T-14 Armata

Fade elég komoly ember vagy ahhoz ,hogy tudd azt ,hogy nem segédmunkásokkal tárgyalsz arról,hogy mikor fejeződik be egy építkezés:D:D....Itt bárki aki azt a néhány évet amit xy vizionált komolyan vette...hát sorry:p. Helyén kell kezelni OO...sem alábecsülni nem érdemes...sem túl fikcionálni se.
Elég gáz lenne ha ezt a nemzetet valakik komolyan kóstolgatnák .....túl közel vagyunk:(:(:(....43 milliárdból erre telik

Én lehet, hogy elég komoly vagyok, csak anno nem gondoltam volna, hogy Rogozin, Putin, Zelin... ekkora hülyeségeket képes mondani, ennyire képes összevissza beszélni.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Én lehet, hogy elég komoly vagyok, csak anno nem gondoltam volna, hogy Rogozin, Putin, Zelin... ekkora hülyeségeket képes mondani, ennyire képes összevissza beszélni.

Már a PAK-FA-nál egyértelmű volt, hogy ha kicsit is komolyan gondolják az 5. gen-t, akkor az nem 2015-17, stb. lesz, hanem minimum 2025. Hívőkkel/alternatív valóságban élőkkel meg nem lehet mit kezdeni (ezt most tanultam meg keményen a szír topicban...).
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Especiel hidropneumatikus rugózása nem volt (torziós rugózása volt), az első ellendugattyús motorok szörnyen megbízhatatlanok voltak, de az tény, hogy a T-64 sok szempontból a korszakának legjobb harckocsijának tekinthető.



Apró probléma, hogy a pletykák szerint a motor alsó részéhez nem férsz hozzá beépített állapotban, márpedig így sok karbantartási feladatot nem tudsz ellátni, amit egy V elrendezésűnél (ahol a hengerfej ugye hozzáférhető) simán megcsinálsz a motor kiszerelése nélkül is....
Ahogy a T-64 esetében, feltehetően itt is majd hosszas út fog elvezetni addig, amíg sikerül minden tervezési és kivitelezési problémát megoldani. Viszont itt jön a kérdés, hogy megéri-e a plusz rizikót az "új" technológiai megoldás...



Ezt nem értem. Ha utólag szerelik rá, akkor már nem is jó? o_O



Apró probléma, hogy a T-14 még inkább csak prototípus, nagyon-nagyon-nagyon nagy jóindulattal előszériás jármű.
A távirányított torony pedig más harcjárműveknél régóta téma.

Az Armata-ajnározáshoz pedig egy apróság - annak köszönhetően, hogy úgy döntöttek, ahogy (személyzet a test elején, a torony középen, nagy méretű lőszertároló a testben), a T-14 hatalmas lett. A teste nagyobb, mint az Abramsé, és a toronnyal együtt magasabb annál. Ez a korábbi (minél kisebb célfelület nyújtására törekvő) szovjet/orosz tervezési gyakorlattal szöges ellentétbe megy.


Nem akartam válaszolni csípőből, vettem magamnak a fáradtságot és a hétvégén átnéztem a régi szaklapokat könyveket.
Bizonytalan voltam abban, hogy jól emlékeztem-e arra a bizonyos hidropneumatikus elemekre a futóműben.
Nos! Pontatlanul fogalmaztam.... Tehát a T 64 oldalanként 6db, az eddigiektől radikálisan eltérő kis átmérőjű futógörgőkkel bír. Ezek komplex futómű rendszerrel rendelkeznek, amely többféle megoldással bír. Úgy mint az összes futógörgő torziós alaprugózással bír, ez eddig oké. Azonban a korabeli fényképek/források szerint van még +-ban rajt pár cucc. Tehát, a legelső és a hatodik futógörgő 1-1db hidraulikus lengéscsillapítóval van szerelve, illetve az 1; 2 és 6. futógörgőn van 1-1 speciális hidropneumatikus rugóelem. Ezt csak a régebbi darabok fényképein vagy nézet rajzain fogod megtalálni, mert azok még csak egészen keskeny kötényezéssel (csak a visszafutó lánc körül) rendelkeztek. A képi anyagon az látható az említett rugóelemekről, hogy felülről indulva pont úgy néz ki mintha hidraulikus lengéscsillapító lenne, de a futókerék közelében egy széles "pogácsa alaku bumszlira" (bocs, de így konyhanyelven tudom a legjobban körül írni) vált át. Nnnaa ez az a bizonyos elem. Azt még ki tudtam kukázni, hogy ezek a hidropneumatikus elemek nem adnak változtatható hasmagasságot (jelen esetben billentést), csak a torziós rugózást javítják. Egyébbként ez MBT-k esetében az oroszokat leszámítva elég gyakori hogy a futóműveket kiegészítik hidraulikus lengéscsillapítókkal. Pld-ul a kortárs usa M 60, a német LEO 1 az 1; 2 és utolsó futógörgőkön rendelkezik ilyen lengéscsillapítóval. A LEO 2-re is írja a szakirodalom, hogy ezek a lengéscsillapítók megvannak (sajnos a széles kötényezés miatt képi anyagot nem találtam erről). Érdekesség képpen a dél-koreai K 1-en is van olyan rugózást segítő hidropneumatikus elem, amely az első és utolsó futógörgőkön van, de a K 1 ennek a segítségével még előre vagy hátra billenteni és képes azt az MBT-t. A Merkaván az összes futógörgőn volt az első változatokon lengéscsillapító, de az újabbakról sajnos nem találtam oldal kötények nélküli képet, így nem tudom hogy az újabb verziókon van-e.... Oroszéknak is van olyan cuccuk, amely nem "szimpla" torziós rugózású. BMP 1 az első és utolsó futógörgőkhöz van lengéscsillapító, a BMP 2-3 nál már 1; 2 és 6. görgön van ilyen elem..... (hidraulikus lengéscsillapító)
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
Poénosak ezek az oroszok én a legtö9bb porgramjukon már csak nevetek.

Olyan projektük volt már évekkel ezelőtt is ami nem csak nyugaton de már kínaikanál is alap.
Az armatánál is bedobják hogy robotizált úgy hogy még nincs 1 db sem szolgálatban .

2008-ban jöttek hogy 2015-re lesz minden .
Majd mikor elérkeztünk oda már 2020-at igértek.

És lám lám ahogy egyre közelebb 2020 ! úgy hitegetnek tovább hogy majd ekkor meg akkor ez lesz. és már van pofa 2030-as évszámot benyögni
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba
Poénosak ezek az oroszok én a legtö9bb porgramjukon már csak nevetek.

Olyan projektük volt már évekkel ezelőtt is ami nem csak nyugaton de már kínaikanál is alap.
Az armatánál is bedobják hogy robotizált úgy hogy még nincs 1 db sem szolgálatban .

2008-ban jöttek hogy 2015-re lesz minden .
Majd mikor elérkeztünk oda már 2020-at igértek.

És lám lám ahogy egyre közelebb 2020 ! úgy hitegetnek tovább hogy majd ekkor meg akkor ez lesz. és már van pofa 2030-as évszámot benyögni

Ami talán számítana nekik, azok az exportbevételek, bár nem tudom, hogy százalékosan hogyan aránylanak ezek az össz exportbevételhez.
Amúgy meg ki támadná meg őket?
(Csak emiatt) nem ráérnek?
 
Poénosak ezek az oroszok én a legtö9bb porgramjukon már csak nevetek.

Olyan projektük volt már évekkel ezelőtt is ami nem csak nyugaton de már kínaikanál is alap.
Az armatánál is bedobják hogy robotizált úgy hogy még nincs 1 db sem szolgálatban .

2008-ban jöttek hogy 2015-re lesz minden .
Majd mikor elérkeztünk oda már 2020-at igértek.

És lám lám ahogy egyre közelebb 2020 ! úgy hitegetnek tovább hogy majd ekkor meg akkor ez lesz. és már van pofa 2030-as évszámot benyögni


Amennyiben kicsit is értenél ahhoz amiről véleményt mondasz, akkor nem irkálnál ekkora marhaságokat.
 
Ami talán számítana nekik, azok az exportbevételek, bár nem tudom, hogy százalékosan hogyan aránylanak ezek az össz exportbevételhez.

Figyelembe véve mindent nem túl valószínű, hogy rövid úton exportra kínálni fogják. A gyártási kapacitást jó időre lefoglalja (majd) a hazai megrendelések teljesítése...
 
Na megvolt a napi ruszki fikázás Roninak...minden oké?Megnyugodtál?Léphetünk tovább?o_Oo_Oo_O


Nem fikázást írtam mint dinamo meg panoz hanem tényt mert nekem ez jött le .
Érdekes kína a nagy vad kommunista ország mégis ott valahogy az igérgetések helyett pikk pakk felbukkan egy új technika anélkül hogy telekűrtőlnék a médiát jóval a megjelenése előtt .

Most az egyszer egyetértek veled.

Miben? hogy máig nincs sz-350 se sz-400-nak új rakéta se vontatott csali meg úgy nagyjából semmi sem o_O.
 
  • Tetszik
Reactions: camee
Érdekes kína a nagy vad kommunista ország mégis ott valahogy az igérgetések helyett pikk pakk felbukkan egy új technika anélkül hogy telekűrtőlnék a médiát jóval a megjelenése előtt .
A kínai költségvetés 150 milliárd volt 2017-ban, az orosz 48. Mit vársz, csodát? A kínai évi 7 %-al nő, az orosz csökken.
 
Ebben a hírben mi a trollkodás? A fregatt mániád is vicces. Érdekes módon azt nem veszed észre, hogy közben 5 év alatt megépítenek egy 25 000 tonnás SSBN-t, ha már ennél a példánál akarunk maradni.
 
Érdekes módon azt nem veszed észre, hogy közben 5 év alatt megépítenek egy 25 000 tonnás SSBN-t

Egy tengó megépítése egészen már mint egy hajó .Ha nem így lenne akkor már a 4 db gorshkov el lenne felejtve ;)
Ráadásul a dízel tengók építésésben jól állnak.
A másik meg hogy ugye a nuki ütőerőre vannak jobban rá álva nem csoda hogy szükséges az SSBN.
 
Roni

Van egy jó munkád,jól keresel. Eltervezed, hogy kb 2 év múlva összeszeded a pénzt és veszel egy új kocsit. Közben eldicsekszel ismerősöknek, haveroknak , családnak ezzel. Mikor már majdnem sínen vagy jön egy gazdasági válság, lecsökken a béred rosszabb esetben elbocsátanak. Esett a kocsivásárlás.Kezdheted újból a tervezést, gyüjtést. Most akkor trollkodtál mikor mindenkinek azt beszélted, hogy kocsit veszel?