[HUN] Aero Vodochody / HSC Aerojet Zrt (Hu, 80%) + Omnipol (Cz, 20%)

Igaz.

Új --és saját-gyártású-- hajtómű nélkül csak feneketlen pénztemető lesz!

...kb. 150kg töblettel megvan a +50% tolóerő!!!


.
Szerintem az a probléma, hogy az erősebb hajtóműhöz már nem megfelelő a szárny, újat kellene tervezni. Ha a szárnyat teljesen újra tervezed, akkor a törzset is át kell alakítanod. Vagyis szinte egy teljesen új gépet kell tervezni. Erre pedig a cseheknek nem volt pénzük.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Szerintem az a probléma, hogy az erősebb hajtóműhöz már nem megfelelő a szárny, újat kellene tervezni. Ha a szárnyat teljesen újra tervezed, akkor a törzset is át kell alakítanod. Vagyis szinte egy teljesen új gépet kell tervezni. Erre pedig a cseheknek nem volt pénzük.
csináltak már ilyet. L59. de a 159 is idevehető. az NG is egy áttervezés alapból.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
Szerintem az a probléma, hogy az erősebb hajtóműhöz már nem megfelelő a szárny, újat kellene tervezni. Ha a szárnyat teljesen újra tervezed, akkor a törzset is át kell alakítanod. Vagyis szinte egy teljesen új gépet kell tervezni. Erre pedig a cseheknek nem volt pénzük.
csináltak már ilyet. L59. de a 159 is idevehető. az NG is egy áttervezés alapból.

A: Csináltak ilyen kb. arányú "hajtómű-combosítást" már sok típussal, ha nem erősítették meg nagyon --és drágán--, akkor 1szerűen lekorlátozták 0,5-1g-vel a repülhető paramétereket. A kínai romás gépek --a gyakorlatban-- eleve kb. ezeket e korlátozott paramétereket tudják.

B: Karbon-szálas erősítéseket gyorsan olcsón lehet a jelenlegi Alu/kompozot(szárny) elemekhez megvalósítani.
...nyomják durván a témában a technológiás "lila-ködöt", de politikai szándék megléte esetén ez nem technológia és pénzügyi akadály!!!


.
 
Szerintem már ott sem volt elég pénz. Az L159 egy könnyű harci gép, közben meg nem ér utol egy utasszállító gépet. Valószínüleg emiatt nem is lett sikeres.
senki nem tervezte repülőgépek elfogására.
utól meg nem kell érnie a gripen se nagyon ér már utol valamit (mao méretbe) elé kell felszállni és lassítani hozzá.
 
Szerintem már ott sem volt elég pénz. Az L159 egy könnyű harci gép, közben meg nem ér utol egy utasszállító gépet. Valószínüleg emiatt nem is lett sikeres.


Erre is van megoldás, de ezek --a szintű, piaci értékű megoldások-- nem szoktak "bedobódni" egy nyilvános/ingyenes fórumba. :oops:

...ahogy most sem. :cool:


.
 
igazából csak az elfogási pont meghatározásán múlik nem utánna kell rongyolni hanem elötte cammogni. (ha utasszálító)
L-39-el akartok utasszállítót fogni? Hajrá! Olyan lehet, mint MiG-21-el dinamikus ugrással U-2-t fogni. Az L-39 nem tudja artani az utasszállító utazósebességét...
 
Az összes modern sugárhajtású kiképzőgép hasonló paraméterekkel rendelkezik. Az L39 nagyon gyenge hozzájuk képest. A Saab-ot csak @kamm kedvéért emeltem ki.

Kiképzésre 12 gép nagyon sok a magyar légierőnek, könnyü harci gépnek vagy felderítőnek pedig alkalmatlan a gép.
Akkor megtennéd, hogy utánanézel az M-345-ös, vadiúj típusnak?
Majd megosztanád velünk a wikipédiás tapasztalataidat?
Egy picit kezd elborulni az agyam, hogy autóskártyásat játszunk, miközben teljesen fogalmatlanul szajkózzátok vissza @Capslock27 -tel együtt az okosságokat, miközben teljesen nyilvánvaló, hogy semmi közötök nincs a repüléshez.
Esetleg nézz utána a PC-21 kiképző rendszerének, is! Meg a NG-vel együtt kínált cseh taktikai kiképző rendszernek.
Aztán kezdjünk el beszélgetni költségekről!
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
Akkor megtennéd, hogy utánanézel az M-345-ös, vadiúj típusnak?
Majd megosztanád velünk a wikipédiás tapasztalataidat?
Egy picit kezd elborulni az agyam, hogy autóskártyásat játszunk, miközben teljesen fogalmatlanul szajkózzátok vissza @Capslock27 -tel együtt az okosságokat, miközben teljesen nyilvánvaló, hogy semmi közötök nincs a repüléshez.
Esetleg nézz utána a PC-21 kiképző rendszerének, is! Meg a NG-vel együtt kínált cseh taktikai kiképző rendszernek.
Aztán kezdjünk el beszélgetni költségekről!
Van egy rossz hírem a légierő velük ért egyet.
 
Hát a légierő kollektíve úgy fogadja a "szarbatroszt" mint akinek hátát verik szóval ...
Mégis a program kezdetén a "csakaZlin" volt a jó, meg kellett a "Mi24-es", pedig jöttek az Airbusok, ...meg ahogyan irtad vala...:
Ez az egész hazai pilótaképző siralom egy ma már nyugdíjas légierő tbk agyszüleménye (ezen belül az L-39 szintén mert hogy az anno.milyen jó volt és az aero.milyen jó vétel lenne most amire meg a holdudvar ráment)
Pár régivonalas öreg f@sz megetette Maróthékat már az elején, sajnos ők meg adtak a szavukra és felépitettek egy koncepciót, amit annak módja szerint el is inditottak...Ebben a szakaszában a dolognak már kár rágódni rajta,...Nálam ezek a fenti dolgok az első elcseszett lépései a haderőfejlesztési programnak, de hagyom magamat abba az álomba ringatni, hogy végül az összkép mégiscsak jó lesz.
Beszédes, hogy a szárazföldi vonalról nem tudunk ilyen erős "aknamunkáról", mint amit a légierőnél az "öregek" letoltak...(ők inkább érthető okokból türelmetlenek voltak, de persze nyugodtan cáfolj meg, ha volt ilyen)
 
L-39-el akartok utasszállítót fogni? Hajrá! Olyan lehet, mint MiG-21-el dinamikus ugrással U-2-t fogni. Az L-39 nem tudja artani az utasszállító utazósebességét...
olvass és érts l159. ről vólt szó és nem utolérni kell az utasszálítót ahogy a gripenek sem ezt teszik hanem bevárják.
 
Van egy rossz hírem a légierő velük ért egyet.
Én elhiszem, hogy van ilyen vélemény, de kit értesz a légierő alatt?? A légierő vezetését, pilotákat, stb. Ez így kicsit általános.

Nyilvánosan nem olvastam ilyet. Persze mondhatod nem is fogok, mert akkor eltapossa a NER, csak így ez az állítás se nem igazolható, se nem cáfolható. Te neked meg évek óta kiütésed van az L-39NG - től.

Itt 1 ex Top pilóta véleménye. Neki mint írtam elég kevés érdeke van nyalni, meg a múltja sem erre predesztinálja.

Itt van 1 volt top pilóta véleménye, aki egyébként a MSZP megyei elnöke is volt. Csak azért irom, hogy mennyire elfogult.

Különböző szakportálok becslése alapján egyetlen kiképzőgép ára 4,5 és 6 milliárd forint között alakulhat. A konkrét árat azt rtl.hu kérdésére az érintett cég és a kormány sem árulta el, és a szerződés részleteit 30 évre titkosították.

Vári Gyula nyugalmazott vadászpilóta szerint jó hír, hogy erre a cseh gyártmányú gépre esett a választás, ugyanis jóval olcsóbb, mint egy hasonló nyugati gép és mindenben jobb, mint az elődj e.
Aki anno 2020 őszén repült vele itthon szintén pozitivan nyilatkozott


Ettől függetlenül biztos vannak fenntartások vele kapcsolatban, ahogy anno a Gripennel is voltak.