[HUN] Embraer KC-390 Millennium

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 215
24 286
113
Ez nincs így. Minden attól függ, hogy a gyártó mennyi pénzt fordít a "béta" tesztelésre, illetve hogy mennyire bízik meg a saját termékében.
A KC esetében azért ez még javában igy van, még a szolgálatban lévő brazil gépeken is finomhangolják a dolgokat, sokmindenben a tesztek még mindig tartanak. ÉS igen, mindezek ellenére eddig nem tudunk nagy gubancról, ami földre kényszeritette volna a flottát, ami lehet annak a jele amit itt irsz:
A számítástechnikai modellezésről akkoriban még álmodni nem mertek volna.
...ill. ma már mindig picit könnyebb -és tanácsosabb- a másik hibáiból okulni,...igy joggal idézhetem barátomat aki ott volt a magyar teszteken: "jól össze van rakva ez a gép" :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
A KC esetében azért ez még javában igy van, még a szolgálatban lévő brazil gépeken is finomhangolják a dolgokat, sokmindenben a tesztek még mindig tartanak. ÉS igen, mindezek ellenére eddig nem tudunk nagy gubancról, ami földre kényszeritette volna a flottát, ami lehet annak a jele amit itt irsz:

...ill. ma már mindig picit könnyebb -és tanácsosabb- a másik hibáiból okulni,...igy joggal idézhetem barátomat aki ott volt a magyar teszteken: "jól össze van rakva ez a gép" :)
A KC esetén az a szerencse, hogy a Brazil légierő aktívan és pénzügyileg is részt vesz a tesztelésben.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 631
42 030
113
Az, hogy most a két utántöltő-szállító repülőgép fél év ide-oda gyakorlatilag nem számít. Nagyobb arányú teherszállítás szerintem nem lesz, max a iraki kontingens felszerelésének szállítása és szupportja. A Balti misszió 2025-ben lesz. Ami fontos lenne, hogy a tankerképességet, tehát a JAS-39 Grifekkel a certificate mikor lesz meg, és a svédek, a brazilok, vagy a mi légierőnk gépeivel fogják ezt a folyamatot először a típusnál végrehajtani. Jó lenne egy harmadik rendelése, mert egy javításon/karbanartáson mellett, két harafoghatónak kéne lenni. Ezt talán még a mai gazdasági helyzetben is ki tudná fizetni a büdzsé.
80 millió dollár körül van darabja...
Sok megbízható, kipróbált civil alkatrész van benne, szóval lehet hogy van annyira jó a rendelkezésre állása, hogy nem kell egy harmadik repülőgép.
90%-os, folyamatos rendelkezésre állást ígér az EMBRAER egyébként.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 137
130 341
113
80 millió dollár körül van darabja...
Sok megbízható, kipróbált civil alkatrész van benne, szóval lehet hogy van annyira jó a rendelkezésre állása, hogy nem kell egy harmadik repülőgép.
90%-os, folyamatos rendelkezésre állást ígér az EMBRAER egyébként.
Kéne a harmadik a normál üzemhez bármilyen ebbe a kategóriába tartozó gépből.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 174
81 049
113
80 millió dollár körül van darabja...
Sok megbízható, kipróbált civil alkatrész van benne, szóval lehet hogy van annyira jó a rendelkezésre állása, hogy nem kell egy harmadik repülőgép.
90%-os, folyamatos rendelkezésre állást ígér az EMBRAER egyébként.
Ha a Honvédség utasszállító gépeinek üzemeltetését vesszük alapul, - mert ott is 2-2 van mindenből és ha jól emlékszem a KC-nél is úgy érik el a civil gépeknél is elvárt minimum 90%-os bevethetőségi arányt hogy a gyártó szerint úgy lesz üzemeltethető mint egy utasszállító gép -, akkor azt látjuk hogy normál esetben egy évben van kb. 9 hónap amikor mindkét gép működik és van kb. 3 hónapnyi idő amikor csak az egyik, mert a másik épp valamilyen x repült óra utáni karbantartáson/ellenőrzésen van. Egyszer majd lesz nagyobb karbantartás/ellenőrzés is, az több hónap is lehet gépenként. Két gépnél még ha el is vannak tolva egymáshoz viszonyítva a karbantartási ciklusok, lehet olyan eset hogy épp nem lesz bevethető egyik gép sem. Ha emlékszünk még pl. az A319 váratlan hajtómű meghibásodásos esetére, annak a megoldása is elég sokáig tartott.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 731
12 256
113
Ha a Honvédség utasszállító gépeinek üzemeltetését vesszük alapul, - mert ott is 2-2 van mindenből és ha jól emlékszem a KC-nél is úgy érik el a civil gépeknél is elvárt minimum 90%-os bevethetőségi arányt hogy a gyártó szerint úgy lesz üzemeltethető mint egy utasszállító gép -, akkor azt látjuk hogy normál esetben egy évben van kb. 9 hónap amikor mindkét gép működik és van kb. 3 hónapnyi idő amikor csak az egyik, mert a másik épp valamilyen x repült óra utáni karbantartáson/ellenőrzésen van. Egyszer majd lesz nagyobb karbantartás/ellenőrzés is, az több hónap is lehet gépenként. Két gépnél még ha el is vannak tolva egymáshoz viszonyítva a karbantartási ciklusok, lehet olyan eset hogy épp nem lesz bevethető egyik gép sem. Ha emlékszünk még pl. az A319 váratlan hajtómű meghibásodásos esetére, annak a megoldása is elég sokáig tartott.

Még egy KC-390 esetében kisebb gond, ha az Airbusok éppen kiesnek egyszerre. Legfeljebb egy kicsit kényelmetlenebb az utazás.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 459
5 274
113
Ha a Honvédség utasszállító gépeinek üzemeltetését vesszük alapul, - mert ott is 2-2 van mindenből és ha jól emlékszem a KC-nél is úgy érik el a civil gépeknél is elvárt minimum 90%-os bevethetőségi arányt hogy a gyártó szerint úgy lesz üzemeltethető mint egy utasszállító gép -, akkor azt látjuk hogy normál esetben egy évben van kb. 9 hónap amikor mindkét gép működik és van kb. 3 hónapnyi idő amikor csak az egyik, mert a másik épp valamilyen x repült óra utáni karbantartáson/ellenőrzésen van. Egyszer majd lesz nagyobb karbantartás/ellenőrzés is, az több hónap is lehet gépenként. Két gépnél még ha el is vannak tolva egymáshoz viszonyítva a karbantartási ciklusok, lehet olyan eset hogy épp nem lesz bevethető egyik gép sem. Ha emlékszünk még pl. az A319 váratlan hajtómű meghibásodásos esetére, annak a megoldása is elég sokáig tartott.
Ezek a gépek nem csak simán hadianyag szállítási feladatra lesznek rendszeresítve, hanem légi utántöltésre, sebesültszállítási, neadjisten tűzoltási feladatra is! Ezért is kellene egy harmadik!
Gondolom nincs arra kapacitás a rep.műszakiaknál, hogy a különböző feladatokra, ide-oda szerelgessék a gépeket!
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Ezek a gépek nem csak simán hadianyag szállítási feladatra lesznek rendszeresítve, hanem légi utántöltésre, sebesültszállítási, neadjisten tűzoltási feladatra is! Ezért is kellene egy harmadik!
Gondolom nincs arra kapacitás a rep.műszakiaknál, hogy a különböző feladatokra, ide-oda szerelgessék a gépeket!
Tudtommal nem kell "szerelni", mert tűzoltásra és légi tankolásra a tehertérbe rakható tartályokra van szükség, melyeket csatlakoztatni kell...

Ettől ugyan vehetnek egy 3. tankert is, de akkor adják el a meccsre járó luxusgépeket!!! - Bár első szériás kipróbálatlan típus rendszeresítése így is több, mint kockázatos... :(:(:(
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: bel and Aladeen

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 631
42 030
113
Tudtommal nem kell "szerelni", mert tűzoltásra és légi tankolásra a tehertérbe rakható tartályokra van szükség, melyeket csatlakoztatni kell...

Ettől ugyan vehetnek egy 3. tankert is, de akkor adják el a meccsre járó luxusgépeket!!! - Bár első szériás kipróbálatlan típus rendszeresítése így is több, mint kockázatos... :(:(:(
Ebben a méret kategóriában nincs más gép: nagyobb mint a Hercules, az A400M meg jóval nagyobb. A brazil gép van a kettő között. Légiutántöltésre sem sok teherszállító gép képes. Ez egy jó gép nekünk, nagy részt bevált civil elemekből összegyúrva.
Hollandok is ezt vették a Hercules helyett, szerintem jó vétel a KC390.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ezek a gépek nem csak simán hadianyag szállítási feladatra lesznek rendszeresítve, hanem légi utántöltésre, sebesültszállítási, neadjisten tűzoltási feladatra is! Ezért is kellene egy harmadik!
Gondolom nincs arra kapacitás a rep.műszakiaknál, hogy a különböző feladatokra, ide-oda szerelgessék a gépeket!
Itt az átszerelés nagyjából annyi, mint egy Gripen felfegyverzése. Beletolják a tartályokat, csatlakoztatják őket, és kész.
A légi utántöltéshez kellenek a Cobham töltő csonkok a szárny alá, viszont egy sima kiképzéshez, gyakorláshoz nem is kell feltétlenül a póttartály a raktérbe.
A gép saját tartályaiból is kiszolgálhatja a gépeket. Maga a gépen belüli csőrendszer már be van építve fixre.
Ráadásul a kiképzési repülések elég jól tervezhetőek. Tehát még kapkodni sem kell.
Persze jobb lenne a további gép, de szerintem ez nem létszükséglet.
 
  • Tetszik
Reactions: Aladeen
K

kamm

Guest
80 millió dollár körül van darabja...
Sok megbízható, kipróbált civil alkatrész van benne, szóval lehet hogy van annyira jó a rendelkezésre állása, hogy nem kell egy harmadik repülőgép.
90%-os, folyamatos rendelkezésre állást ígér az EMBRAER egyébként.
:rolleyes:
Alapveto a 3x szorzo mindenhez, ami nonstop mission-critical...

Itt az átszerelés nagyjából annyi, mint egy Gripen felfegyverzése. Beletolják a tartályokat, csatlakoztatják őket, és kész.
A légi utántöltéshez kellenek a Cobham töltő csonkok a szárny alá, viszont egy sima kiképzéshez, gyakorláshoz nem is kell feltétlenül a póttartály a raktérbe.
A gép saját tartályaiból is kiszolgálhatja a gépeket. Maga a gépen belüli csőrendszer már be van építve fixre.
Ráadásul a kiképzési repülések elég jól tervezhetőek. Tehát még kapkodni sem kell.
Persze jobb lenne a további gép, de szerintem ez nem létszükséglet.
Dehogynem.
1 bevetesen, 1 tartalek, 1 maintenance.
Egyet kiveszel, maris nincs nonstop mission-critical readyness.
 
K

kamm

Guest
Ezek a gépek nem csak simán hadianyag szállítási feladatra lesznek rendszeresítve, hanem légi utántöltésre, sebesültszállítási, neadjisten tűzoltási feladatra is! Ezért is kellene egy harmadik!
Gondolom nincs arra kapacitás a rep.műszakiaknál, hogy a különböző feladatokra, ide-oda szerelgessék a gépeket!
Ez utobbi attol fugg, mikor es mire kell. Amugy atszerelni par ora, de az teny, ha egy eppen tuzet olt vagy tankerkent repked, akkor csak a masik tud ejeseket felvinni avagy cargot repulni, maintenancerol mar nem is beszelve...
 
  • Tetszik
Reactions: ZRÍNYI 20!026

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
365
1 711
93

Embraer advances in the production of the first KC-390 Millennium for Hungary

311125533_5108495009255955_3334512952465171490_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 174
81 049
113

T.Tom

Well-Known Member
2016. november 6.
365
1 711
93
Csak tudnám, hogy a 610-es oldalszám hogy jött ki?
A 603-as volt a 406 előtt az utolsó üzemképes An-26-osunk, ehhez igazították hozzá a #3604-es gyári számú A319-esünk oldalszámát 604-nek, és a #3865-öt 605-nek, majd ezt követte sorrendben a két Fa7x 606-tal és 607-tel, a gyári számoktól függetlenül.
De a 610 még akkor sem jön ki, ha ez sorrendben a második gépünk lenne, mert még akkor is vagy a 608, vagy a 609 hiányozna. Esetleg ha tényleg megrendeltük volna mind a három gépet, akkor kiadhatná a sorozat, de így gyanítom, hogy a két új gép oldalszáma 610 és 611 lesz.