Harckocsik harctéri alkalmazása

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 534
18 548
113
Az nem tudom megvan-e, hogy az SAA kis része volt aki baksisért elárulta a hazája vezetését. A hadsereg hűségesen kitartott és harcol ma is és bizony ebben a káoszban nagyon sokáig kitartottak az oroszok és az irániak belépése előtt. Ha nézted volna a műveleteiket, akkor sejtenéd miről beszélek. Így amit most ideírtál, az kissé nevetséges a számomra.

2021 óta fórumozok, nem 2011 óta !

2010-ben csak véletlenül regisztráltam, de 11 évig nem nyúltam az accomhoz.

Számomra a Szír háború rendkívül kaotikus volt. Azonban egyetértek, a Közel-Keleten / Arabok között nem működik a demokrácia intézménye, lehet választani a világias elnökdiktátor, meg a vallásőrült idióták között, nagyon ritka a szultán / emír, akivel szót lehet érteni. És az USA rosszindulatú műve volt az egész. És ebben a háborúban nem érvényesültek a hagyományos harctéri szabályok, RPG-k záporoztak a 4 - 5. emeletről, a lázongók is harci drogok hatása alatt, önveszélyesen is támadtak, ott mindenki, az Amik, az Oroszok, a Britek szívtak volna, nem véletlenül is az Oroszok első körben Légierővel szálltak be.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
P

Pogány

Guest
2021 óta fórumozok, nem 2011 óta !

2010-ben csak véletlenül regisztráltam, de 11 évig nem nyúltam az accomhoz.

Számomra a Szír háború rendkívül kaotikus volt. Azonban egyetértek, a Közel-Keleten / Arabok között nem működik a demokrácia intézménye, lehet választani a világias elnökdiktátor, meg a vallásőrült idióták között, nagyon ritka a szultán / emír, akivel szót lehet érteni. És az USA rosszindulatú műve volt az egész. És ebben a háborúban nem érvényesültek a hagyományos harctéri szabályok, RPG-k záporoztak a 4 - 5. emeletről, a lázongók is harci drogok hatása alatt, önveszélyesen is támadtak, ott mindenki, az Amik, az Oroszok, a Britek szívtak volna, nem véletlenül is az Oroszok első körben Légierővel szálltak be.
Ez annyira mellékes a téma szempontjából. Úgy nevetted ki a felvetésemet a szír harckocsizók (általam magasnak ítélt) tudásáról, hogy fogalmad sincs arról, mit csináltak végig a városi környezetben harcolóktól kezdve a műhelyekben újra meg újra emberfeletti munkával a gépeket életre lehelő szerelőkig.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 534
18 548
113
Ez annyira mellékes a téma szempontjából. Úgy nevetted ki a felvetésemet a szír harckocsizók (általam magasnak ítélt) tudásáról, hogy fogalmad sincs arról, mit csináltak végig a városi környezetben harcolóktól kezdve a műhelyekben újra meg újra emberfeletti munkával a gépeket életre lehelő szerelőkig.

Nem a hozzászólásodat nevettem ki, hanem azokat a Mad Max gépeket, amiket ők hoztak össze.

Városba önállóan értelmetlen beküldeni bármilyen harckocsit.

Releváns példával, az eredeti Black Hawk Down-t úgy tervezték az Amik, hogy Abrams-ek vezetik a Bradley-ket, a gyalogok levadásszák a célszemélyeket, és fentről az egészet AH-1S Cobra-k fedezték volna, az ilyen toronyra szerelt tyúkketreceknek / ruhaszárítóknak nincs értelmük a felülről záporozó RPG-k ellen, az Oroszok is kezdik kidobálni ezeket.

izg3xa4.jpg

U8UtmYT.jpg


Az más probléma, hogy az ENSZ-ből leszóltak, hogy ezt nem szabad, még a Little Bird + Black Hawk + teherautó + Humvee konvojt is probémásnak találták, csak akkor mégis mit kellett volna csinálniuk, virágcsokrokkal menni Szomáliába ?
 
P

Pogány

Guest
Nem a hozzászólásodat nevettem ki, hanem azokat a Mad Max gépeket, amiket ők hoztak össze.

Városba önállóan értelmetlen beküldeni bármilyen harckocsit.

Releváns példával, az eredeti Black Hawk Down-t úgy tervezték az Amik, hogy Abrams-ek vezetik a Bradley-ket, a gyalogok levadásszák a célszemélyeket, és fentről az egészet AH-1S Cobra-k fedezték volna, az ilyen toronyra szerelt tyúkketreceknek / ruhaszárítóknak nincs értelmük a felülről záporozó RPG-k ellen, az Oroszok is kezdik kidobálni ezeket.

izg3xa4.jpg

U8UtmYT.jpg


Az más probléma, hogy az ENSZ-ből leszóltak, hogy ezt nem szabad, még a Little Bird + Black Hawk + teherautó + Humvee konvojt is probémásnak találták, csak akkor mégis mit kellett volna csinálniuk, virágcsokrokkal menni Szomáliába ?
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Miért nézed hülyének őket?
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 534
18 548
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Miért nézed hülyének őket?

Köszönöm szépen a felvételeket !
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 534
18 548
113
nem tudom neked ennél világosabban leírni: sem az Ausztrálok sem Kanada nem úgy vette meg a Leopard-ot, hogy rábökött, hogy akkor legyen ez....az Ausztrálok az M60-al szemben tesztelték, és a Kanadaiak is 3 opció közül választották (Centurion upgrade, M60, Leopard). Az olaszok meg akik együtt üzemeltették őket a Leopard-ot prefereálták...ott az volt a szöveg, hogy azért mert az hegyes...hát Ausztrália nagyrásze síkság...aztán ott is a Leopard-ot választották....

Az egymással hadakozás helyett, teljesen objektívan kérdezem, hol lehet olvasni erről ? Forrásként R.P. Hunnicutt-ot jelölik meg, nekem is megvan PDF-ben az összese, de az oldalszámok nem stimmelnek (Hunnicutt, p. 6 & 408), és nem lehet Ctrl + F-el keresni.
 
S

speziale

Guest
Motorizáltságilag a T-84-es Oplot képes 31 km/h-val rükvercelni, addig a PT-91-es mennyire képes, 16 km/h ? A T-90Sz meg valóban csak - 7 km/h.

A T-84-es Oplot és a T-90Sz / A is ugyanazt a Francia műszerezettséget és ballisztikai számítógépet használja, mint a PT-91-es.

Az ERAWA-2-es megfelelője a Nyizs / Nozs / Duplet, az is nem jó vásár ?

Az automatikus ködgránátvetőzés az LR/LWS, nem APS. APS-el a T-84-es Oplot és a T-90Sz bírtak.

ezzel az állításoddal van a gond:

"a győztes a PT-91-es lett, akkor a PT-91-es T-72M1-esként jobb, mint a teljesértékű T-80U és T-90-es ?"

ugyanis úgy teszel mintha a malájok tök hülyék lennének, hogy a T72M1-et választották a T80u meg t90 helyett...csakhogy a valóságban a nekik felajánlott PT-91 specifikáció nagyon-nagyon messze volt a T-72m-től, és abszolút lehetett reális az, hogy ráesett a választás
 
S

speziale

Guest
A Chieftain gyengeségeit felrovom, de azok még érthetők is, hülyeség a mindenevő motort erőltetni, eszetlenül, és a valóság is rácáfol, hogy nincs olyan. A mindenevőség azt jelenti, hogy bázison szerelik a motort, nem pedig útközben fogyaszt eszetlenül kerozint, dízelt, ólmozatlan benzint, ólmozott benzint, és fűtőolajat, mint ahogy Mórcika, vagy a NATO / Orosz tábornok képzeli, laikusan.

És az utódja, a Chally, az lett, aminél ráncolt homlokkal / szemöldökkel megkérdezi az ember, hogy Micsoda ez ?

el kellene már engedni ezt a hülyeséget, hogy a Chieftain-nak azért volt szar a motorja, mert a britek mindenáron ragaszkodtak a mindenevő motorhoz...

1) a Chieftain-nak nemcsak a motorja volt szar...ha olvastad a CAT könyvet akkor tudnod kellene

2) a Chieftain motorjával a legalapvetőbb gond az, hogy a britek egy 53 tonnás tankba egy nagyon kompakt 6 hengeres 19 litere motort akartak belerakni....még a Leyland motor első verziói sem, amik csak 585 le-t tudtak, voltak rosszak fajlagos teljesítményben...a Leo1 motorja ugyan 830 le volt de 37 literes...

ugyanakkor a kompakt méret és az, hogy a kasztnihoz egyszerűen túl gyenge volt a motor már determinálta azt, hogy ez így szar lesz...és ez bizony nagyon is alapvető tervezési hiba
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány
S

speziale

Guest
Tudtommal a Chieftain volt az első harckocsi, amin volt lézertávmérő, 1969-ben, addig a Leó 1-es és az AMX-30-as optikai távmérővel vesződött, meg a T-72-es is, ez a téma is szóba került a közelmúltban. A T-62-es újítása meg a nyíllövedék volt, a mesébe illően lapos és kiszámítható röppálya miatt.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

valóban a Chieftain volt az első lézertávmérős hk...csak nem 69-ben hanem 71-ben...ráadásul az első generációs lézertávmérők elég megbízhatatlanok voltak....ugyanakkor ne menjünk el szó nélkül 2 elég fontos dolog mellett:

1) hiába volt a Chiaftain-nek lézer távmérője a CAT lövészetek alapján ebből mégsem tudott profitálni

2) a lézertávmérő megjelenéséig a Chieftain távolság belövő géppuskát használt....ha az nem anakronizmus, akkor nem tudom mi az
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 534
18 548
113
ezzel az állításoddal van a gond:

"a győztes a PT-91-es lett, akkor a PT-91-es T-72M1-esként jobb, mint a teljesértékű T-80U és T-90-es ?"

ugyanis úgy teszel mintha a malájok tök hülyék lennének, hogy a T72M1-et választották a T80u meg t90 helyett...csakhogy a valóságban a nekik felajánlott PT-91 specifikáció nagyon-nagyon messze volt a T-72m-től, és abszolút lehetett reális az, hogy ráesett a választás

Műszerezettség az bármibe szerelhető. Páncélzatilag viszont mit érdemes ERA-zni, egy öregedő nagyvasat, vagy újat és viszonylag modernet, mert a tender az 2000 - 2003 között volt, és a T-80U az 1986 - 92-es, a T-90-es meg 1993-as, meg a 90-esnek tök ismeretlen, mi van a bőre alatt.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
S

speziale

Guest
Műszerezettség az bármibe szerelhető. Páncélzatilag viszont mit érdemes ERA-zni, egy öregedő nagyvasat, vagy újat és viszonylag modernet, mert a tender az 2000 - 2003 között volt, és a T-80U az 1986 - 92-es, a T-90-es meg 1993-as, meg a 90-esnek tök ismeretlen, mi van a bőre alatt.

Ennek már megint semmi köze az állításomhoz….
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 534
18 548
113
1) a Chieftain-nak nemcsak a motorja volt szar...ha olvastad a CAT könyvet akkor tudnod kellene

A Chieftain Pro és Con-jai a CAT-es könyv alapján (de azon kívül is vannak jó dolgai):

Pro-k

- túlélőképességileg új koncepciót vett, a sofőr melletti lőszertárolóval abszolút szakítottak, ezért ül pont középett a sofőr,

- a tűzerő új szintet lépett a 120 milis löveg és a szegényített urános lőszer miatt,

- nem kellett aránytalan terhet pakolászni a személyzetnek az osztott lőszer miatt, mert a korabeli 120-asok, mint ami a Conqueror-on és az M103-ason volt, eszetlenül túlméretezettek voltak, és közben gyenge teljesítményűek,

- lézertávmérő megjelent, növekedett és kihasználható lett az effektív lőtáv, mert előtte az összes harckocsi, a T-54/55-ös, az M48/M60-as Patton-ök, a Centurion-ok, a Leó 1-es, és az AMX-30-as túl sok VH-s elemmel bírtak



Con-ok:

- "hideg" tank (ez mit jelent ?)

- az üzemanyagmérő nem működött

- gyakori motormeghibásodások

- magas fogyasztás

- karbantartásigényes motor

- bepárásodó irányzókészülék

- lassú lézertávmérő, ballisztikai számítógép, és hajszálkereszt beállítás



A CAT-en a Chieftain-t az Abrams és a Leó 2-es ellen értékelték, ez már nem volt fair, tőlük teljes mértékben le volt maradva, meg volt öregedve, a Chieftain-t olyanok ellen kell versenyeztetni, mint az M48/M60-as Patton, a T-54/55-ös, és a Leó 1-es, úgy jön ki a jóság fokmérője. És a T-64A ellen is veszélyes volt, beásva, álcahálózva, mert akkor még hőkép nem létezett, teljesen meglepte volna, hogy honnan lő és rongálja meg súlyosan.

A Chieftain valóban olyan korszakban született, amikor a homogén acélpáncélzatok gyorsan öregedtek / elavultak / használhatatlanok, a nem látott, azonban alappal spekulált születő Szovjet nyíllövedékek miatt. De a Britek és a Szovjetek tudtak innovatív mérnököket is kitanítani, és ez ilyen Német - Francia nünüke volt, hogy a Spähpanzer koncepcióba szerelmesedtek bele.

A Szovjetek viszonylag egyszerű, mégis meglepően sokáig hatékony sima tömör többrétegű páncélzatot kísérleteztek, fejlesztettek és vittek sorozatgyártásba. A T-64-est eredetileg kétrétegű páncélzattal képzelték: 80 mili acél + 140 mili textolit, ez volt az Objekt 432-es. A tesztek során belátták, ha KE találat érte a páncélt, akkor a textolit beesett a vezető ölébe.

6aMCIe9.jpg

Ezért módosították a dizájnt, és lett a közismert 80 - 105 - 20-as felállás, kell alátámasztás / felfogólemez. Tesztelték a 115 milis ellen is, működött, és megadták az engedélyt a sorozatgyártásra.

tGIeAfV.jpg




A Brit mérnökök, annak ellenére hogy a homogén acélos Chief-et épp csak megkapta 1-2 egység, a jövőbeli fenyegetések miatt azonnal elkezdték továbbfejleszteni, ők meg sokkalta merészebben: az FV 4211-es Alu Chieftain moduljai azok 3 rétegű, hézagolt acéllapot jelentettek, közöttük elasztomerrel.

uXEckxS.png


Ez valóban hatékony lett a 115 milis ellen is, 400 méterre korlátozta le az átütést. A teszteknek korlátjai voltak, hogy a meglevő Chief-ek nem modernizálhatók, hanem újgyártású, vagy akár tervezésű harckocsi kell, de a technológia az adott. Közben az USA Patton-jeivel rosszabbnál rosszabb, kétségbeesettebb megoldásokat kísérleteztek, a Chief kortársa lett a rövidéletű és botrányosan rossz M60A2-es Starship Patton, és a Leó 1-es meg változatlan alternatív koncepció volt.

Miért van, hogy a Britek és a Szovjetek fontosnak tartották a páncélzatot, meg a túlélőképességet, addig a Németek szándékosan az ellenkezőjét csinálták ? És a vevőik nem voltak valami hozzáértők.

Az Izraeli tender elég szabad, megkötések nélküli volt, ők teljesen szabadon Chieftain-t szerették volna. 2 évig tesztelték, jegyzetelték a gyengeségeit, de az volt a konklúzió, hogy ne csak gépeket vegyünk, hanem még gyártási jogot is, és az Izraeliek értettek is hozzá, hogy egy fullosan működő gépet csináljanak belőle. Sajnos nem jött össze a deal, de attól még Iszrael Tal tábornok figyelemmel kísérte a Brit fejlesztéseket, és az Irániaknak is adott tanácsokat, hogy mi legyen, és lehetett volna nekik ilyen alapon az FV 4030-3-as Shir-2 Chieftain.

TlZkegA.jpg


UvBSsRB.jpg


És a Chally 1-es leánykori neve meg FV 4030/4 volt, nem véletlenül ...

Az Izraeliek láttak rendesen háborút, és vallották is, hogy az ütközet kimenetele szempontjából fontos a páncélvédettség + tűzerő + túlélőképesség, az ő véleményük a mérvadó, nem pedig a Nyugat-Németeké, akik békeidős, sosem látott harcokat típusú harckocsikat csináltak, totál alternatív harceljárásokkal, és meg is vannak győzödve, hogy hejj ők a világ legjobbjai. Ja, nem.

A Chieftain és a Patton is kiérdemelt szidalmakat, meg nem túl bizalomgerjesztő neveket, pl. a Patton különösen tűzveszélyes volt. És a Leó 1-es az esetleges harctéri leszereplése után milyen nevet kapott volna ? Papírmasé ?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0
S

speziale

Guest
A Chieftain Pro és Con-jai a CAT-es könyv alapján (de azon kívül is vannak jó dolgai):

Pro-k

- túlélőképességileg új koncepciót vett, a sofőr melletti lőszertárolóval abszolút szakítottak, ezért ül pont középett a sofőr,

- a tűzerő új szintet lépett a 120 milis löveg és a szegényített urános lőszer miatt,

- nem kellett aránytalan terhet pakolászni a személyzetnek az osztott lőszer miatt, mert a korabeli 120-asok, mint ami a Conqueror-on és az M103-ason volt, eszetlenül túlméretezettek voltak, és közben gyenge teljesítményűek,

- lézertávmérő megjelent, növekedett és kihasználható lett az effektív lőtáv, mert előtte az összes harckocsi, a T-54/55-ös, az M48/M60-as Patton-ök, a Centurion-ok, a Leó 1-es, és az AMX-30-as túl sok VH-s elemmel bírtak



Con-ok:

- "hideg" tank (ez mit jelent ?)

- az üzemanyagmérő nem működött

- gyakori motormeghibásodások

- magas fogyasztás

- karbantartásigényes motor

- bepárásodó irányzókészülék

- lassú lézertávmérő, ballisztikai számítógép, és hajszálkereszt beállítás

ne haragudj de te már megint mi a szarról beszélsz?

a Chiaftain tudod mivel állt szolgálatba? távolság belövő géppuskával...lézer távmérőt meg meg 1971 után kapott...csak éppen a CAT-os eredményein ez nem túlságosan látszik meg

meg a Chiehtain mikor is kapott DU lőszert? a britek rohadt sokáig makacsul tartották magukat az apds-ekhez...akkor a Leopard 1 már réges régen megkapta a 105mm-es DM23-at

az alu-chieftain meg mikori is? akkor a németek már az USA-ban tesztelték a Leo2AV-t

abba bele sem megyek, hogy a Leo1A4 Fler-H balisztikai számítógépe fényévekkel volt jobb mint ami a Chieftain-ben volt

meg hát mondjuk ezt szépen kihagytad itten a felsorolásból:

"In 1976,
the estimated time between engine failures was only 1,000 miles. Data gathered during a training
exercise the same year revealed that for every 100 miles a tank unit traveled, Chieftains suffered a 10
percent breakdown rate with repairs requiring more than 48 hours to complete. During an earlier
1969 training event a single Chieftain unit lost 40 of its 43 tanks within 10 days due to breakdowns.
For combat units preparing to fight a war that would likely be characterized by continuous mobile
operations at least in its early phases, such data was worrisome indeed"

vagy éppen ezt:

"Unfortunately, such reliance did not always ensure accuracy, since the Chieftain’s fire control
computer proved sensitive to slight movements. An accurate autolay necessitated no hull movement
between the moment of lasing the target and firing. This stationary status enabled the tank and gun to
settle into a stable position. Hull movement within this time window impacted autolay accuracy.
Since CAT required moving between bounds, it proved difficult under the pressure of rapid engagement
to pause and permit this settling. The precision of the fire control system paralleled its sensitivity,
ensuring that “a millimeter or two on the suspension, triggered by the reaction to gun movement
for example, is enough to upset the lay.”"

vagy ezt:

"The Chieftain’s target engagement process did not facilitate high scoring in Canadian Army Trophy
conditions. The gunner or tank commander first slewed the gun in the direction of the target. After
lasing the target to determine the range and manually inputting data not automatically determined
by onboard sensors for a ballistic solution, the gunner waited while the computer laid the gun on target
and determined the correct elevation. He could see the target and aiming ellipse, but his responsibilities
did not normally include keeping the reticle on the target as with Leopard 2 and Abrams gunners.
After autolay completed, the gunner resumed control. He had to confirm the autolay before firing,
but criterion for assessing the computer’s work remained subjective. The gunner could simply
override the computer and lay the gun on his own but at a cost in time."

összefoglalva a fentieket:

a Chieftain-ban az egész target engagement process el volt baszva, mert túl körülményes volt az egész...és ha ez nem lett volna elég, akkor még az egész tűzvezető rendszere rohadt érzékeny volt a külső behatásokra...mint pl. a tank mozgás közbeni kilengései....
 
  • Vicces
Reactions: Mark1993

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 534
18 548
113
a Chiaftain tudod mivel állt szolgálatba? távolság belövő géppuskával...lézer távmérőt meg meg 1971 után kapott...

a Chieftain-ban az egész target engagement process el volt baszva, mert túl körülményes volt az egész...és ha ez nem lett volna elég, akkor még az egész tűzvezető rendszere rohadt érzékeny volt a külső behatásokra...mint pl. a tank mozgás közbeni kilengései....

És te meg tudod, hogy az hogy M48/M60-as Patton hogy muzsikált ? Vagy a T-54/55-ös ? És a Leopárd 1-esben milyen műszerek voltak ?

Másoljam vagy linkeljem a régebbi, és pont erről szóló irományomat ? Áhh, inkább bemásolom.

A lézertávmérő előtt az 1,500 méterre való ellövés is fizikális fájdalom volt, a 2,000 méterre ellövés meg rendkívüli teljesítmény.


Az M48-as Patton 2,000 méter távolságra levő álló célpontra optikai vagy lézeres távmérő nélkül 4 %-os pontossággal tudott lőni, úgy, hogy az irányzéka jelentősen pontosabb és jobb volt, mint bármi, amit a 2. világháború idején terveztek.

Szintén itt található az az adat, miszerint 1,500 méteren az 13 lövés kellett ahhoz, 50 %-os pontosságot érjen el egy szövetséges harckocsizó álló célpontok ellen.

A szovjet 100 mm-es D-10 löveg 1,500 méteren elvileg 33 %-os pontossággal rendelkezett, 2,000 m-en viszont már csak 8 %-al. HEAT robbanófej esetén ezekben az esetekben csak 25 %-os, illetve 2 %-os pontosságot tudtak elérni.

A jelentős előrelépést az APDS illetve APFSDS lőszerek jelentették, amik a lapos röppályájuk miatt sokkal nagyobb távolságokig maradtak kiszámíthatóak és pontosak, a 115 mm-es löveg a T-62-esen 2,000 méteren már 27 %-os pontossággal rendelkezett, távmérő nélkül.

És az M60-as Patton sem különbözött sokban eleinte az M48-as Patton-től. Annyi volt a különbség, hogy a teknőfrontot hengerelt acéllapokból hegesztették össze, szép szögletesre, ékre, nem pedig kerekded, öntött volt, mint az M48-asnál. De ugyanazt a tornyot, löveget, és sok mást használtak, sok értelme nem volt. Négyféle toronydizájnt is kapott szolgálati ideje alatt, ebből a Starship Patton teljes kudarc volt. És még hibridek is születtek a kettő között, feleslegesen.

QzOcsth.jpg


Rmgngg9.jpg


Ellenben a T-62-es az teljesen egyszerű és nagyszerű volt, megérte.

Az M60A1 AOS, az Add-On Stabilization fejlesztést csak 1972-ben kapta meg, azzal lehetségessé vált, hogy a 2,000 méterre célpontot 70 %-os valószínűséggel találja el, csak értelmes lőszere továbbra is nehezen akadt, ezért próbálták meg teljesen új alapokon, teljesen új rendszerekkel a szintén kudarcos MBT-70 / XM-803 projektet.

Jom Kippurnál is percek alatt semmisítették meg az USA-ból frissen érkezett és harcba küldött Patton dandárt, nagy nehézséget okozott párharcolni a T-54/55/62-es fejlődéssel.

cifmOcX.jpg


meg a Chiehtain mikor is kapott DU lőszert? a britek rohadt sokáig makacsul tartották magukat az apds-ekhez...akkor a Leopard 1 már réges régen megkapta a 105mm-es DM23-at

Az USA a T95E1 harckocsinál kísérletezett APFSDS-el, de mégsem vitték sorozatgyártásba. Azt mennyien ismerik ?

Maradjunk annyiban, hogy a Szovjeteknek sikerült valóban működő, és ráadáskét kétféle APFSDS-t (egybeszereltet a T-62-eshez, és osztottat a T-64-eshez) is tervezni, és csak azután lett a Nyugatnak is, miután Jom Kippurnál zsákmányoltak elegendő T-62-est.

A Britek 1976-ban csináltak saját 120-as APFSDS-t, és mit gondolsz, mi volt megint az alapanyaga ? Szegényített uránium. A szegényített urániumnak vannak árnyoldalai, kockázati tényezői, de az a kisebbik rossz, mintsem hogy teljesen lerohanjon az ellenség, és akkor az Eiffel-tornyon is Szovjet zászló lobogjon, vagy az atomaknazárat működésbe hozni.

A DM23-as mikori, meg mi is volt ? M111 Hetz-6, 1978-ból ? 2 évet rájuk vertek a Britek ?

az alu-chieftain meg mikori is? akkor a németek már az USA-ban tesztelték a Leo2AV-t

A Chieftain-n homogén acélosan 1959-ben öltött formát, 1963 környékén fogadták el a végleges dizájnt, és 1967-ben kezdték megkapni az egységek.

Az Alu Chieftain megvalósíthatósági tanulmányát 1969-re írták meg, és 1971-re készültek el a prototípussal.

A Leopárd 2AV az ugye a PT-07-es jelzésű prototípus volt, 1973-ban öltött formát, és a tesztjei 1976-ban kezdődtek.

És fontos tény, hogy sem a Leó 2-es, sem az Abrams sehol nem lennének Brit páncélzati technológia nélkül, amit önállóan, Német - Amerikai kooperációban próbáltak KPz-70 / MBT-70 alatt összehozni, az primitív és túlbonyolított, és gyenge hézagolt páncél lett, és lett szabad az út a Brit előtt.

Valóban szomorú, hogy a Britek jó dolgokat terveznek, és szerelnek össze, de teljesen csórók voltak, meg a politika is balszerencsés volt, és jól fizető és fejlesztő vevők hiányában minimális költségvetésből csak végigkínlódta az idejét a Chief, és a Chally 1. És a Chally 2-es idejére meg teljesen meghülyültek.
 

Mark1993

Well-Known Member
2010. augusztus 23.
5 534
18 548
113
el kellene már engedni ezt a hülyeséget, hogy a Chieftain-nak azért volt szar a motorja, mert a britek mindenáron ragaszkodtak a mindenevő motorhoz...

Nem a Britek, hanem a NATO. Dudi is elismeri, hogy az együzemanyagú Rolls-Royce motor viszont működőképes, pedig ő is önjelölt szakértője és leszidója lett a Briteknek, még történelmileg is. Csak az együzemanyagú motor meg nem igazodik a sereg "valós" elvárásaihoz. És ez örök, parttalan vita, hogy mit fogyasszon a harckocsi. Én nem érzem akkora hátránnyak, mert kiépített, stabil logisztikai háttérben bízok.

2) a Chieftain motorjával a legalapvetőbb gond az, hogy a britek egy 53 tonnás tankba egy nagyon kompakt 6 hengeres 19 litere motort akartak belerakni....még a Leyland motor első verziói sem, amik csak 585 le-t tudtak, voltak rosszak fajlagos teljesítményben...a Leo1 motorja ugyan 830 le volt de 37 literes...

ugyanakkor a kompakt méret és az, hogy a kasztnihoz egyszerűen túl gyenge volt a motor már determinálta azt, hogy ez így szar lesz...és ez bizony nagyon is alapvető tervezési hiba

Nem csak a Chieftain volt alulmotorizált, hanem a Centurion is, és majd Amerikai motorral és erőátvitellel lett pont jó gép, Izraeli háziműhelyben. A Zsidóknak vérükben vannak a műszaki dolgok :cool: