T-14 Armata

Úgy tudom,hogy már megoldották az X motor problémáját azzal, hogy normál üzemben levették a teljesítményt 1200 lóerőre, ha meg helyzet van,visszakapcsolja a sofőr 1500-ra,szerintem teljesen jó megoldás, kiballagni a harctérre,gyakorlatozni elég az 1200,harcol fél,vagy egy órát,kiüríti a màlhát,tankokat az 1500 lovas beállítással,majd visszaballag a fostos 1200 lóval feltöltésre,ha így kitart addig mint a V46 motorok álltalában,akkor teljesen jó.
A gt nyilván sokkal drágább opció,nem mellesleg újra/át kellene tervezni hozzá a félt tekenyőt, szóval nem látom a problémát az X motorral már.
Ha,és amennyiben a belátható jövőben belekerülne a 152-es pusku,vagy további páncélozás miatt érdemi tömegnövekedés lenne,akkor lépni kell majd egy erősebb motor irányába.
Megjegyzem, a gt önmagában is növeli a hk észlelhetőségét,a fokozott hőképpel,nem?
 
  • Hűha
Reactions: endre
Lehet, de 1500 Le dízellel is elég sok hőt termel...


Persze, de az elég sok hő nem mértékegység,a gt jóval forróbb üzemű,mint a dízel.
A motor a dízelnél 90 fok fölé nem kellene menjen, 1 gt oldala vélhetően sok 100 fokos,a dízel kipufogógázai,a turbo előtt, max 600 fok körüli lehet, a gt gázai szerintem jóval melegebbek kilépéskor,főleg ha kapja az ívet.
 
Úgy tudom,hogy már megoldották az X motor problémáját azzal, hogy normál üzemben levették a teljesítményt 1200 lóerőre, ha meg helyzet van,visszakapcsolja a sofőr 1500-ra,szerintem teljesen jó megoldás, kiballagni a harctérre,gyakorlatozni elég az 1200,harcol fél,vagy egy órát,kiüríti a màlhát,tankokat az 1500 lovas beállítással,majd visszaballag a fostos 1200 lóval feltöltésre,ha így kitart addig mint a V46 motorok álltalában,akkor teljesen jó.
A gt nyilván sokkal drágább opció,nem mellesleg újra/át kellene tervezni hozzá a félt tekenyőt, szóval nem látom a problémát az X motorral már.
Ha,és amennyiben a belátható jövőben belekerülne a 152-es pusku,vagy további páncélozás miatt érdemi tömegnövekedés lenne,akkor lépni kell majd egy erősebb motor irányába.
Megjegyzem, a gt önmagában is növeli a hk észlelhetőségét,a fokozott hőképpel,nem?
A baj csak az, hogy így kb a vészhelyzeti teljesítmémye lett az aminek a normálnak kellett volna lennie. Ez pedig nem megokdás a problémára, hanem ez van ezt kell szeretni, mert nem tudunk jobbat.
GT-ről hallani sem akarnak az oroszok Diesel meg nincs nekik ezen a nyomorult X motoron kívül, így kénytelenek voltak lenyelni a korlátozott teĺjesítmény nevű békát. Mindezt úgy,hogy egy kb 55 tonnás harckocsiról beszélünk ami 1200LE és ha minden kötél szakad akkor felemehet 1500 LE-re. Na ez így alulnotorizáltság.
 
Szerinted egyébként rákényszerülnek vagy folytatódik az erőlködés?

Biztos, hogy marad ez a szerencsétlenkedés.
Valamiért több évtizede bele vannak szerelmesedve ebbe az X dízel motorba, ami műszakilag, önmagában csak papíron jó megoldás.
Se kenésileg, se hőátadásilag, se karbantarthatóság szempontjából nem jó megoldás.
De az ellendugattyús dízelbe is bele tették azt a 40 évet mire jó lett... És csak ők tudják, hogy amúgy minek. Hiszen az is értelmetlen volt, úgy ahogyan van.

A gt nyilván sokkal drágább opció,nem mellesleg újra/át kellene tervezni hozzá a félt tekenyőt, szóval nem látom a problémát az X motorral már.

Annak idején, a papír alapú tervezés világában a prototípus gázturbinát kb. 1 év alatt bele rakták egy T-64 teknőbe, ami tényleg minden szempontból alkalmatlan volt annak befogadására. Törtét olyan 50 éve a dolog.
A T-14-es esetén viszont minden része kellően erős ahhoz, hogy elviselje a GTD turbina erejét. Átméretezni a teknő hátulját (ha egyáltalán át kell) pedig nem egy nagy dolog. Réges régen meg tudták volna oldani ha akarják.
De hát nem akarják, csak azért sem.
A GTD drága, de a harckocsi összes többi része is az. És kétlem, hogy egy kísérleti X motor olya olcsó lenne....
Ellenben a GTD tud valósan 1500 LE-t, meg kb. végtelen nyomatékot alapjárattól, meg nem mellesleg még működik is. Nem kísérleti darab.

Persze, de az elég sok hő nem mértékegység,a gt jóval forróbb üzemű,mint a dízel.
A motor a dízelnél 90 fok fölé nem kellene menjen, 1 gt oldala vélhetően sok 100 fokos,a dízel kipufogógázai,a turbo előtt, max 600 fok körüli lehet, a gt gázai szerintem jóval melegebbek kilépéskor,főleg ha kapja az ívet.

A mai hőkamerák világában teljesen mindegy, hogy mennyi hőt termel. Lőtávon belül látják egymást.
A másik fele viszont az, hogyha a motortér teteje szigetelt, akkor a gázturbina csak hátra felé fúj ki forró levegőt.
Ugyanis léghűtéses....
Ellenben a dízel fölfelé is nyomja a meleget, mert egyszerűen csak arra tudják hűteni.
 
Úgy látszik, hogy az oroszoknak kicsit más elképzelésük van arról, hogy mi a jó motor mint neked

Tény,különben legyártanák a V46 motort a 20 évvel ezelőtti, nyugati civil motorok technológiai,metalurgiai(1 l,vagy 2? ) szintjén, és tudná az 1500 lóerőt kb 1 életen át.

, bár ez már rég kiderült, hisz akkora marhá, hogy nem a "világ legjobb" harckocsimotorját (V46) építették bele...

Igen,mint levezettem párszor,nem kevesen meg is erősítették számodra,hogy a nevezett szovjet motor generáciòkkal megelőzte a korát,a mai napig ami Leo 6 motorról találtam képet,még mindig a 60 évvel ezelőtti lökőrudas takony,csak nyugati technológiai szinten, és metallurgiai szinten van gyártva,amúgy kb ócskavas a mai civil, nem személyautó dízelek között.
De nem fogok veled iszapbírkózni,mert felesleges, tartom hogy elbaszták az Oroszok, a V46-ban sok van még, szerintem, szerintük meg ők így szálnak le a bringáról,és kész.
 
nyugati harckocsik végig egyféle toronnyal voltak vagy szűklátókörű banda dolgozik ott is?
Melyiknek lett másik tornya? A pancélt variálták, hisz azt már a tervezésnél modularisra képzelték el. Amúgy pl Az M1 alapból 105-ös löveggel épült és átalakítás nélkül belement a 120-as, mert úgy tervezték, hogy azzal is kompatibilis legyen.
 
  • Vicces
Reactions: fip7