T-90

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 223
57 617
113
A gumibetét nem azt jelenti, hogy van egy gumipárnácska a felületére fogva, hanem, hogy a lánctag belsejében gumibevonagt van.




A képen lévő gép láncán belül sincs gumi,mert át lehet látni a láncon,a csavar helyén,és ott járnak a futógörgők,élek a gyanúperrel,hogy ezek a gépek mennek a harctérre,és oda nem tesznek gumibetétet,csak a békeidős gyakorlatozáskor.
1 furat van minden láncszemen,vagyis 1 csavarral,esetleg valamilyen patenttel rögzíthetik a gumibetétet,ami mindkét oldali betétet fogja,vagyis vagy mindkét betét rákerül,vagy egyik sem.
Azt sem hinném,hogy ezután kerülne rá a betét,mert 6x egyszerűbb rátenni őket mielőtt felkerül a gépre a lánc,mint mikor már rajta van.
Ezen meg eléggé rajta van a lánc.
De tévedhetek is, és esetleg ezután kerülnek fel a betétek,kellene 1 harctéri video ahol látszik,hogy ott rajta van e.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and antigonosz

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A képen lévő gép láncán belül sincs gumi,mert át lehet látni a láncon,a csavar helyén,és ott járnak a futógörgők,élek a gyanúperrel,hogy ezek a gépek mennek a harctérre,és oda nem tesznek gumibetétet,csak a békeidős gyakorlatozáskor.
1 furat van minden láncszemen,vagyis 1 csavarral,esetleg valamilyen patenttel rögzíthetik a gumibetétet,ami mindkét oldali betétet fogja,vagyis vagy mindkét betét rákerül,vagy egyik sem.
Azt sem hinném,hogy ezután kerülne rá a betét,mert 6x egyszerűbb rátenni őket mielőtt felkerül a gépre a lánc,mint mikor már rajta van.
Ezen meg eléggé rajta van a lánc.
De tévedhetek is, és esetleg ezután kerülnek fel a betétek,kellene 1 harctéri video ahol látszik,hogy ott rajta van e.
Alapvetően kétfajta lánctalp van. A régebbiekben a lánctagokat csapszegekkel kapcsolták össze. Az újjabbakban a lánctag végein két csapszeg fut végig gumiágyazatban (gumibetétben), a lánctagokat a csapszegek végein kapcsolják össze valamilyen gyűrükkel. A nyugatiak a lánctalpak felületére gumipárnákat is felraktak, mert rengeteget gyakorlatoztak Nyugat-Európában és járkáltak velük műutakon.
Az amerikaiaknál talán először a Shermanokon terjedt el úgy igazán először az újfajta lánctalp (sok esetben a teljes lánctag gumiból volt), a szovjeteknél meg a BMP szérián.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
BMP lánctalp
A lánctagokat a szélükön fogják össze gyűrükkel. A fém csapok, amit áthaladnak a lánctagon gyárilag vennek gumiba beleágyazva.
T-90 régi valamint új lánctalppal.
Baloldali hagyományos, jobboldali gumibetétes (és nincsenek a felületén gumipárnácskák)
T-72_tracks.jpg
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 223
57 617
113
BMP lánctalp
A lánctagokat a szélükön fogják össze gyűrükkel. A fém csapok, amit áthaladnak a lánctagon gyárilag vennek gumiba beleágyazva.
T-90 régi valamint új lánctalppal.
Baloldali hagyományos, jobboldali gumibetétes (és nincsenek a felületén gumipárnácskák)
T-72_tracks.jpg



A gyártósoron levő gépen,amiről eddig beszéltem/tünk, más lánc van,láthatóak a jukak( :D ) amivel felfogatják a gumibetéteket,s mivel át lehet látni a yukon, azon qrvára nincs se belül,se kívül gumibetét.
Ismétlem,szerintem(!!) a harctéri gépeket gumibetét nélkül szerelik.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 451
113
A rendszeresített tankok fele elveszett, mivel nem az összes ruszki tank támadott, így a bevetett tankok nagy részét kilőtték, elhagyták.
A gyenge minőségű harckocsi és páncélos technikát mennyiséggel próbálják pótolni, régi hagyományok alapján. Ezt tudja mindenki.
Ezért először a mennyiségi előnyét eliminalták a ruszkinak.

A nyugati és ukrán erőknek ehhez nem kellett nyugati harckocsi. Jól gazdálkodnak saját erejükkel.
;)
Így ráérnek majd később bevetni őket, amikor már még kevesebb tankja lesz a ruszkinak.
:)

A T-90- elérte a 72
-es korlátait:
  • Lassan tolat.
  • Közepes műszerezettség.
  • Korlátozott fegyverzet teljesítmény az osztott lőszer miatt.
  • APS továbbra sincs.
  • Reaktív védelem messze nem hozza azt, amit ígértek.
ja, csak közben nagyjából megsemmisült Ukrajna eredeti harckocsiállománya, meg az egykori keleti blokkból szállított T-72 sorai is megritkultak
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
Csak amíg amiről te beszélsz az a lánc hangját csökkenti és élettartamát növeli úgy , hogy nem korlátozza a terepjáró képességet addig a @papajoe féle a közúti közlekedést hivatott elviselhetővé tenni és tönkre teszi a terepjáró képességet. Az , hogy melyiknek mi a pontos elnevezése én es kíváncsi vagyok.


A csapszeg ágyazása volt gumigyűrű (persely), azt hívták régen nálunk "gumi betétes"-nek.
Most már a futófelület a gumibetét. Minden csapszeg ágy gumibetétes mostanában már szerintem a tankoknál.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 592
26 339
113
Annak szerintem a majd 70 tonnához több köze van mint a betéthez.
Mindkettőhöz köze van mert ugye a 70t kellene felvinni a lejtőn amihez erő kell és egy olyan lánctalp ami át tudja vinni az erőt a talajra ami felvinné a 70 t-t na most a gumi betét pont a tapadási együtthatót rontja le annyira , hogy azzal már nem tudja átvinni az erőt ! Pont úgy mint a legjobb terepjáró is buta kacsa lesz terepen országúti gumival !
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 718
10 656
113
Mindkettőhöz köze van mert ugye a 70t kellene felvinni a lejtőn amihez erő kell és egy olyan lánctalp ami át tudja vinni az erőt a talajra ami felvinné a 70 t-t na most a gumi betét pont a tapadási együtthatót rontja le annyira , hogy azzal már nem tudja átvinni az erőt ! Pont úgy mint a legjobb terepjáró is buta kacsa lesz terepen országúti gumival !
Na most akkor egy dolgot ismerni kéne, volt hókarom azon a lánctalpon?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 550
18 886
113
ja, csak közben nagyjából megsemmisült Ukrajna eredeti harckocsiállománya, meg az egykori keleti blokkból szállított T-72 sorai is megritkultak

Olvass vissza mire reagáltam!

Harmadszorra IS:

- Az orosz veszteségekhez
NEM KELLETT
nyugati páncélos technika!
  • Az összes NATO haderő sértetlen.
  • A keleti, nem használt technika feláldozása azért kell, hogy fogyjon az orosz technika.

Nem azért, mert a NATO háborúzni akar, hanem azért, hogy a ruszki NE AKARJON HÁBORÚZNI !

Sajnos Putyin csak ebből ért.
Aki pofozkodik, azt pofán verik. :)
 

tong djagbu

Well-Known Member
2019. november 9.
2 941
19 451
113
Olvass vissza mire reagáltam!

Harmadszorra IS:

- Az orosz veszteségekhez
NEM KELLETT
nyugati páncélos technika!
  • Az összes NATO haderő sértetlen.
  • A keleti, nem használt technika feláldozása azért kell, hogy fogyjon az orosz technika.

Nem azért, mert a NATO háborúzni akar, hanem azért, hogy a ruszki NE AKARJON HÁBORÚZNI !

Sajnos Putyin csak ebből ért.
Aki pofozkodik, azt pofán verik. :)
A figyelmedbe ajánlom az észt hírszerzés főnökének nyilatkozatát.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 223
57 617
113
Olvass vissza mire reagáltam!

Harmadszorra IS:

- Az orosz veszteségekhez
NEM KELLETT
nyugati páncélos technika!
  • Az összes NATO haderő sértetlen.
  • A keleti, nem használt technika feláldozása azért kell, hogy fogyjon az orosz technika.

Nem azért, mert a NATO háborúzni akar, hanem azért, hogy a ruszki NE AKARJON HÁBORÚZNI !

Sajnos Putyin csak ebből ért.
Aki pofozkodik, azt pofán verik. :)



Drága kenyér,legalább itt ne told ezt a fost pls .
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A gyártósoron levő gépen,amiről eddig beszéltem/tünk, más lánc van,láthatóak a jukak( :D ) amivel felfogatják a gumibetéteket,s mivel át lehet látni a yukon, azon qrvára nincs se belül,se kívül gumibetét.
Ismétlem,szerintem(!!) a harctéri gépeket gumibetét nélkül szerelik.
Nem értem, mi nem világos? A régi láncoknál, ahol a láncokat azok a fém rudak (csapok) kapcsolják össze, nem működik a kenés. Gyorsabban kopnak.
Az újaknál, ahol a csapok végein lévő gyűrükkel kapcsolod össze a lánctagokat, a csapokat gyárilag gumiba öntheted. Ezért gumibetétesek.
És ha nagyon akarod a felületre egy gumipárnát is feltehetsz.
De ám legyen. Legyenek azok is gumibetétesek.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 223
57 617
113
Nem értem, mi nem világos? A régi láncoknál, ahol a láncokat azok a fém rudak (csapok) kapcsolják össze, nem működik a kenés. Gyorsabban kopnak.
Az újaknál, ahol a csapok végein lévő gyűrükkel kapcsolod össze a lánctagokat, a csapokat gyárilag gumiba öntheted. Ezért gumibetétesek.
És ha nagyon akarod a felületre egy gumipárnát is feltehetsz.
De ám legyen. Legyenek azok is gumibetétesek.



Taníts kedves master.:D
Az új láncról beszélek,azt magyarázom,hogy a gumibetétek nem gyárilag bele vannak öntve/építve,hanem 1 fajta lánc van,amire utólag,felhasználási területnek megfelelően vagy felaplikálják a gumibetéteket,vagy nem.


Pl hó,jég,fagy,nincs gumibetét.

Szilárd talaj,beton, van gumibetét,ugyanazon a láncon.

 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 223
57 617
113
Taníts kedves master.:D
Az új láncról beszélek,azt magyarázom,hogy a gumibetétek nem gyárilag bele vannak öntve/építve,hanem 1 fajta lánc van,amire utólag,felhasználási területnek megfelelően vagy felaplikálják a gumibetéteket,vagy nem.


Pl hó,jég,fagy,nincs gumibetét.

Szilárd talaj,beton, van gumibetét,ugyanazon a láncon.




Nem jók a linkek, telóhiba,majd pc-ről ráhúzom a duplát később.
 
  • Tetszik
Reactions: Miskolci Ogre

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Taníts kedves master.:D
Az új láncról beszélek,azt magyarázom,hogy a gumibetétek nem gyárilag bele vannak öntve/építve,hanem 1 fajta lánc van,amire utólag,felhasználási területnek megfelelően vagy felaplikálják a gumibetéteket,vagy nem.


Pl hó,jég,fagy,nincs gumibetét.

Szilárd talaj,beton, van gumibetét,ugyanazon a láncon.

Látom nagyon nehéz megérteni, amit leírtam...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Kopi2000