T-90

A gumibetét nem azt jelenti, hogy van egy gumipárnácska a felületére fogva, hanem, hogy a lánctag belsejében gumibevonagt van.




A képen lévő gép láncán belül sincs gumi,mert át lehet látni a láncon,a csavar helyén,és ott járnak a futógörgők,élek a gyanúperrel,hogy ezek a gépek mennek a harctérre,és oda nem tesznek gumibetétet,csak a békeidős gyakorlatozáskor.
1 furat van minden láncszemen,vagyis 1 csavarral,esetleg valamilyen patenttel rögzíthetik a gumibetétet,ami mindkét oldali betétet fogja,vagyis vagy mindkét betét rákerül,vagy egyik sem.
Azt sem hinném,hogy ezután kerülne rá a betét,mert 6x egyszerűbb rátenni őket mielőtt felkerül a gépre a lánc,mint mikor már rajta van.
Ezen meg eléggé rajta van a lánc.
De tévedhetek is, és esetleg ezután kerülnek fel a betétek,kellene 1 harctéri video ahol látszik,hogy ott rajta van e.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and antigonosz
A képen lévő gép láncán belül sincs gumi,mert át lehet látni a láncon,a csavar helyén,és ott járnak a futógörgők,élek a gyanúperrel,hogy ezek a gépek mennek a harctérre,és oda nem tesznek gumibetétet,csak a békeidős gyakorlatozáskor.
1 furat van minden láncszemen,vagyis 1 csavarral,esetleg valamilyen patenttel rögzíthetik a gumibetétet,ami mindkét oldali betétet fogja,vagyis vagy mindkét betét rákerül,vagy egyik sem.
Azt sem hinném,hogy ezután kerülne rá a betét,mert 6x egyszerűbb rátenni őket mielőtt felkerül a gépre a lánc,mint mikor már rajta van.
Ezen meg eléggé rajta van a lánc.
De tévedhetek is, és esetleg ezután kerülnek fel a betétek,kellene 1 harctéri video ahol látszik,hogy ott rajta van e.
Alapvetően kétfajta lánctalp van. A régebbiekben a lánctagokat csapszegekkel kapcsolták össze. Az újjabbakban a lánctag végein két csapszeg fut végig gumiágyazatban (gumibetétben), a lánctagokat a csapszegek végein kapcsolják össze valamilyen gyűrükkel. A nyugatiak a lánctalpak felületére gumipárnákat is felraktak, mert rengeteget gyakorlatoztak Nyugat-Európában és járkáltak velük műutakon.
Az amerikaiaknál talán először a Shermanokon terjedt el úgy igazán először az újfajta lánctalp (sok esetben a teljes lánctag gumiból volt), a szovjeteknél meg a BMP szérián.
 
BMP lánctalp
A lánctagokat a szélükön fogják össze gyűrükkel. A fém csapok, amit áthaladnak a lánctagon gyárilag vennek gumiba beleágyazva.
T-90 régi valamint új lánctalppal.
Baloldali hagyományos, jobboldali gumibetétes (és nincsenek a felületén gumipárnácskák)
T-72_tracks.jpg
 
BMP lánctalp
A lánctagokat a szélükön fogják össze gyűrükkel. A fém csapok, amit áthaladnak a lánctagon gyárilag vennek gumiba beleágyazva.
T-90 régi valamint új lánctalppal.
Baloldali hagyományos, jobboldali gumibetétes (és nincsenek a felületén gumipárnácskák)
T-72_tracks.jpg



A gyártósoron levő gépen,amiről eddig beszéltem/tünk, más lánc van,láthatóak a jukak( :D ) amivel felfogatják a gumibetéteket,s mivel át lehet látni a yukon, azon qrvára nincs se belül,se kívül gumibetét.
Ismétlem,szerintem(!!) a harctéri gépeket gumibetét nélkül szerelik.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
A rendszeresített tankok fele elveszett, mivel nem az összes ruszki tank támadott, így a bevetett tankok nagy részét kilőtték, elhagyták.
A gyenge minőségű harckocsi és páncélos technikát mennyiséggel próbálják pótolni, régi hagyományok alapján. Ezt tudja mindenki.
Ezért először a mennyiségi előnyét eliminalták a ruszkinak.

A nyugati és ukrán erőknek ehhez nem kellett nyugati harckocsi. Jól gazdálkodnak saját erejükkel.
;)
Így ráérnek majd később bevetni őket, amikor már még kevesebb tankja lesz a ruszkinak.
:)

A T-90- elérte a 72
-es korlátait:
  • Lassan tolat.
  • Közepes műszerezettség.
  • Korlátozott fegyverzet teljesítmény az osztott lőszer miatt.
  • APS továbbra sincs.
  • Reaktív védelem messze nem hozza azt, amit ígértek.
ja, csak közben nagyjából megsemmisült Ukrajna eredeti harckocsiállománya, meg az egykori keleti blokkból szállított T-72 sorai is megritkultak
 
Csak amíg amiről te beszélsz az a lánc hangját csökkenti és élettartamát növeli úgy , hogy nem korlátozza a terepjáró képességet addig a @papajoe féle a közúti közlekedést hivatott elviselhetővé tenni és tönkre teszi a terepjáró képességet. Az , hogy melyiknek mi a pontos elnevezése én es kíváncsi vagyok.


A csapszeg ágyazása volt gumigyűrű (persely), azt hívták régen nálunk "gumi betétes"-nek.
Most már a futófelület a gumibetét. Minden csapszeg ágy gumibetétes mostanában már szerintem a tankoknál.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
Annak szerintem a majd 70 tonnához több köze van mint a betéthez.
Mindkettőhöz köze van mert ugye a 70t kellene felvinni a lejtőn amihez erő kell és egy olyan lánctalp ami át tudja vinni az erőt a talajra ami felvinné a 70 t-t na most a gumi betét pont a tapadási együtthatót rontja le annyira , hogy azzal már nem tudja átvinni az erőt ! Pont úgy mint a legjobb terepjáró is buta kacsa lesz terepen országúti gumival !
 
Mindkettőhöz köze van mert ugye a 70t kellene felvinni a lejtőn amihez erő kell és egy olyan lánctalp ami át tudja vinni az erőt a talajra ami felvinné a 70 t-t na most a gumi betét pont a tapadási együtthatót rontja le annyira , hogy azzal már nem tudja átvinni az erőt ! Pont úgy mint a legjobb terepjáró is buta kacsa lesz terepen országúti gumival !
Na most akkor egy dolgot ismerni kéne, volt hókarom azon a lánctalpon?
 
ja, csak közben nagyjából megsemmisült Ukrajna eredeti harckocsiállománya, meg az egykori keleti blokkból szállított T-72 sorai is megritkultak

Olvass vissza mire reagáltam!

Harmadszorra IS:

- Az orosz veszteségekhez
NEM KELLETT
nyugati páncélos technika!
  • Az összes NATO haderő sértetlen.
  • A keleti, nem használt technika feláldozása azért kell, hogy fogyjon az orosz technika.

Nem azért, mert a NATO háborúzni akar, hanem azért, hogy a ruszki NE AKARJON HÁBORÚZNI !

Sajnos Putyin csak ebből ért.
Aki pofozkodik, azt pofán verik. :)
 
Olvass vissza mire reagáltam!

Harmadszorra IS:

- Az orosz veszteségekhez
NEM KELLETT
nyugati páncélos technika!
  • Az összes NATO haderő sértetlen.
  • A keleti, nem használt technika feláldozása azért kell, hogy fogyjon az orosz technika.

Nem azért, mert a NATO háborúzni akar, hanem azért, hogy a ruszki NE AKARJON HÁBORÚZNI !

Sajnos Putyin csak ebből ért.
Aki pofozkodik, azt pofán verik. :)
A figyelmedbe ajánlom az észt hírszerzés főnökének nyilatkozatát.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
Olvass vissza mire reagáltam!

Harmadszorra IS:

- Az orosz veszteségekhez
NEM KELLETT
nyugati páncélos technika!
  • Az összes NATO haderő sértetlen.
  • A keleti, nem használt technika feláldozása azért kell, hogy fogyjon az orosz technika.

Nem azért, mert a NATO háborúzni akar, hanem azért, hogy a ruszki NE AKARJON HÁBORÚZNI !

Sajnos Putyin csak ebből ért.
Aki pofozkodik, azt pofán verik. :)



Drága kenyér,legalább itt ne told ezt a fost pls .
 
A gyártósoron levő gépen,amiről eddig beszéltem/tünk, más lánc van,láthatóak a jukak( :D ) amivel felfogatják a gumibetéteket,s mivel át lehet látni a yukon, azon qrvára nincs se belül,se kívül gumibetét.
Ismétlem,szerintem(!!) a harctéri gépeket gumibetét nélkül szerelik.
Nem értem, mi nem világos? A régi láncoknál, ahol a láncokat azok a fém rudak (csapok) kapcsolják össze, nem működik a kenés. Gyorsabban kopnak.
Az újaknál, ahol a csapok végein lévő gyűrükkel kapcsolod össze a lánctagokat, a csapokat gyárilag gumiba öntheted. Ezért gumibetétesek.
És ha nagyon akarod a felületre egy gumipárnát is feltehetsz.
De ám legyen. Legyenek azok is gumibetétesek.
 
Nem értem, mi nem világos? A régi láncoknál, ahol a láncokat azok a fém rudak (csapok) kapcsolják össze, nem működik a kenés. Gyorsabban kopnak.
Az újaknál, ahol a csapok végein lévő gyűrükkel kapcsolod össze a lánctagokat, a csapokat gyárilag gumiba öntheted. Ezért gumibetétesek.
És ha nagyon akarod a felületre egy gumipárnát is feltehetsz.
De ám legyen. Legyenek azok is gumibetétesek.



Taníts kedves master.:D
Az új láncról beszélek,azt magyarázom,hogy a gumibetétek nem gyárilag bele vannak öntve/építve,hanem 1 fajta lánc van,amire utólag,felhasználási területnek megfelelően vagy felaplikálják a gumibetéteket,vagy nem.


Pl hó,jég,fagy,nincs gumibetét.

Szilárd talaj,beton, van gumibetét,ugyanazon a láncon.

 
Taníts kedves master.:D
Az új láncról beszélek,azt magyarázom,hogy a gumibetétek nem gyárilag bele vannak öntve/építve,hanem 1 fajta lánc van,amire utólag,felhasználási területnek megfelelően vagy felaplikálják a gumibetéteket,vagy nem.


Pl hó,jég,fagy,nincs gumibetét.

Szilárd talaj,beton, van gumibetét,ugyanazon a láncon.




Nem jók a linkek, telóhiba,majd pc-ről ráhúzom a duplát később.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre
Taníts kedves master.:D
Az új láncról beszélek,azt magyarázom,hogy a gumibetétek nem gyárilag bele vannak öntve/építve,hanem 1 fajta lánc van,amire utólag,felhasználási területnek megfelelően vagy felaplikálják a gumibetéteket,vagy nem.


Pl hó,jég,fagy,nincs gumibetét.

Szilárd talaj,beton, van gumibetét,ugyanazon a láncon.

Látom nagyon nehéz megérteni, amit leírtam...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Kopi2000
Csak egy olyan nyugati tankot mutass ami ezt utána csinálja:

Én még egyet se láttam. Ennyit erről az okosságodról is.
Szerintem:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
(de kétlem hogy bármit el lehet így találni)