Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Lehet tudni mihez kell ez a sok kikötőport?
Lehet tudni mihez kell ez a sok kikötőport?
Egy dokkolónyílást elvileg csak 20 alkalommal lehet használni, szóval nem ártanak az újak.
Erről a limitről olvastam már korábban is, de pl. a Zvezda hátsó dokkolónyílására 47 alkalommal dokkoltak összesen eddig, ha jól számoltam. Ráadásul oda azért is dokkolnak, mert a Progressz vagy Szojuz hajtóműveivel kisebb pályaemelő manővereket is tudnak végrehajtani...
Lehet hogy reszeltek rajta azóta, én egy 1999-es Sojuz-T manuálban láttam ezt a limitet említve.
(legalsó sor)
Mivel tudomásom szerint a Zvezda dokkolómodulját nem cserélték le az építése óta (ami az 1990-es évek közepe maximum), ezért gondolom eredetileg arra is ez vonatkozna.
Csak a szükség törvényt bont alapján azóta is használják folyamatosan. Ha valamikor esetleg nem sikerülne a dokkolás, akkor lenne bőven most már csatlakozási pozíció (eddig is volt végül is), hogy oda átmanőverezzenek. Az már egy érdekesebb kérdés, hogy mi történne, ha a kidokkolás nem valósulna meg valamiért...
Alsó rész az aktív dokkoló -Szojuz, Progress, Oldalsó 5 passzív dokkoló az új jármüvekhez, mint pl az OrelAz alsó rész a dokkoló, az oldalsók körben az esetleges újabb állomás modulok csatlakozói?
Pricsal modul:
Az amerikai Crew Dragon űrhajó orosz Pricsal modulhoz való csatlakoztatásának lehetőségéről tárgyal a Roszkozmosz és a NASA – mondta Dmitrij Rogozin .
Akkor mégis van egységes dokkoló rendszer?
Van és nincs.
Az International Docking System Standard (IDSS) egy nemzetközi szabvány, amelynek meghatározásában ott volt a NASA, a Roszkoszmosz, a JAXA és az ESA is.
Létezik a Nemzetközi Dokkoló-Adapter (IDA), ami az APASz-95 (Roszkoszmosz) és a NDS (NASA) közötti átjárást teszi lehetővé. Az NDS maga IDSS szabványnak megfelelő, de az orosz Szojuz és Progressz űrhajókon továbbra is csak APASz-95 van.
Az IDA-2 és -3 jelenleg is a Harmony modul PMA-jai végén vannak.
Ennek a lehetőségeiről kezdték meg az egyeztetést, erről szólt ez a hír ( forrás ).
A Prichal-on tudomásom szerint APASz-95 van továbbra is, tehát a Crew Dragon adapter nélkül nem tud oda kikötni.
Az egységes dokkoló rendszer igénye már a Szojúz-Apolló idején felmerült.
Androgün renbszert terveztek, úgy tudom.
A Szojuz/Progresz már így megy nyugdijba, de a Federacia-t már az IDA-val szerelhetnék fel, vagy valami jobbal.