Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

Na ha tudod mi az a geofencing és hallottál a legutóbbi túlárazott ajánlatukról, ami még ezt is tartalmazta, akkor tiszta kellene legyen, hogy ilyen és hasonló részek előre tervezetten el vannak készítve minimum az export gépeknél. Uh azokat a gépeket ha kell lekapcsolják vagy harcértéküket minimum lenullázzák.
Gyorsan eszkalàlódott a helyzet a semmiből. :confused:
 
Annyi kiegészítés, hogy nem harcászati kaliberrel számolnak, hanem multi-megatonnás hatóerővel és az űr határán, illetve sokkal inkább afelett robbantanak.
25Mt és kb 300-400km magasan.
Vannak direkt erre a célra készített töltetek, amiknek nagyobb az EMP-je, mint a mezei atombombának vagy hidrogén bombának? És ezt úgy kell elképzelni, hogy minden kütyüt kicsit kiüt majd újraindul vagy rendesen kampó az elektrónikának örökre (ami nem volt Faraday kalitkában) év hello középkor? Esetleg a kettő között valami átmenet, hogy lesz ami túléli, lesz ami adatvesztést szenved, lesz ami tönkremegy kb egyenlő arányban?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Vannak direkt erre a célra készített töltetek, amiknek nagyobb az EMP-je, mint a mezei atombombának vagy hidrogén bombának? És ezt úgy kell elképzelni, hogy minden kütyüt kicsit kiüt majd újraindul vagy rendesen kampó az elektrónikának örökre (ami nem volt Faraday kalitkában) év hello középkor? Esetleg a kettő között valami átmenet, hogy lesz ami túléli, lesz ami adatvesztést szenved, lesz ami tönkremegy kb egyenlő arányban?
A nukleáris fegyverek topic-ba már beraktam ezt a PDF-et : https://www.cisa.gov/sites/default/...CISA_EMP-Protection-Resilience-Guidelines.pdf
Azért nem kevés ilyen EMP rakétára van szükség, minimum 40 - 50 db-ra a nagyhatalmak részéről, ráadásul elég magasra és messzire kell felrobbantani őket. Jó kérdés, hogy ki milyen szinten készült globális EMP támadásra, mert a hatás azért nem olyan bináris szerintem, hogy instant középkor.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell
A Rostec meghívta Tom Cruise amerikai színészt a MAKS-2023 nemzetközi légibemutatóra, hogy jobban megismerje a Szu-57-es vadászrepülőgépek képességeit – közölte a cég sajtószolgálata.

„A Szu-57 egy erős és fejlett repülőgép. Lenyűgöző és inspiráló. Nemcsak a katonaság, hanem, mint látjuk, a filmesek számára is. Meghívjuk Tom Cruise-t a MAKS-2023-ra, hogy közelebbről megismerje a Szu-57-et, és saját szemével lássa az orosz ászok lenyűgöző műrepülését ezen a repülőgépen" – írja a TASS az üzenetre hivatkozva.

A felkérés a "Top Gun: Maverick" című új film előzetesének megjelenése után készült, Tom Cruise-zal a címszerepben. Az egyik felvételen egy orosz Szu-57-es repülőgépre emlékeztető vadászgép tűnt fel. Az amerikai pilóta a pilótafülkéből nézi őt légi csata közben.
 
A Rostec meghívta Tom Cruise amerikai színészt a MAKS-2023 nemzetközi légibemutatóra, hogy jobban megismerje a Szu-57-es vadászrepülőgépek képességeit – közölte a cég sajtószolgálata.

„A Szu-57 egy erős és fejlett repülőgép. Lenyűgöző és inspiráló. Nemcsak a katonaság, hanem, mint látjuk, a filmesek számára is. Meghívjuk Tom Cruise-t a MAKS-2023-ra, hogy közelebbről megismerje a Szu-57-et, és saját szemével lássa az orosz ászok lenyűgöző műrepülését ezen a repülőgépen" – írja a TASS az üzenetre hivatkozva.

A felkérés a "Top Gun: Maverick" című új film előzetesének megjelenése után készült, Tom Cruise-zal a címszerepben. Az egyik felvételen egy orosz Szu-57-es repülőgépre emlékeztető vadászgép tűnt fel. Az amerikai pilóta a pilótafülkéből nézi őt légi csata közben.
Szerintem ha elfogadja a meghívást, Hollywood maximum fekete fehér némafilm szerepekre kéri fel ezentúl, vagy mehet Kovihoz pornózni :D
 
Egy ukrán cikk a Szu-57-es bevetéséről.


Ami nem világos nekem, hogy Odesszát említették, ami elvileg elég aktív légvédelmet mutat.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ismét le vagyok nyűgözve. :)
Ki lehet valahogy számolni a tolóerőből,ill a maximális teljesítményen elfogyasztott keró energia tartalmából,hogy kb hány kw/le lehet a teljesítménye,vagy,hogy kb mennyi tengelyteljesítményt/forgató nyomatékot képes leadni a turbina tengelyén?
 
Itt egy másik videó,nem elmkészem,hogy lett volna,van pár jó onboard felvétel,meg közeli képek a futóműről,meg némi légi akrobatika,sajnos Orosz popzenei kísérettel,de jó,1x érdemes megnézni.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Ismét le vagyok nyűgözve. :)
Ki lehet valahogy számolni a tolóerőből,ill a maximális teljesítményen elfogyasztott keró energia tartalmából,hogy kb hány kw/le lehet a teljesítménye,vagy,hogy kb mennyi tengelyteljesítményt/forgató nyomatékot képes leadni a turbina tengelyén?
Hm. Ha jobban belegondolok, elvileg igen.
Egy perc alatt elfogyasztott petró energiatartalma / rpm x hatásfok = egy fordulaton leadott emergia.
 
Ismét le vagyok nyűgözve. :)
Ki lehet valahogy számolni a tolóerőből,ill a maximális teljesítményen elfogyasztott keró energia tartalmából,hogy kb hány kw/le lehet a teljesítménye,vagy,hogy kb mennyi tengelyteljesítményt/forgató nyomatékot képes leadni a turbina tengelyén?
Gázturbinás sugárhajtóműveknél mechanikai teljesítményt úgy számolni, mint légcsavaros, helikopter, járművi, vagy erőművi gázturbináknál tengelyteljesítményt szokás, fékpadi terheléssel, nem lehetséges.
És nem is kalorikus úton szokták, azaz nem a beszívott levegő, mint munkaközeg és a hozzákevert tüzelőanyag égéshőjét és a kilépő gázsebességet, illetve e kettő eredményeként létrejövő és fékpadon mérhető tolóerőt feleltetik meg önmagában mechanikai teljesítménynek.

A gázturbinás sugárhajtóműveknél úgynevezett tolóteljesítményt számolnak.
Azaz, a pillanatnyi tolóerő és a pillanatnyi sebesség szorzata.
 
Gázturbinás sugárhajtóműveknél mechanikai teljesítményt úgy számolni, mint légcsavaros, helikopter, járművi, vagy erőművi gázturbináknál tengelyteljesítményt szokás, fékpadi terheléssel, nem lehetséges.
És nem is kalorikus úton szokták, azaz nem a beszívott levegő, mint munkaközeg és a hozzákevert tüzelőanyag égéshőjét és a kilépő gázsebességet, illetve e kettő eredményeként létrejövő és fékpadon mérhető tolóerőt feleltetik meg önmagában mechanikai teljesítménynek.

A gázturbinás sugárhajtóműveknél úgynevezett tolóteljesítményt számolnak.
Azaz, a pillanatnyi tolóerő és a pillanatnyi sebesség szorzata.
Tengelyen "mértet" is lehet, bár repülőnél sok értelme nincs (szögsebesség és nyomaték, vagy kerületi sebesség és erő kell hozzá).
 
Ismét le vagyok nyűgözve. :)
Ki lehet valahogy számolni a tolóerőből,ill a maximális teljesítményen elfogyasztott keró energia tartalmából,hogy kb hány kw/le lehet a teljesítménye,vagy,hogy kb mennyi tengelyteljesítményt/forgató nyomatékot képes leadni a turbina tengelyén?
 
Tengelyen "mértet" is lehet, bár repülőnél sok értelme nincs (szögsebesség és nyomaték, vagy kerületi sebesség és erő kell hozzá).
Amúgy, ha már itt tartunk, érdemben a nettó tengelyteljesítménynek talán csak a generátorokat forgató erőművi és a kerekeket forgató járművi gázturbináknál volna értelme.
A hajócsavart, légcsavart, vagy forgószárnyat forgató gázturbinák esetében ugyanúgy toló-, illetve vonóerő a közvetlen mozgatóhatás.
De ez a gondolatkör talán már túl messzire visz.
 
Gázturbinás sugárhajtóműveknél mechanikai teljesítményt úgy számolni, mint légcsavaros, helikopter, járművi, vagy erőművi gázturbináknál tengelyteljesítményt szokás, fékpadi terheléssel, nem lehetséges.
És nem is kalorikus úton szokták, azaz nem a beszívott levegő, mint munkaközeg és a hozzákevert tüzelőanyag égéshőjét és a kilépő gázsebességet, illetve e kettő eredményeként létrejövő és fékpadon mérhető tolóerőt feleltetik meg önmagában mechanikai teljesítménynek.

A gázturbinás sugárhajtóműveknél úgynevezett tolóteljesítményt számolnak.
Azaz, a pillanatnyi tolóerő és a pillanatnyi sebesség szorzata.




Értem persze, csak én bokorugró vagyok, így dugattyús motorokban,lóerőben,forgatónyomatékban gondolkodok.
A tolóerő ez nekem olyan, mintha 5 szomszéddal a baracklevet kóstolgatnánk a pinyóban,mind az 5 muslinca másként jellemezné mégis ugyanarról beszélnének.:rolleyes:
Vagy nekem, ami motor forog, az nem tolóerő,hanem lóerő vagy forgatónyomaték,pl egy Kamaz nem a vonószemen mért vonóerő alapján "jó" hanem a motor tellesítménye alapján, de a levegőben/repülő harci szekerek,szagértői meg tolóerőben gondolkodnak,innen a fogalmi zavarom.
:confused:
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG