T-14 Armata

Bocsi én a motorblokra gondoltam, azt szeretem volna nagyobban (részletesebben) megtekinteni.
 
Luthero itt megtalálod valamivel nagyobban:
http://topwar.ru/7491-dvigatel-blizhayshego-buduschego.html
 
joker
Az utolso linkben , ha kinagyítod a képet teljes képernyore, látod a motor méretét (háttérben egy ember)
 
Aha, látszik, hogy jó nagy dög, de sajnos (számomra) nem egyértelmű, hogy mennyivel van messzébb a motor az embernél. És nem mind egyformák, van 8 hengeres meg 12 hengeres is, de azok más modellekbe járnak ahogy elnézem, mert nem ugyanez a motor.
 
A gyártó szerint x elrendezésű (ha az Х – образный ezt jelenti). Nem nagyon emlékszem igazán sikeres ilyen kialakítású motorokra, igaz, azóta rengeteget fejlődött a technika.
 
"Csak 2015-re lesz teljesen kész az Armata."

Fasza!
Unom már ezt a "szupertitkos" féle beszólásukat tőlük!!
Mivan! csak nem beszartak a orosz tervezők a prototípusként bemutatott új lengyel tanktól és újra tervezik a saját szarjukat!
 
@Roni

Köszönjük a legmagasabb szakmai színvonalat megütő hozzászólást...
 
GrGLy

A legbosszantóbb az hogy szerintem képet sem fogunk látni róla 2014-ben sem .
Még a jenkik sem csinálnák ezt.
 
Attól a lengyel tanktól nem hiszem, hogy nagyon beszartak volna. Főleg, hogy az egy proto az Armata meg elméletileg szinte kész van.
 
Mac

Ez mar reszletkerdes csak az alapotletre lennek kivancsi.
Mik az elonyei hatranyai egy ilyen konstrukcionak ?
 
Elég kompaktra össze tudsz tenni viszonylag kis helyre sok hengert, loerőt meg köbcentit. Gondolj bele soros nyolcas helyett csináltak V8-as (ami végülis két egymásmelletti összekötött soros négyes) motorokat az autókba, és így nincs 3 méteres orruk a kocsiknak, de megvan a teljesítmény kisebb súllyal. Ez most ugyanez csak mégegyszer, és a legszebb, hogy a főtengely ugyanakkora, mintha egy egyszerű soros motrot gyártanál, tehát relatív ez egy könnyű konstrukció. A hátránya, hogy nagyon bonyolult lehet javítani a sürítettség és az összetettsge miatt,
 
Nem tudom. Ha jol meggondoljuk egy csillagmotorral van dolgunk. Kompaktabb az egesz, viszont ha az also hengerekkel van gond, ki kell emelni az egesz motort.
 
Az X motornak, semmi köze a csillagmotorhoz. A csillagmotor hengerei egy síkban vannak és azon belül mindig páratlan számúak, az X motornál pedig mindig párosak, mivel az egy közös forgattyúsházra épített két V motorból áll. A gyújtási sorrendjük is teljesen máshogy épül fel.

Igen, az X motorban a az a négy hengersor egy forgattyús tengelyre dolgozik.

Az M4 és az M4A1 Shermanokban volt csillagmotor.

TG