnek olyan körülmények amiket nem ismerünk. Egy biztosnak tűnik, hogy a program most jegelésre kerül egy darabig.
Mi kerül jegelésre?
AZ OROSZ „ARMATA” ÁLLAMI TESZTJEI 2022-BEN BEFEJEZŐDNEK
Oroszország jövőre befejezi az élvonalbeli Armata harckocsi tesztjeit
22 NOV 2021, 09:21
20 db-os előszériát mán kiküdték a csapatokhoz, ott nyüstölik üket.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and LMzek 2.0

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
4 863
15 267
113
Az mindent elmond az orosz állapotokról, hogy 2022-ben képgelenek egy normális 1500LE-motor megalkotására.

Miért, a Maybachon (MTU) kívül ez kinek sikerült?

A fél világ szerencsétlenkedik saját harckocsi erőforrás / erőátvitel elkészítésével, aztán amikor kiderül, hogy nem sikerült, nyelnek egyet, és felhívják a friedrichshafeni irodát, hogy mikor tudnának szállítani… lásd Challanger, Leclerc, és igen, a koreaik is a K2-vel, pedig nekik van rendes nehéziparuk. De ez egy nagyon pici piac, nagyon speciális terület (nagyköbcentis dieselmotor) és a know-how láthatóan egy cégnél van fenn, a többiek meg küszködnek, túl nagy a falat.

Mondjuk az is vicces hogy ha igaz a cikk állítása, az oroszok is egy világháború végi német diesel motort kapartak elő alapként, a saját alapjuk meg még mindig a szintén világháborús V-2 volt.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 015
54 010
113
A régi V12-jük mindenre is elég lenne,csak normális minőségben kellene gyártani,szerintem ezért akarták megvenni a svéd gyárat,az utóbbi 10 hónap tapasztalatai lapján azt mondanám,hogy simán benne van,hogy csak pénzszivattyú volt az armata x motorja,nem lett jó,hát nem lett jó,majd küldenek újabb pár milliárd rubelt,eltökörészünk vel az idők végéig,csak follyon a zsé.
Lásd Kuznyecov fostalicska.
Csak hirtelen háború lett,és kellene annak a végtelen pénznek az ellenértéke,egy használható motor,azt meg elvitte a cica.
Remélem pár tolvaj kutya megperecel a dácsája lépcsöjén,ez ügyben is.
A T90 komplett hajtása megfelene,egy kicseszett hidrodinamikus kuplungot kellett volna betenni a váltó,meg a motor közé,80 évük volt rá,mindjárt lehetne 3. fokozatban is tolatni,vagy bármelyikben,rögvest javulna a gyorsulás,nőne az egész hajtáslánc élettartama,csak már ők is kapitalisták,és ott is szabadrablás van az állami pénzből,ez van.
Szégyen a kgb-re nézve,hogy nem néztek a körmére a fejlesztő brigádnak,régen minden jobb volt...
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 468
19 048
113
A régi V12-jük mindenre is elég lenne,csak normális minőségben kellene gyártani,szerintem ezért akarták megvenni a svéd gyárat,az utóbbi 10 hónap tapasztalatai lapján azt mondanám,hogy simán benne van,hogy csak pénzszivattyú volt az armata x motorja,nem lett jó,hát nem lett jó,majd küldenek újabb pár milliárd rubelt,eltökörészünk vel az idők végéig,csak follyon a zsé.
Lásd Kuznyecov fostalicska.
Csak hirtelen háború lett,és kellene annak a végtelen pénznek az ellenértéke,egy használható motor,azt meg elvitte a cica.
Remélem pár tolvaj kutya megperecel a dácsája lépcsöjén,ez ügyben is.
A T90 komplett hajtása megfelene,egy kicseszett hidrosztatikus kuplungot kellett volna betenni a váltó,meg a motor közé,80 évük volt rá,mindjárt lehetne 3. fokozatban is tolatni,vagy bármelyikben,rögvest javulna a gyorsulás,nőne az egész hajtáslánc élettartama,csak már ők is kapitalisták,és ott is szabadrablás van az állami pénzből,ez van.
Szégyen a kgb-re nézve,hogy nem néztek a körmére a fejlesztő brigádnak,régen minden jobb volt...
Na ezt szeretem mikor te is látod hogy fülig szarban vannak nagyra tátott szájjal !
csak pénzszivattyú volt az armata x motorja,nem lett jó,hát nem lett jó,majd küldenek újabb pár milliárd rubelt,eltökörészünk vel az idők végéig,csak follyon a zsé.
Ugyan ez volt az altius dronnal is ! Boomerang is mondták hogy kell új páncél meg a cég most saját harci modult akar csak hogy tovább nyomják az állami pénzt nekik !

Ez jó lett volna hozzá ?
The Type 99A is motorized with a 150HB turbo-charged diesel engine developing 1,500 hp. coupled to a manual transmission that comprises the transmission case, two side gearboxes and a coaxial side transmission. This has seven forward and one reverse gears. There is a large exhaust outlet in the hull rear. The torsion bar suspension of the Type 99A consists on each side of six rubber-tired road wheels with drive sprocket at the rear, idler at the front and four-track return rollers. The first, second and sixth road wheels are provided with special hydraulic shock-absorbers. The upper part of the suspension is covered by armoured skirts. The Type 99A could run at a maximum road speed of 80 km/h with a maximum cruising range of 600 km. The type 99A is able to negotiate 60% gradient and 30% side slopes. It can climb a vertical obstacle of 1.3 m and can ford to a depth of 1 m without preparation. The rear part of the hull can be fitted with two additional fuel drums which extend the cruising range of the tank to 800 km.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 039
113
Vettek, de a svéd állam blokkolta az üzletet. Nem újdonság, hogy a nyugat megakadályoz mindent, ami az oroszok technológiai fejlődését előre viszi. Tehát azt a hazugságot,amit egyesek hirdetnek, hogy a nyugat egy erős, fejlett, virágzó Oroszországban érdekelt el kell felejteni.

Ezt nem tudtam. meglepett a hír maga is és --titkon-- csodálkoztam is volna, hogyha sikerül.

Jobban kellett volna "civilnek" álcázni! :oops:

  1. GTD-1250, vagy=>GTD-1500 ???
  2. A régi kompresszoros (T-72-es)12 hengereséből=> 2xV8Turbós ??? Pont 1.500LE. Kb.

Nem példa nélküli: a közvetlen előd V12-es --ami a T-55-ben is volt-- motornak van/volt nagy-sorozatban V8-asra "vágott" kis-öccse. :hadonaszos:


.
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
6 976
14 039
113
Ezt nem tudtam. meglepett a hír maga is és --titkon-- csodálkoztam is volna, hogyha sikerül.

Jobban kellett volna "civilnek" álcázni! :oops:

  1. GTD-1250, vagy=>GTD-1500 ???
  2. A régi kompresszoros (T-72-es)12 hengereséből=> 2xV8Turbós ??? Pont 1.500LE. Kb.

Nem példa nélküli: a közvetlen előd V12-es --ami a T-55-ben is volt-- motornak van/volt nagy-sorozatban V8-asra "vágott" kis-öccse. :hadonaszos:


.

Egy kurta OFF:
Sokkal fontosabb lenne most összekapni magukat és a fejlesztési/gyártási erőforrásokat (Ukrajnába, fontossága sorrendben, kb. szerintem):
  1. USA/NATO műholdas és rádió-híradás blokkolása,
  2. egy pár-száz --villám-gyorsan szolgálatba állítható-- APS!
Az egyes pont a kulcsa az ukrán ellenálló-képességnek, ha ez nincs, akkor a kettes ponttal növelt képességgel hetek alatt befejeződik a történet!

.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 015
54 010
113
Na ezt szeretem mikor te is látod hogy fülig szarban vannak nagyra tátott szájjal !

Ugyan ez volt az altius dronnal is ! Boomerang is mondták hogy kell új páncél meg a cég most saját harci modult akar csak hogy tovább nyomják az állami pénzt nekik !

Ez jó lett volna hozzá ?
The Type 99A is motorized with a 150HB turbo-charged diesel engine developing 1,500 hp. coupled to a manual transmission that comprises the transmission case, two side gearboxes and a coaxial side transmission. This has seven forward and one reverse gears. There is a large exhaust outlet in the hull rear. The torsion bar suspension of the Type 99A consists on each side of six rubber-tired road wheels with drive sprocket at the rear, idler at the front and four-track return rollers. The first, second and sixth road wheels are provided with special hydraulic shock-absorbers. The upper part of the suspension is covered by armoured skirts. The Type 99A could run at a maximum road speed of 80 km/h with a maximum cruising range of 600 km. The type 99A is able to negotiate 60% gradient and 30% side slopes. It can climb a vertical obstacle of 1.3 m and can ford to a depth of 1 m without preparation. The rear part of the hull can be fitted with two additional fuel drums which extend the cruising range of the tank to 800 km.




Egyáltalán nincsenek szarban,n1x le lett írva,hogy az ipari,gazdasági, társadalmi potenciáljának töredékét használja Oroszország az Ukrajnai háborújában,és így is 3-5× veszteséget okoznak az ukránoknak, igazából még el sem kezdtek háborúzni,csak simogatják az ukránokat,a strat légierő is max játszadozik,a mozgósítható létszámnak 25 millió fő,mekkora része van ott,3%-a,max,ne légy már gyerek.
Alig vállalnak komoly élőerős veszteségeket,helyesen,mire kicsit összekapnák magukat,el is fogynak az ukránok, ne viccelődjünk már.
Az,hogy ellopták az Armata fejlesztésére szánt pénzt,kb semmit sem jelent,bármennyi T-90M et le tudnak gyártani,ami bármelyik ukrajnában lévő tanknál jobb,meg bármit is tudnak gyártani ami oda kell,ha akarnak.
Sima liba az ukrán sereg,mákunk van,hogy beleállnak az ukránok, így az utolsó katonaképes ukrán férfi is elfogy hamarosan,csökken a veszély ránk onnan.
Persze a köznép,közkatona beszopta mindkét oldalon,de ettől még jól fognak aludni a yenki beszállítók főrészvényesei.
Visszatérve,mint mondottam volt,a meglévő ,80 éves tankmotorjuk a világ egyetlen tankmotormak tervezett tankmotorja,messze a legkorszerűbb,legmodernebb konstrukció,csak el kéne érniük a 20/20+ évvel ezelőtti, nyugati, civil motorok gyártási minőségét,kidobni a fsotos szárazkuplungot ,egy 50 évvel ezelőtti akármilyen nyugati homlokrakodó hidrodinamikus temgelykapcsolóját lemásolni,vagy egy mark szotyiért megvenni a licence,és kész a világ legjobb hk hajtáslánca.
Ha nagyon kemények,akkor a kormánykuplungokat átalakíthatnák olajfürdősre,ill a komplett kormányzását meg lehetne csinálni 1 botosra,hidraulikusra,60 éve van nekik olyan szovjet dozer,egyből kikerülne a kezelőszervek 3/4-e a sofőr elől,nagyanyám elvezetné az Armatat 2 ujjal,de basznak rá,hát szopjanak az X motorral.
 
W

Wilson

Guest
Egyáltalán nincsenek szarban,n1x le lett írva,hogy az ipari,gazdasági, társadalmi potenciáljának töredékét használja Oroszország az Ukrajnai háborújában,és így is 3-5× veszteséget okoznak az ukránoknak, igazából még el sem kezdtek háborúzni,csak simogatják az ukránokat,a strat légierő is max játszadozik,a mozgósítható létszámnak 25 millió fő,mekkora része van ott,3%-a,max,ne légy már gyerek.
Alig vállalnak komoly élőerős veszteségeket,helyesen,mire kicsit összekapnák magukat,el is fogynak az ukránok, ne viccelődjünk már.
Az,hogy ellopták az Armata fejlesztésére szánt pénzt,kb semmit sem jelent,bármennyi T-90M et le tudnak gyártani,ami bármelyik ukrajnában lévő tanknál jobb,meg bármit is tudnak gyártani ami oda kell,ha akarnak.
Sima liba az ukrán sereg,mákunk van,hogy beleállnak az ukránok, így az utolsó katonaképes ukrán férfi is elfogy hamarosan,csökken a veszély ránk onnan.
Persze a köznép,közkatona beszopta mindkét oldalon,de ettől még jól fognak aludni a yenki beszállítók főrészvényesei.
Visszatérve,mint mondottam volt,a meglévő ,80 éves tankmotorjuk a világ egyetlen tankmotormak tervezett tankmotorja,messze a legkorszerűbb,legmodernebb konstrukció,csak el kéne érniük a 20/20+ évvel ezelőtti, nyugati, civil motorok gyártási minőségét,kidobni a fsotos szárazkuplungot ,egy 50 évvel ezelőtti akármilyen nyugati homlokrakodó hidrodinamikus temgelykapcsolóját lemásolni,vagy egy mark szotyiért megvenni a licence,és kész a világ legjobb hk hajtáslánca.
Ha nagyon kemények,akkor a kormánykuplungokat átalakíthatnák olajfürdősre,ill a komplett kormányzását meg lehetne csinálni 1 botosra,hidraulikusra,60 éve van nekik olyan szovjet dozer,egyből kikerülne a kezelőszervek 3/4-e a sofőr elől,nagyanyám elvezetné az Armatat 2 ujjal,de basznak rá,hát szopjanak az X motorral.
Még arra sem voltak képesek, hogy a mozgósítottaknak megfelelő személyi felszerelést tudjanak adni,ezt még Vlagyimir Vlagyimirovics is kénytelen volt elismerni ami pedig az orosz hadiipar potenciálját illeti, láttuk az elmúlt több mint 10 hónap során hogy mire képes, az Armata projekt tökéletes példája annak, hogy a hangzatos nyilatkozatok és az elmúlt évek pr kampánya ellenére az orosz hadiipar fejlesztése az arra szánt pénzek lenyúlásáról szólt, hozzátéve azt, hogy akik követték az elmúlt években az orosz hadiiparral kapcsolatos híreket ,sorozatos korrupciós botrányokat ,azokat nem érték meglepetések ezzel kapcsolatban.
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 938
18 426
113
Tehát azt a hazugságot,amit egyesk hirdetnek, hogy a nyugat egy erős, fejlett, virágzó Oroszországban érdekelt el kell felejteni.

Igen, a nyugati világ sajtos értelemben gondol a világra, benne Oroszországra is. Aki nincs a klubban, nem fogadja el annak szabályait, azt másodrendűnek tekintik, lenézik, gúnyolják, ellenségnek tekintik, stb.
Oroszország addig jó partner, ameddig szállítja az olcsó energiahordozókat, nyersanyagokat. Aminek segítségével, amiből, a nyugati technológia előállítja a világpiacra, a drága, bár kétség kívül jó minőségű termékeit. Amin aztán tovább gazdagodik, tovább növeli a fejlettségi különbségeket, azon államok ellenében, amelyek nem képesek erős ütemben a technológiai fejlődésre.
Ez az állapot még jó ideig fennmarad, szerintem. 10-15 évig biztosan. Akkorra Kína vagy leelőzi a nyugati országokat, vagy elbukik a politikai rendszere miatt, ha nem tud olyan ütemben gazdaságilag fejlődni, mint eddig.