[HUN] Saab JAS-39EBS-HU Gripen

Ekkora területen nem lenne költséghatékonyabb tüzérséggel támogatni?
Mekkora az akkora?
valószínűleg mennyi időn bellűl kell váltani a lassú nagy hatótávólságú fegyvereket gyors rövidebblábúakra az ellenük való védekezés kiépülése végett? (tehát kb mikor kukázza egy időre az ilyen típusú fegyvereket a technika fejlődése?)
@molnibalage @rudi
Ez paraméterek és nélkül nem értelmezhető.
Milyen helyszín és ki ellen?
A terepkövető szubszonikus CM ellen nincs területvédelem ARH rakéta + PAC-3 + 0/24 órás AWACS vagy Sz-400+ A-50U/A-100 és szintén ARH rakéta nélkül.

Mivel ez nagyfiúk játszótere a fizika jelen állása szerint az idők végezetéig, mert minden köré nem tudsz légvédelmet tenni.
 
Hát, mondjuk Magyarország.
Olyan nagyon sok fronton nem harcolhatunk, és nagy kiterjedésben sem.
Róka fogta csuka.Mert valójában a terület nagyságához mérten a rendelkezésre álló erő nagyon kevés.Nem elösszőr emlegetem,hogy Saron egy kevesebb mint 20km-es frontszakaszon tört át 4 HADOSZTÁLY erejével,Golánon meg a tényleges hadszintér egy kisebb magyar járás területe volt,
A tüzérség szerintem számunkra a legfontosabb fegyvernem kéne,hogy legyen.Egy orosz dd harccsoport tüzérségi komponense kb egy tüzér dd erejű komplex tüzérségi erőt jelent.....
A légierő lenne az az erő,ami a térben a leggyorsabban képes mozogni és csapástmérni.De nekünk nincs pénzünk egy ehez szükséges méretű légierőt kiépiteni és fentartani....Alsó hangon kéne legalább 3 ezred/repülő dd hozzá.
 
  • Tetszik
Reactions: ravenlord
Ez mennyire igaz? Mert egyszer így, egyszer úgy olvasom.

A Meteor hátránya a viszonylag nagy méretei, amelyek több rakéta felakasztása esetén rontják a repülési jellemzőket, és mindenekelőtt növelik a hordozó radarjelét.

Ha valóban hátrány, akkor mennyiben kompenzálja a rakéta hatótávolsága, aktiv adatkapcsolata és pontossága??
Nem tudjuk, hogy az elektronikai zavarás mennyi teszi nagy távolságon problémássá a Meteor kinematikai hatótávolságát.
Erős hasonlattal egy AIM-120C-7-es F-16C/AM az olyan egy Meteoros 4. gen gép ellen, minta karddal menni neki egy falanxnak...
Közepes magasságon a Meteor kinematikai lerepült távolsága a kétszerese is lehet úgy, hogy a végén nem lassul, hanem a hajtóműve működik a rakétának.
 
Nem tudjuk, hogy az elektronikai zavarás mennyi teszi nagy távolságon problémássá a Meteor kinematikai hatótávolságát.
Erős hasonlattal egy AIM-120C-7-es F-16C/AM az olyan egy Meteoros 4. gen gép ellen, minta karddal menni neki egy falanxnak...
Közepes magasságon a Meteor kinematikai lerepült távolsága a kétszerese is lehet úgy, hogy a végén nem lassul, hanem a hajtóműve működik a rakétának.
Oké, de a Gripen manőverezési képessége számottevően romlik? Gondolom az Eriknél ez kevésbé lesz jellemző.

Mennyivel növeli a radarjelet, számottevően javítja az ellenség általi a felderíthetőséget? Ezekre van tapasztalata a svédeknek vagy csak a gyári optimizmus?
 
Oké, de a Gripen manőverezési képessége számottevően romlik? Gondolom az Eriknél ez kevésbé lesz jellemző.
Az E változat eleve rosszabb. A F414 tolóerő növekedése még a gép tömeg növekedésével sem tartott lépést, nemhogy a légellenállás többlettel.
Saccra Meteor olyan lehet, mintha egy SDB-t vinne gép egy AIM-120 helyett.
Érezhető, de ettől nem lesz béna kacsa.
Mennyivel növeli a radarjelet, számottevően javítja az ellenség általi a felderíthetőséget?
Ezt itt számokban senki meg nem mondja neked.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and SilvioD
Oké, de a Gripen manőverezési képessége számottevően romlik?
BVR ben nincs jelentősége a manőverezési képességnek.
Ott az számít milyen jó a radarod, mekkora a rakétád hatótávolsága és milyen jó az RVR ed.
Aki messzebről tud indítani, jó eséllyel az fogja nyerni a légiharcot.
Az őrültséggel határos bátorság kell ahhoz hogy valaki belemenjen egy BVR be ha tudja hogy az ellenfél több tucat km rel hamarabb indíthatja a rakétáit, ráadásul azokat jó eséllyel nem fogja tudni kimanőverezni...
 
aa.jpg
Ez a képernyőkep szerintem ugyanaz, amit 8-10 éve a cseh gripenes cikk kapcsan megjelent.
 
BVR ben nincs jelentősége a manőverezési képességnek.
Azért ez így nem igaz. Egy ponton túl nincs jelentősége. De az, hogy ez a pont hol van elég sokmindentől függ.

Egy F-86-ra téve a Meteor sem elégséges kompenzálni azt, hogy egy EF milyen magasról és milyen messzire képes elloftolni azt és milyen gyorsan éri el a 0-10 km-es magasságod meg azt sem, hogy a DLZ-t hogyan omlasztod össze.
 
  • Tetszik
Reactions: honved
Azért ez így nem igaz. Egy ponton túl nincs jelentősége. De az, hogy ez a pont hol van elég sokmindentől függ.

Egy F-86-ra téve a Meteor sem elégséges kompenzálni azt, hogy egy EF milyen magasról és milyen messzire képes elloftolni azt és milyen gyorsan éri el a 0-10 km-es magasságod meg azt sem, hogy a DLZ-t hogyan omlasztod össze.
Az hogy a rakétát hordozó gép milyen magasra tud emelkedni és milyen sebességgel tudja eldobni a rakétát szerintem nem "manőverezési képesség" kategória.
Szerintem ez alap repülési teljesítmény mutató kérdés.
A Meteornak nagyobb légellenállása mint az AMRAAM nak és emiatt ha Meteor van függesztve nyilván rosszabbak az alap repülési teljesítmény mutatók (csúcsmagasság, max. sebesség, hatótáv), de szerintem ezt bőven kompenzálja a Meteor teljesítménye


Az alap kérdés arról szólt hogy van e jelentősége annak hogy a Meteorral függesztve romlik a Gripen manőverező képessége.
Magának a manőverező képességnek vajmi kevés jelentősége van BVR ben
 
Az új sisakról van fent pár fotó a harckocsifilm csatornán, de nem linkelodik, valaki orvosolja please.
 
Róka fogta csuka.Mert valójában a terület nagyságához mérten a rendelkezésre álló erő nagyon kevés.Nem elösszőr emlegetem,hogy Saron egy kevesebb mint 20km-es frontszakaszon tört át 4 HADOSZTÁLY erejével,Golánon meg a tényleges hadszintér egy kisebb magyar járás területe volt,
A tüzérség szerintem számunkra a legfontosabb fegyvernem kéne,hogy legyen.Egy orosz dd harccsoport tüzérségi komponense kb egy tüzér dd erejű komplex tüzérségi erőt jelent.....
A légierő lenne az az erő,ami a térben a leggyorsabban képes mozogni és csapástmérni.De nekünk nincs pénzünk egy ehez szükséges méretű légierőt kiépiteni és fentartani....Alsó hangon kéne legalább 3 ezred/repülő dd hozzá.
Emlékeim szerint akkor ott beásott szír védelem volt a másik oldalon...
 
Az hogy a rakétát hordozó gép milyen magasra tud emelkedni és milyen sebességgel tudja eldobni a rakétát szerintem nem "manőverezési képesség" kategória.
Szerintem ez alap repülési teljesítmény mutató kérdés.
A Meteornak nagyobb légellenállása mint az AMRAAM nak és emiatt ha Meteor van függesztve nyilván rosszabbak az alap repülési teljesítmény mutatók (csúcsmagasság, max. sebesség, hatótáv), de szerintem ezt bőven kompenzálja a Meteor teljesítménye


Az alap kérdés arról szólt hogy van e jelentősége annak hogy a Meteorral függesztve romlik a Gripen manőverező képessége.
Magának a manőverező képességnek vajmi kevés jelentősége van BVR ben
Szerintem ez így nem korrekt.
A gép gyorsuló- , emelkedő képessége is ugyanúgy a manőverezési (térbeli mozgási, gyorsulási) képesség alapvető elemei. Így a statikus képességek - max. sebesség, rep magasság - is a részei, hiszen a dinamikus képességeket meghatározó elemek - tolóerő/tömeg arány, légellenállás - következményei.
 
Pontosan melyik csatornára gondolsz? Amit én ismerek, azon nincs...

Az új sisakról van fent pár fotó a harckocsifilm csatornán, de nem linkelodik, valaki orvosolja please.

Ja, megtaláltam... Youtube/Harckocsi1988/Közösség menüben. Csak annyit tennék hozzá, hogy a 4 képen négy különböző sisak van... bár az első ráadásul egy pixelhalmaz. A második a Striker, a harmadik a Cobra és a negyedik szerintem Targo...
A valós, rendszeresítésre kerülő sisak nincs még, hiszen a nyilatkozatok alapján az még fejlesztés alatt van.
 
Ja, megtaláltam... Youtube/Harckocsi1988/Közösség menüben. Csak annyit tennék hozzá, hogy a 4 képen négy különböző sisak van... bár az első ráadásul egy pixelhalmaz. A második a Striker, a harmadik a Cobra és a negyedik szerintem Targo...
A valós, rendszeresítésre kerülő sisak nincs még, hiszen a nyilatkozatok alapján az még fejlesztés alatt van.
Az a csatorna továbbra is elég tré.
 
Ja, megtaláltam... Youtube/Harckocsi1988/Közösség menüben. Csak annyit tennék hozzá, hogy a 4 képen négy különböző sisak van... bár az első ráadásul egy pixelhalmaz. A második a Striker, a harmadik a Cobra és a negyedik szerintem Targo...
A valós, rendszeresítésre kerülő sisak nincs még, hiszen a nyilatkozatok alapján az még fejlesztés alatt van.




Akkor vaklárma volt.
 
Nem tudom, hogy melyik topikban volt téma, itt vagy a másik Gripenben.


A HMD-system called Cobra is operational with the current Gripen C/D. For Gripen E, the Swedish Air Force and the Brazilian Air Force will use a HMD called Targo. With the Targo HMD, Gripen pilots will, among other features, get night cueing and display capabilities. The Targo system will be manufactured and supplied by the Brazilian company AEL Sistemas (AEL).


Ez alapján sanszosan a C/D-hez nincs Targo.
Cobra (Striker 1)a svèdek sem hasznàltàk szèleskörűen mert nem voltak megelègedve vele amennyire tudom.
Szóval akkor Striker 2 lesz?

Ha jól látom / értem, akkor ebben NVG be van építve és azt vetíti ki, a Targo esetén meg fel kell tenni külön.

De bevallom HMD-k terén óriási lyukak vannak tudásomban.