Az Abrams az egyik legkevesebb harctéri karbantartást igénylő hk.Legsűrűbben az ágyú csövét és a lánctalpat kell cserélni.GT javitásközi üzemideje 3x annyi,mint az Leo dizeljéé.Ruszki hk dizelmotor meg kisebb élettartamű,mint a német MTU......
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Ezt úgy is lehet érteni, hogy 500 üzemóra után 1500 órányi nagyjavítás kell. Ami amúgy nagyjavítás szintén nem sok. Általában azokba a takarítónő, meg a biztonsági őrök munkaideje is bele van számolva. Szóval ettől még működhetnek hónapokig gond nélkűl. Szerintem nem a tervszerű karbantartás lesz az ami miatt harcképtelenné fognak válni.Az Abrams az egyik legkevesebb harctéri karbantartást igénylő hk.Legsűrűbben az ágyú csövét és a lánctalpat kell cserélni.GT javitásközi üzemideje 3x annyi,mint az Leo dizeljéé.Ruszki hk dizelmotor meg kisebb élettartamű,mint a német MTU......
Bocs, nem a te kommentedre akartam reagálni.Az Abrams az egyik legkevesebb harctéri karbantartást igénylő hk.Legsűrűbben az ágyú csövét és a lánctalpat kell cserélni.GT javitásközi üzemideje 3x annyi,mint az Leo dizeljéé.Ruszki hk dizelmotor meg kisebb élettartamű,mint a német MTU......
Elvileg 19000 üzemóra a gt nagyjavitásközi üzemideje.Lánctalp 6-8000km-t bir ki,ágyú csöve 4-500 lövést,de ez nagyon képlékeny.Sabotbol jóval kevesebbet (8xos szorzórol találtam emlitést,nagyon eszi a csövet.Muszka gépeknél is detto igy van).Ezt úgy is lehet érteni, hogy 500 üzemóra után 1500 órányi nagyjavítás kell. Ami amúgy nagyjavítás szintén nem sok. Általában azokba a takarítónő, meg a biztonsági őrök munkaideje is bele van számolva. Szóval ettől még működhetnek hónapokig gond nélkűl. Szerintem nem a tervszerű karbantartás lesz az ami miatt harcképtelenné fognak válni.
Elvileg 19000 üzemóra a gt nagyjavitásközi üzemideje.
Nem irtam el.És az amcsi és német hk dizelek 6-7000 üzemorát birnak ki.Orosz motorok jóval kevesebbet.Ez szinte biztos, hogy nem valós, vagy elírtad egy 0-ával.
Nagyjából 1000-2000 óra között vannak ezek az idők a dízeleknél és a gázturbináknál is.
KétlemNem irtam el.És az amcsi és német hk dizelek 6-7000 üzemorát birnak ki.Orosz motorok jóval kevesebbet.
Nagyjavitás közti üzemidő a 19k.Két nagyjavitás között azonban vannak köztes karbantartási idők is. (és persze erősen függ a használati körülményektől is)
Tudsz linket küldeni?Nagyjavitás közti üzemidő a 19k.Két nagyjavitás között azonban vannak köztes karbantartási idők is. (és persze erősen függ a használati körülményektől is)
Armypublishról le lehet tölteni az Abrams kezelési kézikönyvét.
Azthiszem a könyvespolc rovatba betettem a honlap linkjét.Egy rakat US Army kézikönyvet le lehet tölteni onnan szabadon.Kezelési,karbantartási,harcászati utasitásokat,mindent ami nincs titkositva.Tudsz linket küldeni?
Csapat szintű "nagyjavitás".Ezt nem a gyári nagyjavitás szintje,ezt elvileg a ho/hts szintű műhely is el tudja végezni (azért elvileg,mert afgánban,Irakban nem feltétlen volt ott a hozzá szükséges felszerelés).Gyári nagyjavitás szintje már más (ezt nálunk a Gödöllő csinálta,ma KárosRT gányolja)Én ezt találtam (2006-os írás):
Overhaul under way for Abrams tank engine
Overhaul under way for Abrams tank enginewww.nationaldefensemagazine.org
"Azonban az AGT1500 raktárszintű nagyjavítások közötti idő a vadonatúj motorok 2000 üzemórájáról 700 órára csökkent a raktárból raktárra visszavitt motorok esetében."
...
"A TIGER programból származó végső megtakarítást nehéz számszerűsíteni, de az erőfeszítés célja a depólátogatások felére csökkentése. A cél az, hogy a raktárjavítások közötti időt legalább 1400 órára meghosszabbítsák, jobb tartósság, szabványos motorkonfiguráció és hatékony ellátási lánc mellett. menedzsment, tényeken alapuló karbantartás és kibővített terepi támogatás."
...
"Az AGT1500 raktárban végzett javítások közötti idő a motor konfigurációjától függően változik. A korábbi motorjavítási program keretében megjavított motorok 800 alkatrészéből körülbelül 200-at kicserélnek, és általában 1000 órával járnak a következő raktározási ciklusuk előtt. Azoknál a motoroknál, amelyeknél gyakoribb a raktárba történő visszaszállítás 25 alkatrészt kap, és mindössze 700 órát bír.
A TIGER motorok 400-500 új alkatrészt és bevezetett műszaki fejlesztést kapnak, hogy a raktározási időközöket legalább 1400 órára vagy a remélt 1600 órára növeljék. "
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.Ezt a cikket azért teszem be, mert vannak benne jó képek végre egy amerikai nagy tömegű tank gyárról, ahol igazi nagy tételben jönnek ki a gyárkapun a modern MBT-k. Érdemes megnézni a futószalagot. Ez nem a Zala szintje. Nem pöcsölnek, mint az európaiak.
Скільки Abrams за місяць можуть виготовити США, і куди "зникли" танки із запасів Корпусу морської піхоти | Defense Express
Ці фактори можуть пояснити, чому Україні доведеться так довго чекати на свої M1A2 Abramsdefence-ua.com
Ha volt már, akkor elnézést az ismétlésért. Ez a világ egyetlen helye ma már, ahol Abramseket készítenek, azt írja a cikk.
A cikk azért árnyaltabb, mint a hozzászólás. Azt írja, hogy havi 12 db új tankot tud kinyomni magából Lima, a többi felújított és mindkettő csoporthoz a depóban lévő tankokat is használják alkatrészdonorként. Szóval PONTOSAN UGYANAZ a kannibalizálás megy, mint az orosz tankdepókban, esetleg azzal a különbséggel, hogy itt digitalizálva és ellenőrizve van az eszközpark, ergo kevesebb a lopás.Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs….
Eddig azt hittem, hogy az amik a régi gépeket újjitják fel teljesen és modernizálják. Tekintettel, hogy pár ezer gépûk van tartalék an, ilyen tempójú termelésnek szerintem nincs értelme. Nem is tudok nagyszámú rendelésről.
Ez a kép régebbi lehet. Szerintem.
Meg aztàn ukrán forràs….
A cikk azért árnyaltabb, mint a hozzászólás. Azt írja, hogy havi 12 db új tankot tud kinyomni magából Lima, a többi felújított és mindkettő csoporthoz a depóban lévő tankokat is használják alkatrészdonorként. Szóval PONTOSAN UGYANAZ a kannibalizálás megy, mint az orosz tankdepókban, esetleg azzal a különbséggel, hogy itt digitalizálva és ellenőrizve van az eszközpark, ergo kevesebb a lopás.
De vicces, hogy annak ellenére, hogy nyilvánvalóan fogynak a tárolt tankok, a hivatalos statisztika ugyanúgy nem változik, mint ahogy az orosz sem változott 10 éven keresztül, annak ellenére, hogy bárki aki végignézte a műholdfelvételeket, tisztában volt vele, hogy a 10k tank az egy mese, és ennek a töredéke az ami használható állapotba hozható valaha is. Nem meglepő módon kiderült, hogy jenkiéknél is ez a helyzet, kérdés, hogy milyen mértékben. Jó lenne a depókról műhold felvétel és akkor össze lehetne számlálni, hogy mi a valós tárolt állomány.
Már csak 1 kérdés van. Meddig tart ki a kb 8000db legyártott Abrams? Mert itt bizony kőkemény kannibalizálásról beszélünk nagyon sok részegység tekintetében. Mert mondhatjuk, hogy Zalában vagy a KMV-nél manufakturális módszerekkel gyártanak/fognak gyártani, de pl német harckocsiparkot nem fenyegeti az a veszély, hogy kifogynak a donorjárművekből és akkoir nincs tovább minből fenntartani a flottát, hisz képesek gyártani a semmiből harckocsit.Egy Negan veszett el benned azzal, hogy mit is nevezünk gyártásnak. Igen, az amcsik ezt nevezik tömeg gyártásnak. Már legyártott kasznikat vesznek ki és én is úgy tudom, hogy ma már több alkatrész gyártója meg is szűnt. Így teljesen új gépet nem is tudnak ma produkálni, csak ahogy mondod, ha kapnak hosszú távon olyan megrendeléseket, amire anyagilag megéri ezt az elvesztett képességet újra pótolni. De ez nem a lengyel megrendelés, és én sem tudok több ezer darabos eladások kilátásba kerüléséről. És csak a meglévők felújítása megy végtelen ideig.
Igen. Csak gondolom te is olvastad az elmúlt években a vég nélküli vitát, hogy amíg Zala csak évi 50 járművet tud gyártani, addig ez nem tömeg gyártás, csupán manufakturás termelés. Amíg nem látok a mi gyárunk képein futószalagokat, meg nem Zalában készítik az összes alkatrész 50%-át.
Itt sem látod azt, hogy az oldalt futó másik futószalagról pakolnák át a szenzorokat meg a meghajtást. Sőt, igazából még csak maguk a Tábornok sem futószalagon mennek a gyár egyik kapujától a másikig.
Gondoltam akit érdekel a téma, és elolvassa a cikket, annak teljesen nyilván való, hogy amit leírsz, az igaz. Semmivel nem másabb ez, mint amit az orosz csinál. Ez egy 5-6ezres járműpark fenntartására méretezett telephely a maga 12 "új gyártás" vagy régi felújítása, nagy generálja kapacitással. És ez durván meg is felel az USA aktív állományának lábon tartásának. Évi durván 144 db termelés.
Őszinte leszek. Nem is terveztem a cikkhez árnyalt kommentet. Ahogy Aquarellel is beszélgettük, felőlem ha valaki ezt amerikai tömeggyártásnak nevezi, az nevezheti annak. Zalát meg nevezheti manufakturális kis üzemnek.