Szu-57 / Su-57 Felon / PAK-FA (T-50) / FGFA (Szuhoj, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 961
66 327
113
Na ha tudod mi az a geofencing és hallottál a legutóbbi túlárazott ajánlatukról, ami még ezt is tartalmazta, akkor tiszta kellene legyen, hogy ilyen és hasonló részek előre tervezetten el vannak készítve minimum az export gépeknél. Uh azokat a gépeket ha kell lekapcsolják vagy harcértéküket minimum lenullázzák.
Gyorsan eszkalàlódott a helyzet a semmiből. :confused:
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
21 053
33 577
113
Annyi kiegészítés, hogy nem harcászati kaliberrel számolnak, hanem multi-megatonnás hatóerővel és az űr határán, illetve sokkal inkább afelett robbantanak.
25Mt és kb 300-400km magasan.
Vannak direkt erre a célra készített töltetek, amiknek nagyobb az EMP-je, mint a mezei atombombának vagy hidrogén bombának? És ezt úgy kell elképzelni, hogy minden kütyüt kicsit kiüt majd újraindul vagy rendesen kampó az elektrónikának örökre (ami nem volt Faraday kalitkában) év hello középkor? Esetleg a kettő között valami átmenet, hogy lesz ami túléli, lesz ami adatvesztést szenved, lesz ami tönkremegy kb egyenlő arányban?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

bolneroll

Well-Known Member
2014. február 7.
455
1 230
93
Vannak direkt erre a célra készített töltetek, amiknek nagyobb az EMP-je, mint a mezei atombombának vagy hidrogén bombának? És ezt úgy kell elképzelni, hogy minden kütyüt kicsit kiüt majd újraindul vagy rendesen kampó az elektrónikának örökre (ami nem volt Faraday kalitkában) év hello középkor? Esetleg a kettő között valami átmenet, hogy lesz ami túléli, lesz ami adatvesztést szenved, lesz ami tönkremegy kb egyenlő arányban?
A nukleáris fegyverek topic-ba már beraktam ezt a PDF-et : https://www.cisa.gov/sites/default/...CISA_EMP-Protection-Resilience-Guidelines.pdf
Azért nem kevés ilyen EMP rakétára van szükség, minimum 40 - 50 db-ra a nagyhatalmak részéről, ráadásul elég magasra és messzire kell felrobbantani őket. Jó kérdés, hogy ki milyen szinten készült globális EMP támadásra, mert a hatás azért nem olyan bináris szerintem, hogy instant középkor.
 
  • Tetszik
Reactions: aquarell

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 713
89 811
113
A Rostec meghívta Tom Cruise amerikai színészt a MAKS-2023 nemzetközi légibemutatóra, hogy jobban megismerje a Szu-57-es vadászrepülőgépek képességeit – közölte a cég sajtószolgálata.

„A Szu-57 egy erős és fejlett repülőgép. Lenyűgöző és inspiráló. Nemcsak a katonaság, hanem, mint látjuk, a filmesek számára is. Meghívjuk Tom Cruise-t a MAKS-2023-ra, hogy közelebbről megismerje a Szu-57-et, és saját szemével lássa az orosz ászok lenyűgöző műrepülését ezen a repülőgépen" – írja a TASS az üzenetre hivatkozva.

A felkérés a "Top Gun: Maverick" című új film előzetesének megjelenése után készült, Tom Cruise-zal a címszerepben. Az egyik felvételen egy orosz Szu-57-es repülőgépre emlékeztető vadászgép tűnt fel. Az amerikai pilóta a pilótafülkéből nézi őt légi csata közben.
 

sixtus

Well-Known Member
2022. február 22.
2 572
18 970
113
A Rostec meghívta Tom Cruise amerikai színészt a MAKS-2023 nemzetközi légibemutatóra, hogy jobban megismerje a Szu-57-es vadászrepülőgépek képességeit – közölte a cég sajtószolgálata.

„A Szu-57 egy erős és fejlett repülőgép. Lenyűgöző és inspiráló. Nemcsak a katonaság, hanem, mint látjuk, a filmesek számára is. Meghívjuk Tom Cruise-t a MAKS-2023-ra, hogy közelebbről megismerje a Szu-57-et, és saját szemével lássa az orosz ászok lenyűgöző műrepülését ezen a repülőgépen" – írja a TASS az üzenetre hivatkozva.

A felkérés a "Top Gun: Maverick" című új film előzetesének megjelenése után készült, Tom Cruise-zal a címszerepben. Az egyik felvételen egy orosz Szu-57-es repülőgépre emlékeztető vadászgép tűnt fel. Az amerikai pilóta a pilótafülkéből nézi őt légi csata közben.
Szerintem ha elfogadja a meghívást, Hollywood maximum fekete fehér némafilm szerepekre kéri fel ezentúl, vagy mehet Kovihoz pornózni :D
 

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 700
113
Egy ukrán cikk a Szu-57-es bevetéséről.


Ami nem világos nekem, hogy Odesszát említették, ami elvileg elég aktív légvédelmet mutat.
 
  • Tetszik
Reactions: cirqle

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ismét le vagyok nyűgözve. :)
Ki lehet valahogy számolni a tolóerőből,ill a maximális teljesítményen elfogyasztott keró energia tartalmából,hogy kb hány kw/le lehet a teljesítménye,vagy,hogy kb mennyi tengelyteljesítményt/forgató nyomatékot képes leadni a turbina tengelyén?
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
Itt egy másik videó,nem elmkészem,hogy lett volna,van pár jó onboard felvétel,meg közeli képek a futóműről,meg némi légi akrobatika,sajnos Orosz popzenei kísérettel,de jó,1x érdemes megnézni.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 644
113
Ismét le vagyok nyűgözve. :)
Ki lehet valahogy számolni a tolóerőből,ill a maximális teljesítményen elfogyasztott keró energia tartalmából,hogy kb hány kw/le lehet a teljesítménye,vagy,hogy kb mennyi tengelyteljesítményt/forgató nyomatékot képes leadni a turbina tengelyén?
Hm. Ha jobban belegondolok, elvileg igen.
Egy perc alatt elfogyasztott petró energiatartalma / rpm x hatásfok = egy fordulaton leadott emergia.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 279
70 684
113
Ismét le vagyok nyűgözve. :)
Ki lehet valahogy számolni a tolóerőből,ill a maximális teljesítményen elfogyasztott keró energia tartalmából,hogy kb hány kw/le lehet a teljesítménye,vagy,hogy kb mennyi tengelyteljesítményt/forgató nyomatékot képes leadni a turbina tengelyén?
Gázturbinás sugárhajtóműveknél mechanikai teljesítményt úgy számolni, mint légcsavaros, helikopter, járművi, vagy erőművi gázturbináknál tengelyteljesítményt szokás, fékpadi terheléssel, nem lehetséges.
És nem is kalorikus úton szokták, azaz nem a beszívott levegő, mint munkaközeg és a hozzákevert tüzelőanyag égéshőjét és a kilépő gázsebességet, illetve e kettő eredményeként létrejövő és fékpadon mérhető tolóerőt feleltetik meg önmagában mechanikai teljesítménynek.

A gázturbinás sugárhajtóműveknél úgynevezett tolóteljesítményt számolnak.
Azaz, a pillanatnyi tolóerő és a pillanatnyi sebesség szorzata.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 354
16 626
113
Gázturbinás sugárhajtóműveknél mechanikai teljesítményt úgy számolni, mint légcsavaros, helikopter, járművi, vagy erőművi gázturbináknál tengelyteljesítményt szokás, fékpadi terheléssel, nem lehetséges.
És nem is kalorikus úton szokták, azaz nem a beszívott levegő, mint munkaközeg és a hozzákevert tüzelőanyag égéshőjét és a kilépő gázsebességet, illetve e kettő eredményeként létrejövő és fékpadon mérhető tolóerőt feleltetik meg önmagában mechanikai teljesítménynek.

A gázturbinás sugárhajtóműveknél úgynevezett tolóteljesítményt számolnak.
Azaz, a pillanatnyi tolóerő és a pillanatnyi sebesség szorzata.
Tengelyen "mértet" is lehet, bár repülőnél sok értelme nincs (szögsebesség és nyomaték, vagy kerületi sebesség és erő kell hozzá).
 
M

molnibalage

Guest
Ismét le vagyok nyűgözve. :)
Ki lehet valahogy számolni a tolóerőből,ill a maximális teljesítményen elfogyasztott keró energia tartalmából,hogy kb hány kw/le lehet a teljesítménye,vagy,hogy kb mennyi tengelyteljesítményt/forgató nyomatékot képes leadni a turbina tengelyén?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 279
70 684
113
Tengelyen "mértet" is lehet, bár repülőnél sok értelme nincs (szögsebesség és nyomaték, vagy kerületi sebesség és erő kell hozzá).
Amúgy, ha már itt tartunk, érdemben a nettó tengelyteljesítménynek talán csak a generátorokat forgató erőművi és a kerekeket forgató járművi gázturbináknál volna értelme.
A hajócsavart, légcsavart, vagy forgószárnyat forgató gázturbinák esetében ugyanúgy toló-, illetve vonóerő a közvetlen mozgatóhatás.
De ez a gondolatkör talán már túl messzire visz.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 550
59 436
113
Gázturbinás sugárhajtóműveknél mechanikai teljesítményt úgy számolni, mint légcsavaros, helikopter, járművi, vagy erőművi gázturbináknál tengelyteljesítményt szokás, fékpadi terheléssel, nem lehetséges.
És nem is kalorikus úton szokták, azaz nem a beszívott levegő, mint munkaközeg és a hozzákevert tüzelőanyag égéshőjét és a kilépő gázsebességet, illetve e kettő eredményeként létrejövő és fékpadon mérhető tolóerőt feleltetik meg önmagában mechanikai teljesítménynek.

A gázturbinás sugárhajtóműveknél úgynevezett tolóteljesítményt számolnak.
Azaz, a pillanatnyi tolóerő és a pillanatnyi sebesség szorzata.




Értem persze, csak én bokorugró vagyok, így dugattyús motorokban,lóerőben,forgatónyomatékban gondolkodok.
A tolóerő ez nekem olyan, mintha 5 szomszéddal a baracklevet kóstolgatnánk a pinyóban,mind az 5 muslinca másként jellemezné mégis ugyanarról beszélnének.:rolleyes:
Vagy nekem, ami motor forog, az nem tolóerő,hanem lóerő vagy forgatónyomaték,pl egy Kamaz nem a vonószemen mért vonóerő alapján "jó" hanem a motor tellesítménye alapján, de a levegőben/repülő harci szekerek,szagértői meg tolóerőben gondolkodnak,innen a fogalmi zavarom.
:confused:
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG