Aki , a pontos árakkal tisztában van az M.G. ! Neki a noteszában biztos fel vannak írva!
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem a Tempest 2035-37-re , sorozatgyártás alatt lesz!20 év alatt , ha nem jutnak el a sorozatgyártásig....Nézd meg a koreai gépet , mikor kezdték , most hol tartanak, kb. 10 év alatt!!!!A hajtóművet leszámítva , teljesen egyedül.A mostani helyzetben kinézedaz EUból(mea culpa maxima) a britekből hogy képesek lesznek 2035-re sorozatgyártani a Tempestet?
Nagyon optimista vagy
Szerintem nem vagyunk abban a helyzetben, hogy tervezőasztalról rendeljünk meg egy 5.gen flottát.
Csak abból indulok ki, hogy most mi a terv (2035-re szolgálatba állítják).Szerintem a Tempest 2035-37-re , sorozatgyártás alatt lesz!20 év alatt , ha nem jutnak el a sorozatgyártásig....Nézd meg a koreai gépet , mikor kezdték , most hol tartanak, kb. 10 év alatt!!!!A hajtóművet leszámítva , teljesen egyedül.
Így biztos halasztani kell, van ennyi pénz a világon, szerintem nincsen.
Emiatt pont hogy plane most fogjak megrendelni. Errol panaszkodott amugy a komcsi Harangozo is, amikor tobbszor is elszolta magat az egyosszegu 1300-1500 milliard forintos ($4.5-5B) vasarlasrol szolo bizottsagi dontesrol, ami "harminc evre elore" szol.
Konkrétan Harangozo ketszer is hisztizett egy egyetlen teteles 1300 milliard forintos beezerzes miatt, hogy azt 15-30 evre elore eldontottek.
Ez nekem eleg egyértelműen egy ujabb leaset ill részletfizetést sugall, a finnek alapjan 2 szazadot (de a fene tudja, ha allig fegyverezik oket, akkor lehet csak egy E szazad plusz a meglévő kipimpelve?)
Ami viszonylag egyertelmuen jon majd, lasd a Harangozo (honvedelmi bizottsagi tag) 1300-1500 milliardos 15-20 eves, onallo egyetlen teteles, titkos beszerzesrol szolo elszolasat...
28 az ket szazad, egy-egy F bennuk, plusz ket F meg treningre es mondjuk 2 Globaleye, ez ugy $4-5B kozott megvan - pont annyi, amennyi kicsuszott a Harangozo szajan, amikor egyetlen hatalmas, egyosszegu 1300 milliard forintos vasarlasi tetelrol panaszkodott, hogy az 15 evre elore lenne elkoltve...![]()
Az az 1300-1400 milliardos egyetlen tetelu vasarlas, amirol Harangozo tobbszor is hoborgott tavaly, az 30 ev alatt 40-50 milliard forint evente, ami kb semmi egy mar most 1000-1200 milliardnal tarto eves HM koltesnel, 3-5%...? Na, abbol kijon 2 teljes szazad E, allig felfegyverezve plusz a jelenlegiek modernizacioja.
A puzzle-öm nem teljes de egészen jól illeszkedhetnek a darabok, de az csak kommunikációs puzzle azon kivül hogy egy éve volt itt egy amerikai küldöttség ellenőrizni kecsót meg pápát amerikai repülőgépkompatibilitását de van Gripen-E vonalon is egy puzzle mert az 5gent már elkapkodottnak nyilatkozta MG (Trump buktája után). Megnéztem egy 2022-es áprlisi cikket (munkaidőben az irodában két meeting között) a flightglobal oldalán az új braziloknak szánt griff Erikek felkészitéséről...Megkérdezték a vezetőt a várható megrendelésekről legalább darabszámban, aztán még egyszer trükkösen, hogy éves szinten mégis mennyi lesz idén a gyártási kapacitás, de az a rohadék nem volt hajlandó semmit kipofázni, csak azt, hogy ha veszel Eriket akkor 24 hónap után vezetheted (2020-tól most jár le a 2 év) És itt szó van róla hogy a C/D elavult már alapjaiban szerkezetileg is és ami felkeltette a figyelmem a szimulált TAU támadásban részt vevő Arexis és LADM rendszer mellett : iris-t meg az Embraer ..."Embraer munkáját a hátsó törzsrészek gyártásánál" ...tehát a "Ne azt figyeld amit mondok (F35 és amerikás nagykövet), hanem amit teszek!" -elv alapján elég esélyes az Erik beszerzés 65% mint F35 esélye kb.20%. Árban kb. ugyanannyi. A használt vagy új C/D max. 10% az esélye.Ja, értem. Ha Trump nyer ‘20-ban, akkor marad Cornstein bácsi és akkor biztosan le is biznicelte volna az F35-öt.
De az a deal ment a levesbe, amikor Don bukta a császári trónt.
A jelen helyzetben én az Erikben is kételkedem (legalábbis nem mostanában lesz, ha lesz). Most gyorsan kell valami és sok. Többek közt ezért is teljesen valószerűtlen, hogy várunk a f35-ös gyártósorára.
Ez az én tippem is: pár D meg sok C+ (NG). Asap. És akkor belefér az AEW&C meg a remote sensing. Én Kamm-mal ellentétben nem GE -t várok, hanem az Embraer-es megoldást: E99 meg R99. (Mondjuk én a Falcon-okat már most árulnám, szerintem nekünk egy EMB-145 “flotta” lenne az optimális ebben a kategóriában).
A B-t úgy irta valaki egy fórumon, mikor magamban témáztam: ez a balf.sz azt mondja 3000mrd ből több mint 1 mrd lesz egy tétel...erre mivel repül a nasams nem lehet pedig india kb. hasonló összegben rendelt a Kc nem lehet az AV nem lehet...és írtam, hogy szerintem ez a brazil beszerzés alapján griff E lesz, mert pont annyiba kerül...de MG megmondta hogy márpedig 5gen lesz a griffek nem azok és egy hétre rá a Cornstein azt mondta júliusban:
"Biztos vagyok benne hogy Magyarország F35-öt vásárol!"
...és akkor irta nekem egy tag hogy ne kombináljak jól számoltál F35 lesz és két század F35B annyiba kerül a C olcsóbb A-t nem is emlitette.
Őszintén remélem, hogy ezt a magánvéleményedet sokan fogják Gazsiék köreiből olvasni!F-35 vonal szerintem most esélytelen az MH számára, ha meg B, akkor én sírógörccsel kevert keserű röhögőrohamot kapok...
Amúgy ahogy nézem a harci gépek piacának állása (van F-35 de nem akarunk USA függést vs. Európa sehol a kérdésben más meg nincs igazán) arra viheti a HM-et, hogy az orosz elvet követve nem top end gépekre alapoz, hanem brutális légvédelemre - kvázi A2/AD. Amennyiben cél a honvédelem, ez tökéletes vonal, plusz megússzuk a külföldi missziózást ezen a vonalon. Ehhez viszont valami nagyon baszó dróntól ABMig alkalmas réteges légvédelemre kéne indulni, a Gripenek így részben tehermentesülnének és kiszolgálnának még jó sok ideig.
Persze ez magánvélemény.
Mondjuk a zsidóktól akikkel amúgy is öribarik lettünk Kiegészítve a nemet nagytesoval.Őszintén remélem, hogy ezt a magánvéleményedet sokan fogják Gazsiék köreiből olvasni!Tökéletesen levezetted.
Az aktuális repülőtechnikai state-of-the-art az óceán túlpartján készül (és még sokáig ott is fog!), fekete lóként talán Kína, még kevésbé az OF is labdába rúghat, de pont ettől a háromtól nem kívánunk technikát venni. Mástól meg nincs mit.
A Gripenjeink önmagukban még légvédelemre is kevesek lesznek, de ha berendezkednénk egy erősen SAM-alapú, erős légvédelemre, ahol a vadászok csak egy elem, kiegészítve a többit, akkor akár elég is lehet.
Az mondjuk jó kérdés, hogy valóban ütős légvédelmi rendszereket honnan is tudnánk most beszerezni![]()
Csak abból indulok ki, hogy most mi a terv (2035-re szolgálatba állítják).
Olyan még nem volt, hogy egy ennyire komplex rendszert, mint egy6.5. generációs vadászbombázó, érdemi késés nélkül tudjanak kifejleszteni. Ha jól tévedek, prototípus sincs még, egyelőre a koncepciókat véglegesítik.
Hogy milyen faktorok miatt fog ez a földbe állni vagy rengeteget késni:
- rengeteg új technológiát kell szériába vinni és integrálni...többek közt teljes stealth csomagot és mindent is ütő EW rendszereket...
- ...egy teljesen új sárkányszerkezetbe...
- ...egy teljesen új hajtóművel
- mindezt egy remek európai közös projekt kereteiben, amelyet angolok vezetnek. Japán közreműködéssel
Csak a miheztartás végett, az ezzel sok szempontból összemérhető előd, a Typhoon ötlete még 1980 előtt vetődött fel (ECA), a tech demonstrátor már 1986-ban repült.
Viszont az első szériagép 2003-ban készült csak el. Szerinted mitől menne most gyorsabban, úgy hogy nagyságrendekkel komplexebb gépről lenne szó? És még csak protónál se tartunk.
Én örök pesszimista vagyok ilyen szempontból, de azért legyünk realisták, szériagyártású Tempest nem lesz 2035-ben, de szerintem 2037-ben sem. Talán nullszériás darabok, tesztelésr
Csak Izraelből.Őszintén remélem, hogy ezt a magánvéleményedet sokan fogják Gazsiék köreiből olvasni!Tökéletesen levezetted.
Az aktuális repülőtechnikai state-of-the-art az óceán túlpartján készül (és még sokáig ott is fog!), fekete lóként talán Kína, még kevésbé az OF is labdába rúghat, de pont ettől a háromtól nem kívánunk technikát venni. Mástól meg nincs mit.
A Gripenjeink önmagukban még légvédelemre is kevesek lesznek, de ha berendezkednénk egy erősen SAM-alapú, erős légvédelemre, ahol a vadászok csak egy elem, kiegészítve a többit, akkor akár elég is lehet.
Az mondjuk jó kérdés, hogy valóban ütős légvédelmi rendszereket honnan is tudnánk most beszerezni![]()
Soksok pénz és annak is a duplája kétszer.Mennyire lenne ördögtől való 0 km es "D"-t , megcsinálni felderítő/zavaró változatra?Tudom van a svédeknek Global eye gépük.
Köszönöm gyors válaszodat.Soksok pénz és annak is a duplája kétszer.
Lehet, hogy nem erre számítottál, de ez van. Egy EW gép elképesztően drága már készen is, nemhogy az ami még ki sincs fejlesztve.Köszönöm gyors válaszodat.
Abban biztos voltam hogy drága.Lehet, hogy nem erre számítottál, de ez van. Egy EW gép elképesztően drága már készen is, nemhogy az ami még ki sincs fejlesztve.
Hát ha mégis Gripen lenne remélem felkérik Szekeres exminiszter Urat az átadás ünnepi beszéd megtartására Hagyományosan vicces szokott lenniAttól még nem lesz igaz, hogy elmondja a tévében is.
Sőt! Várjuk meg hogy elkészül-e valójában. Láttunk már pár kudarcos projectet az EU-banNa ebben nem értünk egyet.
Szetintem felesleges is belemenni abba, hogy mi a 6. gen.
Az k.rvanagy volt! Szerintem MG trollkodásból lehet be is tudná fűzni...hátha elmenne! Bár az öreget kiásták ám valahonnan valamelyik üresüvegkupac alól és még mindig osztja az észt tiszta ideg és szigorú az Atv-ben (imadom az atv-t qrvajó szorakoztató...mindig oda is kommentelek), hogy MINDEN kormányzati sőt szakmai katonai döntés is hiba!!! Ami most jó az azért van mert (statisztikázik) a Vadaival ők már akkor (!) előirányoztak egy felfelé ivelő növekedési pályát! Szerinte az RM deal sz.r elhibazott és lopásról szól és másodkezes amcsi cucc kellene mint a bezzegrománoknak...és már akkor sem értett egyet pl. a griffek-el sem!Hát ha mégis Gripen lenne remélem felkérik Szekeres exminiszter Urat az átadás ünnepi beszéd megtartására Hagyományosan vicces szokott lenni
Gripenek szálljanak a szélben...
Eléggé eldöntött ténynek tűnik a második század, szóval lesz 24 körüli vadászgépünk.Mert ezek a gépek nem alapból C/D verziók, hanem emlékszeim szerint A/B verziókből "újrahasznosított"/"összelegózott" , reszelt gépek és nem is véletlen az EBS HU megnevezés. Jelenleg ezekről a gépekről beszélünk és nem az E-ről vagy NG-ről (de javíts ki ha tévedek, eléggé nem vagyok naprakész). Ez mellett azért jóval kevesebb fegyvert is tudnak vinni ráaádsul nekik nem csak a légtéret kell védeni, hanem földi célokat is támadni kellene. Erre az a 14 nagyon kevés, de talán még a 24 is.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..