[HUN] Embraer KC-390 Millennium

Ez nincs így. Minden attól függ, hogy a gyártó mennyi pénzt fordít a "béta" tesztelésre, illetve hogy mennyire bízik meg a saját termékében.
A KC esetében azért ez még javában igy van, még a szolgálatban lévő brazil gépeken is finomhangolják a dolgokat, sokmindenben a tesztek még mindig tartanak. ÉS igen, mindezek ellenére eddig nem tudunk nagy gubancról, ami földre kényszeritette volna a flottát, ami lehet annak a jele amit itt irsz:
A számítástechnikai modellezésről akkoriban még álmodni nem mertek volna.
...ill. ma már mindig picit könnyebb -és tanácsosabb- a másik hibáiból okulni,...igy joggal idézhetem barátomat aki ott volt a magyar teszteken: "jól össze van rakva ez a gép" :)
 
A KC esetében azért ez még javában igy van, még a szolgálatban lévő brazil gépeken is finomhangolják a dolgokat, sokmindenben a tesztek még mindig tartanak. ÉS igen, mindezek ellenére eddig nem tudunk nagy gubancról, ami földre kényszeritette volna a flottát, ami lehet annak a jele amit itt irsz:

...ill. ma már mindig picit könnyebb -és tanácsosabb- a másik hibáiból okulni,...igy joggal idézhetem barátomat aki ott volt a magyar teszteken: "jól össze van rakva ez a gép" :)
A KC esetén az a szerencse, hogy a Brazil légierő aktívan és pénzügyileg is részt vesz a tesztelésben.
 
Az, hogy most a két utántöltő-szállító repülőgép fél év ide-oda gyakorlatilag nem számít. Nagyobb arányú teherszállítás szerintem nem lesz, max a iraki kontingens felszerelésének szállítása és szupportja. A Balti misszió 2025-ben lesz. Ami fontos lenne, hogy a tankerképességet, tehát a JAS-39 Grifekkel a certificate mikor lesz meg, és a svédek, a brazilok, vagy a mi légierőnk gépeivel fogják ezt a folyamatot először a típusnál végrehajtani. Jó lenne egy harmadik rendelése, mert egy javításon/karbanartáson mellett, két harafoghatónak kéne lenni. Ezt talán még a mai gazdasági helyzetben is ki tudná fizetni a büdzsé.
80 millió dollár körül van darabja...
Sok megbízható, kipróbált civil alkatrész van benne, szóval lehet hogy van annyira jó a rendelkezésre állása, hogy nem kell egy harmadik repülőgép.
90%-os, folyamatos rendelkezésre állást ígér az EMBRAER egyébként.
 
80 millió dollár körül van darabja...
Sok megbízható, kipróbált civil alkatrész van benne, szóval lehet hogy van annyira jó a rendelkezésre állása, hogy nem kell egy harmadik repülőgép.
90%-os, folyamatos rendelkezésre állást ígér az EMBRAER egyébként.
Kéne a harmadik a normál üzemhez bármilyen ebbe a kategóriába tartozó gépből.
 
80 millió dollár körül van darabja...
Sok megbízható, kipróbált civil alkatrész van benne, szóval lehet hogy van annyira jó a rendelkezésre állása, hogy nem kell egy harmadik repülőgép.
90%-os, folyamatos rendelkezésre állást ígér az EMBRAER egyébként.
Ha a Honvédség utasszállító gépeinek üzemeltetését vesszük alapul, - mert ott is 2-2 van mindenből és ha jól emlékszem a KC-nél is úgy érik el a civil gépeknél is elvárt minimum 90%-os bevethetőségi arányt hogy a gyártó szerint úgy lesz üzemeltethető mint egy utasszállító gép -, akkor azt látjuk hogy normál esetben egy évben van kb. 9 hónap amikor mindkét gép működik és van kb. 3 hónapnyi idő amikor csak az egyik, mert a másik épp valamilyen x repült óra utáni karbantartáson/ellenőrzésen van. Egyszer majd lesz nagyobb karbantartás/ellenőrzés is, az több hónap is lehet gépenként. Két gépnél még ha el is vannak tolva egymáshoz viszonyítva a karbantartási ciklusok, lehet olyan eset hogy épp nem lesz bevethető egyik gép sem. Ha emlékszünk még pl. az A319 váratlan hajtómű meghibásodásos esetére, annak a megoldása is elég sokáig tartott.
 
Ha a Honvédség utasszállító gépeinek üzemeltetését vesszük alapul, - mert ott is 2-2 van mindenből és ha jól emlékszem a KC-nél is úgy érik el a civil gépeknél is elvárt minimum 90%-os bevethetőségi arányt hogy a gyártó szerint úgy lesz üzemeltethető mint egy utasszállító gép -, akkor azt látjuk hogy normál esetben egy évben van kb. 9 hónap amikor mindkét gép működik és van kb. 3 hónapnyi idő amikor csak az egyik, mert a másik épp valamilyen x repült óra utáni karbantartáson/ellenőrzésen van. Egyszer majd lesz nagyobb karbantartás/ellenőrzés is, az több hónap is lehet gépenként. Két gépnél még ha el is vannak tolva egymáshoz viszonyítva a karbantartási ciklusok, lehet olyan eset hogy épp nem lesz bevethető egyik gép sem. Ha emlékszünk még pl. az A319 váratlan hajtómű meghibásodásos esetére, annak a megoldása is elég sokáig tartott.

Még egy KC-390 esetében kisebb gond, ha az Airbusok éppen kiesnek egyszerre. Legfeljebb egy kicsit kényelmetlenebb az utazás.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1
Ha a Honvédség utasszállító gépeinek üzemeltetését vesszük alapul, - mert ott is 2-2 van mindenből és ha jól emlékszem a KC-nél is úgy érik el a civil gépeknél is elvárt minimum 90%-os bevethetőségi arányt hogy a gyártó szerint úgy lesz üzemeltethető mint egy utasszállító gép -, akkor azt látjuk hogy normál esetben egy évben van kb. 9 hónap amikor mindkét gép működik és van kb. 3 hónapnyi idő amikor csak az egyik, mert a másik épp valamilyen x repült óra utáni karbantartáson/ellenőrzésen van. Egyszer majd lesz nagyobb karbantartás/ellenőrzés is, az több hónap is lehet gépenként. Két gépnél még ha el is vannak tolva egymáshoz viszonyítva a karbantartási ciklusok, lehet olyan eset hogy épp nem lesz bevethető egyik gép sem. Ha emlékszünk még pl. az A319 váratlan hajtómű meghibásodásos esetére, annak a megoldása is elég sokáig tartott.
Ezek a gépek nem csak simán hadianyag szállítási feladatra lesznek rendszeresítve, hanem légi utántöltésre, sebesültszállítási, neadjisten tűzoltási feladatra is! Ezért is kellene egy harmadik!
Gondolom nincs arra kapacitás a rep.műszakiaknál, hogy a különböző feladatokra, ide-oda szerelgessék a gépeket!
 
Ezek a gépek nem csak simán hadianyag szállítási feladatra lesznek rendszeresítve, hanem légi utántöltésre, sebesültszállítási, neadjisten tűzoltási feladatra is! Ezért is kellene egy harmadik!
Gondolom nincs arra kapacitás a rep.műszakiaknál, hogy a különböző feladatokra, ide-oda szerelgessék a gépeket!
Tudtommal nem kell "szerelni", mert tűzoltásra és légi tankolásra a tehertérbe rakható tartályokra van szükség, melyeket csatlakoztatni kell...

Ettől ugyan vehetnek egy 3. tankert is, de akkor adják el a meccsre járó luxusgépeket!!! - Bár első szériás kipróbálatlan típus rendszeresítése így is több, mint kockázatos... :(:(:(
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: bel and Aladeen
Tudtommal nem kell "szerelni", mert tűzoltásra és légi tankolásra a tehertérbe rakható tartályokra van szükség, melyeket csatlakoztatni kell...

Ettől ugyan vehetnek egy 3. tankert is, de akkor adják el a meccsre járó luxusgépeket!!! - Bár első szériás kipróbálatlan típus rendszeresítése így is több, mint kockázatos... :(:(:(
Ebben a méret kategóriában nincs más gép: nagyobb mint a Hercules, az A400M meg jóval nagyobb. A brazil gép van a kettő között. Légiutántöltésre sem sok teherszállító gép képes. Ez egy jó gép nekünk, nagy részt bevált civil elemekből összegyúrva.
Hollandok is ezt vették a Hercules helyett, szerintem jó vétel a KC390.
 
Ezek a gépek nem csak simán hadianyag szállítási feladatra lesznek rendszeresítve, hanem légi utántöltésre, sebesültszállítási, neadjisten tűzoltási feladatra is! Ezért is kellene egy harmadik!
Gondolom nincs arra kapacitás a rep.műszakiaknál, hogy a különböző feladatokra, ide-oda szerelgessék a gépeket!
Itt az átszerelés nagyjából annyi, mint egy Gripen felfegyverzése. Beletolják a tartályokat, csatlakoztatják őket, és kész.
A légi utántöltéshez kellenek a Cobham töltő csonkok a szárny alá, viszont egy sima kiképzéshez, gyakorláshoz nem is kell feltétlenül a póttartály a raktérbe.
A gép saját tartályaiból is kiszolgálhatja a gépeket. Maga a gépen belüli csőrendszer már be van építve fixre.
Ráadásul a kiképzési repülések elég jól tervezhetőek. Tehát még kapkodni sem kell.
Persze jobb lenne a további gép, de szerintem ez nem létszükséglet.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
80 millió dollár körül van darabja...
Sok megbízható, kipróbált civil alkatrész van benne, szóval lehet hogy van annyira jó a rendelkezésre állása, hogy nem kell egy harmadik repülőgép.
90%-os, folyamatos rendelkezésre állást ígér az EMBRAER egyébként.
:rolleyes:
Alapveto a 3x szorzo mindenhez, ami nonstop mission-critical...

Itt az átszerelés nagyjából annyi, mint egy Gripen felfegyverzése. Beletolják a tartályokat, csatlakoztatják őket, és kész.
A légi utántöltéshez kellenek a Cobham töltő csonkok a szárny alá, viszont egy sima kiképzéshez, gyakorláshoz nem is kell feltétlenül a póttartály a raktérbe.
A gép saját tartályaiból is kiszolgálhatja a gépeket. Maga a gépen belüli csőrendszer már be van építve fixre.
Ráadásul a kiképzési repülések elég jól tervezhetőek. Tehát még kapkodni sem kell.
Persze jobb lenne a további gép, de szerintem ez nem létszükséglet.
Dehogynem.
1 bevetesen, 1 tartalek, 1 maintenance.
Egyet kiveszel, maris nincs nonstop mission-critical readyness.
 
Ezek a gépek nem csak simán hadianyag szállítási feladatra lesznek rendszeresítve, hanem légi utántöltésre, sebesültszállítási, neadjisten tűzoltási feladatra is! Ezért is kellene egy harmadik!
Gondolom nincs arra kapacitás a rep.műszakiaknál, hogy a különböző feladatokra, ide-oda szerelgessék a gépeket!
Ez utobbi attol fugg, mikor es mire kell. Amugy atszerelni par ora, de az teny, ha egy eppen tuzet olt vagy tankerkent repked, akkor csak a masik tud ejeseket felvinni avagy cargot repulni, maintenancerol mar nem is beszelve...
 
  • Tetszik
Reactions: ZRÍNYI 20!026

Embraer advances in the production of the first KC-390 Millennium for Hungary

311125533_5108495009255955_3334512952465171490_n.jpg
 
Csak tudnám, hogy a 610-es oldalszám hogy jött ki?
A 603-as volt a 406 előtt az utolsó üzemképes An-26-osunk, ehhez igazították hozzá a #3604-es gyári számú A319-esünk oldalszámát 604-nek, és a #3865-öt 605-nek, majd ezt követte sorrendben a két Fa7x 606-tal és 607-tel, a gyári számoktól függetlenül.
De a 610 még akkor sem jön ki, ha ez sorrendben a második gépünk lenne, mert még akkor is vagy a 608, vagy a 609 hiányozna. Esetleg ha tényleg megrendeltük volna mind a három gépet, akkor kiadhatná a sorozat, de így gyanítom, hogy a két új gép oldalszáma 610 és 611 lesz.